mariusz1511

Kombajn Claas Mercator

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Grzechooo    789
Tomtom83 napisał:

Panowie pomocy woda idzie do oleju podczas postoju jest to widoczne silnik Forda class Merkator 60 da się coś z tym zrobić ?

Czyli robi się "kawa z mlekiem" z oleju? Najczęstszą przyczyną jest uszczelka pod głowicą, ale tak jak wyżej chłopaki pisali, może być pęknięta/przerdzewiała tuleja, a nawet pęknięta głowica. Trzeba zrzucać głowicę i jak coś będzie na uszczelce widać to wymieniać i składać, jak nic nie będzie widać to szybko nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Panowie sprawa dziwna.
Świeżo nabyłem w ładnym stanie mercatora. Drugi dzień jeżdżę nim, uczę się co i jak, już ustawiłem go dobrze żeby nie było syfu w zbożu ani zboża za kombajnem a tu zaczyna mi kopcić i mieć opory...

mercator 60 3m heder,silnik mercedes 6 cyl ładnie pracuje, delikatnie zapocony(ogólnie czysty) ma płyn chłodniczy a zagrzał się, ubyło góra 2 litry płynu, wskazówka nie była na czerwonym ale się gotował. Koszę żyto tęgie leżące, na jedynce daje radę, czasem młocarnia się odzywa czyli ma ciężko, ale musiałem zjechać bo dostawał takie opory że kopcił i miałem podejrzenie że to panewki... Ciśnienie oleju 4,5 na rozgrzanym (nie miałem podkładki to pewnie ma 5 atm. )
Druga sprawa jest taka że przy wysokich obrotach (pracy) kiedy odcina paliwo, bez włączonej młocarni również kopcił jakby miał jakiś poważny opór i przy tym lekko falując obrotami.
Zauważyłem jedynie ubytek oleju niewielki ... Czy to pierścienie się zakleszczają? Tłoki puchną? należy tylko przeczyścić chłodnicę i odczekać?

Edytowano przez Apista

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Też o tym pomyślałem, chłodnica może być załadowana kurzem że się gotuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Zgadza się, ale skoro silnik na wysokich obrotach zaczyna dziwnie pracować,i kopcić to  zaczął bym od sprawdzenia  czy w ogóle silnik zasysa powietrze. W nich bywa że silnik najpierw wysysa olej  z filtra później kurz zalepia te wkłady i efekty  jak wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Tak tak , najpierw filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210

a ja zmieniłem filtr na suchy i wkońcu mam spokój ze smarowanie się olejem ,zmiana chłodnicy na nową teraz wskazówka poniżej 80° nawet w tęgim leżącym pszenżycie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Filtr suchy z czego masz założony? Ja ten mokry dwa razy wymieniam w sezonie bo te wkłady nawet wypłukać się nie daje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Faktycznie zawalony filtr mokry. Te "pakuły" są wciągnięte
Filtr suchy to jak w oryginale, turbinowy z bocznym zasobnikiem na śmieci, nic więcej. Trzeba będzie pomyśleć o założeniu dużego filtra suchego, może od mana...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393
3 godziny temu, Grzechooo napisał:

Filtr suchy z czego masz założony? Ja ten mokry dwa razy wymieniam w sezonie bo te wkłady nawet wypłukać się nie daje

Siano z filtra myłem ropa i woda z płynem i dzień się suszył ?co do filtra suchego papierowego to tanio można kupić z MF 520 lub podobnych które miały 6 cyl ? Wkład papierowy do MF to koszt 150zl 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Jak masz oryginalny to może i da się go fajnie umyć ale jak już się kupuje zamiennik to nie ma opcji mycia bo to siano się rozpierdziela. Oryginalny to taki fajny coś a'la druciany jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Apista    6

Dolny wkład jako tako wyczyszczony, olej w filtrze zmieniony, i dziś cały dzień nawet chmurki nie puścił.
Zauważyłem że wskaźnik poziomu oleju w filtrze jest na wysokości rury dolotowej w filtrze, jakbym nalał do tego wskaźnika to olej zwyczajnie by bulgotał... tak jest prawidłowo? Nie byłem pewny to nalałem nieco mniej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Olej wlewasz do plastikowej miseczki na górze i do przetłoczenia w dolnej misce tak żebyś po założeniu dolnego widział go. Ta dolna miska składa się z dwóch części i na tej części z siankiem osadza się syf wyskrob to i wlej oliwy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Zupełnie niepotrzebnie. Takie filtry z osadnikami występują też w innych starych markach kombajnów,  w nich też są suche miseczki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Wkłady filtra powietrza pasują od ursusa c 380, ja je kupuję i pasują bez problemu,szkoda czasu i ropy na płukanie starych, koszt ropy do płukania starych wyjdzie tyle co kupno nowych od ursusa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Potwierdzam, pasują, ale nie są identyczne w gęstości tego siana, ogólnie bym je polecił jakby nie zaczął występować efekt uboczny jakim jest wysysanie oleju z filtra i to w ciągu paru godzin pracy, Te wkłady są stosowane w 385 czyli 4 cylindrowych jednostkach, w 6 nawet ursus stosowałi inne - większe, znaczy filtry większe. To  takie moje spostrzeżenie które zachęciło mnie do powrotu do oryginału.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ovi    210
Pigmei napisał:

Potwierdzam, pasują, ale nie są identyczne w gęstości tego siana, ogólnie bym je polecił jakby nie zaczął występować efekt uboczny jakim jest wysysanie oleju z filtra i to w ciągu paru godzin pracy, Te wkłady są stosowane w 385 czyli 4 cylindrowych jednostkach, w 6 nawet ursus stosowałi inne - większe, znaczy filtry większe. To  takie moje spostrzeżenie które zachęciło mnie do powrotu do oryginału.

Też włašnie Zakładałem te z ursusa i właśnie szybko wysysało olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Grzechooo    789

Pany, mam problem z opuszczaniem hedera, podnosi ładnie inne podzespoły na hydraulikę chodzą poprawnie. Odkręciłem przewód od rozdzielacza i dławik nic to nie pomogło co może być przyczyną?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez MF6190
      Witam, mam problem z wspomaganiem, mianowicie na wyłączonym silniku kręci się lekko kierownicą bez oporu a koła stoją w miejscu, chyba tak nie powinno być a druga sprawa że jak już na odpalonym się kręci to w po wykonaniu maksymalnego skrętu np. w lewo jest chwilowy opór i potem można pomału dalej kręcić, przez co już 2 razy wygięło mi siłownik wspomagania. Orbitrol i pompa hydrauliczna nowa, olej nowy, układ odpowietrzony. Ma ktoś jakieś pomysły co może być ? 
    • Przez jowisz753
      Dzień dobry
      Posiadam od kilku lat Claasa Dominatora 98 SL Maxi. W ubiegłym roku dokupiłem tylną oś napędową wraz z rozdzielaczem i przewodami. Podłączyłem identycznie jak było na kombajnie z którego oś była zdejmowana, ale jest jakiś problem z działaniem, którego nie mogę rozwiązać. Teraz po odpaleniu kombajnu i przesunięciu dźwigni hydrostatu czy do przodu czy do tyłu przez kilka, kilkanaście sekund nic się nie dzieje, później słychać wycie pompy i kombajn zaczyna ruszać, po kilku metrach zatrzymuje się, pompa znów zaczyna wyć, kombajn rusza i jedzie już normalnie, ale wystarczy wjechać w głębszą rówkę przednimi kołami i kombajn staje, pompa zaczyna wyć i po kilku sekundach wyjeżdża. Tak samo się dzieje bez względu na to czy napęd jest włączony czy nie. Podniosłem kiedyś kombajn z jednej strony (przód i tył) i po włączeniu napędu tylne koło się obraca, ale można je rękami zatrzymać i obraca się wtedy tylko przednie, i na odwrót, zatrzymując przednie obraca się tylko tylne. Tak to powinno działać? Może coś jest źle podłączone? Co więcej, zaraz po wyłączeniu kombajnu poziom oleju hydrostatycznego jest o wiele za niski i przez kilka minut słychać bulgotanie w zbiorniku i olej podnosi się do właściwego poziomu. Pompa Linde BPV 70R.
      Pomoże ktoś?
    • Przez BiznesmenNaRoli
      Witam wszystkich,
      Od niedawna jestem posiadaczem ciągnika Claas Celtis 456. Przeszukałem cały internet żeby znaleźć schemat bezpieczników i przekaźników ale bezskutecznie.
      Mam prośbę do was, jeśli ktoś posiada taki schemat byłbym bardzo wdzięczny jakby się ze mną podzielił.
    • Przez MFargo
      Posiada ktoś instrukcje obsługi do claasa ariona 610C 2008rok. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj