Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! Interesują mnie ciągniki:

Kubota M135GX IV (133km)

Kubota M7152 (150km)

Lecz nie wiem jakie są ich opinie, cena bardzo dobra, w środku też fajnie to wygląda i bardzo zwrotne ciągniki.

Ale jak z Awaryjnością? Dostępnością części? Spalaniem? 

 

Edytowane przez Aklik
Opublikowano

Posiadam model M125GX lll od dwóch lat i mogę śmiało polecić zwrotny ,zwinny można powiedzieć że wacha paliwo jedynie w transporcie to już większe spalanie ale bez tragedii. Jak dotąd żadnych awari jedynie okresowe przeglądy których cena wygląda tak samo jak innych marek duży po 1000h 4.500 brutto A dostęp do części to wiadomo serwis jak w każdym.

Opublikowano

Witam. Posiadam MGX 135 pierwszej generacji oraz M7172.

Najważniejsza rzecz, to do jakich prac będzie wykorzystywany ciągnik.

Jeśli prace lekkie, typu opryskiwacz, rozsiewacz, jakaś nie za ciężka talerzówka, ładowacz czołowy to jak najbardziej MGX, ciągnik jest lekki, zwrotny mimo swoich dosyć sporych gabarytów, mocny i elastyczny.  Natomiast to prac z ciężkimi maszynami nie za bardzo się nadaję ze względu na swoją wagę i taką trochę delikatniejszą konstrukcję w porównaniu do innych ciągników tej mocy. W transporcie też jest słabo ze względu na brak nadbiegu i przy prędkościach powyżej 33-35km/h obroty muszą już być wysokie a to odbija się na spalaniu(aczkolwiek poza tym skrzynia biegów jest bardzo dobra(8 biegów zmienianych pod obciążeniem) i w czasie pracy łatwo jest dobrać odpowiedni bieg bez zmiany zakresów i biegi są zmieniane naprawdę płynnie. I tylko 2 prędkości WOM 540 i 100, a przydało by się jeszcze 540eco

Natomiast M7 mimo iż jest zbliżony mocą(ten sam silnik) to zupełnie inny ciągnik. Masywny, ciężki(mój na bezstopniówce waży 7600kg bez żadnych dodatkowych obciążników-ważone na wadze) W ciężkich pracach spisuje się naprawdę bardzo dobrze(nie brakuje uciągu, nie buja mocno ciągnikiem np przy obracaniu pługa). W transporcie też jest naprawdę ekonomiczny(szczególnie KVT -50km/h przy 1750obr/min).

Natomiast do lżejszych prac nie za bardzo ze względu na masę i mniejszą zwrotność.

Podsumowując jeśli szukasz ciągnika do ciężkich prac ja na pewno  wziął bym M7, natomiast do lżejszy jak najbardziej GX się sprawdzi.

A jeśli szukasz czegoś uniwersalnego to może warto poczekać na M6.  Ma być masywniejszy od GXa ze zmodernizowaną skrzynią z nadbiegiem do transportu, oraz 4 prędkościami WOMu, a napewno mniejszy gabaryt niż M7

Co do usterek to w GX miałem tylko na gwarancji wymienioną sprężarkę od pneumatyki(pociła się z pod koła pasowego) no i był problem z ubywającym olejem z przedniego mostu, który przez odpowietrznik był kierowany do skrzyni biegów i już nie wracał, zostało to rozwiązane poprzez dołożenie oddzielnego zbiorniczka wyrównawczego który łapie olej z odpowietrznika i ten później grawitacyjnie wraca do mostu.

W M7 mam problem z fabryczną nawigacją GPS z automatycznym prowadzeniem(system bardzo często się zawiesza) i ta cała sytuacja trochę psuje moją opinie może nie o ciągniku ale o serwisie, gdyż usterka już od prawie roku nie została naprawiona, a zajmuje się tym nie dealer lecz serwis kubota Polska.

Napisz może jeszcze z jakimi maszynami ma współpracować ciągnik to może mógłbym coś jeszcze podpowiedzieć

Opublikowano
4 minuty temu, sw_kamil napisał:

Witam. Posiadam MGX 135 pierwszej generacji oraz M7172.

Najważniejsza rzecz, to do jakich prac będzie wykorzystywany ciągnik.

Jeśli prace lekkie, typu opryskiwacz, rozsiewacz, jakaś nie za ciężka talerzówka, ładowacz czołowy to jak najbardziej MGX, ciągnik jest lekki, zwrotny mimo swoich dosyć sporych gabarytów, mocny i elastyczny.  Natomiast to prac z ciężkimi maszynami nie za bardzo się nadaję ze względu na swoją wagę i taką trochę delikatniejszą konstrukcję w porównaniu do innych ciągników tej mocy. W transporcie też jest słabo ze względu na brak nadbiegu i przy prędkościach powyżej 33-35km/h obroty muszą już być wysokie a to odbija się na spalaniu(aczkolwiek poza tym skrzynia biegów jest bardzo dobra(8 biegów zmienianych pod obciążeniem) i w czasie pracy łatwo jest dobrać odpowiedni bieg bez zmiany zakresów i biegi są zmieniane naprawdę płynnie. I tylko 2 prędkości WOM 540 i 100, a przydało by się jeszcze 540eco

Natomiast M7 mimo iż jest zbliżony mocą(ten sam silnik) to zupełnie inny ciągnik. Masywny, ciężki(mój na bezstopniówce waży 7600kg bez żadnych dodatkowych obciążników-ważone na wadze) W ciężkich pracach spisuje się naprawdę bardzo dobrze(nie brakuje uciągu, nie buja mocno ciągnikiem np przy obracaniu pługa). W transporcie też jest naprawdę ekonomiczny(szczególnie KVT -50km/h przy 1750obr/min).

Natomiast do lżejszych prac nie za bardzo ze względu na masę i mniejszą zwrotność.

Podsumowując jeśli szukasz ciągnika do ciężkich prac ja na pewno  wziął bym M7, natomiast do lżejszy jak najbardziej GX się sprawdzi.

A jeśli szukasz czegoś uniwersalnego to może warto poczekać na M6.  Ma być masywniejszy od GXa ze zmodernizowaną skrzynią z nadbiegiem do transportu, oraz 4 prędkościami WOMu, a napewno mniejszy gabaryt niż M7

Co do usterek to w GX miałem tylko na gwarancji wymienioną sprężarkę od pneumatyki(pociła się z pod koła pasowego) no i był problem z ubywającym olejem z przedniego mostu, który przez odpowietrznik był kierowany do skrzyni biegów i już nie wracał, zostało to rozwiązane poprzez dołożenie oddzielnego zbiorniczka wyrównawczego który łapie olej z odpowietrznika i ten później grawitacyjnie wraca do mostu.

W M7 mam problem z fabryczną nawigacją GPS z automatycznym prowadzeniem(system bardzo często się zawiesza) i ta cała sytuacja trochę psuje moją opinie może nie o ciągniku ale o serwisie, gdyż usterka już od prawie roku nie została naprawiona, a zajmuje się tym nie dealer lecz serwis kubota Polska.

Napisz może jeszcze z jakimi maszynami ma współpracować ciągnik to może mógłbym coś jeszcze podpowiedzieć

Witam.

Ciągnik miałby pracować z: 

Prasa Sipma PS 1235 stałokomorowa

Gruber Agro-Masz 2.8m

Talerzówka Agro-Masz 3m

Agregat uprawowo-siewny z siewnikiem 3m Agro-Masz

Przyczepa do bel Pronar (nie pamiętam modelu ale na 26 bel)

Pług byłby dokupiony do M7152 6 skibowy a do M135GX IV 5 skibowy 1 belkowy.

 

Opublikowano

Jeśli chodzi o te maszyny to swobodnie GX da radę pod warunkiem że ten zestaw nie jest zbyt ciężki i siewnik nie jest daleko wysunięty do tyłu. No i gruber do uprawy ścierniska czy podorywki do 15cm ok, natomiast robić na głęboko to już będzie słabo. A pług dlaczego zagonowy a nie obrotowy? Co innego jak już jest ale kupując nowy to zastanów się nad obrotówką-napewno nie będziesz żałował.

Jak mam overum 4x50. GX ciągał bez większych problemów tylko pd górkę na glinie brakowało trochę mocy a na śliskim uciągu.

M7 z tym pługiem się nudzi. ale wolę tak niż ma pracować na max obciążeniu, a i podnośnik tak nie cierpi jak by było 5 skib.

Moim zdaniem do tych maszyn idealny byłby M6. tylko jeszcze raz radzę się zastanowić na pługiem obrotowym(4x50 do takiej Mszustki byłby idealny, a i z tym zestawem na pewno byłoby lepiej jak z MGX)

Opublikowano
2 minuty temu, sw_kamil napisał:

Jeśli chodzi o te maszyny to swobodnie GX da radę pod warunkiem że ten zestaw nie jest zbyt ciężki i siewnik nie jest daleko wysunięty do tyłu. No i gruber do uprawy ścierniska czy podorywki do 15cm ok, natomiast robić na głęboko to już będzie słabo. A pług dlaczego zagonowy a nie obrotowy? Co innego jak już jest ale kupując nowy to zastanów się nad obrotówką-napewno nie będziesz żałował.

Jak mam overum 4x50. GX ciągał bez większych problemów tylko pd górkę na glinie brakowało trochę mocy a na śliskim uciągu.

M7 z tym pługiem się nudzi. ale wolę tak niż ma pracować na max obciążeniu, a i podnośnik tak nie cierpi jak by było 5 skib.

Moim zdaniem do tych maszyn idealny byłby M6. tylko jeszcze raz radzę się zastanowić na pługiem obrotowym(4x50 do takiej Mszustki byłby idealny, a i z tym zestawem na pewno byłoby lepiej jak z MGX)

A może M7132? 

Tylko nie wiem jaka cena, na M135GX IV wyliczył mi 260 000 netto z przedni tuzem a za M7152 312 000 z przednim tuzem.

Pług zagonowy bo już mamy jeden 1 belkowy i chcielibyśmy robic na dwa.

 

 

 

  • Root Admin
Opublikowano
53 minuty temu, Aklik napisał:

A może M7132? 

Tylko nie wiem jaka cena, na M135GX IV wyliczył mi 260 000 netto z przedni tuzem a za M7152 312 000 z przednim tuzem.

Pług zagonowy bo już mamy jeden 1 belkowy i chcielibyśmy robic na dwa.

M7 to lepiej 150 i 170

Opublikowano (edytowane)

M7132 napewno wystarczy bo ona ma z boostem 150.  pewnie będzie 10tyś tansza niż M7152 bo ja jak kupowałem to między 152 a 172 było 10tyś różnicy. Ale do tych maszyn wydaje mi się że M7 to nawet za duży gabaryt by był a M6 to by był taki kompromis i powinna być sporo tańsza niż M7. 

Aczkolwiek jak ja miałbym wybierać między GX a M7 do tych maszyn to zdecydowanie wolałbym M7 nawet ten 130 niż MXGa. Ale jak masz w planach podnosić moc po gwarancji to lepiej od razu weź tą 150, bo za tuning też trzeba zapłacić 3-4 tyś, a fabryczny soft to zawsze fabryczny

Swoją drogą sporo podrożały te ciągniki. Ja za swojego GXa 5 lat temu dałem 195 netto bez tuza ale z miękką ośką( podejrzewam że w tym za 260netto też już będzie)

Co prawda rocznik 2014 czyli dwuletni był wtedy ale ciągnik to nie samochód że z każdym rokiem traci swoje na wartości, ważne że był fabrycznie nowy, nieużywany i nierejestrowany

Edytowane przez sw_kamil
Opublikowano

W tym roku ma być ale kiedy dokładnie to nie wiem. Podobno to taki poprawiony GX, tak więc powinien być fajny ciągnik i chyba dalej jest produkowany w Japonii.

Cenowo to na pewno będzie pomiędzy M7 a GX czyli pewnie coś ok 280-290tyś netto. Najlepiej podjechać do dealera, może już wiedzą kiedy będzie, może na jakieś testy udało by się wyrwać.

Ja wiem, że już nigdy nie kupię drogiej maszyny bez przetestowania jej

Opublikowano
Dnia 7.01.2021 o 13:32, sw_kamil napisał:

Witam. Posiadam MGX 135 pierwszej generacji oraz M7172.

Najważniejsza rzecz, to do jakich prac będzie wykorzystywany ciągnik.

Jeśli prace lekkie, typu opryskiwacz, rozsiewacz, jakaś nie za ciężka talerzówka, ładowacz czołowy to jak najbardziej MGX, ciągnik jest lekki, zwrotny mimo swoich dosyć sporych gabarytów, mocny i elastyczny.  Natomiast to prac z ciężkimi maszynami nie za bardzo się nadaję ze względu na swoją wagę i taką trochę delikatniejszą konstrukcję w porównaniu do innych ciągników tej mocy. W transporcie też jest słabo ze względu na brak nadbiegu i przy prędkościach powyżej 33-35km/h obroty muszą już być wysokie a to odbija się na spalaniu(aczkolwiek poza tym skrzynia biegów jest bardzo dobra(8 biegów zmienianych pod obciążeniem) i w czasie pracy łatwo jest dobrać odpowiedni bieg bez zmiany zakresów i biegi są zmieniane naprawdę płynnie. I tylko 2 prędkości WOM 540 i 100, a przydało by się jeszcze 540eco

Natomiast M7 mimo iż jest zbliżony mocą(ten sam silnik) to zupełnie inny ciągnik. Masywny, ciężki(mój na bezstopniówce waży 7600kg bez żadnych dodatkowych obciążników-ważone na wadze) W ciężkich pracach spisuje się naprawdę bardzo dobrze(nie brakuje uciągu, nie buja mocno ciągnikiem np przy obracaniu pługa). W transporcie też jest naprawdę ekonomiczny(szczególnie KVT -50km/h przy 1750obr/min).

Natomiast do lżejszych prac nie za bardzo ze względu na masę i mniejszą zwrotność.

Podsumowując jeśli szukasz ciągnika do ciężkich prac ja na pewno  wziął bym M7, natomiast do lżejszy jak najbardziej GX się sprawdzi.

A jeśli szukasz czegoś uniwersalnego to może warto poczekać na M6.  Ma być masywniejszy od GXa ze zmodernizowaną skrzynią z nadbiegiem do transportu, oraz 4 prędkościami WOMu, a napewno mniejszy gabaryt niż M7

Co do usterek to w GX miałem tylko na gwarancji wymienioną sprężarkę od pneumatyki(pociła się z pod koła pasowego) no i był problem z ubywającym olejem z przedniego mostu, który przez odpowietrznik był kierowany do skrzyni biegów i już nie wracał, zostało to rozwiązane poprzez dołożenie oddzielnego zbiorniczka wyrównawczego który łapie olej z odpowietrznika i ten później grawitacyjnie wraca do mostu.

W M7 mam problem z fabryczną nawigacją GPS z automatycznym prowadzeniem(system bardzo często się zawiesza) i ta cała sytuacja trochę psuje moją opinie może nie o ciągniku ale o serwisie, gdyż usterka już od prawie roku nie została naprawiona, a zajmuje się tym nie dealer lecz serwis kubota Polska.

Napisz może jeszcze z jakimi maszynami ma współpracować ciągnik to może mógłbym coś jeszcze podpowiedzieć

Dzień dobry u mnie sprężarka była zmieniana 3 razy w gx II przedni most sam ten odpowietrznik zrobiłem 👍 zbiornik z grupy Vag i tak jak piszesz olej po całym dniu jest z zbiorniczku ale rano jest już pusty, odpowietrznik skrzyni również trafił w te miejsce, z racji dużych obciążeń oraz, że olej nie ucieka do skrzyni zastosowałem stou 10w/40 zamiast jak wcześniej utto 10w/30, z racji tego jak kupowałem cena między gx a serią M była przepaść 💰 M7 jest wykonana z innej stali podnośnik skrzynia itd tylko silnik jest z Japonii, może to na szczęście 😂🙈 

Opublikowano

Witam posiadam GX135III generacji od 4 lat użytkowania,2000 h przepracował na gwarancji wymieniane było cały smok z adblue wyświetlał ciągle błędy,ciągnik pracuje z turem i tuzem przednim po 2000 h robiona była miękka oś wybite tulejki oraz remontowane zwrotnice wybite tulejki uszczelniacze kasetowe wymieniane ze względu na wyciek oraz łożyska porozrywane koszyczki przednia oś jest delikatna że do tura i tuza się nie nadaje mam znajomych co też użytkują takie ciągniki i jest ok ,ogólnie brakuje nadbiegu w transporcie spala dużo  podsumowując delikatny ciągnik w miarę dobrym komfortem pracy

 

Dostępność części tylko serwis szkoda że nie mają magazynu w Polsce na wszystko trzeba czekać a cena nie mała 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez zadenrolnik
      Cześć, chcialbym sie przywitać i jednocześnie zadać pytanie. 
      Po pierwsze w ogole nie znam sie na ciągnikach ale musze kupić. 
      Potrzebuje sprzęt który bedzie miał tura o udzwigu 1600kg żeby czasem rozładować palety z tira oraz potrzebuje go do odśnieżania placu, podłączyć solarke, obowiązkowo 4x4. Musze podłączyć zamiatarke zeby umyć droge po budowie i może pociągnąć zwykłą przyczepę. 100% pracy na utwardzonym terenie. Nie bedzie w ogole wykorzystywany w polu. Chyba w okolicy 90-100KM 
      Powiedzcie co wybrać, czego szukać. Nie chcę wydawać ogromnych pieniedzy bo sprzet bedzie używany sporadycznie. Chcialem zeby mial klimę ale w sumie mozna dołożyć aftermarketową.
      Póki co patrze na MF 390, 3090, Deutz dx85, 6.31, case 5130, cs78, renault ergos 100km, pronar 85, 
      Nawet nie wiem czy dobrze patrze. Chcialbym prosty sprzet zeby jak najmniej sie mogło posypać. raczej wole coś do 5t wagi zeby nie trzeba bylo balastu jak bedzie rozładowywał ciężką palete.
      Budżet zakladalem 40000 ale juz jestem czy 70000. A wolałbym wybadać mniej bo ani to nie bedzie zarabiać ani nic. To tylko na własny użytek w kole komina. 
      Bede wdzieczny za wszystkie rady, sugestię itd 
      Pozdrawiam 
    • Przez juras390
      John Deere 7600
      Czy ktoś jest posiadaczem bo ja jestem i będę potrzebował porady
      Proszę 
    • Przez raffik4
      Witam zwracam się z prosbą o doradzemie mi jaki mam wybrać ciagnik do 60km na co prawda małà działke 2h na ktorej uprawiam warzywa,jest sad ciagnik miałby słuzyc do ogolnych zastosowań ziemia jest ciezka duzo pracy nie bedzie orka,glebogryzarka,kultywator,czasem koszenie trawy,zalezy mi na prostocie ,trwałosci i dobrego dostepu do czesci dodam iz mam na mysli ciagnik uzywany.
    • Przez lukaszgg
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika na gospodarstwo, wolę kupić coś nowego. I tutaj moje pytanie skierowane do was, co aktualnie polecacie? Coś co by mnie interesowało to przedział w granicach 80 - 110 KM  cena 200 netto 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v