RoWi

Arion 640 Cebis -Błędy sterowania skrzynią

Polecane posty

RoWi    4

Witam,

Mam problem z ciąnikiem class Arion 640 Cebis a dokładnie z awarią sterowania skrzynią biegów jak widać na załączonym obrazku.

Pytanie do zorientowanych kolegów jaka może być tego przyczyna?

kody błędów już znalazłem:

 - 75E1 wynika ze moze być uszkodzony elektrozawór lub moduł AUTO 5 - co to jest?  czy to da sie naprawić?

- 75D7 - Stan czujnika włączonego zakresu prędkości nie odpowiada włączonemu zakresowi prędkości  - Ewentualny problem mechaniczny
modułu zakresów prędkości  - co to może znaczyć?

- 75D8 - Co najmniej 2 czujniki zakresów prędkości otwarte w tym samym czasie (normalnie tylko 1 ).

wszystkie kody błędów wskazują na problem ze sterowaniem skrzynią i występują co jakiś czas. Gaszę ciągnik, odpalam ponownie i przez jakis krótki czas mozna pracować potem znowu wyskakują błędy z tym ze nie zawsze wszystkie razem.

próbowałem zrobić kalibrację ale to był głupi pomysł ponieważ ciągnik jej nie przechodzi a w trakcie zachowuje sie dziwnie lekko poszarpujac oraz gaśnie z braku mocy a raczej duzego obciazenia - choc moze robię coś źle....

Bardzo proszę o pomoc i porady w moim temacie.

 

20201121_152350.jpg

Edytowano przez RoWi
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Prawdopodobnie masz problem z elektrozaworem od któregoś z zakresów. Nawet nie z cewką, bo to by wywaliło odrazu, a z samym zaworem i mimo wysterowania niema reakcji. Dlatego też masz sygnał z czujnika położenia o dwóch zapiętych przełożeniach oraz problem z duszeniem w czasie kalibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7958

a w tym claasie też wchodzą złącza elektryczne do kabiny pod tylną szybą ? Jak tak to warto tam zajrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Jutro spróbuję zamienić elektrozawory między zakresami, ta operacja powinna jednoznacznie wskazać czy problem dotyczy elektrozaworu.

 

W tym ciągniku faktycznie wiązka do kabiny wchodzi pod tylną szybą, muszę tam zajrzeć. 

 

Dziękuję za wskazówki , proszę o więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Bo może być też tak jak wskazuje pierwszy błąd na uszkodzenie auto5, przez co zawór nie zostaje wysterowany pomimo prawidłowej logiki pracy, ale to dopiero trzeba na sam koniec zostawić, choć raz już coś takiego robiłem. Mimo to zostawiłbym to na sam koniec. Narazie trzeba sie osprzętem zająć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Panowie mam problem z wymontowaniem elektrozaworu ....śruba trzymająca poszła z trudem bo była klejona ale nie wiem jak wyciągnąć elektrozawór...mogę go obracać wokół własnej osi ale stawia duży opór przy próbie wyjęcia , obawiam się że mogę go urwać. Proszę o podpowiedź co należy zrobic

20201205_200730.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Zawór skorodował i dlatego tak mocno trzymał w korpusie skrzyni. Niestety uległ uszkodzeniu podczas wyciągania.... Wygląda że usterka usunięta, po wymianie zaworu ciągnik przeszedł poprawnie kalibrację. W tygodniu sprawdzę jeszcze pod obciążeniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Usterka całkowicie wyeliminowana, wymiana elektrozaworu oraz dla pewności czujników położenia zakresów C, D.

Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170
Dnia 7.12.2020 o 22:49, RoWi napisał:

Zawór skorodował i dlatego tak mocno trzymał w korpusie skrzyni. Niestety uległ uszkodzeniu podczas wyciągania.... Wygląda że usterka usunięta, po wymianie zaworu ciągnik przeszedł poprawnie kalibrację. W tygodniu sprawdzę jeszcze pod obciążeniem. 

Cześć. Nie dawno kupiłem Ariona 640 Cebis, więc taki jak Twój. Możesz się podzielić informacją jak się kalibruje skrzynię lub gdzie znaleźć opis? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Jest na forum opisana kalibracja. 

 

 

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

już do edytowałem poprzedni post ;) w arion 640 cebis jest identycznie.

Ogólnie rozmawiałem z serwisantem to kalibracji nie robi sie na w pełni rozgrzanym oleju ani tym bardziej na zimnym takie 40 45 stopni optymalne wtedy nie szarpie na gorącym/zimnym oleju ;)

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

To na zapas proponuję sprawdzenie czy w zwolnicach są wkręcone smarowniczki czy śrubki zaślepiające, bo tam jest łożysko, które powinno się raz na rok posmarować, bo jak poleci łożysko to rozbija obudowę zwolnicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Są smarowniczki. Wracając do kalibracji to coś dziwnie prosto ją się przeprowadza czytając z opisu. W Aresie podobnie jak w MF62xx procedura jest dużo bardziej złożona a zaczyna się od wytestowania temp. oleju. Gdzieś tu wyczytałem że naciśniecie przycisku napędu i podniesienie rewersu służy do sprawdzenia temp. oleju właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Tego nie wiem, ja sam sprawdzałem temperaturę na terminalu, jeszcze mi sie przypomniało, że trzeba być ciągle w kabinie dla bezpieczeństwa i jak to serwisant stwierdził bez hamulca ręcznego i potrafi delikatnie podjechać przód tył, a nawet odjechać to lepiej niech nie ma nic na przeszkodzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ze bez hamulca ręcznego to ważna informacja, bo w starszych modelach hamulec musiał być zaciągnięty jako jeden z warunków. Z tego co wyczytałem to w fotelu jest czujnik wykrycia kierowcy, więc obecność w kabinie pewnie ma znaczenie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    14

Ja mam odłączony fotel z pewnych powodów i kalibrację normalnie przechodził ;) ale lepiej być w kabinie niż ma gdzieś uciec, a kilka minut nikogo nie zbawi bo to tak długo nie trwa :D a mając w pełni "sprawny" fotel to jeżeli nie wykryje kierowcy, a damy revers przód/tył to nie pojedzie, jak mamy odłączony fotel damy revers przód/tył to za pierwszym razem trzeba wcisnąć homoseksualistę i puścić i wtedy będzie normalnie się poruszać :D

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Jak masz cebisa to pokazuje ci temperaturę oleju, kalibracji nie ma co zaczynać jeżeli olej jest poniżej 35st Celsjusza bo może nie przejść poprawnie. Olej łatwo zagrzać nawet zimą na postoju , wystarczy na rozdzielaczach ustawić czas na nieskończony i odpalasz złącza hydrauliczne, resztę zrobi pompa oleju.....można też zapiąć maszynę ale to trzeba się pobawić.....procedura jak koledzy zalinkowali sam z niej korzystałem

Edytowano przez RoWi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Dzięki za info, dopiero się z nim zapoznaję. Miałbym pytanie, jak ustawić na Cebisie żeby w orce sam obracał pług na uwrociach. Trzeba do tego używać przycisków podnośnika czy tych dolnych z zawracającym ciągnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    4

Musisz nagrać sobie sekwencję, w instrukcji obsługi masz wyjaśnione jak to się robi. Koniecznie musisz poczytać bo to nie jest takie proste jak myślisz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Czaro_1990
      Witam wie ktoś może od czego jest czujnik zaznaczony na zdjęciu? 

    • Przez Mietuch2
      Witam. Mam dość dziwny problem związany z ciągnikiem Claas Nectis 257 VL. Po odpaleniu na desce wyświetlają się (pikają) dwa trójkąty (zdjęcie), które uniemożliwiają jazdę. Żadne inne kontrolki towarzyszące się nie wyświetlają. Były sprawdzane wszelkie czujniki, przewody, ale bez skutków. Sama deska była także rozbierana. Z instrukcji wynika, że te właśnie trójkąty powinny się pokazać dopiero jak zapali się kontrolka np. ciśnienia oleju, ręcznego, lub błędu elektronicznego i reszta. A nic innego nie wyświetla się. Czy ktoś miał może podobny problem i byłby w stanie pomóc / podpowiedzieć ? Dziękuję 

       

    • Przez michal24041994
      Witam, posiadam classa 697 atz 2008r od jakiegoś czasu zauważyłem brak mocy,ciągnik nie kopci nie szarpie po prostu tak jakby odpadło mu parę koni,pod lekka górkę zamiast 40 wyjeżdża 33 na pusto z ciężarem wiadomo masakra,kiedyś miałem problem,przejrzałem forum wiem ,że sterownik lubi paść,jest jakiś sposób żeby go sprawdzić domowymi sposobami ? Albo polecicie firmę, która to zrobi i nie będzie naprawić sprawnego? Aaa i jeszcze jeden objaw ciągnik zawsze miał obroty 860 a teraz na 940 lecz jak podciągnę pedał w górę to zejdzie do 860 ale kompletnie nic nie grzebałem przy lince, może to być powiązane? 
      Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez ma123
      Witam tak jak w tytule  kupię heder do mercatora 3.60m wschodnia polska 
    • Przez ClaasAres123
      Witam,
      Od pewnego czasu silnik w moim traktorze, pracując na wolnych obrotach, uzyskuje temperaturę maksymalną. Pracując na najwyższych obrotach, pod dużym obciążeniem, temperatura jest ok. Wymieniłem termostat, obydwa czujniki temperatury, lecz na wolnych obrotach dalej się grzeje. Co może być przyczyną?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj