MFTeam

Perkins 4 paliwo w kolektorze wydechowym

Polecane posty

MFTeam    1
witam mam problem z silnikiem Perkins 4 zrobiłem kapitalny remont nowy wal, tuleje, blok i głowica planowana, korbowody i tłoki, pompa paliwowa i wtryski są świeżo po regeneracji i do kolektora wydechowego dostaje się paliwo i czy na małych czy większych obrotach dymi na szaro/niebiesko. Oleju nic nie bierze a już trochę przepracował. Co to może być za przyczyna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
traktor11    131

No to może być wiele przyczyn ; ustawienie zapłonu , grubość podkładek pod wtryskami ( wtedy zmienia się kąt rozpylania w komorze spalania ) pompa i wtryski są po naprawie ale coś może być nie tak , pęknięty kielich wtryskiwacza ( rzadko to się zdarza )

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

zaczął bym od  zmierzenia ciśnienia na tłokach ,oddał do innej firmy pompę i wtryski by sprawdzili  a na kończy czy zapłon razem z rozrządem jest dobrze ustawiony  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyRolnik18    71

Panowie pomocy mam ten sam problem, perkins 4 po kapitalnym remoncie dostaje sie ropa do kolektora wydechowego i silnik dymi na niebiesko czy ciepły czy zimny. Co może byc nie tak ? Prosze o porade bo nie moge dojść ładu silnik przepracował już 8 godzin i problem nie ustaje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Silnik ciepły czyli ma właściwą temperaturę pracy. Termostat założony?

Końcówki wtryskowe wymienione na jakie? Nowe czy regenerowane?

Zawsze może wtryskiwacz być uszkodzony.

Zdjąć kolektor wydechowy i zobaczyć czy ropa jest w obydwu dziurach.

Luz zaworowy właściwy?

A tak w ogóle to było od pierwszego uruchomienia czy zaczęło się później?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyRolnik18    71

Końcówki wtrysków nowe. Sprawdzę je jeszcze raz bo tak naprawde były  zakładane dwa miesiące przed remontem bo stare juz niemiłosiernie lały. Zobacze jeszcze jutro jak zdejme kolektor. Luz zaworowy 0.25. Zaczęło sie od pierwszego uruchomienia i jest do teraz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyRolnik18    71

Jeszcze sprawdze jutro. Ale wątpię żeby to był luz zaworowy. Prędzej wtryski nie wiem jutro je wykrecam w pierwszej kolejności. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MFTeam    1

Odkręciłem kolektor wydechowy i widać że paliwo leci z każdego cylindra czy to może być wina zbyt dużej dawki paliwa czy jakieś inne ustawienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jak zapala?

A zmieniałeś dawkę paliwa? Pompa była wyjmowana?

Rozrząd dobrze złożony? Kąt wtrysku sprawdzony?

Na pewno ropa, może olej?

Silnik osiąga właściwą temperaturę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyRolnik18    71

U mnie to samo. Wtryski sprawdzone są ok. Pompa była robiona przez dobrego pompiarza. Rozrząd dobrze złożony. Gdy zimny ciężko zapala ale gdy pochodzi z minute zapala na dotyk. To jest na pewno ropa. Oleju nie przybywa ani nie ubywa. Wiesz może jak dobrze ustawic kąt wtrysku ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MalyRolnik18    71

@Rolnik1973. Mam przyspieszony zapłon czyli dopchnięte do bloku ale tylko troszke od znaków.

@MFTeam. Jaki masz akumulator ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

ustaw kąt wtrysku, na seger w pompie i znaki na zamachu, chyba że to dobry pompiarz i sobie przestawił seger to tak ustaw jak tłumaczy maniekmechanik z kanału na youtubie, Silnik w GMP pierwszego tłoka i drut 2-2,5 w sekcję ma wpaść.

C 360 mi kiedyś tak przez rurę waliła paliwem, kąt był za wczesny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Jeżeli zawory dobrze ustawione to masz źle zrobioną pompę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Dobrze by było sprawdzić ciśnienie w cylindrach, żeby wykluczyć głowicę. Jak jest OK to może pompa źle zrobiona, tłoki może są zaniżone względem płaszczyzny bloku lub zastosowano tłoki z innym denkiem. Częściowo pomiar ciśnienia powinien to też wykluczyć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
    • Przez Stachowy
      Witam!
      ostatnio zaczalem sie zastanawiac czy zamiast kupna c360 i tura do niego nie lepiej bedzie kupic ostrowka. bo tak z przodu mamy tura na grubej ramie a tylka wyzke mozna odjac.
      i mam kilka pytan do osob ktore pposiadaja ostrowki. jaki jest udzwig przedniej łyzki, i czy tylni most jest jak w c360 ze da rade zrobic belki i zaczep. bo wiem napewno ze przekaznika nie ma i ze nalezalo by dac duza p[rzeciwwane na tyle bo jednak lyzka troche wazy. dobrym plusem jest wspomaganie i oddzielny zbiorkim z plynem do hydrauliki jakiego nie oferuje c360.
      czekam na opinie pozdrawaiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj