valdi75

Ursus C-385 - Wyciek płynu po wymianie upg

Polecane posty

valdi75    0

Witam

Opiszę pokrótce problem Kilkadziesiąt mth wcześniej w silniku była wymieniana głowica, zakupiona używana, następnie sprawdzona i zregenerowana w specjalistycznym warsztacie. Po jakimś czasie została wymieniona pęknięta tuleja, silnik został złożony z nową upg przez mechanika. Ciągnik przepracował nie więcej niż 50 mth gdy zauważyłem wydostający się spod głowicy płyn. Tym razem już samodzielnie wymieniłem upg na 170 Nm.

Po wymianie wszystko wyglądało OK, silnik ładnie pracuje, nie wyrzuca płynu. Moja radość została zakłócona następnego dnia gdy zauważyłem niewielką ilość płynu, dosłownie 2 lub 3 krople pod głowicą. Wczoraj jeszcze raz dobrze rozgrzałem silnik, pracował około 30 minut i znowu sucho. Niestety dzisiaj widać znowu to samo, 2 kropelki pod głowicą.

Czy powinienem się niepokoić stanem powierzchni bloku?Doradźcie. Jeździć aż wystąpią konkretne objawy czy brać się za rozbieranie silnika?

Pozdrawiam Serdecznie 

Edytowano przez valdi75

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Może z blokiem silnika już jest coś nie tak. Wymiana uszczelki czy regeneracja głowicy może nie wystarczyć 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0
4 minuty temu, plati napisał:

Może z blokiem silnika już jest coś nie tak. Wymiana uszczelki czy regeneracja głowicy może nie wystarczyć 

Niestety tego się obawiam😔

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Dokręć głowicę na 190 Nm tak jak w nowszych instrukcjach. A te kropelki to może para skroplona czy płyn na 100%,?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jurek321    129

Jeżeli masz pilną pracę ciągnikiem zlej płyn , a zalej wodą, woda nie lubi się tak szybko przeciskać jak płyn. Jak porobisz będziesz widział co jest nie tak, czy tuleja zaniżona ,czy blok, czy też głowica

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0
1 godzinę temu, samtech84 napisał:

Dokręć głowicę na 190 Nm tak jak w nowszych instrukcjach. A te kropelki to może para skroplona czy płyn na 100%,?

Chyba tak zrobię, dokręcę.

Na 100% jest to płyn, sprawdzone organoleptycznie😉

33 minuty temu, Jurek321 napisał:

Jeżeli masz pilną pracę ciągnikiem zlej płyn , a zalej wodą, woda nie lubi się tak szybko przeciskać jak płyn. Jak porobisz będziesz widział co jest nie tak, czy tuleja zaniżona ,czy blok, czy też głowica

Praca już zakończona, najwyżej popracuje trochę na pusto...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Jaką uszczelkę dawałeś?

Metalową, czy zwykłą?

Jak dociągnięcie nie pomoże to zastosuj uszczelniacz do chłodnic bodajże firma Moje auto w postaci małych granulek. Są jeszcze w postaci drobnych trocin te to dziadostwo. Granulki nie robią syfu w układzie, a efekt wyśmienity.

Edytowano przez samtech84
  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0
1 godzinę temu, samtech84 napisał:

Jaką uszczelkę dawałeś?

Metalową, czy zwykłą?

Zwykłą uszczelkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marecki2922    514

Dodaj uszczelniacza do płynu to powinno zatrzymać kropelki ale profesjonalne podejście to to nie jest , możliwe że uszczelniacz zatka nieszczelności i będzie ok ale też jest możliwość że nic nie pomoże i trzeba będzie planować blok 


Kupię rozsiewacz do wapna o ładowności 5 ton i więcej 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0
9 godzin temu, Marecki2922 napisał:

Dodaj uszczelniacza do płynu to powinno zatrzymać kropelki ale profesjonalne podejście to to nie jest ,  

Ważne żeby było skuteczne😉 Zobaczymy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0

Ciąg dalszy...

Po dociśnięciu głowicy problem się zmniejszył ale nie ustąpił całkowicie, nawet po dodaniu uszczelniacza nadal się poci.

Dla świętego spokoju zmienię jeszcze raz upg bo zdaje się, że różnie bywa z ich jakością.

Jeśli to nie pomoże to niestety chyba zaczną się schody z blokiem gdyż kiedyś kupując ciągnik nie wiedziałem, że miał spawany blok. Następnie silnik miał zrobiony kapitalny remont w zakładzie i przez ładnych kilka lat pracował do czasu w/w problemów z głowicą. Niestety obecne problemy występują ze strony zaspawanego wcześniej kanału, co może nie być przypadkowe. Tutaj powstaje pytanie.

Czy w zakładzie planującym blok będą w stanie ocenić jego stan czy też powoli rozglądać się za blokiem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
valdi75    0

Witam po przerwie.

Okazało się, że jest walnięta głowica. Na chwilę obecną temat do zamknięcia. Zdecydowałem, że pójdzie drugi silnik.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukecki
      Witam, w którym miejscu można zmierzyć ciśnienie doładowania w Ursusie 1614?  Jak to zrobić? 
    • Przez Krzychu_912235
      Witam posiadam ursusa 385 z silnikiem 912 domyslam sie ze pierwsze mrozy daly znac o sobie...koledzy powiedzcie co tu  zrobic aby ta maszyna paliła na mrozie w mf235 jest świeca...a tu nic ...pozostaje knot<raz mi sie juz ciagnik zapalił od tej formy rozgrzewania>...czy moze da sie cos zamatować aby bez problemu ją zapalic...I jeszcze jedno pytanie nie wiecie ile kosztuje siedzonko do tyłu dla pasazera...
    • Przez tomi217
      mam problem nie wiem gdzie jest w 1014 chlodnica oleju silnikoweg i na czym polega konserwacja.
    • Przez wariatpolowy
      Witam.
       
      Mam nadzieję, że w odpowiednim miejscu założyłem temat...
       
      A więc tak:
       
      W 1224 wybija wodę z chłodnicy, jak zaczyna łapać temperaturę podczas pracy- jakieś 70 stopni (np z talerzówką). Z tym że jest to dość dziwne, gdyż podczas pracy (przy obrotach ok 1600- 2000) jest ok, a jak tylko zmniejszy się gaz (np przy zawracaniu), wybija jednorazowo nawet 4-5 litrów wody. Po dolaniu wody temp spada do ok 40-50 stopni, dwie długości pola, temp rośnie i znów gejzer. I tak w kółko.
       
      Termostat nowy, węże nowe, chłodnica potraktowana KRETEM od środka, a z zewnątrz płynem do mycia silników (jest czyściutka), pompa wody nowa...
       
      Mogła któraś tuleja pęknąć? Ogólnie teraz miał planowaną głowicę, nową uszczelkę, nowe pierścienie, pompę po regeneracji, wyregulowane wtryski i pali bardzo ładnie. Przy obrotach pow +/- 1200 można odkręcić korek od chłodnicy i nic nie wybije, widać, jak woda krąży. A jak tylko obroty spadną, tak woda idzie w powietrze. W czwartek na jakieś dwie godz pracy trzeba było dolać prawie 30 litrów wody...
       
      Ratujcie, bo za jakiś miesiąc czeka jakieś 150 ha na talerzówkę....
    • Przez rolnikgospodarny95
      Witam mam do was pytanie dlaczego chłodnica zaczęła przeciekać, jest orginalna od 90roku.jakie są sposoby żeby ją uszczelnić? A może trzeba będzie pomyśleć o zakupie nowej, jeżeli nie uszczelniła by się.Czekam na wasze odpowiedzi bo nie wiem co zrobić. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj