Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
15 minut temu, yacenty napisał:

byle z jednej strony biała kreska była to się trzyma dobrze i zakręty poprawia

Ty z zachodu, to u was na powiatówkach linie są, u nas bliżej wschodu to tego nie ujżysz 

 

Opublikowano
11 godzin temu, racyl napisał:

no tak zapomniałem co są tu tacy bywalcy co z komputerem nawet do kibla chodzą 🤣.

Nawet najgłupsi wiedzą że za obecne rządy i wszystko co się dzieje w polsce to się rozlicza RZĄD i tylko rząd a wyznawcom Pis-lamu wydaje sie że rząd jest czysty jak łza i trzeba sie uganiać za opozycją i grzebać w ich życiorysach tak jakby oni podejmowali decyzje od których zależy codzienne życie polaków

Zejdź na ziemie chłopczyku, prawda jest taka że TY nic nie kupujesz i wszystko jest ci jedno czy nawóz po 1,5tys czy 4,5 tys

 

Jedz kup w niemczech czy na litwie nawozy tam inny rzad przez co tanio ... jak mozna byc tak ograniczonym.

  • Like 4
  • Thanks 1
Opublikowano
6 godzin temu, magnum123 napisał:

nie znam ani firm czeskich ani rumuńskich ale jakos zetor tatra istnieje skoda tez mimo ze nie jest juz czeska. mieszkam niedaleko Jelcza. pracowalo tam tysiace ludzi wokoł z małych miasteczek i wiosek powyrastały ogromne blokowiska tak jak w Ursusie. ale jelcz byl zly star byl zly bizon byl zly itd wszystko bylo złe. man  new holland lepszy ok. tylko kogo na to stac nielicznych

Zetor i Tatra istnieje ale są w prywatnych rękach więc co to za różnica? 

I własnie dlatego że w Jelczu pracowało tysiące ludzi to nie miało to sensu i musiało upaść. Star, bizon Tarpan, Żuk to były wynalazki co najmniej epoke do tyłu i mogły funkcjonować w sztucznej ekonomii PRL i zamknietej gospodarce.  Nasz rynek był zbyt mało chłonny na te wyroby nawet przy zamkniętych granicach i przymusowej  wymianie gospodarczej z innymi krajami RWPG. 

Na zachodzie miałeś ciężarówki Mercedesa, Mana, Daf, Scania Volvo Iveco , i te marki obsługiwały cały zachód i jeszcze kawał świata. W bloku komunistycznym miałeś Robur, IFA, Avia, Liaz , Tatra, Jelcz, Star na raptem kilka krajów. Jak to sie miało utrzymać? 

Rynek sam wybrał po otwarciu granic. Źli obywatele woleli stare zachodnie auta od nowych polskich. Może dlatego że  rdzewiały pół roku po odbiorze z fabryki?

6 godzin temu, red83 napisał:

Bzdety. Problemem było to kogo wsadzono do obsługi tego majątku. Czesi nie mieli tego problemu, bo dogadali się z Niemcami i przede wszystkim nie podzielili się władzą, tylko ją przejęli z mądrymi ludźmi na czele. @Agrest dobrze wspomniał o majątku trwałym i ruchomym, ale akurat on to wie, bo chłop z niego jest rozsądny.

Dla przykładu : proponuję odkupinienie tego opryskiwacza samojezdnego - 10% ceny wywoławczej, bo przestarzały, rozjebany, itd. Machniom? 

Czyli nadal nie rozumiesz. Nie jest ważne że 10% wywoławczej czy 1% wywoławczej. Wart jest tyle ile jeden zgodzi sie zapłacić a drugi tą cene zaakceptuje. Wszelkie wyceny są jedynie projekcją wyobrażeń o wartości danego dobra.

 

A co do czasów przekształceń i faktu że w Czechach przeszło to sensowniej - podziękuj leniom ze związków zawodowych. To roszczeniowe draństwo bedąć na fali uwielbienia dla nich  , doprowadziło do upadłości mnóstwo zakładów z Ursusem i FSO na czele.

Opublikowano
33 minuty temu, Jurek87 napisał:

Jedz kup w niemczech czy na litwie nawozy tam inny rzad przez co tanio ... jak mozna byc tak ograniczonym.

Wyznawcy pislamu nawet jak pis narobił im w talerz i tak  twierdzą że to budyń czekoladowy i smacznie to zjedzą 😂 

Opublikowano
16 minut temu, Ulman napisał:

Zetor i Tatra istnieje ale są w prywatnych rękach więc co to za różnica? 

I własnie dlatego że w Jelczu pracowało tysiące ludzi to nie miało to sensu i musiało upaść. Star, bizon Tarpan, Żuk to były wynalazki co najmniej epoke do tyłu i mogły funkcjonować w sztucznej ekonomii PRL i zamknietej gospodarce.  Nasz rynek był zbyt mało chłonny na te wyroby nawet przy zamkniętych granicach i przymusowej  wymianie gospodarczej z innymi krajami RWPG. 

Na zachodzie miałeś ciężarówki Mercedesa, Mana, Daf, Scania Volvo Iveco , i te marki obsługiwały cały zachód i jeszcze kawał świata. W bloku komunistycznym miałeś Robur, IFA, Avia, Liaz , Tatra, Jelcz, Star na raptem kilka krajów. Jak to sie miało utrzymać? 

Rynek sam wybrał po otwarciu granic. Źli obywatele woleli stare zachodnie auta od nowych polskich. Może dlatego że  rdzewiały pół roku po odbiorze z fabryki?

Czyli nadal nie rozumiesz. Nie jest ważne że 10% wywoławczej czy 1% wywoławczej. Wart jest tyle ile jeden zgodzi sie zapłacić a drugi tą cene zaakceptuje. Wszelkie wyceny są jedynie projekcją wyobrażeń o wartości danego dobra.

 

A co do czasów przekształceń i faktu że w Czechach przeszło to sensowniej - podziękuj leniom ze związków zawodowych. To roszczeniowe draństwo bedąć na fali uwielbienia dla nich  , doprowadziło do upadłości mnóstwo zakładów z Ursusem i FSO na czele.

To zdecyduj się czy upadło bo nie miało prawa się utrzymać czy padło przez związki zawodowe 

Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Ulman napisał:

etor i Tatra istnieje ale są w prywatnych rękach więc co to za różnica? 

I własnie dlatego że w Jelczu pracowało tysiące ludzi to nie miało to sensu i musiało upaść. Star, bizon Tarpan, Żuk to były wynalazki co najmniej epoke do tyłu i mogły funkcjonować w sztucznej ekonomii PRL i zamknietej gospodarce.  Nasz rynek był zbyt mało chłonny na te wyroby nawet przy zamkniętych granicach i przymusowej  wymianie gospodarczej z innymi krajami RWPG. 

Na zachodzie miałeś ciężarówki Mercedesa, Mana, Daf, Scania Volvo Iveco , i te marki obsługiwały cały zachód i jeszcze kawał świata. W bloku komunistycznym miałeś Robur, IFA, Avia, Liaz , Tatra, Jelcz, Star na raptem kilka krajów. Jak to sie miało utrzymać? 

Rynek sam wybrał po otwarciu granic. Źli obywatele woleli stare zachodnie auta od nowych polskich. Może dlatego że  rdzewiały pół roku po odbiorze z fabryki?

Tylko po części masz rację po 1 zachodowi zależało na pozbyciu sie tych marek bo mogą swoje sprzedawać po 2 belarusami dzisiaj jezdzą rolnicy nawet w tak demokratycznym? kraju jak nasz i produkują ich 35000 rocznie i je sprzedają.  Nasze ursusy były bardzo cenione w takich krajach jak Dania czy Włochy po 3 w rajdzie Paryz Dakar Kamaz nie raz zostawiał te marki w tyle.Po 4 korzystali z komunistycznych rozwiązań np. Claas  Xerion ma mosty z Raba

Edytowane przez karolek12
Opublikowano
10 minut temu, masa24 napisał:

To zdecyduj się czy upadło bo nie miało prawa się utrzymać czy padło przez związki zawodowe 

Jako państwowe musiało upaść ale sama marka miała szansę istnieć jak wspomniany Zetor. Jednak związkowe draństwo tak eskalowało żądania że żaden inwestor nie chciał sie z nimi użerac. 

  • Like 3
Opublikowano

Nie wiem jak to trzeba było rozwiązać . Nie zaglebialem się aż tak mocno w temat. Wiem jedno ze najgorsze co mogło być to wyprzedać wszystko za grosze . Przecież jako kraj , my jie mamy żadnego przemysłu . Z czego my mamy brać obecnie pieniądze , skoro nie ma żadnej większej produkcji . Firmy zachodnie nas opanowały . Podatki płaca w swoich krajach . My jesteśmy finansowym bankrutem i już nawet nie mamy jak się odbudować 

Zamiast sprzedawać za grosze trzeba było restrukturyzować . Zmniejszać zatrudnienie unowocześniać . A tak pozbyliśmy się wszystkiego , zaraz i węglem przestaniemy palić i tak będziemy takim sierota zależnym od wszystkich do okola 

  • Like 2
  • Root Admin
Opublikowano
paktofonikas1987 napisał:

yacenty napisał:

u nas teraz 2500ha do podziału, to stosunki międzyludzkie zdziczeja do reszty, idę do zakład że będą wojny o 2ary

Czemu do podziału?

bo kowr zakończył współpracę z sąsiadem

Opublikowano
6 minut temu, masa24 napisał:

amiast sprzedawać za grosze trzeba było restrukturyzować . Zmniejszać zatrudnienie unowocześniać .

A i owszem, tylko wiele lat wcześniej, ale wcześniej się nie dało bo ZSRR trzymało pieczę nad tym. Tak więc pizło, bo podstawy piźnięcia były solidne. 

Opublikowano
7 minut temu, masa24 napisał:

Nie wiem jak to trzeba było rozwiązać . Nie zaglebialem się aż tak mocno w temat. Wiem jedno ze najgorsze co mogło być to wyprzedać wszystko za grosze . Przecież jako kraj , my jie mamy żadnego przemysłu . Z czego my mamy brać obecnie pieniądze , skoro nie ma żadnej większej produkcji . Firmy zachodnie nas opanowały . Podatki płaca w swoich krajach . My jesteśmy finansowym bankrutem i już nawet nie mamy jak się odbudować 

Zamiast sprzedawać za grosze trzeba było restrukturyzować . Zmniejszać zatrudnienie unowocześniać . A tak pozbyliśmy się wszystkiego , zaraz i węglem przestaniemy palić i tak będziemy takim sierota zależnym od wszystkich do okola 

Restrukturyzować i zmniejszać zatrudnienia nie mogłeś bo związki zawodowe się nie zgadzały.

Absolutnie nie jest prawdą że zachodnie firmy nie płacą u nas podatków. To tylko bzdurna propaganda dla ludu Czy Biedronka płaci podatki w Polsce? Tak, a nawet jest w ścisłej czołówce w tym zakresie (bezprawnik.pl)

Opublikowano

Ok a czytałeś dalszy ciąg artykułu / komentarze ? Więcej dużych firm nie płaci nic. Płaca w krajach macierzystych a jak maja płacić u nas to wiedza jak to ominąć 

podam ci przykład na faktach . Jest taka firma która robi sondaże wyborcze dla naszych tv w trakcie wyborów . Jak zbliża się czas rozliczeń , przyjeżdża jakiś fachowiec , siedzi pare dni i mysli jak te podatki obniżyć jak tylko się da 

Opublikowano

ceny nawozu czyli gazu to rozgrywka między rosją a eropą a my jesteśmy ofiarami  ,europa zapłaci wysoką cenę za przyjaźń z rosją  a co gorsza prawa do co2 wykończą gospodarkę europejską i staniemy się krajami trzeciego świata .jeśli PIS z konserwatysta z europy  tego szaleństwa nie zatrzyma to cienko to widzę  

  • Haha 2
Opublikowano (edytowane)
5 godzin temu, farmer_89 napisał:

mds212 jakie po 5 tys czlowieku  wez idz spac, chyba u ciebie po tyle  jest, u mnie jest po 2500 zl za tone

A co nie słyszałeś o kolejnych podwyżkach u mnie w okolicy tez już staje się to faktem. Mocznik jest ponad 5 a saletra ponad 4 tyś/t. Gdzie jest jeszcze stara dostawa to cena się nie zmieniła albo nie zdążyli zmienić i czekają do poniedziałku. Masakra jakaś.

Edytowane przez roman099
Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, masa24 napisał:

Ok a czytałeś dalszy ciąg artykułu / komentarze ? Więcej dużych firm nie płaci nic. Płaca w krajach macierzystych a jak maja płacić u nas to wiedza jak to ominąć 

podam ci przykład na faktach . Jest taka firma która robi sondaże wyborcze dla naszych tv w trakcie wyborów . Jak zbliża się czas rozliczeń , przyjeżdża jakiś fachowiec , siedzi pare dni i mysli jak te podatki obniżyć jak tylko się da 

Każdy normalny człowiek woli płacić mniej. Dziwi cie to?

Poza tym wszyscy są szczuci na firmy w temacie dochodowego. Mało kto z ludu zadaje sobie trud by ogarnąć że te firmy płacą vat zawarty we wszystkim co kupują, akcyze w paliwach, prądzie gazie  i czym tam jeszcze. Dając pracę powodują że ludzie odprowadzają PIT, płacą ZUS  kupuja samochody , mieszkania, elektronikę , ciuchy w których są zawarte kolejne podatki . 

A  jak chcą zeby nikogo nie trzeba było pilnować w temacie płacenia podatków to niech je o kilka % obniżą i wtedy u nas będą płacić podatki firmy z zewnątrz.

Edytowane przez Ulman
  • Haha 2
Opublikowano
35 minut temu, yacenty napisał:

bo kowr zakończył współpracę z sąsiadem

A będzie do podziału, czy jakiś aparatczyk albo jego żona na tym rączkę położy? 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez yacenty
      Witajcie, poniżej zamieszczam listę 10 najpopularniejszych pytań dotyczących cen nawozów z jakimi sie spotykamy:
      Jakie będą ceny nawozów w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletrzak w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować mocznik w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletra amonowa w 2025 roku?
      Jakie będą ceny nawozów wieloskładnikowych w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować polifoska 4 w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować polifoska 8 w 2025 roku?
      Ile będzie kosztować saletrosan w 2025 roku?
      Czy ceny nawozów pójdą w górę w 2025 roku?
      Co się będzie działo z cenami nawozów w 2025 roku?
      Zapraszam do wymiany opinii na temat cen nawozów, podawajcie proszę konkretne ceny nawozów u swoich dostawców, w poszczególnych powiatach. Informujcie czy cena dotyczy sprzedaży detalicznej czy są to ceny za dostawy całosamochodowe.
      Przykładowo niech to będą wpisy tego typu: powiat świdnicki, saletra Zaksan 33.5 - cena 1300zł netto - zakup całosamochodowy.
      Przy dyskusjach unikajmy poróżnień, wyzwisk, czy wycieczek politycznych. Rozmawiajmy merytorycznie, szanując rozmówcę i jego punkt widzenia.
    • Przez AgroMinerał
      Zainteresowanych proszę o kontakt pod numerem telefonu 577177974. Możliwy dowóz na terenie całej Polski. Produkt, suchy idealnie nadający się jako nawóz naturalny pod wszystkie rodzaje upraw.
       Chętnych zapraszam do kontaktu.
       Pozdrawiam 
      AB
    • Przez chabo
      Witam czy RSM 32 trzeba rozcieńczać wodą przed aplikacją w zbożach ?
    • Przez Bartek933
      Ceny nawozów utrzymują się nadal na bardzo wysokim poziomie. Cena i dostępność nawozu sprawia trudności z zaplanowaniem zakupów. Ciężko przewidzieć czy ceny będą spadać czy nieoczekiwanie będziemy obserwować ich wzrost
       
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
    • Przez Bartek933
      Szereg czynników w ostatnim roku wywindował ceny nawozów do niespotykanego poziomu. Każdy z nas jest dotknięty wysoką ceną nawozów jako jednego z podstawowych składników produkcji rolniczej. Końcówka ubiegłego roku przyniosła mały spadek w cennikach sprzedawców nawozów. 
      Jak myślicie? czy ceny będą spadać? jaki nawóz najlepiej kupić? 
      Proszę o podawanie cen, miejsca zakupu i wolumenu ton dla której sprzedający zaoferował tą cenę 
      Temat jest kontynuacją: 
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v