RoWi

Arion 640 Cebis błędy sterowania skrzynią

Polecane posty

RoWi    2

Witam,

Mam problem z ciąnikiem class Arion 640 Cebis a dokładnie z awarią sterowania skrzynią biegów jak widać na załączonym obrazku.

Pytanie do zorientowanych kolegów jaka może być tego przyczyna?

kody błędów już znalazłem:

 - 75E1 wynika ze moze być uszkodzony elektrozawór lub moduł AUTO 5 - co to jest?  czy to da sie naprawić?

- 75D7 - Stan czujnika włączonego zakresu prędkości nie odpowiada włączonemu zakresowi prędkości  - Ewentualny problem mechaniczny
modułu zakresów prędkości  - co to może znaczyć?

- 75D8 - Co najmniej 2 czujniki zakresów prędkości otwarte w tym samym czasie (normalnie tylko 1 ).

wszystkie kody błędów wskazują na problem ze sterowaniem skrzynią i występują co jakiś czas. Gaszę ciągnik, odpalam ponownie i przez jakis krótki czas mozna pracować potem znowu wyskakują błędy z tym ze nie zawsze wszystkie razem.

próbowałem zrobić kalibrację ale to był głupi pomysł ponieważ ciągnik jej nie przechodzi a w trakcie zachowuje sie dziwnie lekko poszarpujac oraz gaśnie z braku mocy a raczej duzego obciazenia - choc moze robię coś źle....

Bardzo proszę o pomoc i porady w moim temacie.

 

20201121_152350.jpg

Edytowano przez RoWi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    77

Prawdopodobnie masz problem z elektrozaworem od któregoś z zakresów. Nawet nie z cewką, bo to by wywaliło odrazu, a z samym zaworem i mimo wysterowania niema reakcji. Dlatego też masz sygnał z czujnika położenia o dwóch zapiętych przełożeniach oraz problem z duszeniem w czasie kalibracji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    5216

a w tym claasie też wchodzą złącza elektryczne do kabiny pod tylną szybą ? Jak tak to warto tam zajrzeć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

RoWi    2

Jutro spróbuję zamienić elektrozawory między zakresami, ta operacja powinna jednoznacznie wskazać czy problem dotyczy elektrozaworu.

 

W tym ciągniku faktycznie wiązka do kabiny wchodzi pod tylną szybą, muszę tam zajrzeć. 

 

Dziękuję za wskazówki , proszę o więcej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    77

Bo może być też tak jak wskazuje pierwszy błąd na uszkodzenie auto5, przez co zawór nie zostaje wysterowany pomimo prawidłowej logiki pracy, ale to dopiero trzeba na sam koniec zostawić, choć raz już coś takiego robiłem. Mimo to zostawiłbym to na sam koniec. Narazie trzeba sie osprzętem zająć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    2

Panowie mam problem z wymontowaniem elektrozaworu ....śruba trzymająca poszła z trudem bo była klejona ale nie wiem jak wyciągnąć elektrozawór...mogę go obracać wokół własnej osi ale stawia duży opór przy próbie wyjęcia , obawiam się że mogę go urwać. Proszę o podpowiedź co należy zrobic

20201205_200730.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    2

Zawór skorodował i dlatego tak mocno trzymał w korpusie skrzyni. Niestety uległ uszkodzeniu podczas wyciągania.... Wygląda że usterka usunięta, po wymianie zaworu ciągnik przeszedł poprawnie kalibrację. W tygodniu sprawdzę jeszcze pod obciążeniem. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    2

Usterka całkowicie wyeliminowana, wymiana elektrozaworu oraz dla pewności czujników położenia zakresów C, D.

Dziękuje wszystkim za cenne wskazówki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160
Dnia 7.12.2020 o 22:49, RoWi napisał:

Zawór skorodował i dlatego tak mocno trzymał w korpusie skrzyni. Niestety uległ uszkodzeniu podczas wyciągania.... Wygląda że usterka usunięta, po wymianie zaworu ciągnik przeszedł poprawnie kalibrację. W tygodniu sprawdzę jeszcze pod obciążeniem. 

Cześć. Nie dawno kupiłem Ariona 640 Cebis, więc taki jak Twój. Możesz się podzielić informacją jak się kalibruje skrzynię lub gdzie znaleźć opis? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

już do edytowałem poprzedni post ;) w arion 640 cebis jest identycznie.

Ogólnie rozmawiałem z serwisantem to kalibracji nie robi sie na w pełni rozgrzanym oleju ani tym bardziej na zimnym takie 40 45 stopni optymalne wtedy nie szarpie na gorącym/zimnym oleju ;)

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

To na zapas proponuję sprawdzenie czy w zwolnicach są wkręcone smarowniczki czy śrubki zaślepiające, bo tam jest łożysko, które powinno się raz na rok posmarować, bo jak poleci łożysko to rozbija obudowę zwolnicy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Są smarowniczki. Wracając do kalibracji to coś dziwnie prosto ją się przeprowadza czytając z opisu. W Aresie podobnie jak w MF62xx procedura jest dużo bardziej złożona a zaczyna się od wytestowania temp. oleju. Gdzieś tu wyczytałem że naciśniecie przycisku napędu i podniesienie rewersu służy do sprawdzenia temp. oleju właśnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Tego nie wiem, ja sam sprawdzałem temperaturę na terminalu, jeszcze mi sie przypomniało, że trzeba być ciągle w kabinie dla bezpieczeństwa i jak to serwisant stwierdził bez hamulca ręcznego i potrafi delikatnie podjechać przód tył, a nawet odjechać to lepiej niech nie ma nic na przeszkodzie :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Ze bez hamulca ręcznego to ważna informacja, bo w starszych modelach hamulec musiał być zaciągnięty jako jeden z warunków. Z tego co wyczytałem to w fotelu jest czujnik wykrycia kierowcy, więc obecność w kabinie pewnie ma znaczenie.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artur04c    2

Ja mam odłączony fotel z pewnych powodów i kalibrację normalnie przechodził ;) ale lepiej być w kabinie niż ma gdzieś uciec, a kilka minut nikogo nie zbawi bo to tak długo nie trwa :D a mając w pełni "sprawny" fotel to jeżeli nie wykryje kierowcy, a damy revers przód/tył to nie pojedzie, jak mamy odłączony fotel damy revers przód/tył to za pierwszym razem trzeba wcisnąć homoseksualistę i puścić i wtedy będzie normalnie się poruszać :D

Edytowano przez artur04c

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    2

Jak masz cebisa to pokazuje ci temperaturę oleju, kalibracji nie ma co zaczynać jeżeli olej jest poniżej 35st Celsjusza bo może nie przejść poprawnie. Olej łatwo zagrzać nawet zimą na postoju , wystarczy na rozdzielaczach ustawić czas na nieskończony i odpalasz złącza hydrauliczne, resztę zrobi pompa oleju.....można też zapiąć maszynę ale to trzeba się pobawić.....procedura jak koledzy zalinkowali sam z niej korzystałem

Edytowano przez RoWi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    160

Dzięki za info, dopiero się z nim zapoznaję. Miałbym pytanie, jak ustawić na Cebisie żeby w orce sam obracał pług na uwrociach. Trzeba do tego używać przycisków podnośnika czy tych dolnych z zawracającym ciągnikiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RoWi    2

Musisz nagrać sobie sekwencję, w instrukcji obsługi masz wyjaśnione jak to się robi. Koniecznie musisz poczytać bo to nie jest takie proste jak myślisz ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez gospodarstwo85
      Witam może ktoś miał taki przypadek Claas Axion C-matic rok2009  bład 7986  skrzynia wpada w tryb awaryjny podczas jazdy wyzuca na luz a pozniej do 10km/h. Zapala sie również mruga na chwile kontrolka od cisnienia na skrzyni
    • Przez artur04c
      Witam, jak w temacie, Ile g powinno być w klimatyzacji, pacjent claas Arion 640 cebic 2008r,
    • Przez Pawel194
      Witam. Jestem posiadaczem claas ares 697 problem jest z miękka osią. Oprócz tego że mam luz na sworzniu na którym jest czujnik i urywa blachę (Jestem na etapie jego wybijanie, jest zaliczony ani drgnie) mam błędy, jak go kupowałem to działała więc chce to usprawnić.
      Dioda miga 2razy i 1raz po kalibracji tzn według mnie, ustawilem oba czujniki żeby miały ta sama wartość. Chyba pomogło bo dioda miga 1raz w jednakowych odstępach. Co dalej??? Jak mogę ja zresetować czy jej uruchomienie bez kompa jest możliwe? Bo nie reaguje ani do góry ani do dołu jest w środkowej pozycji ogólnie amoryzuje.
    • Przez Pawel194
      Witam wszystkich 🖐️
      Znajomy ma problem z Claasem Ares 697. Ciągnik kupiony parę miesięcy temu z Niemiec. Do tej pory wszystko było ok, ale ostatnio gdy temperatura na zewnątrz spadła w okolicy 0'C, to rano nie chce zapalić. Kręci jak szalony, a nie chce załapać. Wystarczy psiknąć mu odrobinę plaka to odrazu odpali. Wystarczy że pochodzi minutę i odpala później za każdym razem. Dziwne jest to, że jeżeli nocuje na hali gdzie temperatura jest w okolicy 7'C to odpala na widok kluczyka. Filtry paliwa wymienione przewody też. Cofanie się paliwa wykluczam bo na hali normalnie odpala nawet jak stoi 3 dni, a wystarczy noc na dworze i temperatura +2'C i już nie odpali. Czy ktoś miał podobnie? 
      Pompa Sanadyne DE10
       
       
       
    • Przez Piotr.W
      Witam. Ciągnik Arion 520 problem jest z układem paliwowym CR. Denso silnik John Deere 4,5L 16V.  Objawy usterki: obroty silnika spadają i wzrastają podczas pracy.
      Dokładniej. Podczas pracy silnik pod obciążeniem pracuje prawidłowo,nie czuć spadku mocy wystarczy ,że zrobię krótką przerwę np 2 minuty  w pracy bez gaszenia silnik ma wtedy obroty 850obr/min wznawiam prace a on mi zaczyna spadać z obrotów np: gaz ustawiony na 2000obr. i samoczynnie ujmuje prawie do 850obr. i tak kilka razy. Wtedy ja mu redukuje bieg bo nie jest w stanie się pozbierać i wkęcić ponownie na ustawione obroty. Trwa to może minute aż mu przejdzie to samo i pracuje normalnie aż znowu do kolejnej przerwy. Tak jakby ktoś dodał gazu i odejmował gaz.
      Zero objawów dymienia  ten silnik po prostu nie kopci na luzie i pod obciążeniem (dużym) jedynie przy odpaleniu puści czarnego bączka zwłaszcza na zimnym.
      Wymieniona pompka zasilająca (orginał nie zamiennik) pompe główną nic to nie pomogło.
      Wymienione filtry paliwowe na nowe MAN filter
      Zbiornik paliwa przy smoku sprawdzony nie ma tam nic było trochę szlamu piasku wyczyszczone nadal przerywa. Przewody drożne do filterka wstępnego.
      Wymieniony zawór SCV orginalny DENSO   294009-0260 nie pomogło nic. Zawór wymieniłem na nowy ponieważ oring był uszkodzony na starym i twierdził serwisant claas że on może być wadliwy. Po wpięciu komputera twierdzi że dobże pompa dawkuje paliwo.
       
      Jedni twierdzą ,że sterownik silnika jest uszkodzony drudzy ,że pompa do sprawdzenia nie sztuką jest wydać kasę na nowy sterownik silnika a później może okazać się że był dobry.
      Jeżeli ktoś miał podobny problem to proszę o pomoc.
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj