Piotr.W

Claas Arion 520 nierówna praca silnika

Polecane posty

Piotr.W    1

Witam. Ciągnik Arion 520 problem jest z układem paliwowym CR. Denso silnik John Deere 4,5L 16V.  Objawy usterki: obroty silnika spadają i wzrastają podczas pracy.

Dokładniej. Podczas pracy silnik pod obciążeniem pracuje prawidłowo,nie czuć spadku mocy wystarczy ,że zrobię krótką przerwę np 2 minuty  w pracy bez gaszenia silnik ma wtedy obroty 850obr/min wznawiam prace a on mi zaczyna spadać z obrotów np: gaz ustawiony na 2000obr. i samoczynnie ujmuje prawie do 850obr. i tak kilka razy. Wtedy ja mu redukuje bieg bo nie jest w stanie się pozbierać i wkęcić ponownie na ustawione obroty. Trwa to może minute aż mu przejdzie to samo i pracuje normalnie aż znowu do kolejnej przerwy. Tak jakby ktoś dodał gazu i odejmował gaz.

Zero objawów dymienia  ten silnik po prostu nie kopci na luzie i pod obciążeniem (dużym) jedynie przy odpaleniu puści czarnego bączka zwłaszcza na zimnym.

Wymieniona pompka zasilająca (orginał nie zamiennik) pompe główną nic to nie pomogło.

Wymienione filtry paliwowe na nowe MAN filter

Zbiornik paliwa przy smoku sprawdzony nie ma tam nic było trochę szlamu piasku wyczyszczone nadal przerywa. Przewody drożne do filterka wstępnego.

Wymieniony zawór SCV orginalny DENSO   294009-0260 nie pomogło nic. Zawór wymieniłem na nowy ponieważ oring był uszkodzony na starym i twierdził serwisant claas że on może być wadliwy. Po wpięciu komputera twierdzi że dobże pompa dawkuje paliwo.

 

Jedni twierdzą ,że sterownik silnika jest uszkodzony drudzy ,że pompa do sprawdzenia nie sztuką jest wydać kasę na nowy sterownik silnika a później może okazać się że był dobry.

Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Roxer    126
13 godzin temu, Piotr.W napisał:

Po wpięciu komputera twierdzi że dobże pompa dawkuje paliwo.

Oprócz tego żadnych błędów? a z ciągnikiem takie rzeczy się dzieją?

Edytowano przez Roxer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4
Dnia 13.12.2020 o 11:45, Piotr.W napisał:

Brak jakichkolwiek kodów błędów.

Kojarzy mi  sytuacja która będzie dawała podobny objaw do opisanego przez ciebie. Silnik w miarę jak zmienia mu się obciążenie musi dawkować inaczej paliwo i sytuacji tej nie da się zdiagnozować na postoju, trzeba zapiąć komputer i w pole....

Dopiero przy obciążeniu trzeba zobaczyć co się dzieje w miarę jak zmienia się moment wtrysku. Można to też sprawdzić na hamowni. Może być że moment wtrysku paliwa zostaje niewłaściwy na dłużej i to by wskazywało na sterownik silnika ale może być też problem z wtryskami bo zdaje się u ciebie są common rail. Pompa w twoim silniku jak masz common rail ma za zadanie dostarczyć paliwo i wytworzyć odpowiednie wstępne ciśnienie, wtryskiwacze i komputer  odpowiadają za resztę czyli moment podania paliwa oraz dawkę poprzez czas w jakim podają paliwo.  

Ale to tylko moje dywagacje i mogę się grubo mylić ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może w baku cos siedzi pływa . Miałem cos podobnie w Axion ale się okazał filterek na przewodzie spadały obroty do 800 ale waliło błędem błąd pompy wyokocisnieniowej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr.W    1

W baku jest czysto sprawdzone aktualnie przeprowadziłem procedure czyszczenia wtryskiwaczy za pomocą LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG zobaczymy na wiosne czy to pomogło jak dostanie ostro po garach na razie to nie ma ciężkiej roboty. Po zabiegu pracował w transporcie na razie nic się nie dzieje pracuje normalnie. Obstawiam że któryś wtryskiwacz się zacina (iglica).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
thomek    49

ile masz przebiegu?8-10tys mth komputer ecu kończy się,ja tak miałem ,zero błędów zaczał przerywać,aż w ostatniej fazie nie można go odpalić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotr.W    1

4500mth prawdziwe nie cofane. Możesz opisać w jakich okolicznościach zaczynał Ci przerywać ?

Problem nadal nie jest rozwiązany czyszczenie wtryskiwaczy za pomocą LIQUI MOLY DIESEL SPULUNG nie pomogło objawy nadal te same.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mlody311    4

Podepne sie pod temat mam troche podobnie arion 610c jak chwile postoi na wolnych obrotach a ostatnio nawet przy pierwszym odpaleniu tak bylo to cos sie dzieje zaczyna dziwnie chodzic jak by nie na wszystkie gary i dymi na czarno, po dodaniu gazu nie rowno pracuje trzeba zgasic chwile poczekac i to pomaga chociaz ostatnio jest to coraz czesciej i zgaszenie tez nie pomaga. Jeszcze kompa nie podlaczalem ale mowili mi ze to moze byc wina zaworu scv czy jakos tak. Mial ktos cos takiego 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
    • Przez Wojtek_58
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, sprawdziłem pompę i wiskozę lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj