krzysiu9802

Samochód ciężarowy.

Polecane posty

krzysiu9802    9
Witam. Z góry przepraszam jeśli piszę w złym dziale. Analizując mój rynek doszedłem do wniosku, że dobrze byłoby mieć swoj zestaw ciągnik siodłowy+naczepa wanna ok. 35m3. Mam prawo jazdy CE, kwalifikacje, badania. Nie mam tylko licencji przewoźnika. Pytanie moje brzmi -czy ktoś orientuje się jakie są koszta utrzymania takiego zestawu? Oczywiście pomijając koszty eksploatacji. Jakie koszty ubezpieczeń, podatków, OC. Czy opłaty za euro sa większe niż za euro5? Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Minkes    72

Licencji nie musisz mieć jak chcesz tylko transport własny robić. OC ok 5-6 tys, viaTOLL sobie sprawdź bo nie wiem jakie chcesz euro. Podatek drogowy Cię nie dotyczy jeżeli wykonujesz działalność rolniczą.

Edytowano przez Minkes

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu9802    9

Odnośnie rejestrowania czasu pracy można znaleźć różne informacje. Znalazłem podstawę prawną, że nie potrzeba rejestrować czasu pracy, po czym znalazłem artykuł ITD, w którym opisana sytuacja, że rolnik od 18 lat nie używał tacho, a teraz za to mandat dostał. Jak to wygląda?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    1276

na pewno lepiej mieć zapisany czas pracy i km np na tarczkach, bo w razie kontroli można udowodnić ,że nie złamało się prawa.Przepisy są tak pogmatwane w przypadku rolnika,że nikt jednoznacznie nie może określić jak powinno być. Z tego co się orientuję to pojazd może się poruszać do 100 km od gospodarstwa ,a do tego wg prawa nie można wykonywać transportu w celach handlowych.Co równa się tym ,że nie można wozić własnych towarów np do punktu skupu itp.Kiedyś znalazłem nawet jakiś artykuł w necie,gdzie sami inspektorzy ITD radzili by się nie przyznawać ,że  towar jedzie do klienta.

Może coś się zmieniło w tych przepisach ,chociaż wątpię.

Ostatnio chyba dużo przedsiębiorczych rolników myśli o tego typu działalności,co niezbyt dobrze wróży na przyszłość.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Drogowy płacisz od ciągnika od naczepy nie bo wykorzystujesz rolniczo. Ja nie rejestruje czasu pracy do 100 km. Nie zapomnij o serwisie i drobnych awariach. Ogólnie wielki biznes to nie jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiu9802    9

tylko w tym przypadku naczepe musisz mieć zarejestrowana na rolniczą, bo jeśli jako ciężarowa to ubezpieczenie idzie w górę, czy się mylę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    1276

ale jak jedziesz dalej niż 100 km to jak się rozliczysz w razie kontroli z czasu pracy i km z poprzednich dni? 

Ja staram się zawsze wrzucić tarczkę,a wcale tak często nie jeżdżę.

1 minutę temu, pala92 napisał:

Drogowy płacisz od ciągnika od naczepy nie bo wykorzystujesz rolniczo. Ja nie rejestruje czasu pracy do 100 km. Nie zapomnij o serwisie i drobnych awariach. Ogólnie wielki biznes to nie jest.

 

Przed chwilą, krzysiu9802 napisał:

tylko w tym przypadku naczepe musisz mieć zarejestrowana na rolniczą, bo jeśli jako ciężarowa to ubezpieczenie idzie w górę, czy się mylę?

Ja nie mam naczepy tylko przyczepę i za nią nie płacę podatku od transportu a ubezpieczenie to ok 60 zł.Za auto  1600 ubezp i 1200 podatku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126

to może lepiej solówka i przyczepa jakaś 12 ton jeśli dla siebie? a jeśli chcesz na czele to lepiej poszukać większej objętości

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Po podliczeniu przy faktycznym użyciu w gospodarstwie, pewnie najtaniej wyjdzie zakup ciagnika z szybka skrzynia i dużym DMC przyczep...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    1276

pewnie tak.Chociaż obecnie można niedrogo kupić zestaw do jazdy ,a ciągnik rolniczy z przyczepą,czy naczepą + dolly to dużo większy wydatek.Za to koszty mniejsze (OC,przeglądy ,podatki itp).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mikad    1136

Rolniki się za transport "biero", no to teraz na krajowym frachcie przewoźnicy już nic nie zarobią, zostanie im jeno zagranica. Swoją drogą ciekawe jak będą to remontować w razie awarii jakiejś jak byle pierdoła w tysiące leci a większość przyzwyczajona do klejenia i lepienia. Oj będzie itd miała pożywkę na takich byznesmenach.


"Robiąc cokolwiek stajesz się kimkolwiek, nie robiąc nic stajesz się nikim"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jakoś jeżdżą w gospodarstwach drogie ciagniki, czy kombajny i nikt raczej ich na sznurek i drut nie naprawia. 

Patrząc w internecie co ITD wyłapuje u profesjonalnych firm to jakoś pracy im nie brakuje. Wśród nich są też i magicy jeżdżący bez hamulców itp...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5 godzin temu, krzysiu9802 napisał:

5-6 tyś za sam ciagnik czy zestaw?

Przy pełnych zniżkach , naczepa kosztuje z 80 zł na rok + 2 przeglądy 176 zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Za samochód+przyczepe zeby było 25 ton legal trzeba dać dużo hajsu ponad 120tys netto. Co do pytania @RockandRollnik to ja nie kładę wcale karty tylko jak ponad 100 km jadę a nikt ci nie udowodni kiedy i gdzie jeździłeś.

A tak szerze to lepiej pomyśleć nad dwoma 14 tonówkami i po temacie. Żadnych opłat zminimalizowane awarie żadnego viatolla żadnych ITD. gdybym jeździł do 50 km to bym tak zrobił... Bo tutaj wydasz kasę na ciężarówkę i stoi większość roku lepiej traktura na lepszego zmienić i dwie przyczepy i ogien

Edytowano przez pala92

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rocknrollnik1    1276

Fastraki fajne,ale jakoś niektórzy odradzają taki zakup,że niby awaryjne.Trochę to dziwne,bo przecież koparki czy inny sprzęt budowlany ma bardzo dobre opinie.Zwłaszcza te starsze roczniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

U nas jeden miał JCB i na drodze ok ale w pole średnio się nadawał i szybko powrócił do standardowego traktora. A tak szczerze to ciężarówka przy normalnej jeździe wyjdzie średnio 60km/h a ciągnikiem który jedzie 50km/h wyjdzie srednia 40 więc na trasie do 50 km bez większej różnicy a głowa spokojna.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kuba9449    36

Kto może przechodzi raczej na ciągniki z przyczepami, koszty użytkowania nieporównywalnie mniejsze, nie obchodzą cię ograniczenia tonażowe, zestaw może być dłuższy i przede wszystkim wjedzie w więcej miejsc.


Usługi rolnicze, transport, uslugi ładowarką teleskopową, koparką woj. Podlaskie

Sprzedaż sianokiszonki, siana, słomy, zbóż, kukurydzy.

Motoryzacja

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Obejmuje. A widziałeś kiedyś kontrolowany traktor? Ja jeszcze nigdy a na wadze jak duży zestaw to grubo ponad 45😀

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemekuliski    126

to się głośno nie chwal, nie raz przed skupem stoją w żniwa czy coś, i wagę mają na miejscu by sprawdzić, było kilku co urausami 16 ciagali 32 tony samego zboża plus przyczepy i skończyło się

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pala92    69

Serio? Czy kolega kolegi mówił? Bo ja takiego cyrku nie widziałem... Ale nieraz z łóżka jak na wagę patrzę to nie takie cyfry widać😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez sumek666
      Jak kształtują się ceny nieruchomości i działek rolnych w Waszych okolicach? Może planujecie zakup gruntów w tym roku? A może udało Wam się sprzedać jakieś grunty?
      Zapraszam do dyskusji o cenach i możliwości zakupu ziemi w Polsce i za granicą.
      Kontynuacja tematu:
       
    • Przez karol
      Zapraszam do wypowiadania się na temat prowadzenia rozrachunków z tytułu VAT w gospodarstwach rolnych. Jakie są Wasze doświadczenia?
    • Przez kuba9449
      Cześć, mam problem. Posiadam gospodarstwo które zakładał mój dziadek i "baza" jest w tym samym miejscu niezmiennie od lat. Mam dom i budynki gospodarcze, chciałbym postawić dodatkową halę na maszyny i tu zaczyna się problem. Gmina opracowuje mpzp i w miejscu mojego gospodarstwa chce dopuścić jedynie zabudowę mieszkaniową, składałem pisma o zmianę przeznaczenia terenu lecz były odrzucane bez podania powodu. Gmina nie wydaje teraz wz ze względu właśnie na opracowywany mpzp. Czy macie pomysły jak to "ugryźć"?
    • Przez oscak11
      Witam , zastanawiam się nad otwarciem warsztatu . Z jakiej opcji najlepiej skorzystać czy z dotacji czy poprostu z własnych funduszy . Wpadłem na ten pomysł ponieważ zajawkę do napraw mam od swojego ojca . Myślę nad rozbudowalą warsztatu i założeniem działalności.  Pracuje za granicą mam trochę oszczędności i teraz dylemat , rozbudowa z oszczędności czy z dotacji . Jak to ugryźć.  Mój ojciec naprawia traktory ,, po godzinach ,, ma też gospodarstwo . Wiedzę posiadam na temat naprawy traktów  lecz zawsze mogę liczyć na mojego ojca . W okolicy nie ma mechaników więc myślę, że cały ten pomysł mógł by wypalić. Nie było jescze okresu żeby w kolejce nie stał 1 lub 2 traktory . Ludzie w obrębie 60 km przyprowadzają traktory do nas ponieważ w okolicy nie ma dobrych mechaników . Jak najlepiej zacząć  . Był bym wdzięczny za wszelkie porady .
    • Przez armia100
      Witajcie! Potrzebuje porady... Czy istnieją jakieś przepisy dotyczące odległości stawu od drogi? Odnośnie zwykłej działki, wiem, że niestety nie jest to precyzyjnie uregulowane. A co z działką, która jest drogą (działka jest prywatna, jednak w księdze wieczystej jest zapis, że jest to droga). Sąsiad zrobił staw niespełna pół metra od granicy i wszystko byłoby w porządku, gdyby nie zadomowiły się tam bobry, które zaczęły podkopywać swoje jamy pod droga, która się osuwa. Droga jest moim dojazdem do domu. Sąsiad twierdzi, że to nie jego problem. Co zrobić w takim przypadku?
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj