ceston

MTZ 820 hamuje przy skrecie

Polecane posty

ceston    16
Witam od ostatniego mrozniejszego poranka mój MTZ Belarus hamuje przy skrecaniu. dzieje się to w momencie ruszania. przedni napęd jest narazie wylaczony. znaczy wyjęty Kardana i wałek ataku przedniego napedu z powodu awarii. ale nie sądzę żeby to się zębatki jakieś blokowały. bo jak go próbować dalej jechać gdy hamuje to zaczyna śmierdzieć spalenizną. żeby ruszył to trzeba pojechać kawałek do tyłu i znów do przodu. czyżby hamulec się zacinał?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

LTZ55a    112

Pewnie blokuje hamulec, co w MTZ jest normą od jesieni do wiosny. U mnie puszcza jak trochę się nagrzeje.

Można rozebrać, przeczyścić, przesmarować i cieszyć się sprawnymi hamulcami przez kolejny tydzień.

  • Haha 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ceston    16

no właśnie jak w ostatnich latach nie było mrozów było ok. a jak teraz lekki złapał to niespodzianka😁

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    112

Któregoś dnia wyciągałem ciężarówkę ale weź wyciągnij jak traktor sam ledwo jedzie. Czasem lepiej, żeby zamiast lewego koła miał płozę.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Miś92    0
Dnia 4.12.2020 o 08:44, LTZ55a napisał:

Któregoś dnia wyciągałem ciężarówkę ale weź wyciągnij jak traktor sam ledwo jedzie. Czasem lepiej, żeby zamiast lewego koła miał płozę.

To mam podobnie, i ci z tym zrobić? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    1067

rozebrac hamulce wyczyścić odtluscic tarcze wymienic na różowe (takie mam i zero problemów)


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toof    10

Witam
U mnie blokowało się lewe koło w czasie hamowania podczas jazdy do tyłu, wezwałem mechanika, który rozebrał wszystko, wyczyścił nasmarował o było ok. Z tego co zauważyłem podczas rozbiórki to na krawędzi tarczy rozporowej powstało trochę korozji i to powodowało że hamulec od razu się blokował. W obudowie hamulca od spodu są otwory, którymi najpewniej dostaje się wilgoć, albo woda podczas np. mycia i to może powodować korozję. Zauważyłem że lewe koło jest ,,standardem" to może być spowodowane tym, że z lewej strony jest hamulec postojowy i budowa jest inna, ale nie o tym. Ja problem z blokowaniem rozwiązuję następująco: rozpinam pedał hamulca, niski bieg, lekko gaz ręczny i delikatnie naciskam lewy hamulec, trochę jazdy do tyłu, trochę do przodu i po ,,wyczyszczeniu" korozji wszystko wraca do normy. Rozbieranie i czyszczenie, owszem pomaga, ale zajmuje dużo czasu a uzyskujemy taki sam efekt, natomiast co do smarowania to sami pomyślcie. Dobrze jest jeszcze po całym zabiegu włożyć w otwór od spodu pistolet do przedmuchiwania, żeby wydmuchać to co się wytarło. U nie się sprawdza, mam nadzieję że i Wam to pomoże, jako szybka naprawa.
Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez oxoMikołajoxo
      Witam czy zrobi mi ktoś zdjęcie rezystora (opornika) dmuchawy który występuje w belarusie bo mój się rozpadł i nie mogę odczytać numerów i czy może ktoś wie gdzie dostanę taki rezystor?? 
    • Przez grzegorz1988
      Witam.mam problem a wlasciwie pytanieczy  ktos z Was orientuje sie czy w belarusie 952.2 na wale korbowym powinny byc przeciwwagi czy nie?kilku specow pytalem i nikt mi nie potrafil konkretnie odpowiedziec.ciagnik 2012 rok pompa motorpal.
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Konik12
      Witam wszystkich, 
      stałem się posiadaczem (jeszcze szczęśliwym ) jumz'a koparko-spycharki w wersji rolniczej i zaczynam powolną reanimację. 
      Pierwsza rzecz na którą się natknąłem to luźne ( całkowicie odkręcone) przednie mocowanie - wspornik silnika. Czy ma ktoś zdjęcie jak to powinno wyglądać, czy  występują tam jakieś tłumiki drgań czy skręcone jest to na sztywno do ramy. 
      Z góry dziękuję za pomoc.

    • Przez zwc18
      Witam 
      Panowie powiedzcie mi czy można u nas gdzieś dostać jeszcze części do amortyzowanego mostu z T-40 ?? 
      Nabyłem takowy fakt w nie najlepszej kondycji z racji luzów i gdy zabrałem się za rozbiórkę by wymienić tuleje i tu wyskoczyła niespodzianka w postaci braków pod dolnym deklem zwrotnicy  i tu cały pies pogrzebany gdyż o ile tuleje mozna dostać to już tej wkładki do czopu już nie
      Proszę o info 
      Pozdrawiam 
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj