Poznaniak

NH T5.85/Proxima HS 80 /Kubota M5091 - Który wybrać do tura?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Poznaniak    6

Który będzie lepszym wyborem  głownie praca z turem plus rozsiewacz nawozów i opryskiwacz jakis transport. Cena podobna trzech modeli ok 165/175netto, za podobne wyposażenie z pneumatyka, klima ,2 półbiegi, rewers elektrohydrauliczny. Mam juz zetora forterre i troche mnie denerwuje charakterystyczny klekot silnika i topornie biegi wchodza ale swietny  serwis zetora mam niedaleko, i dpf mozna zastapic pustym wkładem. Kubota koni ma niby 10 wiecej ale dpf i adblue no i serwis ambroży lub agroma wyjdzie ze 100km.  Od NH mam serwis 40km do raitechu , agrohandel ale i osadkowskiego widac naklejki na sprzecie 70km.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LuxorPL    4

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Zetor raczej bardziej awaryjny niż NH.

Na twoim miejscu wziął bym NH albo rozważ jeszcze Deutz-fahr za 170 NETTO możesz wziąć model 5100 w naprawdę dobrym wyposażeniu.

W wiosnę rok temu była promocja 5120g za 175 netto był, tylko ze to juz AD-BLUE.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek933    5372

Ja z swojej strony dam Ci radę, wywal płytki usztywniające dźwignie zmiany biegów w forterra. Poczujesz duża różnice ma plus


Kupie obciążniki przednie do zetora forterry 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Poznaniak    6

Tak ogladałem df5090g i df5110g . mniejszy 167netto a mocniejszy 175 netto ale nie ma pneumatyki koszt u nich w serwisie 10netto,  no i przychodzą na kołach 480 tył nie ma innych opcji bynajmniej w tej cenie a do opryskiwacza to chyba wezsze  odpowiedniejsze np 420

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2444
LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Zetor raczej bardziej awaryjny niż NH.

Na twoim miejscu wziął bym NH albo rozważ jeszcze Deutz-fahr za 170 NETTO możesz wziąć model 5100 w naprawdę dobrym wyposażeniu.

W wiosnę rok temu była promocja 5120g za 175 netto był, tylko ze to juz AD-BLUE.

 

Dlaczego Zetor bardziej awaryjny niz NH? Masz jakies porownanie na wlasnym gospodarstwie?


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lamboEVO100    512
8 godzin temu, LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

 

 

Chyba żartujesz, Kubota się sprzedaje bardzo dobrze od kilku lat a Ty twierdzisz że prawie nie ma ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    247
LuxorPL napisał:

napewno wykluczyłbym Kubote niedość ze masz +100km do serwisu to problem z częściami zamiennymi bo Kuboty w Polsce prawie nie ma.

Większość części jest dostępne z magazynów w Polsce. A jeśli nie ma, to przyjeżdżają z Niemiec. Czas oczekiwania przeważnie do 3 dni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    247

Bardzo możliwe. Ale nie pisz że jest problem z częściami zamiennymi do kuboty, bo części są, jak do większości zachodnich ciągników. Jak nie od ręki, to w przeciągu 3 dni. Plus CNH taki że są też zamienniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5527

Mam T5.75 z turem, Skrzynia DC 24x24, przyjemnie się pracuje, biegi może nie wchodzą jak w samochodzie ale to w końcu tylko ciągnik. Jeżeli chcesz NH to bierz sobie T5.75, po roku zadzwonisz po panów z hamownią i spokojnie zrobią ci z niego T5.95 :) Chyba że zależy ci na wzmocnionych mostach(do tura mogą się przydać) to chyba dopiero są one dostępne od T5.95 albo T5.105.

No i tak skrzynia w NH, to nie żadna nowość tylko skrzynia produkowana przez NH od 30 lat, także części do skrzyni są bez problemu, też zamienniki są dostępne do tej skrzyni.

Patrzyłem na zetora, ale jak w SERWISIE usłyszałem że jak jest sprzęgło mokre, to nie można korzystać z pedału sprzęgła bo wtedy się bardzo szybko zużywa i po 1000 mth w turze trzeba robić MOKRE sprzęgło to się tylko uśmiechnąłem i zrezygnowałem z zetora. Na plus dla zetora w porównaniu do NH to 3 biegi pod obciążeniem a w NH są tylko dwa biegi zmieniane pod obciążeniem, ale w pomocniczym ciągniku nie trzeba mieć aż tyle połówek. W obu przypadkach i tak jest skrzynia 24x24 więc spokojnie można sobie dobrać jakiś bieg. A w transporcie czy to w Zetorze czy to w NH i tak trzeba będzie wachlować wajchą, na samych guzikach się nie pojeździ.

Kubote też oglądałem, ale tam wszystko takie delikatne, elementy podnośnika to jak od 60-siątki wyglądały, takie delikatne w ciągniku 80 KM. No i ta moc w Kubocie, podawana przy obrotach 2700 obr/min :) Kto na takich obrotach pracuje :) 

 

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    247

W kubocie mass max moment obrotowy przy 1300obr/min. I przełożeń jest 36/36

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5527

Tylko w NH przy tej samej mocy w NH masz 410Nm a w Kubocie 360 Nm. Tyle niutow co w Kubocie 95KM to masz w NH o mocy 85KM, a przypominam że to niutonometry robią w polu a nie konie mechaniczne ;)

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bronek    247

Ale autor pyta o NH t5. 85, a w nim jest moment max 351Nm przy obrotach 1500


Dodatkowo Kubota pojemność 3.8l, a NH 3.4l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5527

A w Kubocie "niby" 95KM co dają w polu tyle samo co 85KM w NH.

Tak jest w katalogach, jak hamowałem swojego T5.75 to max moment wyszedł przy 1400 obr/min. A punkt pracy, czyli przecięcie wykresu momentu z mocą przy 1600obr/min, a gdzie dla porównania znajduje się punkt pracy w Kubocie ?? 

No i w NH masz "tylko" DPF a w Kubocie DPF+ Ad-Blue, więcej rzeczy do psucia się .

I ten nadbieg w Kubocie , gdzie przy 2100 obr/min mamy już 40km/h. W NH wystarczy 1700 obr/min żeby jechać 40km/h.

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    38

Ja bym się skłaniał do Kuboty.

Zetor: 4,156 pojemność  76 KM 335 NM , Skrzynia 24x24 Pompa 50 litrów, Masa ponad 4100kg, Udźwig TUZ 4400  rozstaw osi 2,44 - plus to możliwość EHR w opcji

NH 3,400 pojemności 86 KM 351 NM, Pompa 47 litrów w opcji 63 (warto do tura), Masa 3740 Udźwig TUZ 3565kg rozstaw osi 2,28 

Kubota: 3,769 - 96 KM Skrzynia 36x36 Pompa 62,9 litrów Masa 3900 kg Udźwig TUZ 4100 rozstaw Osi 2,25

 

Z NH nie miałem zbytnio do czynienia. 

W zetorze praktycznie od kilku nastu lat się nic nie zmieniło. Poza kabiną i maską. Jedyny plus to możliwość EHR ale do twoich prac to i tak niezbytnio potrzebny

Kubota - o której sam myślę jako ciągnik pomocniczy, Mocna hydraulika co w turze będzie bardzo przydatne, bardzo skrętny ciągnik na pewno dużo bardziej niż Zetor. Promień zawracania w Kubocie to 4,2 metra w NH 5,5 metra w Proximie to pewnie jeszcze więcej metrów. Kubata słynie z bardzo oszczędnych silników i trwałych. Silniki robią nie tylko do ciągników ale i do całej gamy maszyn budowlanych. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
misio3p    2099

Moim zdaniem serwis Kuboty jest trochę daleko. 100km w jedną stronę, za dojazd każdy serwis ładnie sobie liczy, a którykolwiek traktor wybierzesz to co najmniej kilka razy serwis będzie musiał przyjechać.


24.07.2008 - 24.07.2023 - 15 lat na AF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118
3 godziny temu, Tomasz0611 napisał:

Mam T5.75 z turem, Skrzynia DC 24x24, przyjemnie się pracuje, biegi może nie wchodzą jak w samochodzie ale to w końcu tylko ciągnik. Jeżeli chcesz NH to bierz sobie T5.75, po roku zadzwonisz po panów z hamownią i spokojnie zrobią ci z niego T5.95 :) Chyba że zależy ci na wzmocnionych mostach(do tura mogą się przydać) to chyba dopiero są one dostępne od T5.95 albo T5.105.

No i tak skrzynia w NH, to nie żadna nowość tylko skrzynia produkowana przez NH od 30 lat, także części do skrzyni są bez problemu, też zamienniki są dostępne do tej skrzyni.

Patrzyłem na zetora, ale jak w SERWISIE usłyszałem że jak jest sprzęgło mokre, to nie można korzystać z pedału sprzęgła bo wtedy się bardzo szybko zużywa i po 1000 mth w turze trzeba robić MOKRE sprzęgło to się tylko uśmiechnąłem i zrezygnowałem z zetora. Na plus dla zetora w porównaniu do NH to 3 biegi pod obciążeniem a w NH są tylko dwa biegi zmieniane pod obciążeniem, ale w pomocniczym ciągniku nie trzeba mieć aż tyle połówek. W obu przypadkach i tak jest skrzynia 24x24 więc spokojnie można sobie dobrać jakiś bieg. A w transporcie czy to w Zetorze czy to w NH i tak trzeba będzie wachlować wajchą, na samych guzikach się nie pojeździ.

Kubote też oglądałem, ale tam wszystko takie delikatne, elementy podnośnika to jak od 60-siątki wyglądały, takie delikatne w ciągniku 80 KM. No i ta moc w Kubocie, podawana przy obrotach 2700 obr/min :) Kto na takich obrotach pracuje :) 

 

Podniesienie mocy nie jest przypadkiem możliwe od modelu T5.85?

Kubota trochę pewnie taniej też wyjdzie niż Nh T5.85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5527

A dlaczego ma być niemożliwe, T5.75 a T5.85 to dokładnie to samo oprócz mapy silnika ;) poj chlodnic itd dokładnie to samo, dopiero w modelu T5.105 są większe chlodnice.


Kupiłem T5.75 za 140netto a T5.95 kosztował 157netto w tym czasie, ja za tuning dałem 4k brutto, za 15 netto które zaoszczędziłam kupiłem sobie agregat podorywkowy 2.1 m.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
edi89    38

T5.75 ma silnik 3 cylindrowy a T5.85 4 cylidrowy

https://pol-agra.com.pl/images/broszury/td5-tier-4a-140009-pl.pdf

 

No ja mam serwis Kuboty, Zetora, NH praktycznie w tej samej odległości więc wybrałbym Kubotę

Z niej też można zrobić M5111 bo się tylko mapą różni od mniejszej

W przypadku @Poznaniak  to pewnie wybrałbym NH z Raitechu ze względu na odległość serwisu i firmy która jest dużym dilerem NH i ma rozbudowany dział serwisu.

Zetora raczej bym odpuścił. Może miałby przewagę jako główny ciągnik ponieważ jest największych gabarytów, największa pojemność silnika, najmocniejszy podnośnik z opcją EHR i największą masę. Jako ciągnik pomocniczy Kubota lub NH będzie chyba lepszym wyborem gdzie bardziej zależy na zwrotności i oszczędnym spalaniu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz0611    5527

T5.75 Utility ma silnik 4 cylindry, mam na podwórku to chyba wiem :)

Edytowano przez Tomasz0611

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118

Mi w Rolserwisie panowie powiedzieli że podniesienie mocy dopiero od modelu T5.85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem ze kuboty są fajne u mnie w okolicy jest tylko jedna i ciąga tylko opryskiwacz ale nie znam o niej opinii ale ten youtuber trochę pokazuje jej wady i jakie ma problemy 

    

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maroko    118
38 minut temu, Tomasz0611 napisał:

Powiedzieli bo pewnie lepsza marże mają na T5.85 ;)

Może i tak być, bo jeżeli zupełnie to samo to bym też brał tego mniejszego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj