artut1232

Amortyzacja kabiny mf6475

Polecane posty

artut1232    0

Cześć nawalił mi kompresor od amortyzacji kabiny w 6475 czy ktoś naprawiał ten problem ? Cena nowego jest wysoka, rozebrałem stary i znalazłem przyczynę. Otóż w szczotko trzymaczu w silniku rozleciała się jedna szczotka. Ktoś z was wymieniał takie szczotki ? Gdzie kupował ? Prosze o linki do stron itd :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

szukaj może jakiegos zakładu co naprawia elektronarzędzia ewentualnie rozruszniki i alternatory

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
22 godziny temu, Uziu92 napisał:

szukaj może jakiegos zakładu co naprawia elektronarzędzia ewentualnie rozruszniki i alternatory

Tak zrobię, ale zauważyłem że nikt tam nie zaglądal i tak jest nadpalony szczotko trzymacz że się rozlecial od wyjmowania szczotek :D kolego jak myślisz jak bym wstawil kompresor za 100 zł i polaczył kabelkami do kostki to będzie ok ? Bo tam w tej skrzynce jest elektro wyłacznik. Wiesz jak wygląda ta skrzynka w środku ? Podpowiem ze od szczotko trzymacza sa trzy kable dwa kable idą na stycznik (zabezpieczenie od przegrzania) cos takiego 

Edytowano przez artut1232

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

mniej więcej wiem, bo zaglądałem tam w tym roku, pękł mi przewodzik ten powietrzny taki krótki i pompowało ale zaraz uciekało, trochę tam jest tego ustrojstwa, możesz próbować ze zwykłym kompresorkiem np do pompowania kół jak tego się nie uda zrobić, ale ogólnie oryginał jest dostępny, korbanek na pewno ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
Przed chwilą, Uziu92 napisał:

mniej więcej wiem, bo zaglądałem tam w tym roku, pękł mi przewodzik ten powietrzny taki krótki i pompowało ale zaraz uciekało, trochę tam jest tego ustrojstwa, możesz próbować ze zwykłym kompresorkiem np do pompowania kół jak tego się nie uda zrobić, ale ogólnie oryginał jest dostępny, korbanek na pewno ma.

3700 za taki mały kompresor troche sporo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

możesz spróbować. Ja tam prócz wymiany przewodzika i umyciu tego porządnie, wymyciu filterka nic nie robiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
Przed chwilą, Uziu92 napisał:

możesz spróbować. Ja tam prócz wymiany przewodzika i umyciu tego porządnie, wymyciu filterka nic nie robiłem.

No Oki dzieki za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

kiedy jak to siądzie to pewnie też bym kombinował coś, najlepiej to było by wsadzić taki kompresorek fabryczny z aut, czasem mercedes taki ma albo audi w bagarzniku do zestawu naprawczego, bo te po 100 zł to nie wiem czy wytrzymają, tam jest w tej amortyzacji nawet 8-9 bar jak kiedyś mierzyłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
4 godziny temu, Uziu92 napisał:

kiedy jak to siądzie to pewnie też bym kombinował coś, najlepiej to było by wsadzić taki kompresorek fabryczny z aut, czasem mercedes taki ma albo audi w bagarzniku do zestawu naprawczego, bo te po 100 zł to nie wiem czy wytrzymają, tam jest w tej amortyzacji nawet 8-9 bar jak kiedyś mierzyłem.

O widzisz o ciśnieniu to nie wiedziałem, że takie jest będę coś szukal 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

no sporo tam jest, te takie do pompowania kół na pewno tyle nie nabiją a jak nabiją to pewnie się coś zaraz sfajczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marquez    0

ja ten układ przerabiałem na inny kompresor

ciśnienie wcale nie jest tam aż tak duże, włącznik ciśnieniowy jest tam ustawiony na rozłącznie na 6.5 atm

ja wstawiłem właśnie tam taki kompresor z samochodu osobowego od tylnego zawieszenia tzw. nivomatu, można go kupić w rozsądnej cenie już za 150-200zl, występował w wielu modelach BMW, WV, Audi

i na pewno jego jakość jest dużo lepsza od jakiegoś chińczyka które są np. do pompowani kół, choć jak układ będzie szczelny to i taki chińczyk wytrzyma. Natomiast jak ciągnik ma pneumatykę to można wyrzucić ten kompresor i się śmiało pod nią podłączyć.

Problem jest tylko taki z tym samochodowym, że jest on znacznie większy i ciężko go zmieścić do tej skrzynki pod kabiną - trzeba zmienić rozmieszczenie zaworów wewnątrz, żeby go upchnąć

poniżej masz foto, ewentualnie jak masz pytania to na priv możesz pisać

IMG_20200523_124249.jpg

IMG_20200523_124259.jpg

IMG_20200523_124304.jpg

IMG_20200523_155148.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
Dnia 20.11.2020 o 03:13, marquez napisał:

ja ten układ przerabiałem na inny kompresor

ciśnienie wcale nie jest tam aż tak duże, włącznik ciśnieniowy jest tam ustawiony na rozłącznie na 6.5 atm

ja wstawiłem właśnie tam taki kompresor z samochodu osobowego od tylnego zawieszenia tzw. nivomatu, można go kupić w rozsądnej cenie już za 150-200zl, występował w wielu modelach BMW, WV, Audi

i na pewno jego jakość jest dużo lepsza od jakiegoś chińczyka które są np. do pompowani kół, choć jak układ będzie szczelny to i taki chińczyk wytrzyma. Natomiast jak ciągnik ma pneumatykę to można wyrzucić ten kompresor i się śmiało pod nią podłączyć.

Problem jest tylko taki z tym samochodowym, że jest on znacznie większy i ciężko go zmieścić do tej skrzynki pod kabiną - trzeba zmienić rozmieszczenie zaworów wewnątrz, żeby go upchnąć

poniżej masz foto, ewentualnie jak masz pytania to na priv możesz pisać

 

 

 

 

IMG_20200523_124249.jpg

IMG_20200523_124259.jpg

IMG_20200523_124304.jpg

IMG_20200523_155148.jpg

Dzieki Wielkie:)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0

Powód przypalenia szczotek nieszczelny układ napompowałem spręzarka a tam na złączkach uciekające powietrze, kompresor bez przerwy chodzil. Jak zrobię powymieniam na nowe dam znać 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0

Wymieniłem końcówki i trochę przewodu na nowe, układ szczelniutki, wstawiam zdjęcia moze komuś sie przyda, dalsza część jak zamontuje resztę 

20201124_150015.jpg

20201124_150006.jpg

20201124_150001.jpg

5 godzin temu, Uziu92 napisał:

przegrzał się

Kolego był u mnie serwis sprężarka wyłacza się po nabiciu 3 atmosfer

Dnia 22.11.2020 o 07:49, artut1232 napisał:

Dzieki Wielkie:)

 

Kolego serwis powiedzial mi ze kompresor wyłacza się po nabiciu 3 atm

Edytowano przez artut1232

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7952

to jakoś mało , u mnie w tym zaworku przy szybie było 8 czy 9 bar na full napompowaniu , bo tam masz regulacje twardości amortyzacji i bije w zależności od ustawienia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marquez    0

to serwis raczej wprowadził Cię w błąd

kompresor ma się włączyć przy spadku ciśnienia do 4,5atm, a wyłączyć po uzyskaniu 6atm - tak ma być ustawiony włącznik ciśnieniowy 

druga kwestia to ciśnienie na poduszkach - za nie są odpowiedzialne dwa zawory, które mają pokrętła do regulacji ciśnienia

w kabinie masz dwupołożeniowy przycisk i nim aktywujesz który zawór ma podawać ciśnienie, czyli masz ustawienie twarde i miękkie amortyzacji 

miękkie - 2,1atm

twarde - 2,65atm

sprawdź jeszcze szczelność plastikowych zbiorników, które są na lewym i prawym błotniku. Na środku są skręcane i to na nich najczęściej największe nieszczelności są.

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
10 godzin temu, marquez napisał:

to serwis raczej wprowadził Cię w błąd

kompresor ma się włączyć przy spadku ciśnienia do 4,5atm, a wyłączyć po uzyskaniu 6atm - tak ma być ustawiony włącznik ciśnieniowy 

druga kwestia to ciśnienie na poduszkach - za nie są odpowiedzialne dwa zawory, które mają pokrętła do regulacji ciśnienia

w kabinie masz dwupołożeniowy przycisk i nim aktywujesz który zawór ma podawać ciśnienie, czyli masz ustawienie twarde i miękkie amortyzacji 

miękkie - 2,1atm

twarde - 2,65atm

sprawdź jeszcze szczelność plastikowych zbiorników, które są na lewym i prawym błotniku. Na środku są skręcane i to na nich najczęściej największe nieszczelności są.

 

image.png

Widzę że kolega głębiej w tym siedzi, a instrukcje obsługi to moze posiadasz ?bo widzę że profesjonalne zdjecie wstawiles chętnie bym kupił 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
artut1232    0
5 godzin temu, marquez napisał:

mam instrukcje obsługi PL, wyślij maila na pw

Wysłałem maila, miałeś rację co do atmosfer dzisiaj sprawdzałem, do 6 nabija a przy 4,5 załącza się, drobnie podregulowałem:)

 

20201125_130008.jpg

20201125_130005.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
crypto    0

Witam. Czy podpowie ktoś gdzie jest umieszczona ta sprężarka?? Może podrzuci ktoś zdjęcia jak osadzona jest kabina przy układzie pneumatycznym?? chyba kupiłem ciągnik gdzie fabrycznie była amortyzacja pneumatyczna a ktoś to przerobił na mechaniczną. Próbuje to ustalić...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Robert452
      Witam, czy roztaczał ktoś kiedyś kule od cięgła i czy się da to zrobić, albo czy wiecie czy są może kule które mają  w środku 52mm od kat.4 a na zewnątrz 64mm od kat.3.
    • Przez Michalekk
      Witam mam taki problem ponieważ mój MF 255 ciągle się zakleszcza gdy pociągnę za lewarek do góry kupiłem już sprężynę do lewarka ale nie wiem czy do jej wymiany muszę odkręcić całą pokrywę czy tylko sam lewarek 
    • Przez calverdu
      Witam. Posiadam traktor MF 5435 od nowości z 2010 roku. Problem zaczął się na wiosnę 2020, podczas siewów kukurydzy. Ciągnik podczas zimnych poranków nie chcę jeździć/zmieniać kierunku jazdy/w trakcie jazdy rozłącza się układ jezdny. Występowało to tylko rankami po czym przestawało i ciągnik całe dnie pracował bezawaryjnie. W lato problem w ogóle nie występował z racji wysokich temperatur w ciągu całego dnia. Przyszła jesień, zimne noce i poranki - problem powrócił. Traktor potrafi ruszyć po czym po chwili przestaje jechać i trzeba czekać... Czasami moment, czasem 5-10 minut i tak w kółko. Jest to bardzo uciążliwe, ponieważ ciągnik pracuje z turem... Wyświetlają się komunikaty na skrzyni biegów ( migająca 1 i 4). Może ktoś miał podobny problem i wie jak go rozwiązać ? 
    • Przez BenQ
      Witam . Oryginalne wspomaganie w mf 255 
      Jest straszny luz na kierownicy mimo tego że jest wymieniony nowy wałek w kolumnie z nowymi kulkami….dalej jest luz dość duży 
      wspomaganie jest na jakimś serwomechanizmie i też późno siłowniki reagują na ruch kierownicą . Na zaworze jest jakaś regulacja ? 

    • Przez Kerson
      Witam mam MF 5430 dyna4 2011r i mam problem tego typu że odpalę wszystko git pochodzi wyskakuje błąd na skrzyni świeci 1 plus miga 4 lub śweci 3 miga 1 stan oleju jest aczkolwiek zauważyłem że czasem pokazuje za mało dolalem raz chodziło dobrze wszystko dzień potem pokazywało że oleju za dużo według miarki z tyłu ktoś miał podobnie ?
      Może przycina jakie zawór albo nie wiem czujnik poziomu oleju?
       
      Dodatkowo zauważyłem ostatnia po przekręceniu kluczyka w miejscu gdzie pokazuje prędkość wyświetla się R8 znika i pokazuje prędkość potem 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj