panmino

Gdzie są czujniki "luzu" w skrzyni MTZ?

Polecane posty

panmino    21

Czołem, nie mogę znaleźć czujnika lub czujników biegu jałowego w moim Belarusie 952. Ciągnik jest z 2017 roku i ma skrzynię  14. Jedyne miejsce, do którego nie dotarłem to tylna część korpusu górnego skrzyni, dostęp jest chyba spod fotela.

Mam skrzynię z rewersem, z tego co zaobserwowałem, żeby ciągnik odpalić, luz musi być na rewersie, na żółwiach i na głównej dźwigni zmiany biegów...Tylko coś się przycina i chciałbym te czujniki sprawdzić, a nie wiem, gdzie są...😬

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aprochota    229

Belarus a czujniki? to jakoś się kupy nie trzyma. to chyba wajchotronic. czujnik masz w ręku. chyba że się mylę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

panmino    21

Dziękuję, czyli to zdjęcie zrobione jest z prawej strony, gdzie hamulec, tak?

8 godzin temu, master21 napisał:

szukaj może jest jakiś przewód i po nim idź

To nie takie proste, musiałbym analizować całą wiązkę od stacyjki, bez schematu niemożliwe. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    17
1 godzinę temu, panmino napisał:

Dziękuję, czyli to zdjęcie zrobione jest z prawej strony, gdzie hamulec, tak?

To nie takie proste, musiałbym analizować całą wiązkę od stacyjki, bez schematu niemożliwe. 

Tak z prawej strony zdjęcie robione,  popatrz tam powinna być jedna wtyczka na kopułce pokrywy skrzyni biegów powinieneś ja zobaczyć nawet z kabiny jak dekiel od napełniania oleju zdejmiesz. Wiem jakie ta wajcha ma luzy więc pewnie ciężko ustawić aby zapalił dlatego u mnie też to jest zmostkowane :D Swoja droga myślę że nie powinien mieć żadnych czujników więcej No chyba że coś ruskie dołożyli:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    21

U mnie jest rewers. Sprawdzę za widoku. A taką masz skrzynię?IMG_20200919_170547_011.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    21

Znalazłem, z tyłu był, 

Dnia 25.11.2020 o 17:11, pawel86lhr napisał:

Kolo pedału hamulca widać odpiętą wtyczkę. Popatrz pewnie masz taką samą skrzynię 

20201125_081357.jpg

Znalazłem, z tyłu był ukryty, trzeba było kawałek podłogi odkręcić, żeby się do niego dostać. Dzięki za wskazówki.

20201126_113228.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

A powiedz, czy do sterowania podnośnikiem jest tylko dźwignia obok siedzenia i do czego służ dźwignia po prawej stronie kierownicy?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    21

Tak, podnośnik obsługiwany jest tak jak w 1025 na przykład po prawej stronie siedzenia l, obok jest też dźwignia siły docisku podnośnika, natomiast niżej mała czarna dźwignia obsługuje napęd przednich kół.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

Ale ta dźwignia po prawej stronie na dole deski rozdzielczej?


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    17
Dnia 25.11.2020 o 19:24, panmino napisał:

U mnie jest rewers. Sprawdzę za widoku. A taką masz skrzynię?

O też bym taki dekiel skrzyni biegów przytulił do swego MTZ. Zakresy osobno i biegi osobno pewnie ta główna wajcha tak nie lata na pół kabiny :D

Edytowano przez pawel86lhr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    21
21 godzin temu, LTZ55a napisał:

Ale ta dźwignia po prawej stronie na dole deski rozdzielczej?

To jest gaz ręczny, przerzucili go, żeby ogarnąć sterowanie hydrauliką.

13 godzin temu, pawel86lhr napisał:

O też bym taki dekiel skrzyni biegów przytulił do swego MTZ. Zakresy osobno i biegi osobno pewnie ta główna wajcha tak nie lata na pół kabiny :D

Tak, dźwignia biegów działa fajnie😀

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

A powiedz ile on ma biegów w głównej wajsze i czy pokrywa teoretycznie mogłaby pasować do starego rupiecia.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawel86lhr    17
8 godzin temu, LTZ55a napisał:

A powiedz ile on ma biegów w głównej wajsze i czy pokrywa teoretycznie mogłaby pasować do starego rupiecia.

Szukałem już tej pokrywy są tylko te z jedna wajchą i wersja wajcha z prawej strony. Tą pewnie trzeba by było specjalnie zamawiać z katalogu części ? Skrzynia pewnie ma 4 biegi jeśli synchronizowana. Taki myk w tych skrzyniach jest, że 4 biegi są na zakresie szosowym a na polowym już tylko 3 biegi.

Edytowano przez pawel86lhr
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

Od dłuższego czasu myślę o przerobieniu dźwigni na bok albo zmianie pokrywy na nową, ale średnio mi się chce kombinować czy inwestować w to badziewie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    113

Od października do kwietnia jest w stanie idealnym.

W sezonie dopiero się dzieje.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marekbs110
      Witam wszystkich. Wymieniłem cały tylny most w swoim mtz 82. Zamontowany został most z mtz 50 i mam problem z wałkiem wom. Mianowicie nie mogę w żaden sposób wyregulować wałka. Przekładając dźwignie pod siedzeniem aby był uzależniony od obrotów silnika wszystko chodzi odwrotnie, tzn gdy dźwignia wałka jest wyłączona wałek mimochodem się obraca. Jest mozliwosć że cały kosz z taśmami w mtz 50 działa na innej zasadzie? wyglądają podobnie róznica była tylko w układzie planetarnym i tym długim wałku który jest założony na planetarki ale cały zestaw został przełożony z mtz 50. Proszę o pomoc
    • Przez zwc18
      Witam 
      Panowie powiedzcie mi czy można u nas gdzieś dostać jeszcze części do amortyzowanego mostu z T-40 ?? 
      Nabyłem takowy fakt w nie najlepszej kondycji z racji luzów i gdy zabrałem się za rozbiórkę by wymienić tuleje i tu wyskoczyła niespodzianka w postaci braków pod dolnym deklem zwrotnicy  i tu cały pies pogrzebany gdyż o ile tuleje mozna dostać to już tej wkładki do czopu już nie
      Proszę o info 
      Pozdrawiam 
       
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez Badwolf
      Piszę odnośnie kupna belarusa używanego po 2007r, ewentualnie pronar też rozważę. Proszę o porady na co zwrócić uwagę przy wyborze. Ciągnik będzie pracował jako główny na małym gospodarstwie (tylko produkcja roślinna). Myślę nad 952 z mostem krzyzakowym, monoblokiem, maska chyba nie ma takiego znaczenia przy takiej pracy czy metal czy plastik? Jakie hamulce najlepiej byłoby mieć w takiej szt? Które modele z 952 polecacie. Proszą o porady najlepiej użytkowników. Z góry dziękuję za odpowiedzi
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj