endurakkk

Ursus 360 3p Ciężko pali na -

Polecane posty

endurakkk    0

Witam wszystkich.Mam problem z 3p silnik praktycznie nowy (nowy blok tuleje tłoki głowica  po planowaniu wał  pompa też była nowa poprzedni właściciel  znowa załozył silnik dotarty) Problem teraz zaczął występowac jak są mrozy dzis było minus 6 kreci 3 sekundy  załapał kopci bardzo na biało daje gaz nie reaguje  pochodzi 10 sekund dopiero reaguje i przestaje tak kopcić dodam nie mam swiec przedtem na dodatniej temp   nie było problemu z odpalaniem jeszcze mu dawke podniosłem paliwa 2 msc temu  moze nie moze jej przepalic jak silnik ciepły nie puszcza dymu lekko tylko na czarno 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Sam zwiększałeś dawkę paliwa, czy zawoziłeś do zakładu?

Wtryski mogą lać.

Niewłaściwy kąt wtrysku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046
22 minuty temu, endurakkk napisał:

Witam wszystkich.Mam problem z 3p silnik praktycznie nowy (nowy blok tuleje tłoki głowica  po planowaniu wał  pompa też była nowa poprzedni właściciel  znowa załozył silnik dotarty) Problem teraz zaczął występowac jak są mrozy dzis było minus 6 kreci 3 sekundy  załapał kopci bardzo na biało daje gaz nie reaguje  pochodzi 10 sekund dopiero reaguje i przestaje tak kopcić dodam nie mam swiec przedtem na dodatniej temp   nie było problemu z odpalaniem jeszcze mu dawke podniosłem paliwa 2 msc temu  moze nie moze jej przepalic jak silnik ciepły nie puszcza dymu lekko tylko na czarno 

Czy tak trudno zainstalować grzałkę w bloku silnika?

https://allegro.pl/oferta/grzalka-bloku-ursus-c-360-3p-polska-super-cena-8688207065?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

Edytowano przez PRIMO

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Witam.

Najpierw sprawdź poprawność ustawienia kąta wtrysku, potem szczelność układu paliwowego (czy gdzieś nie łapie powietrza). Ja bym wywalił odstojnik znajdujący się między zbiornikiem a pompką zasilającą. Dałbym na przewód filterek, a za nim zaworek zwrotny na przewodzie. Miałem taki przypadek że po remoncie silnika i wymianie pompki zasilającej na nową, lekko puszczał jeden z zaworków i się zapowietrzał. Filterek i zaworek rozwiązały problem, ważne żeby przed zaworkiem był filterek bo wtedy czyste paliwo wpływa do zaworka i żaden brud nie zakłóci jego działania. Zwiększałeś dawkę paliwa w pompie, ale w jaki sposób? Odkręciłeś dekielek z pompy i przestawiłeś pierścień na jej wałku? Swoją drogą jest tam jeszcze opcja założenia świecy płomieniowej i to by dużo wspomogło w odpalaniu zimą.

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pWnedMTZ    68

Koledzy wyżej mają rację, silnik jesg dość wrażliwy jeśli chodzi o zapowietrzanie. Mój 3p czy - 5 czy - 30 przelewam gorącą wodą i pali od strzala bez grzałek w bloku. Jedynie ma oryginalnie wiece żarową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

3 cyl Perkins nie potrzebuje grzałki, pali dużo lepiej od 4 cyl. Jeżeli się zapowietrza to minusowe temperatury nie mają nic do tego, w cieplejsze dni byłoby to samo. 

  • Like 1
  • Haha 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endurakkk    0

Wiec sprawdziłem wtryski okazały sie wszystkie dobre  pięknie pylą zacząłem sie bawić zapłonem przyspieszyłem go 2-3 mm lepiej odpala i lepiej spala nie kopci na zimnym na niebiesko jutro bede robił próby    bo ogólnie mamy druga zwykła c 360 to ona cała zime musi jezdzić nie  raz mróz -20 ona od strzała pali  a jest na płynie chłodniczym       

2 godziny temu, maarianek88 napisał:

Witam.

Najpierw sprawdź poprawność ustawienia kąta wtrysku, potem szczelność układu paliwowego (czy gdzieś nie łapie powietrza). Ja bym wywalił odstojnik znajdujący się między zbiornikiem a pompką zasilającą. Dałbym na przewód filterek, a za nim zaworek zwrotny na przewodzie. Miałem taki przypadek że po remoncie silnika i wymianie pompki zasilającej na nową, lekko puszczał jeden z zaworków i się zapowietrzał. Filterek i zaworek rozwiązały problem, ważne żeby przed zaworkiem był filterek bo wtedy czyste paliwo wpływa do zaworka i żaden brud nie zakłóci jego działania. Zwiększałeś dawkę paliwa w pompie, ale w jaki sposób? Odkręciłeś dekielek z pompy i przestawiłeś pierścień na jej wałku? Swoją drogą jest tam jeszcze opcja założenia świecy płomieniowej i to by dużo wspomogło w odpalaniu zimą.

Dokładnie tak odręciłem dekielek i lekko pierścień do góry . No załoze napewno ino przy minus 5 nie powinień miec takich problemów jak teraz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Kąt najlepiej ustawić na seger i literę E na wałku pompy i na znaki na kole zamachowym. Myślę, że nie przestawiałeś segera tylko krążek od dawkowania paliwa, jeśli tak to dobrze. Wyjście na świece płomieniową jest w pokrywie filtra paliwa? Jest prawidłowo zaślepione? Może łapać lewe powietrze tamtędy. Wszystkie przewody dochodzące do filtra paliwa powinny być szczelniutkie. W Ursusie 3512 na świecę szedł przewód właśnie z pokrywy filtra, nie wiem jak jest w C-360 3P

Edytowano przez maarianek88

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkowals1    1

Mam podobny problem, jak temp plusowa to pali od strzała, ale jak już spada poniżej zera to tak jak u kolegi, zagada ale nie chce wejść na obroty - dopiero po kilku sekundach. (wtryski sprawdzone, zapłon przestawiałem i to zbytnio nie pomaga).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkowals1    1

pompę strach ruszać - dzisiejsi pompiarze nie są najlepsi(bynajmniej w mojej okolicy) - oczywiście nikogo nie obrażając. (problem z zapalaniem jest już parę lat, jakieś 2 lata temu pompa sprawdzana - niby dobra)

zastanawia mnie jeszcze ten kąt wtrysku - te literki pod dekielkiem - może tam trzeba się pobawić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maarianek88    13

Zawsze warto tam zajrzeć. Kiedyś pisałem o tym na forum w temacie chyba Perkinsa z MF 3060, potem debata przeszła przez 3p aż do 6.354.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endurakkk    0

Wiec tak dłubie dziś od rania juz mi ręce opadaja rano poszedłem palić jeden biały dym po 20 sekundach nie chciał sie rozejsc nie mógł przepalic zabrałem sie za sitko było bardzo zasyfione wyczysciłem i nie moze odpalic wogóle dymu nie puszcza wzorowałem sie na skladaniu na tym obrazku mam pytanie element nr 24 ma byc w nr 21 c360- 3p . Nie pali ,nie wchodzi na obroty obroty max 1200 - Silnik i  osprzęt - Agrofoto.pl Forum Rolnicze i Galeria Rolnicza

mam dokładnie jak na tym obrazku 4923540600_1336222862.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mkowals1    1

ja nie podpowiem, kiedyś też to rozbierałem i coś źle złożyłem to też nie chciał zapalić, dopiero na zaciąg ale wtedy wolne obroty miał w okolicy 400/min - rozebrałem jeszcze raz złożyłem wg obrazka i zapalił normalnie (oczywiście po odpowietrzeniu) [chyba część nr 20 założyłem odwrotnie, albo 24, nie pamiętam dokładnie]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez Waldek66
      Witam, czy może ktoś mi podpowie co może być przyczyną przedostawania się oleju do paliwa? Silnik jest po wymianie tulei i tłoków, głowica po naprawie. Ropa ze zbiornika do pompki paliwowej idzie czysta, ale powraca do filtra paliwa według mnie z olejem. Rurką nadmiarową ropa spływa, paliwo jest ciemne, w zbiorniku widać że ropa jest z olejem. Odjąłem sprężarkę, przewody zaślepiłem, bo uważałem że olej ubywa przez sprężarkę. Problem nie zniknął, nadal są duże ubytki w oleju z silnika.
    • Przez tom31
      Witam! mam pytanie czy juz ktos sie spotkalz czyms takimjak;otoz moja 60 rok temu miala kapitalny remont silnika wal tuleje itd wszysko bylo ok ale w tym roku po zrobieniu 54 mth zxaczela walic olejem (chyba z paliwem} w kolektor wydechowy,dodam dzieje sie to wtedy gdzy silnik chodzi na malych obrotach i nie jest zbytnio rozgrzany to wtedy po przegazowaniu pluje kolankiem i dym jest taki siwawy ale jak idzie w pole to ok zadnych wyciekow,dodam sprawdzalem wtryski ,pompe paliwowa bo moze sekcja puszcza badz sprezyna pekła ale wszystko ok zawory tez sprawdzone,pierscieni niepodejrzewam bo oleju ani krzty niebierze ani tez nic nieprzybywa,niewiem co moze byc przyczyna?????
    • Przez mkrystian90
      Odebrałem swojego Ursusa c-360 3p od mechanika gdzie naprawiana była skrzynia biegów z uwagi na dziwny dźwięk jaki wydobywał się z niej na 5 i 4 biegu, a w szczególności gdy ciągnik jechał bez obciążenia na 5 biegu i przy małych obrotach, m. in. z górki. Po wymianie łożyska (wszystkie łącznie z igiełkowymi) dolnego wałka, i wałka pośredniego II stopnia, oraz sprzęgła problem dalej ma miejsce. Poniżej załączam dźwięk.
      https://drive.google.com/file/d/1dnjIngmihRuNg3TEbQcxsllgV0_mwWW-/view
      Według mechanika problem jest z tylnym mostem, według niego jest za duży luz na wałku atakującym i mechanizmie różnicowym. Dodam że próbowałem już rozłączyć reduktor wolne szybkie biegi i załączyć 5 bieg, i nie słychać jest tego dźwięku jedynie pojawia się na szosowym biegu 5.
      Czy spotkał się ktoś z takim problem i czy może to być wina mechanizmu różnicowego i koła atakującego z satelitą ?
       
    • Przez Rafał2222
      Witam. Mój traktor Zetor 5011. Zauważyłem że za pompą paliwa jest jak by wyciek. Troszkę się przestraszyłem że mi blok pękł, ale tak bliżej patrzę dokładniej to nie wygląda na blok a na łączeniu pompy z blokiem tam jest wszystko opaprane i cieknie po bloku może nie cieknie a bardziej poci. Poszperałem w necie i gdzieś  tam ma być jakaś rurka od nadmiaru ropy. I tutaj pytanie czy to możliwe aby nadmiaru ropy pocił się na bloku? Nie jest to że jeci potokiem, raczej takie lekkie zapocenie. Może i banalne pytanie, ale warto wiedzieć o co chodzi.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj