bizonbs

Syf pod pokrywa zaworów.

Polecane posty

bizonbs    4

Cześć. Dostałem propozycję naprawy c330M - wymiana uszczelki pod głowica. Mam ciągnik u siebie.. Zdjąłem dzisiaj pokrywę zaworów... A tam nie ma płynnego oleju lecz syf który można skrobać nożem. 

Generalnie sąsiad narzekał, że ciągnik się grzeje i dmucha olej.. 

 

Ale jak ma się nie grzać jak tam jest totalne masło??? Chyba nigdy oleju nie wymieniał. 

Macie pomysł jak można by ten silnik nieco przeczyścić? 

Może wlac ropy do oleju i niech pochodzi i spuscic z kilka razy?? 

Zrzucę też miske i smok ogarnę.. Nawet nie wyobrażam sobie co tam może być. 

IMG_20201121_153906.jpg

Videoframe_20201121_203701_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Videoframe_20201121_203705_com.huawei.himovie.overseas.jpg

Edytowano przez bizonbs
Dodanie zdjęć.

Instalacje techniczne: monitoringi, alarmy / Obsługa sieci, serwerów polityk bezpieczeństwa.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Albo to jeszcze oryginalny olej z fabryki ursusa, albo smar grafitowy...płukanie ropą możesz spróbować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonbs    4

Ciekawe jak smok bedzie wyglądać..... 

 

Hmm.. Ciekawe dlaczego się grzał :D :D to olej 40w5


Instalacje techniczne: monitoringi, alarmy / Obsługa sieci, serwerów polityk bezpieczeństwa.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

To normalny objaw lania superolu. Wymiana oleju raz na 5 lat robi swoje. Nie twój silnik pierwszy taki. To jest taki nagar ze żadne płukanie nic nie da. Jedynie zmyje po wierzchu. Tak samo będzie wyglądać reszta silnika. To trzeba myc chemia i skrobać.

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3pursus360    2
PaweLisowicz napisał:

To normalny objaw lania superolu. Wymiana oleju raz na 5 lat robi swoje. Nie twój silnik pierwszy taki. To jest taki nagar ze żadne płukanie nic nie da. Jedynie zmyje po wierzchu. Tak samo będzie wyglądać reszta silnika. To trzeba myc chemia i skrobać.

jak zwykle ze lany superol ja leje superol i jest ok tylko trzeba wymienić a ty lej co chesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek1808    1746

Płukanka do silnika liqiu moly. Jak taki syf to nie wiem czy pomoże. Może olejowa koniecznie zwalić smok wyczyścić. Ciekawe czy magistrala olejowa drożna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zostaw to i daj komus do remontu co ogrania jak nie wiesz co zrobic. Chyba proste ze trzeba go rozebrac calkowicie umyc wszystko i zrobic remont kapitalny jak sie nie jest partaczem bo napewno nie tylko od strony olejowej tak wyglada, raczej strona plynu chlodniczego tez zasyfiona. Jak robic to jak nalezy albo nie ruszac. Wlejesz plukanke ruszy ci to pojdzie na wal i wiecej szkody niz pozydku narobi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bolid20    98

Znajomy kupił 30 pół roku temu i miał taki sam syf. Wymienił olej na turdusa i wymienia go co parenaście motogodzin. Mówi że połowe tego syfu już wymyło.

  • Like 1

-----

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

Po pierwsze przedstaw sprawę jasno klientowi bo jakiekolwiek niedomówienia mszczą się niesamowicie , a co z tym zrobić to może wyniknie w rozmowie , większość powyższych sposobów jest dobra tylko trzeba wybrać najlepszą opcję dla tego konkretnego przypadku 

Miałem u siebie tak samo  w t-25 jak zalewałem superol , ale jak przestawiłem się na Fusch wszystko po jakimś czasie wypłukało się 

  • Like 2

Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Rozebrać w drobny mak. Zmyć z grubsza myjką na ciepłą wodę. Z 10 kg dimmera lub podobnego środka i może rozpuści

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88
12 godzin temu, 3pursus360 napisał:

jak zwykle ze lany superol ja leje superol i jest ok tylko trzeba wymienić a ty lej co chesz

Tylko jest klika firm superolu. Gwarantuje Ci jakbyś zmierzył ciśnienie oleju po orce, to na  jakimś innym oleju ciśnienie by wzrosło o 0.5bara, A na bagnecie była by piana i olej jak woda. Tutaj kolega ma pewnie oryginalny silnik i wiadomo jak to dawno robiono serwis, byle by olej był. 

Wszystkie płukanki które można kupić sa na bazie nafty, one tylko luźne nagary zamyje. Warto pamiętać że olej też oczyszcza silnik. Można próbować, ale jest możliwość zamykania smoka.  Pasowało by wtedy założyć zegar ciśnienia oleju.

Edytowano przez PaweLisowicz
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Rozebrać w drobny mak. Zmyć z grubsza myjką na ciepłą wodę. Z 10 kg dimmera lub podobnego środka i może rozpuści

Rację to masz ale, znając życie to posiadacz tej trzydziestki skąpił na olej , a taka propozycja jak Twoja to nawet 4 tyś zł może pochłonąć więc przypuszczam że to nie będzie brane pod uwagę


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonbs    4

Nagrałem filmik i wysłałem do właściciela. Stwierdził że potrzebuję ten ciągnik jeszcze 4 lata i nie chce robić kapitalnego - czyli zestaw naprawczy + wal do szlifu. 

Zdejmę klawiaturę, wymyje, zdejmę miskę, wymyje. Filtr oleju do wymiany i smok. Później świeży olej i tyle. Przy okazji wleci nowy termostat i wypłucze chłodnice że syfu. 


Instalacje techniczne: monitoringi, alarmy / Obsługa sieci, serwerów polityk bezpieczeństwa.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    517

To takie pierdolamięto z jego strony bo jak można przewidzieć co będzie za cztery lata , ale niech mu będzie 

Zalej przynajmniej Fuszch 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonbs    4
Przed chwilą, Marecki2922 napisał:

To takie pierdolamięto z jego strony bo jak można przewidzieć co będzie za cztery lata , ale niech mu będzie 

Zalej przynajmniej Fuszch 

No ja też powiedziałem, że skoro góra będzie zdjęta i dół to chociaż zestaw naprawczy dać nawet bez szlifu wału. Ale. Na pewno nowe tłoki, tuleje i pierścienie zrobiłyby robotę. 


Instalacje techniczne: monitoringi, alarmy / Obsługa sieci, serwerów polityk bezpieczeństwa.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Pierścienie tłokowe też zapieczone.Jak jeszcze cztery lata chce robić to nie lej fuscha ani innego oleju który to ruszy,za chwilę kanały olejowe silnika czy wału będą zablokowane.Zalej suporolem CD,i ta reanimacja wystarczy.

  • Like 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Taki, a może gorszy osad (poza płynami w oleju, ale to wyglada troche inaczej) widzialem w kilku silnikach o nieznanej historii.

Jedyny jaki znalem i miał grubą warstwę osadu to silnik gdzie tylko uzupelniano ubytki przypadkowymi przepracowanymi olejami, a jak ktoś się zlitował to dostawał przepracowany olej z ciężarówki.

Przy czyszczeniu w nim misa poszła w dół, pokrywa zaworów też na bok. Wyskrobano ze ścianek 8mm twardy osad. Myto wszystko benzyna ekstrakcyjną pedzlami i przedmuchiwano. Nie rozbierano silnika, bo to teoretycznie i tak był złom. Dostał lepsza używaną pompę oleju i na nowym najtańszym oleju z filtra ośrodkowego co chwilę wyjmowano masę szlamu. Filtr był czyszczony praktycznie co godzinę, pozniej co 3-4 i  tak chyba z 10 razy. Później zmieniono olej na lepszy i odziwo silnik ma sie dobrze ( ale to stara radziecka konstrukcja).

Wrazie uruchamiania wymiana filtra oleju co chwile to podstawa.

Jednak tutaj może nie byc tyle szczescia i wszystko mogło się już w silniku zużyć.

Edytowano przez Alchemik
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

Nie stosuj żadnych płukanek dolewając ropę czy naftę z jednoczesnym uruchamianiem silnika!!!

Oczyść co możesz od góry i od dołu, następnie wlej dobrej jakość olej. Poleć częstą wymianę oleju.

Taka kuracja, jak opisuje kolega "Alchemik", jest jak najbardziej trafna.

Doraźnie należy też chociaż wymienić  pierścienie  na  tłokach, bo to o czym piszę kolega " Alamo", że pierścienie są zapieczone, na pewno jest prawdą. W tym  wypadku jest pewne, że nie spełniają swojej roli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

Wymiana pierścieni czy całych zestawów bez oczyszczenia silnika na stole nic nie da,zaklinuje ponownie,nawet z dobrymi olejami,bo natychmiast olej mieszając się z tym zmieni parametry.Nawet próby wymycia przez wymiany olejów i filtrów są bez sensu,bedzie zmieniał co10mtg,z 10razy.Koszta olejów równe naprawie silnika,a efekt dalej przez zastałe pierścienie żaden.

Edytowano przez Alamo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wujekk110    45

@Alamo, w pełni się zgadzam z tym co piszesz. Są to tylko  porady, jak doraźnie pomóc temu silnikowi, tego konkretnego klienta.

Tu trzeba też brać pod uwagę, na pewno mocne zużycie panewek i wału korbowego, przy używaniu tak słabej jakości oleju silnikowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bizonbs    4

Jak będę miał dół zdjęty to aż z ciekawości odkręcę stopę żeby zobaczyć panewkę. Pewnie śmietnik... 


Instalacje techniczne: monitoringi, alarmy / Obsługa sieci, serwerów polityk bezpieczeństwa.  :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez lukman2
      witam chciałem sie dowiedziec jak sie podkreca pompe w C-330???? <_<
    • Gość
      Przez Gość
      witam
      Problem jest praktycznie od dawna ale to olewałem
      Ogólnie to ciagnik ciezko pali chmura białego dymu jak juz złapie to dopuki sie troche nie zagrzeje to na jeden gar szczególnie na niskich obrotach jak sie przegazuje to ok a im zimniej tym gorzej
      Remont kapitalny ok 6lat temu rocznie ok 200mth ale nie widział orki ani ciężkiej roboty zawory ok pompa ok a przyczyny nie widac w sumie mozna tak robic bo mi to nie przeszkadza ale czy to nie wykonczy silnika jest dosc mocny nie pluje olejem i go tez nie bierze
       
      A jeszcze napisze w temacie kupiłem zetora z UK 7045 nie wiem jaki ma przebieg ale oleju nie bierze i wcale nie kopci co mnie martwi bo za to ciezko zapala wydaje mi sie dostaje za mało paliwa albo zapłon żle ustawiony
      A drugi problem to ze w zakresie od 1300-1700obr silnik dostaje sporych drgan ale nic w nim nie puka pracuje cicho co to moze byc????????
      pozdr
    • Przez PolandOnion
      Mam do wymiany chłodnice, nowa to koszt 500 zł a opinie mają takie że po roku czy dwóch i tak będzie dziurawa. Orginal Ursus niby lepsza ale tam już 1000 PLN. Montował ktoś chłodne z jakiegoś samochodu/busa ? Tam nie ma problemu że po roku padnie a i cena niższa. Z czego może pasować ?
    • Przez Deutz537
      Witam
      Co sądzicie o tej panewce z silnika c360?


    • Przez v11
      Ma ktoś doświadczenie w wymianie pompy CR -jak ustawić synchronizację pompy w stosunku do momentu  wtrysku  wtryskiwaczy  -pompa dwusekcyjna silnik sisu 6 cylindrów brak a raczej brak chęci zdejmowania pokrywy rozrządu bo to demontaż całego przodu nie ma dojścia do koła zamachowego   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj