PawelACX

Termostat ursus 1614

Polecane posty

PawelACX    0

Witam z czego pasuje termostat do Ursus 1614 słyszałem że z BMW E30 ale niewiem z jakiego silnika dokładnie bo posiadm BMW E34 2.5 tds i czy z takiego BMW nadał by się termostat czy musze kupić orginalny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adikpl1    257

Grosze kosztują termostaty czy wyroby termostatopodobne?

Zetor 70011316, 89005904, 78005006 w swoim pudełku sprzedaje prawdopodobnie termostat Wahler 4030.78. podobno pasuje do UR II 8211-16245 więc może i do 16 podejdzie

Z kolei "MERA-PNEFAL" Zakład Elementów Automatyki Przemysłowej w Białymstoku produkuje termostaty: Ursus C-385 (silnik /eng. 6 cyl.) 1222, 1224: MERA TV-36 89005904 Ursus C-385 (silnik /eng. 4 cyl.) 912, 914, 932, 934, 1012, 1014, 1042, 1044: MERA Tv-37 80005902 obydwa z temp. otwarcia 77 stopni. W swoim katalogu do Zetorów UR II 8011, 8045, 12011, 12 podają termostat MERA Tv-93 z temp. otwarcia 83 stopnie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Nie ma potrzeby kombinować z jakąś rzeźbą i wsadzaniem termostatów z innych silników. Mera, Ursus to naprawdę dobre jakościowo termostaty i śmiało można je zakładać. Jak ktoś chce coś zagranicznego to poszukać gdzieś termostatu Behr, swego czasu miały fajną konstrukcję, ponieważ zamiast dziurki odpowietrzającej miały taki ząbek wycięty, który sprawiał, że jak był syf w układzie to nie zatykało się odpowietrzenie.

Wahler już od dawna (mniej więcej od 2008) miał wśród swoich pracowników sabotażystów :P jeśli nawet do jednego z najbardziej popularnych silników ich termostat, pomimo, że był dedykowany to nie pasował, ponieważ był za mały.

W pudełkach Zetor są teraz termostaty Motorad.

Druga sprawa mamy XXI wiek i tylko KMGY potrafi zrobić taki czujnik temperatury, który pokazuję prawdę, reszta to totalny chłam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
debrzyna    2031
9 godzin temu, adikpl1 napisał:

Grosze kosztują termostaty czy wyroby termostatopodobne?

Kupując nawet najdroższy to i tak sa to groszowe sprawy moim zdaniem. Jak kogoś nie stać na termostat to lepiej niech sprzeda traktor i idzie na etat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Z tego co słyszałem to te termostaty orginalne to jakieś badziewie ale niewiem czy to prawda bo mam świeżo wyremontowany śilnik więc chce założyć coś porządnego czyli te orginalne ursusa można śmiało zakładać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    102

Śmiało można zakładać. Zainwestuj również w porządny czujnik temperatury KMGY, reszta będzie pokazywała zanizone wartości.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz100
      Witam chciałbym zmienić paski klinowe od napędu alternatora wentylatora w ursusie 1614 rocznik 1999 ten ze ściętą maską. Stare są strasznie rozciągnięte. Tata wymieniał je kiedys lecz uważam ze sa za małę nie do końca to co powinno być choć nie wiem tego. oznaczenie tych starych to Z1250 ld10x1226. Moje pytanie czy takie powinny tam być czy inne? ktoś moze podpowie? Znalazłęm te mocnijsze z morgi na necie oznaczenie ich to SPA- 1257 ich szerokosć to prawie 13mm a te stare maja 10mm czy to jest duża różnica i będzie to pasować ? Jakie tam orginalne paski były montowane? Czy te co posiadam są dobre czy jednak zbyt małe? Wydaje mi sike że są zbyt bardzo wciete w koła pasowe choc możę ze starości już sie wytarł nie wiem. Dodam iż mam alternator i koło pasowe od wentylatora na dwa paski są tam dwa paski nie jeden.
    • Przez TwojaBabcia
      Witam
      Jaka ilość oleju silnikowego wchodzi do ursusa c385 by była prawidłowa na bagnecie. ?
      Pytam ponieważ u mnie według mojego bagnetu prawidłowy stanu oleju wynosi 15 litrów. po wymianie 
      Mechanik mówi że to o wiele za dużo , i mam dylemat, i chciałbym spytać  się innych użytkowników c385, jaka jest u nich odpowiednia ilosc oleju silnikowego.  
      Pozdrawiam Artur 
    • Przez ArthuR34
      Witam wszystkich,
      wybaczcie jeśli pisze w nie tym dziale- jeśli tak to proszę o przeniesienie do odpowiedniego działu, dziękuję.
      Mój ojciec jakiś czas temu nabył Ursusa 902 i chciałbym się was doradzić w kwestii wspomagania kierwolnicy, nieposiadania przedniego napędu, miękkie przednie zawieszenie.
      Otóż w wyżej wymienionym traktorze jest fabryczne wspomaganie które bardzo ciężko wspomaga (czasem trzeba dużo gazu dać), zaczynają się pojawiać spore wycieki z serwomechanizmu. Dowiedziałem się od znajomego że nieopłaca się tego regenerować ponieważ już to przerabiał i po roku znowu miał problemy- zastąpił to gotowym zestawem zastępczym jaki można kupić w internecie (siłownik, pompa itp.) i po tym zabiegu może paluszkiem kręcić kierownicą a nie tak jak wcześniej.
      czy już ktoś to przerabiał z was lub wie co i jak taki zabieg przeprowadzić ? Jaki produkt wybrać ? czy oferowane w internecie gotowe zestwy są tej samej jakości/trwałości bo jest lekka rozbieżność cenowa?
      czy moglibyście polecić dobry produkt który będzie służył i pieniądze nie pójdą w błoto?
      czy jestem w stanie zamontować to razem z ojcem?
      Następna sprawa to biegi.
      strasznie ciężko wchodzą (wszystkie cztery- prawa dźwignia) - lewa dźwignia od wstecznego i biegów bolowo-szosowych chodzi bez zarzutu. 
       
      i kolejna sprawa to hamulce, hamulce działają ale wydaje mi się że lewe koło chyba trzyma ponieważ prawe koło zaczęło boksować na trawie podczas ruszenia z miejsca i lekko (20cm) się wkopał w ziemię, ogólnie to w środę kiedy szykowałem traktor na strajk to chciałem nim troszkę pojeździć po wsi ponieważ nie jeździłem jeszcze takim traktorem tylko czasami 60-tką więc musiałem ogarnąć biegi i troszkę się do niego przyzwyczaić ale po tych wszystkich usterkach które w nim zalegają dałem sobie spokój, ale na strajku we Wrocławiu byłem, od początku do końca:)
      pozdrawiam
    • Przez Porfavor
      Witam, planuje obecnie remont silnika w swoim Ursusie 385 i myślałem nad dodaniem do niego turbiny. Wiem, że były już tutaj takie tematy ale te najpopularniejsze które znalazłem mają już swoje lata więc chciałem się spytać dziś jak to powinno waszym zdaniem wyglądać. Ursus 385 jest z rocznika 1976 i z tego co sie orientuje ma w sobie silnik z7501. Na youtube itd widziałem sporo doładowanych turbiną c385 i stąd też taki pomysł by dodać mu trochę mocy. Co by było trzeba powymieniać i czy wgl jest sens tak naprawdę? planowałem dodać na pewno wtedy intercooler i rozumiem, że trzeba by było wymienić wtryskiwacze, słyszałem jeszcze o różnicy na ilości pierścieni na tłokach. 
    • Przez Kurwer21
      Witam, w zimę będę najprawdopodobniej malował felgi w c385, i pytanie ile litrów farby około pójdzie na przednie felgi z dwóch stron i tylnie od zewnątrz (środek jest zakonserwowany). może ktoś malował i się wypowie
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj