Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Czy da się przerobić skrzynię tak że obudowę 3 trzeba całą rozbebeszyć i wstawić bebechy od skrzyni 4 biegowej  bo obudowami się nie różnią patrząc na niej ponoć tylko tym że są inne łożyska ale to da się przerobić?????????????? Chodzi mi o model ursusa 1614 Tylko proszę o wiarygodną odpowiedź

Edytowane przez Ziomek3213
Opublikowano (edytowane)

Prościej jest zamienić kompletne skrzynie biegów, niż przekładać wnętrzności.

Ciekawe jak długo wytrzyma 4 biegowa skrzynia biegów w Ursusie 1614? W Ursusie 1214  (16x8 biegów) maksymalny moment obrotowy wynosi 412Nm a w 1614 (12x6 biegów) aż 566Nm. Większy o 154Nm moment obrotowy będzie miał bardzo duży wpływ na trwałość skrzyni16x8.

Edytowane przez bergman31
  • Like 1
  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)
7 godzin temu, bergman31 napisał:

Prościej jest zamienić kompletne skrzynie biegów, niż przekładać wnętrzności.

Ciekawe jak długo wytrzyma 4 biegowa skrzynia biegów w Ursusie 1614? W Ursusie 1214  (16x8 biegów) maksymalny moment obrotowy wynosi 412Nm a w 1614 (12x6 biegów) aż 566Nm. Większy o 154Nm moment obrotowy będzie miał bardzo duży wpływ na trwałość skrzyni16x8.

Mało to jest dwunastek z dolozoną turbiną??? Pewnie po dobrej regulacji są mocniejsze niż fabryczne 1614, a skrzynia w nich 4 zostaje i działa 

Edytowane przez bratrolnika
Opublikowano
58 minut temu, bratrolnika napisał:

Mało to jest dwunastek z dolozoną turbiną??? Pewnie po dobrej regulacji są mocniejsze niż fabryczne 1614, a skrzynia w nich 4 zostaje i działa 

Działać będzie, tylko jak długo?

26 minut temu, KarolTD90 napisał:

1614 były też na skrzyni 4 biegowej 

Daj linka do instrukcji obsługi albo do Informatora wydawanego przez fabrykę Ursus gdzie jest informacja o takim wyposażeniu ciągnika 1614.

Opublikowano

@bergman31Panie Bergmanie trzydziesty pierwszy, kiedyś gdzieś czytałem w jakimś temacie o wzmacniaczu momentu i widać że znasz temat,dlatego pytam idzie to zrobić żeby długo działało w czwórce, powiedzmy więcej niż 2000 mth??? 

Opublikowano (edytowane)

2000mth, czyli około 4 lata. Przy ciężkiej pracy to może 5 lat wytrzyma. 

Znajomy ma Ursusa 1614 i dwa ZTS 16245. Wszystkie z skrzynią 12x6 i nawet nie myśli o zmianie na 16x8. Wystarczy, że w nich co kilka lat musi robić remonty.

Można poszukać skrzyni 16x8 od Ursusa 1634, 1654, 1734 i 1934. Są to skrzynie częściowo synchronizowane i bardziej wytrzymałe. 

Edytowane przez bergman31
Opublikowano

@bergman31to nie ma jakieś złotej recepty żeby dłużej działało?? Nie wiem czy natrzaskam 500 mth na rok🤔, eee nie na pewno nie 😉

Opublikowano
32 minuty temu, bergman31 napisał:

Działać będzie, tylko jak długo?

Nic nie jest wieczne, ale myślę że tą moc przyjmie i nie padnie od razu

5 minut temu, Ursus932 napisał:

wiem czy natrzaskam 500 mth na rok

A masz już czym czy na zaś się martwisz???

Opublikowano
2 godziny temu, bratrolnika napisał:

Nic nie jest wieczne, ale myślę że tą moc przyjmie i nie padnie od razu

 

Skrzynia 16x8 była zaprojektowana do Ursusa C385 i Zetora 8011. Ich silniki wytwarzały moment obrotowy równy 268Nm. W 1614 jest ponad dwa razy większy, więc nie ma takiej możliwości aby długo skrzynia biegów wytrzymała. To jakby do C330 wstawić Perkinsa 4P. 

  • Like 1
Opublikowano

Pogadaj z ludźmi którzy na tym jeździli od początku "kariery " ciężkiej serii, to wychodzi że niektóre jak tylko trafiły na PGR to od razu wjeżdżały na warsztat, albo po paru mth znaczyły teren i tak po dziś dzień, bo jak to mi jeden senior powtarzał "to już taka ichnia choroba" 😂 to są maszyny typowo mechaniczne, części są produkowane - więc jeżdżą nadal. Ale już niektóre sterowania niemechaniczne, czyli hydrauliczne (jak wzmacniacz) są mocno awaryjne i często wyrzucane z maszyny

Skrzynia 16x8 w 16tce może i wytrzyma, zasadnicze pytanie: po co? Żeby dostać bieg, którego w sumie da się zastąpić I 2 (w przypadku skrzyni 12x6)? To już bardziej się opłaca o żółwia zadbać, bo więcej nam w tym ciągniku zaoferuje jak jest dobrze zrobiony, niż ten jeden bieg

  • Like 2
Opublikowano
Dnia 31.12.2020 o 13:53, Ziomek3213 napisał:

Nowe częćci wole włożyć

Te nowe części to chcesz kupić z tego co teraz jest dostępne ?

Jeśli tak do daj sobie z tym spokój bo szkoda nerwów i kasy.

  • Like 2
Opublikowano
Dnia 1.01.2021 o 09:04, bratrolnika napisał:

Ale ten ciągnik pochodzi z czasów kiedy każdy element był przewymiarowany, te ciągniki mają po 40 lat, i nadal działają, to jest najlepsza opinia o ich wytrzymałości

Że elementy w tych traktorach są przewymiarowane, to ja wiem, dlatego skrzynie biegów 16x8 w Ursusie 1214 jeszcze wytrzymują ale już nie wytrzymają w 1614. Przecież bez powodu w fabryce inżynierowie nie przekonstruowali skrzyń  z 16x8 na 12x6.

Te 40 letnie traktory mają już zrobione kilka remontów kapitalnych. Jak ktoś napisze, że przez 40 lat nie robił remontu skrzyni biegów lub silnika w Ursusie, to tylko dlatego, że traktor robi kilka mth rocznie. Ursus 1614 powinien przepracować rocznie minimum 500mth i nikt mi niewmówi, że bez remontu wytrzyma 40 lat, czyli 20 000 mth.

  • Like 1
Opublikowano

@bergman31 Panie Bergmanie trzydziesty pierwszy, skąd tak się znasz na ciężkiej serii??  Bo nie wiem, ale kojarzę że sam masz chyba tylko "ogródek" 🤔

Opublikowano
9 godzin temu, Ursus932 napisał:

@bergman31 Panie Bergmanie trzydziesty pierwszy, skąd tak się znasz na ciężkiej serii??  Bo nie wiem, ale kojarzę że sam masz chyba tylko "ogródek" 🤔

Jeśli ktoś jeździ tirem, to oznacza od razu, że ma bazę transportową🤔

Tak samo z traktorami, nie muszę mieć 200ha, aby pracować na traktorach i naprawiać ciężką serię Ursusów.

Opublikowano

Panie @bergman31  nie no wszystko rozumiem, tak chciałem tylko wiedzieć😉. Miałeś okazję jeździć 1044??  

 

 

Opublikowano
Dnia 31.12.2020 o 21:00, Ursus932 napisał:

@bergman31to nie ma jakieś złotej recepty żeby dłużej działało?? Nie wiem czy natrzaskam 500 mth na rok🤔, eee nie na pewno nie 😉

Jest. Po pracy, postawić ciągnik na równej powierzchni, a do porannej oc, dołączyć nawyk sprawdzania stanu oleju w skrzyni, bo jeśli jego poziom sprawdzać będziesz w momencie gdy już ramiona podnośnika nie dygają, to wzmacniacz 5 tyś mth nijak nie wytrzyma. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez MatiTM
      Witam. Jak zakładacie uszczelniacze wałka sprzęgłowego? Oba wargą w stronę skrzyni biegów?

       
    • Przez MatiTM
      Witam. Mam problem w ursusie 914. Założyłem wzmacniacz momentu i biegi zaczęły strasznie zgrzytać. Na zimnym oleju po naciśnięciu sprzęgła ciągnik się zatrzymuje tak jakby hamowało sprzęgło. Po rozgrzaniu nie jest to aż tak odczuwalne ale biegi działają kiepsko. Ma ktoś jakiś pomysł?
    • Przez kisiel103
      Witam wszystkich forumowiczów. Jest to mój pierwszy post na tego rodzaju forum, więc jeśli coś napiszę nie jasno to proszę o wyrozumiałość.
      Jestem nowym posiadaczem Ursusa 1014 Turbo z 1998 r. (wersja krajowa) z szybką skrzynią biegów. Wcześniej pracowałem na Ursusie C-360.
      Opiszę swój problem: Gdy na postoju chce włączyć jakikolwiek bieg to "wchodzi" bez żadnego oporu i bez żadnego zgrzytu. Jeśli np. ciągnik jest na postoju i wciskam bardzo szybko sprzęgło i od razu chce włączyć bieg to wtedy czuje chwilowy opór a nawet delikatny zgrzyt i dopiero "wbija" się bieg. Takim zachowaniem się nie zrażam, bo myślę że to jest normalne zachowanie tego rodzaju skrzyni biegów i ciągnika. Wystarczy, że jak jest na postoju to wcisnę sprzęgło i odczekam 2 sekundy i wtedy biegi wchodzą jak "w masło". Natomiast dość duży problem pojawia się podczas jazdy ciągnikiem. A mianowicie: Jak ruszam z 1 biegu i chce włączyć na 2 bieg to muszę "rozpędzić" ciągnik do równych obrotów około 1500 obr/min i wtedy wciskam sprzęgło i "szybko" przełączam na 2 bieg. Taki sam sposób muszę "obierać" przy próbie przełączenia z 2 biegu na 3 bieg, a następnie z 3 biegu na 4 bieg. Zawsze muszę wyrównać obroty silnika na około 1500 obr/min i dokonać szybkiej zmiany biegów i wtedy jest w miarę wszystko ok. Natomiast jak chce zmienić którykolwiek bieg przy mniejszej lub większej prędkości obrotowej silnika to wtedy powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów....Tak samo powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów jeśli zmieniałbym bieg "bardzo powoli", czyli mniej więcej tak - rozpędzam ciągnik na 2 biegu i "wyrównuje" prędkość obrotową silnika do około 1500 obr/min, wciskam sprzęgło i wtedy jeśli przełącze "na luz" i trzymając cały czas wciśnięte sprzęgło, chciałbym po 2 lub więcej sekundach włączyć 3 bieg to "powstaje" bardzo duży zgrzyt skrzyni biegów aż do tego stopnia że tego biegu nie da się włączyć. Dodam, że testowałem to zarówno przy jednym "pełnym wysprzęgleniu" jak również przy "podwójnym" wysprzęgleniu - jak to się robiło kiedyś z starych samochodach ciężarowych typu STAR.
      Dalej, największy problem mam przy "redukcji" biegu z wyższego na niższy: jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu.....poprostu przy próbie redukcji biegu powstaje bardzo duży zgrzyt skrzyni i nie da rady włączyć biegu. Nie ważne przy jakiej prędkości ciągnika i nie ważne przy jakiej prędkości obrotowej silnika. Poprostu, jeszcze nigdy nie udało mi się zredukować biegu o 1 w dół.....Muszę wtedy całkowicie zatrzymać ciągnik i wtedy biegi wchodzą bez problemu.....
      W związku z tym, chciałbym spróbować wyregulować sprzęgło. Pod kabiną ciągnika, przy dźwigni sprzęgła znalazłem dwie śruby regulacji. Jedna śruba tzw. "rzymska" odpowiada za regulację docisku względem tarczy sprzęgłowej, natomiast druga śruba regulacyjna odpowiada za "hamulec" skrzyni biegów. W instrukcji obsługi ciągnika Ursus 1014 są podane wymiary (wymiary liczone "od podłogi" do końca ruchu pedału sprzęgła). Zgodnie z instrukcją "hamulec" skrzyni biegów powinien się załączać w odległości około 2,5 cm "popuszczenia" pedału sprzęgła od podłogi. W moim ciągniku, przy wciskaniu sprzęgła pod nogą nie wyczuwam jakiegoś dodatkowego oporu kiedy załącza się "hamulec skrzyni biegów". Może właśnie trzeba to wyregulować i wtedy poprawi się włączanie biegów podczas jazdy???
      I na koniec moje pytania:
      1.) Skąd mam wiedzieć że w odległości 2,5 cm od podłogi wciskając sprzęgło "załącza" się "hamulec skrzyni biegów"?? Gdzie spojrzeć?? Na co zwrócić uwagę??
      2.) Jak sprawdzić czy ten hamulec skrzyni biegów działa i faktycznie go załączam wciskając sprzęgło do końca, do podłogi ???
      3.) Wkręcając tą śrubę regulacyjną dotyczącą "hamulca" skrzyni biegów to bardziej ten hamulec powinien działać?? Ile wkręcić, żeby nie przesadzić i czegoś nie uszkodzić??
      4.) Starać się wyregulować sprzęgło zgodnie z instrukcją czy może jednak radzicie inaczej, żeby skrzynia mniej zgrzytała przy zmianie biegów podczas jazdy???
      5.) Co może być uszkodzone/zużyte, że podczas postoju biegi wchodzą bez problemu, a podczas jazdy są bardzo duże zgrzyty???
       
      Proszę o porady i pomoc......
       
       
       
       
       
    • Przez Godzio
      Witam mam problem z biegiem wstecznym w ursus 1224. jeśli mam cofać do tyłu i jest obojetnie jakis opór to idzie po zębach a jeśli nie ma oporu to jedzie ok gdzie trzeba rozpołowić i co może być wine łożysko? w tamtym roku musiałem zmienić łożysko baryłkowe z przodu skrzynia za " żów zająć" proszę o jakieś porady bo jestem zielony z tego
    • Przez grodzioman
      Witam! Mam problem w 1614. Przy pracach polowych najczęściej w orce samoczynnie włącza mi się zółw zając. Co jest tego przyczyną? Do czego służy taśma na wzmacniaczu? Dodam że pół roku temu tarczki i taśma zostały wymewnione. Tylko nie piszcie mi zeby zaspawać. Pomóżcie!!!
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v