Kondzio55

Zetor 7211 - niespalanie paliwa,brak kompresji

Polecane posty

Kondzio55    42
Dnia 17.12.2020 o 16:45, DarekD napisał:

nie ma różnic w wymiarach ( oprócz wilkości komory spalania ) pomiędzy tłokiem3-ką  a 4-ką . Można w silniku montować oba rodaje niezależnie od tego jaki tłoki dała fabryka- w 5011 miałem 4-pierścienie z małą komorę ,a dałem wszystkie trzy ,3 -pierścieniowe z dużą komorą i chodził normalnie . Subiektywna różnica może była tylko taka ,że zimny silnik na starych tłokach, łapał równo na 3 gary.

Kolego przejżyj filmiki z odpalania zetorów zimą i zauważysz ,że żaden nie wchodzi równo od strzała na obroty

tak ja zdaje sobie z tego sprawe ze bedzie odpałał jak odpałal tylko ciagle mnie martwi niebieski dymek na rozgrzanym..

Zrzucilismy głowice w piatek ,tuleje wystają z 1mm nad blok ,uszczelka załozona jest rowna z tuleja wiec raczej powinno być dobrze,zmierzyłem też wtrysk to początek wtrysku jest około 6mm nad gmp więc wedlug tego co czytam to by był opozniony o 1mm jeszcze,ale niestety juz pompy nie moge dalej przestawic.Aaa i zostały zamienione tłoki na 4 pierscieniowe ,pracuje inaczej,lepiej wkreca się ale to nie to było przed remontem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Zrzuciłeś głowice to ile końcówki wtrysków wystawały ponad płaszczyznę ?? Świecy płomieniowej nie masz tam czasem zamontowanej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
Dnia 21.12.2020 o 09:27, krzysztofz14 napisał:

Tuleje wystają milimetr?Chodzi ci o ten wewnętrzny rant czy tą szeroką płaszczyznę.

O szeroką płaszczyznę, takze raczej powinno byc dobrze, uszczelka 1,2 założona 

 

Dnia 20.12.2020 o 14:19, jacek3773 napisał:

Zrzuciłeś głowice to ile końcówki wtrysków wystawały ponad płaszczyznę ?? Świecy płomieniowej nie masz tam czasem zamontowanej.

Jak na złość nie zmierzylem ile wystają, ale wszystkie wystają równo, jedynie taka mi myśl przeszła, gdyz na jednym cylindrze są zawory z taką dziurka na środku, a na innych są płaskie bez żadnych wycięć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
djpala    0

Witam kolego ja mam też taki sam problem mój już jak jest koło 0 stopni to bez samo startu nawet nie podchodzę i też problem z paleniem stał się po remoncie silnika na starych zestawach olej brał pod obciążeniem bez obciążenia olej produkował ale w mrozy można go było zapalić bez wspomagaczy zestawy kupiłem zetora na pudełku pisało że oryginał dałem coś koło 350 zł za dziurę po remoncie zaczol się cyrk z paleniem, dymienie i z mocą też szału nie ma jak zmierzyłem mu ciśnienie to miał podobnie jak u ciebie 24-24,5 bar. Na jesień pękła mi głowica koło wtrysku i woda szła na tłok zdjelem głowice i tak popatrzałem na te tłoki to one w tych tulejach latają na boki i to dość mocno przyznaje ze nawet nie zwrucilem na to uwagi jak składałem no ale to nowe to co się czepiać nie ma w nich żadnego spasowania i myślę że tu może być problem ze ufamy temu co na pudełku bo nowe i oryginał to napewno dobre pyt tylko czy sklepy uczciwe. Miałem też przypadek w starym john deere ze po wymianie zestawów dawał na niebiesko ale stawiałem na pompę i po roku jedna tuleja się rozleciała wykruszyła się w połowie od strony chodzenia że firmy nie znałem tych zestawów choć były kupione u autoryzowanego przedstawiciela Johna oni też nie mogli dojść firmy a za tym wagi tłoka to siła rzeczy musiałem wymienić 6 dziur ale kupiłem je w jakiejś hurtowni za prawie połowę ceny jakieś włoskie  i gość mi gwarantował że będę zadowolony i po wymianie zero dymu już z 6 lat na nich latam na 20 u mnie i u brata 40 ha ornych. John to taki przykład który przerobiłem na własnej skórze 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin7745T    2
Dnia 25.01.2021 o 11:19, djpala napisał:

Witam kolego ja mam też taki sam problem mój już jak jest koło 0 stopni to bez samo startu nawet nie podchodzę i też problem z paleniem stał się po remoncie silnika na starych zestawach olej brał pod obciążeniem bez obciążenia olej produkował ale w mrozy można go było zapalić bez wspomagaczy zestawy kupiłem zetora na pudełku pisało że oryginał dałem coś koło 350 zł za dziurę po remoncie zaczol się cyrk z paleniem, dymienie i z mocą też szału nie ma jak zmierzyłem mu ciśnienie to miał podobnie jak u ciebie 24-24,5 bar. Na jesień pękła mi głowica koło wtrysku i woda szła na tłok zdjelem głowice i tak popatrzałem na te tłoki to one w tych tulejach latają na boki i to dość mocno przyznaje ze nawet nie zwrucilem na to uwagi jak składałem no ale to nowe to co się czepiać nie ma w nich żadnego spasowania i myślę że tu może być problem ze ufamy temu co na pudełku bo nowe i oryginał to napewno dobre pyt tylko czy sklepy uczciwe. Miałem też przypadek w starym john deere ze po wymianie zestawów dawał na niebiesko ale stawiałem na pompę i po roku jedna tuleja się rozleciała wykruszyła się w połowie od strony chodzenia że firmy nie znałem tych zestawów choć były kupione u autoryzowanego przedstawiciela Johna oni też nie mogli dojść firmy a za tym wagi tłoka to siła rzeczy musiałem wymienić 6 dziur ale kupiłem je w jakiejś hurtowni za prawie połowę ceny jakieś włoskie  i gość mi gwarantował że będę zadowolony i po wymianie zero dymu już z 6 lat na nich latam na 20 u mnie i u brata 40 ha ornych. John to taki przykład który przerobiłem na własnej skórze 

Poradziłeś sobie z tym czy dalej lipnie odpala? Mój 77T też po remoncie przy 0stopni ciężko odpala, zestawy czeskie a kompresja 22 bary na wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
    • Przez Luk1312
      Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj