panmino

Gdzie są czujniki "luzu" w skrzyni MTZ?

Polecane posty

panmino    26

Czołem, nie mogę znaleźć czujnika lub czujników biegu jałowego w moim Belarusie 952. Ciągnik jest z 2017 roku i ma skrzynię  14. Jedyne miejsce, do którego nie dotarłem to tylna część korpusu górnego skrzyni, dostęp jest chyba spod fotela.

Mam skrzynię z rewersem, z tego co zaobserwowałem, żeby ciągnik odpalić, luz musi być na rewersie, na żółwiach i na głównej dźwigni zmiany biegów...Tylko coś się przycina i chciałbym te czujniki sprawdzić, a nie wiem, gdzie są...😬

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    325

Belarus a czujniki? to jakoś się kupy nie trzyma. to chyba wajchotronic. czujnik masz w ręku. chyba że się mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Dziękuję, czyli to zdjęcie zrobione jest z prawej strony, gdzie hamulec, tak?

8 godzin temu, master21 napisał:

szukaj może jest jakiś przewód i po nim idź

To nie takie proste, musiałbym analizować całą wiązkę od stacyjki, bez schematu niemożliwe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
1 godzinę temu, panmino napisał:

Dziękuję, czyli to zdjęcie zrobione jest z prawej strony, gdzie hamulec, tak?

To nie takie proste, musiałbym analizować całą wiązkę od stacyjki, bez schematu niemożliwe. 

Tak z prawej strony zdjęcie robione,  popatrz tam powinna być jedna wtyczka na kopułce pokrywy skrzyni biegów powinieneś ja zobaczyć nawet z kabiny jak dekiel od napełniania oleju zdejmiesz. Wiem jakie ta wajcha ma luzy więc pewnie ciężko ustawić aby zapalił dlatego u mnie też to jest zmostkowane :D Swoja droga myślę że nie powinien mieć żadnych czujników więcej No chyba że coś ruskie dołożyli:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

U mnie jest rewers. Sprawdzę za widoku. A taką masz skrzynię?IMG_20200919_170547_011.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Znalazłem, z tyłu był, 

Dnia 25.11.2020 o 17:11, pawel86lhr napisał:

Kolo pedału hamulca widać odpiętą wtyczkę. Popatrz pewnie masz taką samą skrzynię 

20201125_081357.jpg

Znalazłem, z tyłu był ukryty, trzeba było kawałek podłogi odkręcić, żeby się do niego dostać. Dzięki za wskazówki.

20201126_113228.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A powiedz, czy do sterowania podnośnikiem jest tylko dźwignia obok siedzenia i do czego służ dźwignia po prawej stronie kierownicy?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Tak, podnośnik obsługiwany jest tak jak w 1025 na przykład po prawej stronie siedzenia l, obok jest też dźwignia siły docisku podnośnika, natomiast niżej mała czarna dźwignia obsługuje napęd przednich kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Ale ta dźwignia po prawej stronie na dole deski rozdzielczej?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
Dnia 25.11.2020 o 19:24, panmino napisał:

U mnie jest rewers. Sprawdzę za widoku. A taką masz skrzynię?

O też bym taki dekiel skrzyni biegów przytulił do swego MTZ. Zakresy osobno i biegi osobno pewnie ta główna wajcha tak nie lata na pół kabiny :D

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26
21 godzin temu, LTZ55a napisał:

Ale ta dźwignia po prawej stronie na dole deski rozdzielczej?

To jest gaz ręczny, przerzucili go, żeby ogarnąć sterowanie hydrauliką.

13 godzin temu, pawel86lhr napisał:

O też bym taki dekiel skrzyni biegów przytulił do swego MTZ. Zakresy osobno i biegi osobno pewnie ta główna wajcha tak nie lata na pół kabiny :D

Tak, dźwignia biegów działa fajnie😀

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

A powiedz ile on ma biegów w głównej wajsze i czy pokrywa teoretycznie mogłaby pasować do starego rupiecia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    34
8 godzin temu, LTZ55a napisał:

A powiedz ile on ma biegów w głównej wajsze i czy pokrywa teoretycznie mogłaby pasować do starego rupiecia.

Szukałem już tej pokrywy są tylko te z jedna wajchą i wersja wajcha z prawej strony. Tą pewnie trzeba by było specjalnie zamawiać z katalogu części ? Skrzynia pewnie ma 4 biegi jeśli synchronizowana. Taki myk w tych skrzyniach jest, że 4 biegi są na zakresie szosowym a na polowym już tylko 3 biegi.

Edytowano przez pawel86lhr
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Od dłuższego czasu myślę o przerobieniu dźwigni na bok albo zmianie pokrywy na nową, ale średnio mi się chce kombinować czy inwestować w to badziewie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Od października do kwietnia jest w stanie idealnym.

W sezonie dopiero się dzieje.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj