kleine100

uszczelka pod głowicę

Polecane posty

kleine100    9

Czwórka turbo kolejny raz wydmuchana uszczelka, praktycznie za każdym razem w innym miejscu, głowica oczywiście robiona w dobrym zakładzie, blok również był sprawdzany, tuleje równe ostatnio uszczelka była robiona na zamówienie w zakładzie. Wyrzuca ją co 100-150mth, dociągana trochę mocniej niż książkowo tzn, na 200Nm, a po kilkunastu mth była dociągana drugi raz. Za wszelkie tropy i sugestie będę wdzięczny. Tu wstawiłem foto przedostatniej- puściła na drugim, teraz mi dmuchnęło na pierwszym cylindrze na kanał wodny.

image.jpeg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysztofz14    75

Jakie masz zestawy ,może ags czeskie.One mają nabity znak selekcji na tuleji w miejscu uszczelki.Ja takie kupiłem i poszła na literce b nabitej przez jakiegoś debila .Kupiłem trójwarstwową metalową uszczelkę i na niej chodzi.

Edytowano przez krzysztofz14

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Co to wogule za ciągnik i czy turbo oryginale czy dokładane i jakiej grubości jest uszczekla?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Uszczelka powinna być z jednym dużym kanałem otwartym, jeśli to stary typ bloku, bądź ze wszystkimi dużymi zamkniętymi jeśli nowy typ bloku. Podobno dobre uszczelki są produkcji Locter, mają w ofercie zwykłe wzmocnione i 3 warstwowe metalowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1124

Nie dociągaj mocniej niż instrukcja przewiduje, to po pierwsze, a po drugie po co ją dociągasz jeszcze potem.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    9

Ursus 1034 turbo org. Kolejność dokręcania jak w książce, tzn od środka na przemian po przekątnej. Uszczelka obecnie 1,5mm, gość który dorabiał uszczelkę tak zalecił żeby drugi raz dokręcić. I faktycznie część nakrętek przy drugim dociągania ruszyła od 150Nm. Teraz przed zdjęciem głowicy sprawdziłem dokręcenie na 180 Nm nie ruszyła żadna, a na 196 ruszyły 4, w tym dwie na cylindrze na którym był przednich.  Z mtym początkiem wtrysku to ustawiony tak jak go kupiłłem.  Czy dobrze to nie wiem, ale ciągnik pali na dotyk, nie dymi przy obciążeniu, powiedziałbym, że jest raczej nieco mułowaty i mało zrywny. Zestawy naprawcze mahle. Jak coś jeszcze to pytajcie, aha ostatnio jesienią padł mi termostat i zawiesił się w pozycji otwartej, nie było czasu zajrzeć i trochę tak robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Zmień uszczelkę na taka ze wszystkimi dużymi kanałami zamkniętymi. Taka powinna być fabrycznie, termostat mera albo ursus. Jeszcze najlepiej sprawdzić ile wystają tuleje nad blok, powinno to być od 0,02 do 0,07 mm

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kleine100    9

Jesteś pewny z tą uszczelką? Bo w sklepach na hasło uszczelka do turbo to właśnie te kanały są otwarte. Ciągnik jest z 1991r wersja eksportowa. Był ściągany z Holandii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Tak.

Uszczelki ze wszystkimi kanałami otwartymi nie wychodziły fabrycznie w silnikach montowanych w ciągnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ghost13    2

Nie miałem do czynienia z 4Turbo ale w 6 cylindrowych jest tak samo że nowy typ powinien mieć wszystkie kanały zamkniete wodne te duże ponieważ chłodzone wtedy są mocniej tuleje cylindrowe a woda dopiero po opłynięciu tulei płynie do głowicy. Mając wszystkie kanały otwarte woda z bloku ucieka szybciej do głowicy i w efekcie mniejsza ilość ciepłą jest przekazywana z tulei do płynu zwłaszcza na tych dalszych cylindrach patrząc od pompy. A przy doborze uszczelki nie sugeruj się jaką grubość ci doradzono tylko sprawdź ile tłoki wystają w GMP ponad płaszcz bloku. Bo w sześcio cylindrowym jeżeli wystają poniżej 0.35mm to stosuje się 1.2mm a jeżeli pomiędzy 0.35-0.45 wtedy idzie 1.5mm. Dobranie odpowiedniej uszczelki jest bardzo ważne. Piszę to z doświadczenia z silnikiem sześcio cylindrowym ale jeżeli się nie mylę to bloki różnią się tylko długością i ilością cylindrów zasady doboru uszczelki chyba są te same 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj