Skocz do zawartości

Ursus C-385 - Wyciek płynu po wymianie upg


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

Opiszę pokrótce problem Kilkadziesiąt mth wcześniej w silniku była wymieniana głowica, zakupiona używana, następnie sprawdzona i zregenerowana w specjalistycznym warsztacie. Po jakimś czasie została wymieniona pęknięta tuleja, silnik został złożony z nową upg przez mechanika. Ciągnik przepracował nie więcej niż 50 mth gdy zauważyłem wydostający się spod głowicy płyn. Tym razem już samodzielnie wymieniłem upg na 170 Nm.

Po wymianie wszystko wyglądało OK, silnik ładnie pracuje, nie wyrzuca płynu. Moja radość została zakłócona następnego dnia gdy zauważyłem niewielką ilość płynu, dosłownie 2 lub 3 krople pod głowicą. Wczoraj jeszcze raz dobrze rozgrzałem silnik, pracował około 30 minut i znowu sucho. Niestety dzisiaj widać znowu to samo, 2 kropelki pod głowicą.

Czy powinienem się niepokoić stanem powierzchni bloku?Doradźcie. Jeździć aż wystąpią konkretne objawy czy brać się za rozbieranie silnika?

Pozdrawiam Serdecznie 

Edytowane przez valdi75
Opublikowano
4 minuty temu, plati napisał:

Może z blokiem silnika już jest coś nie tak. Wymiana uszczelki czy regeneracja głowicy może nie wystarczyć 

Niestety tego się obawiam😔

Opublikowano

Jeżeli masz pilną pracę ciągnikiem zlej płyn , a zalej wodą, woda nie lubi się tak szybko przeciskać jak płyn. Jak porobisz będziesz widział co jest nie tak, czy tuleja zaniżona ,czy blok, czy też głowica

  • Like 1
Opublikowano
1 godzinę temu, samtech84 napisał:

Dokręć głowicę na 190 Nm tak jak w nowszych instrukcjach. A te kropelki to może para skroplona czy płyn na 100%,?

Chyba tak zrobię, dokręcę.

Na 100% jest to płyn, sprawdzone organoleptycznie😉

33 minuty temu, Jurek321 napisał:

Jeżeli masz pilną pracę ciągnikiem zlej płyn , a zalej wodą, woda nie lubi się tak szybko przeciskać jak płyn. Jak porobisz będziesz widział co jest nie tak, czy tuleja zaniżona ,czy blok, czy też głowica

Praca już zakończona, najwyżej popracuje trochę na pusto...

Opublikowano (edytowane)

Jaką uszczelkę dawałeś?

Metalową, czy zwykłą?

Jak dociągnięcie nie pomoże to zastosuj uszczelniacz do chłodnic bodajże firma Moje auto w postaci małych granulek. Są jeszcze w postaci drobnych trocin te to dziadostwo. Granulki nie robią syfu w układzie, a efekt wyśmienity.

Edytowane przez samtech84
  • Like 1
Opublikowano

Dodaj uszczelniacza do płynu to powinno zatrzymać kropelki ale profesjonalne podejście to to nie jest , możliwe że uszczelniacz zatka nieszczelności i będzie ok ale też jest możliwość że nic nie pomoże i trzeba będzie planować blok 

Opublikowano
9 godzin temu, Marecki2922 napisał:

Dodaj uszczelniacza do płynu to powinno zatrzymać kropelki ale profesjonalne podejście to to nie jest ,  

Ważne żeby było skuteczne😉 Zobaczymy...

Opublikowano

Ciąg dalszy...

Po dociśnięciu głowicy problem się zmniejszył ale nie ustąpił całkowicie, nawet po dodaniu uszczelniacza nadal się poci.

Dla świętego spokoju zmienię jeszcze raz upg bo zdaje się, że różnie bywa z ich jakością.

Jeśli to nie pomoże to niestety chyba zaczną się schody z blokiem gdyż kiedyś kupując ciągnik nie wiedziałem, że miał spawany blok. Następnie silnik miał zrobiony kapitalny remont w zakładzie i przez ładnych kilka lat pracował do czasu w/w problemów z głowicą. Niestety obecne problemy występują ze strony zaspawanego wcześniej kanału, co może nie być przypadkowe. Tutaj powstaje pytanie.

Czy w zakładzie planującym blok będą w stanie ocenić jego stan czy też powoli rozglądać się za blokiem?

Opublikowano

Witam po przerwie.

Okazało się, że jest walnięta głowica. Na chwilę obecną temat do zamknięcia. Zdecydowałem, że pójdzie drugi silnik.

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
    • Przez tata1
      Witam
       
      Mam robić remoncik w 914, głowicę oddam do zakładu do regeneracji, ale co mam zamontować na cylindry?
      Zestawy naprawcze są od 140zł na Allegro (na tłok) do 500zł w sklepie. Jakie wybrać. Ciągnik pracuje u mnie ok, 100mth w roku, więc mało.
      Co polecacie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v