Polecane posty

rafikn    0
Witam wszystkich mam pytanie do posiadaczy MF 362 lub tych którzy znają ten ciągnik. A więc tak jak z awariami tych maszyn jak jest z dostępnościom części zamiennych bo nie ma zbyt dużo tych ciągników w sprzedaży i trochę się obawiam Cena za ciągnik 50000 rok 1994 ciągnik z turem Bardzo proszę o pomoc

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ciągnik prosty w budowie łatwy w naprawach. Części dużo dobierzesz od ursusa aczkolwiek nie wszystkie. Wiele części zwłaszcza nie typowych może być drogich bo nie są już produkowane w Europie. Części można też szukać na rynku używanych w PL. Ogólnie nie powinien być drogi w eksploatacji czy naprawach. A jeśli już naprawi go każdy mechanik co potrafi naprawić c 360. Te wszystkie cechy odzwierciedlają ceny tych modeli.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

MF 362 jak cala seria to bardzo udane ciągniki - chyba jedna o ile nienajlepsza. 362 posiada silnik Perkinsa A4.236, czyli taki jak w polskich Ursusach ( np. 4512 ) - czyli bardzo dobra dostępność części zamiennych ( nawet tych jakościowych ). Skrzynia przeważnie 12+12 synchronizowana i trwała ( choć dostępność części będzie gorsza niż do 8+2 jaką stosowano w polskich Ursusach ). Przekładnia główna jak w Ursusach ( mogą być różnice ale ogólnie nie powinno być problemu z dostępnością części ). Przedni most Carraro czyli taki sam ( lub bardzo podobnych ) do tych stosowanych w Ursusach. Ogólnie super ciągnik, mały, zwinny, dość komfortowy, ekonomiczny w eksploatacji. Niestety dość drogi i trudny w zakupie ( nie ma ich dużo na rynku a kto ma ten nie bardzo chce się go pozbyć ). Naprawy to nie do końca się zgodzę z kolega wyżej bo skrzyni nie naprawi mechanik od 60-tki, zresztą teraz tacy już niewiele naprawią. Ale ciągnik bardzo prosty, bez zaawansowanej elektroniki, wodotrysków i innych pierdołek. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Dlaczego niby skrzyni nie naprawi ktoś kto naprawia c 360? Oczywiście nie mówię o jakichś partaczach ale o ludziach z olejem w głowie i tołkiem. W tych skrzyniach nie ma nie wiadomo czego. Żadnych półbiegów, zero elektroniki itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Jasne, chodziło mi tylko o takich partaczy co coś tam widział, z kluczy ma młotek i przecinak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230

Bardzo fajny ciągnik  o ile nie wymordowany. Blokada mostu i przedni napęd elektro reszta czysto mechaniczna

Części do tego nie brakuje

Edytowano przez jacek3773

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafikn    0

Dziękuje bardzo wszystkim za zainteresowanie i szybką pomoc wnioskując z waszych opinii to chyba nie ma się co zastanawiać i trzeba brać Massey Ciągnik wydaje się być spoko jest suchy nigdzie nic nie leci nie kopci miałem okazję też z pługiem popracować i jest ok Tylko powiedzcie mi czy ta cena 50000 tys nie jest za duża bo nie chciał bym za bardzo przepłacić może w tych pieniądzach można by było coś lepszego kupić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Za bardzo nic tak prostego w obsłudze i naprawach i bezawaryjnego nie kupisz. Jak pisałem one nie na darmo trzymają tak a cenę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

za taką cenę to trzeba się mocno zastanowić - tylko skąd mamy wiedzieć czy to drogo skoro nawet nikt z nas go nie widział? Używanych ciągników rolniczych nie kupuje się na rocznik czy stan lakieru ( no tu można wnioskować w jakich warunkach pracował lub odpoczywał ) ale najważniejsze to jest to co ma w środku. Zobacz sobie na serię 42xx lub 43xx - można bez elektroniki dorwać - komfort większy i nowszy ale pewnie jeszcze droższy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

No przecież opisuje stan i pisze, ze pracował nim. Oczywiście każdy z nas zakłada, ze trupa raczej nie kupuje. A seria 42xx jest droższa i też nieźle cenę trzyma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707
4 godziny temu, hubertuss napisał:

No przecież opisuje stan i pisze, ze pracował nim. Oczywiście każdy z nas zakłada, ze trupa raczej nie kupuje. A seria 42xx jest droższa i też nieźle cenę trzyma.

Ja opisuje stan sąsiadki, przetestowana - bierzesz za żonę?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 9.11.2020 o 23:51, jacek3773 napisał:

Bardzo fajny ciągnik  o ile nie wymordowany. Blokada mostu i przedni napęd elektro reszta czysto mechaniczna

Części do tego nie brakuje

Gdzie są te części? Bo nie mam zamiaru wspierać korbanka albo ściągać z Anglii

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacek3773    230
18 godzin temu, uzytkownikagrofoto napisał:

 

18 godzin temu, uzytkownikagrofoto napisał:

Gdzie są te części? Bo nie mam zamiaru wspierać korbanka albo ściągać z Anglii

 

A czego potrzebujesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Części to nie taki duży problem. Można zaleźć oferty części z rozbiórki. Aczkolwiek niektóre rzeczy trzeba ściągnąć np jakieś uszczelki czy inne rzeczy np do układu hamulcowego. Ale dzisiaj w dobie internetu można coś znaleźć z zamienników. 

PS w Anglii do tego już nikt części nie produkuje. Ja parę lat temu kupowałem u Koreanka zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych. Przyszedł z Brazylii. CO ciekawe do dziś nie zamontowałem bo przestało ciec.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 14.11.2020 o 16:54, jacek3773 napisał:

A czego potrzebujesz 

Na razie niczego. Jeszcze nie wiem czy 375 czy 5314. 

Dnia 14.11.2020 o 18:02, hubertuss napisał:

Części to nie taki duży problem. Można zaleźć oferty części z rozbiórki. Aczkolwiek niektóre rzeczy trzeba ściągnąć np jakieś uszczelki czy inne rzeczy np do układu hamulcowego. Ale dzisiaj w dobie internetu można coś znaleźć z zamienników. 

PS w Anglii do tego już nikt części nie produkuje. Ja parę lat temu kupowałem u Koreanka zestaw naprawczy cylinderków hamulcowych. Przyszedł z Brazylii. CO ciekawe do dziś nie zamontowałem bo przestało ciec.

Ale może trochę szanujmy się- trybków w skrzyni to się chyba nie zakłada używanych 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Nie trybków a trybów a dokładniej kół zębatych. Dlaczego nie można założyć używanych? Jeśli kupisz parę razem ze sobą pracującą w dobrym stanie to w czym problem. To nie samochód gdzie najmniejszy hałas będzie słychać. W wielu maszynach trzeba ratować się używkami bo nowe albo drogie albo już nie produkują. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
6 godzin temu, hubertuss napisał:

Nie trybków a trybów a dokładniej kół zębatych. Dlaczego nie można założyć używanych? Jeśli kupisz parę razem ze sobą pracującą w dobrym stanie to w czym problem. To nie samochód gdzie najmniejszy hałas będzie słychać. W wielu maszynach trzeba ratować się używkami bo nowe albo drogie albo już nie produkują. 

To trzeba sobie kupić taką maszynę, żeby było stać na utrzymanie. A nie nakupować fendtów po 30 tysięcy zł od handlarzy, a po pół roku płacz jak się okaże że trzeba wydać 7k zł na jakąś pompę hydrauliki  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4653

Ale czy to jest temat o kupnie Fendta za 3 tys? MF serii 300 ma wytrzymałe skrzynie biegów, modele o mocy 60 czy 70 KM mają spory zapas dlatego, ze te ciągniki wychodziły w wersji 100 KM. Dlatego aby zepsuć skrzynię trzeba się postarać. Więc albo masz coś do powiedzenia w temacie albo daj se spokój. Bo twoje pisanie nic do tematu nie wnosi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Hamulce we wszystkich MF/Ursus z tego typu mostem są mokre, a różnią się jedynie sposobem sterowania - 362 sterowane hydraulicznie.

WOM - hydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
2 godziny temu, akmaly napisał:

Hamulce we wszystkich MF/Ursus z tego typu mostem są mokre, a różnią się jedynie sposobem sterowania - 362 sterowane hydraulicznie.

WOM - hydrauliczne.

To w zasadzie dla mnie skreśla ten model. Pozostaje tylko ursus, bo chyba MF 274/ 565/ 675 mają inny przedni most?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

MF 274 - to Landini w barwach MF, zupełnie coś innego niż 565 czy 675. 

Mosty takie jak w serii 300 nie występują w innych seriach. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj