Kondzio55

Zetor 7211 - niespalanie paliwa,brak kompresji

Polecane posty

Kondzio55    42

Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    21
22 minuty temu, Kondzio55 napisał:

Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 

Jaki kolor dymu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
12 minut temu, Mostowiak napisał:

Jaki kolor dymu

cały czas niebieski,na tłokach niespalone paliwo symetryczne tak jak wtryskuje paliwo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mostowiak    21
49 minut temu, Kondzio55 napisał:

cały czas niebieski,na tłokach niespalone paliwo symetryczne tak jak wtryskuje paliwo

W takim razie przywywaloby oleju.niebiesku dym to olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel100474    31

Silni do remontu niskie ciśnienie powinno być minimum 27-28 głowice sprawdź kąt wtrysku wymień chociaż pierścienie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Pompa była robiona u sprawdzonego pompiarza czy jakiegoś przypadkowego? Same pierścienie nic nie dadzą bo jak jest tuleja jajo to nic to nie da.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
9 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Pompa była robiona u sprawdzonego pompiarza czy jakiegoś przypadkowego? Same pierścienie nic nie dadzą bo jak jest tuleja jajo to nic to nie da.

Tak sprawdzony pompiarz, sekcje itp wszystko robione 

 

30 minut temu, Mostowiak napisał:

W takim razie przywywaloby oleju.niebiesku dym to olej

A oleju nie przybywa, nie ubywa, a nagar na tlokach jakbyl tak jest

 

25 minut temu, pawel100474 napisał:

Silni do remontu niskie ciśnienie powinno być minimum 27-28 głowice sprawdź kąt wtrysku wymień chociaż pierścienie 

No niskie, tylko co moze być nie tak..  Pierścienie zakladane razem z tlokami i tulejami rok temu, kat wtrysku zmieniany w tą i w tą i nic nie daje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Pierścienie przy zakładaniu były sprawdzone, mierzone jaki był luz na zamku? Czy tylko poskładane byle jak... jak leci?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
12 minut temu, jaco512 napisał:

Pierścienie przy zakładaniu były sprawdzone, mierzone jaki był luz na zamku? Czy tylko poskładane byle jak... jak leci?

Sprawdzone, nawet 2 razy czy są dobrą stroną, jedynie co to nie bylo mierzone luzu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Kolego a uszczelki głowicy to jakie zakładałeś 1,2 czy 1,5 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
33 minuty temu, PRIMO napisał:

Kolego a uszczelki głowicy to jakie zakładałeś 1,2 czy 1,5 ?

Uszczelki są 1,2 zalozone

 

28 minut temu, debrzyna napisał:

A może jak u szoka Podstawione zawory /za mały luz/

Luz jeszcze raz sprawdzalismy i ustaaiony dobrze 0,25 tu i tu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jarecki7745    227

Znam podobny przypadek w 7245 przyszedł czas na remont silnika zrobione wszystko oprócz wału i tragedia kręci niby łapie dymi jak lokomotywa okazało się że tłoki i pierścienie były założone od serii 75 ,9540 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Sprawdź, czy nie jest przytkany filtr powietrza i właściwa ilość powietrza dociera do cylindrów. Czy zawory ssące otwierają się właściwie i czy nie są uszkodzone od tych zaworów krzywki na wałku rozrządu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79
1 godzinę temu, Kondzio55 napisał:

Tak sprawdzony pompiarz, sekcje itp wszystko robione 

 

A oleju nie przybywa, nie ubywa, a nagar na tlokach jakbyl tak jest

 

No niskie, tylko co moze być nie tak..  Pierścienie zakladane razem z tlokami i tulejami rok temu, kat wtrysku zmieniany w tą i w tą i nic nie daje

Po wymianie góry tak niskie ciśnienie sprężania może wskazywać na wypalone zawory ,lub zapieczone pierścienie, może być też jak ktoś wcześniej wspomniał za mały luz zaworowy, lub też wypalone zawory, lub nieszczelne zawory jeśli nie była robiona głowica. Ciśnienie sprężania powinno oscylować w granicy 30 barów po wymianie całego zestawu góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3047

jak bedziesz mial wolna chwile to popusc pompe wtryskowa i troche nia poruszaj-wte i we wte, jak nie pomoze to wyciag pompe spiluj jeden zabek na sprzegielku kolo przerwy i zaloz sprzegielko na spilowanym i troche pokrec, jesli nie pomoze to spiluj zabek z drugiej strony.

wydaje mi sie ze zaplon jest przestawiony- ja mialem taki przypadek ze bez zalozonej podkladki zrobionej z drutu nie zapalil i dymil jak lokomotywa.

uszczelki profilaktycznie zaloz 1,5


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hibertusik    10

Tez kiedyś miałem takie przeboje  z zetorem.głowice regenerowane w renomowanej firmie .nowe komplety naprawcze,a ten dziad dymi na niebiesko po zdjęciu kolektora wydechowego dmucha niespalonymi spalinami z dwóch tłoków,po perypetiach z mechanikami sam doszedlem  ze zakład nie dobił do końca prowadnic zaworowych do końca co skutkowało blokowaniem się przy powrocie lasek popychaczy.przy pełnym otwarciu zaworu dopchnij go czy ma jeszcze luz.zetory są bardzo czule na grubość uszczelek pod głowicami.sprawdź wysokość tulei nad blokiem,w  zetorach zdarza się ze tuleje w ystają za duzo,wszystkie maja być równo,u mnie  2 wystają więcej i na nich jest poddymianie,ale juz tego nie poprawialem,na  każdej tulei połoz uszelke przyloz linial i zmierzyć przy GMP odległość od tłoka,zastosuj taka uszczelke by tlok nie uderzal w glowice a szczelina byla jak najmniejsza mogą teraz za malo wystawać wtryski i rozpylac paliwo nad tłokiem  a nie w komorze,może tak być po regeneracji głowic.napisałem trochę chaotycznie ale cos tam może ci to pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Może  wałek rozrządu przestawiony? Niewłaściwe znaki na kołach? 

Wałek, koła rozrządu zmieniono?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Kurde silnik nie ma kompresji i tu trzeba szukać przyczyny .ujowe zestawy włożone lub głowice do remontu

Odmą dmucha ?? Sprawdzałeś

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
59 minut temu, jacek3773 napisał:

Kurde silnik nie ma kompresji i tu trzeba szukać przyczyny .ujowe zestawy włożone lub głowice do remontu

Odmą dmucha ?? Sprawdzałeś

Odma nic nie dmucha, zero dymku. 

 

3 godziny temu, Alchemik napisał:

Może  wałek rozrządu przestawiony? Niewłaściwe znaki na kołach? 

Wałek, koła rozrządu zmieniono?

Rozrząd sprawdzany i ustawiony prawidłowo, jedynie byl wymieniony walek pompy 

 

9 godzin temu, wujekk110 napisał:

Sprawdź, czy nie jest przytkany filtr powietrza i właściwa ilość powietrza dociera do cylindrów. Czy zawory ssące otwierają się właściwie i czy nie są uszkodzone od tych zaworów krzywki na wałku rozrządu.

Filtr nie jest przytkany, nawet kolektor odkrecalismy i tez nic nie dalo. 

Tak wyglada tłok przykladowy

received_277182510231837.jpeg

received_311206323251961.jpeg

Edytowano przez Kondzio55

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzio55    42
1 minutę temu, jacek3773 napisał:

No to zrzuc choć jedną głowicę i sprawdż ją .bo nie pisałeś że były robione

1 głowica nowa wsadzona, 3 byly planowane i regenerowane zawory, gniazda itp, chyba ze były zrobione tyle o ile

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
    • Przez Luk1312
      Witam. Obiło mi się o uszy, że w zetorach 7011 i starszych 7211 czyli z komorą spalania 48mm powinny być końcówki o oznaczeniu dop/dsl150a2. Komora spalania w tłokach 4p jest identyczna jak w c360. Natomiast nowszy typ tłoka 3p posiada komorę spalania 54mm i tam lepiej sprawdza się końcówka dop160. Słyszał ktoś o podobnej teorii, ewentualnie przerobił to na własnej skórze?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj