Kapturr

Homologacja przyczepy z hamulcami hydraulicznymi

Polecane posty

bergman31    640
21 minut temu, pafnucy napisał:

tak się wtrącę.

to kurna lepiej chyba bez hamulców w przyczepie jeździć jak traktor pneumatyki nie ma? 🤔

Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r. Dziennik Ustaw Dz.U.2016.2022

Dział IV

Rozdział 4 Hamulce

Paragraf 48

3. W przyczepie, której dopuszczalna masa całkowita nie przekracza 5t, dopuszcza się hamulec roboczy:

1) niezależny od hamulca pojazdu ciągnącego, pod warunkiem że urządzenie sterowania hamulcem przyczepy jest umieszczone w pojeździe ciągnący w taki sposób, aby mogło być łatwo uruchamiane z miejsca kierowcy, albo

2) typu bezwładnościowego (najazdowy).

14 minut temu, wojtal24 napisał:

zarejestrujesz bez problemu jezeli producent da Ci homologacje. podczas rejestracji w urzedzie dane zaczytuja sie z homologacji i urzednik w wydziale komunikacji nie ma nic do tego. co do przegladu to nie powiem ale uwazam ze jezeli instalacja jest orginalna to diagnosta nie bedzie robil problemow

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
38 minut temu, Partyzant85 napisał:

czyli tak jak napisałem, że za każdym razem nabija się również akumulator.

No nie, przy pierwszym nabija a później olej pod ciśnieniem pozostaje za zaworem do momentu załączenia zaworu a to co innego niż nabijanie akumulatora za każdym razem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196

@akmaly no chyba akumulator hydrauliczny nie zda egzaminu bo jeżeli przyczepa się rozepnie i zawór pociągnięty za linkę otworzy sie przyczepa zahamuje ale w układzie jak i przewodzie wtyku będzie ciśnienie i nie podepniesz powtórnie złącza bo ciśnienie będzie blokować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Zda. takie układy są na rynku to żadna nowość ani filozofia. Działanie układu to nie tylko objętość ale i ciśnienie. Zwalniając pedał hamulca olej wraca do ciągnika, nie ma ciśnienia w przewodzie. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196

ale jak się wypnie przewód i zawór otworzy akumulator hydrauliczny to w układzie przyczepy i we wtyku będzie ciśnie i jak je zbijesz żeby ponownie podpiąć przyczepa do traktora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu .Przepisy należy traktować kompleksowo, jest tam też mowa , kiedy instalacja może być jednoobwodowa.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gosciu506    196
andrzej78 napisał:

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 

Diagnosta nie może robić problemów z powodu hamulców hydraulicznych w przyczepie. Przeczytaj warunki techniczne jakie podałem w pierwszym komentarzu.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu.

chyba że tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

W przyczepach typu tandem ,często wykorzystywano hamulec postojowy w postaci dźwigni z mechanizmem zapadkowym jako hamulec awaryjny. Dźwignię umieszczano poziomo pod skrzynią ładunkową a na jej końcu mocowano linkę zrywalną ,której drugi koniec mocowano do ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Była już kiedyś dyskusja o tych chorych przepisach i pisałem o tym, że taki układ do awaryjnego hamowania wcale nie musi komplikować układu hydraulicznego a jedynie prosty mechaniczny hamulec typu zapadka lub system dźwigni jak w starych niemieckich przyczepach. Ale widocznie ktoś kto pisał te przepisy nie brał pod uwagę takich rozwiązań a szkoda bo hydrauliczne hamulce działają dużo lepiej niż jednoobwodowe pneumatyczne. 

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640
48 minut temu, andrzej78 napisał:

Są specjalne zawory z pompką ręczną.

Będzie robił problem , bo istnieje zapis cytowany wyżej o konieczności zadziałania hamulców po awaryjnym wypięciu .Przepisy należy traktować kompleksowo, jest tam też mowa , kiedy instalacja może być jednoobwodowa.

A wiesz jak jest zbudowany układ hamulcowy hydrauliczny w przyczepie Marpol PMTB10? 

Skoro przepisy zezwalają na montaż hamulców hydraulicznych w przyczepach rolniczych, to w przyczepach z homologacją muszą zostać spełnione warunki techniczne. Hamulce w każdym pojeździe/przyczepie podlegają homologacji.

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640
2 godziny temu, gosciu506 napisał:

@akmaly no chyba akumulator hydrauliczny nie zda egzaminu bo jeżeli przyczepa się rozepnie i zawór pociągnięty za linkę otworzy sie przyczepa zahamuje ale w układzie jak i przewodzie wtyku będzie ciśnienie i nie podepniesz powtórnie złącza bo ciśnienie będzie blokować

Są złącza hydrauliczne typu push-pull z eliminatorem ciśnienia. Podepniesz je bez problemu, nawet jak w układzie jest ciśnienie.

 

Edytowano przez bergman31

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pierzo    19
4 godziny temu, andrzej78 napisał:

Powodzenia na przeglądzie ( chyba ,że producent zamontował układ zgodny z wymogami).Pronar może więcej, bo była też  kiedyś taka głośna sprawa z ciągnikiem Pronar , który  po zamontowaniu przedniego TUZ-a miał zasłonięte reflektory, oczywiście sprawa wyszła na przeglądzie.

Mam wyciąg z homologacji z hamulcami hydraulicznymi (ktoś to zatwierdził w urzędzie) i to jest nie do ruszenia. Inne firmy też sprzedają przyczepy fabrycznie wyposażone w takie hamulce. Swoją drogą są dużo lepsze od pneumatycznych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299
1 godzinę temu, bergman31 napisał:

Są złącza hydrauliczne typu push-pull z eliminatorem ciśnienia. Podepniesz je bez problemu, nawet jak w układzie jest ciśnienie.

 

W sumie teraz skojarzyłem, że złacza hamulcowe hydrauliczne są inne niz te typowe eurozłącza od hydrauliki- przynajmniej te oryginalne wyjścia w ciągnikach. Aż sam kiedyś przy okazji sprawdzę czy można je wpiąć pod ciśnieniem.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
22 minuty temu, pierzo napisał:

Mam wyciąg z homologacji z hamulcami hydraulicznymi (ktoś to zatwierdził w urzędzie) i to jest nie do ruszenia.

Pytam z czystej ciekawości ,jest tam wzmianka o rodzaju sterowania hamulcami , ciśnieniu itd ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
28 minut temu, vat napisał:

W sumie teraz skojarzyłem, że złacza hamulcowe hydrauliczne są inne niz te typowe eurozłącza od hydrauliki- przynajmniej te oryginalne wyjścia w ciągnikach. Aż sam kiedyś przy okazji sprawdzę czy można je wpiąć pod ciśnieniem.

Nie sprawdzisz, chyba że przy naciśniętym hamulcu bo w przeciwnym razie nie będzie pod ciśnieniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299

Dlaczego niby nie? np. nacisnę hamulec, wyciągne złącze i układ będzie pod ciśnieniem. Albo zasymuluję wypięcie i zwolnię zawór akumulatora przy odpiętym złączu ciągnik - maszyna.

W ciągniku przy wciśniętym hamulcu napewno nie da sie włóżyć złącza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    222

Ja normalnie kupiłem z układem hydrauliczno pneumatycznym i chyba tak jest najlepiej. Spełnia i wymogi i oczekiwania użytkownika hydrauliki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640
1 godzinę temu, andrzej78 napisał:

Pytam z czystej ciekawości ,jest tam wzmianka o rodzaju sterowania hamulcami , ciśnieniu itd ?

Mam Świadectwo Zgodności WE Pojazdu Kompletnego (świadectwo homologacji) 

Układ hamulcowy

Punkt 36. Połączenie z hamulcami przyczepy - mechaniczne/ elektryczne/ pneumatyczne/ hydrauliczne. 

(Niepotrzebne skreślić)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709
2 godziny temu, vat napisał:

Dlaczego niby nie? np. nacisnę hamulec, wyciągne złącze i układ będzie pod ciśnieniem. Albo zasymuluję wypięcie i zwolnię zawór akumulatora przy odpiętym złączu ciągnik - maszyna.

W ciągniku przy wciśniętym hamulcu napewno nie da sie włóżyć złącza

Dlatego ze jak zwolnisz hamulec to nie będzie ciśnienia w przewodzie. Zasada działania jest banalnie prosta - naciskasz hamulec zawór w ciągniku otwiera się i podaje olej przez złącze na siłowniki - puszczasz nogę z hamulca olej wraca do ciągnika ( oczywiście olej jest dalej w przewodzie ale pod niskim ciśnieniem ). 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299

Dlatego napisałem,że gdy wyciągnę złącze przy nacisnętym hamulcu to będzie ciśnienie w układzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

No tak to normalne ale w jakim celu miałbyś to robić? Chyba tylko aby olej wypuścić z ciągnika 

Edytowano przez akmaly
  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    299
4 godziny temu, vat napisał:

Dlatego napisałem,że gdy wyciągnę złącze przy nacisnętym hamulcu to będzie ciśnienie w układzie.

Właśnie o tym piszę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kapturr    1

Wracając do tematu rejestracji przyczepy... Dzwoniłem do wydziału komunikacji, dla nich nie ma różnicy czy są hamulce pneumatyczne czy hydrauliczne, bo cytuję "my się na tym nie znamy". Najważniejsza jest homologacja i tylko tyle obchodzi ich przy rejestracji. A co do diagnosty też raczej nie mam się co martwić.

Edytowano przez Kapturr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bergman31    640

W homologacji jest podany rodzaj hamulców. Jak pojazd/przyczepa ma homologację (europejską), to nie ma możliwości aby diagnosta robił problemy.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Co prawda to tylko artykuł prasowy, ale poczytać warto.

https://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/hamulce-hydrauliczne-w-przyczepie-niedroga-modyfikacja,69872.html

 

1 godzinę temu, bergman31 napisał:

 Jak pojazd/przyczepa ma homologację (europejską), to nie ma możliwości aby diagnosta robił problemy.  

Samochody z kierownicą po prawej stronie też mają homologację europejską , ale tylko wyjątki można zarejestrować -  po uprzedniej modyfikacji. Pożyjemy , zobaczymy.Tyle w temacie.

Edytowano przez andrzej78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Clark
      Wiem, że temat wałkowany wielokrotnie ale mam kilka pytań a odpowiedzi nie znajduję. Otóż: wyczytałem, że stary olej można wypchnąć sprężonym powietrzem i teraz pytanie w jaki sposób?
      Rozbieranie całego układu odpada. Jedynie co pozostaje to czyszczenie za pomocą układu ciągnika ale to strata kilku albo nawet kilkunastu litrów oleju a tani on nie jest. Wpadłem więc na pomysł aby wstępnie wydmuchać układ sprężonym powietrzem a następnie podłączyć pod ciągnik i wypłukać resztę.
    • Przez Hinco
      Czy teraz można zarejestrować jednoosiówke SAM do traktora? Bo kiedyś ojciec zrobił do samochodu i problemu nie było, a jakby sie dało traktorową rejestrnąć byłoby miło..
    • Przez tomb2
      Zbliża sie zima ;D a więc planuję wyremontować moją 4,5 t jednak nie wiem czy dojdzie to do skutku ??? Jeżeli znajomu udostepni mi garaż to tak bo on ma ogrzewany A więc mam kilka pytań.
      - ile mogą kosztować burty do przyczepy 4,5 t typ D-46B
      - Lepszcze są z blachy falistej czy z prostej ?
      - Jakiej grubości blache dać na podłoge ?
      - czym najlepiej wyczyścić przyczepe, czy piaskowanie się opłaca ile może kosztować?
      Narazie tyle
    • Przez MichaKpiski
      Chcę przerejstowac przyczepę Sanok D47A (wywrotka) , w dowodzie mam wpisane rok produkcji, numer podwozia , dopuszczalną łatwość 3500, Pani w starostwie powiedziała że diagnosta będzie musiał ustalić pozostałe dane. Czy ktoś by się podzielił pozostałymi danymi jakie ma wpisane w dowodzie ? z góry dziękuję
    • Przez PawelS
      Witam potrzebuję opinii na temat firmy Perfect-Agro Koluszki, gdyż prawdopodobnie będę u nich zamawiał przyczepę, są one całkowicie odnowione i wyglądają jak nowe a cena to jest 1/2 w porównaniu do Nowej np Pronarki. Czy ktoś z użytkowników kupił od niech przyczepę i czy jest zadowolony jak z trwałością i wykonaniem >? Za każdą informację będę wdzięczny 
      http://www.remonty-przyczep.com/ 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj