sylwek1999

Zetor 7211 niebieski dym

Polecane posty

sylwek1999    7
Witam zetor na zimnym silniku lub ciepłym na obrotach jałowych dymi nie na niebiesko-bialy dym. Jakie mogą być przyczyny od czego zacząć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

od niczego. olej bierze? jak nie do daj mu spokój.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sylwek1999    7
Może trochę ubywa ale nie są to duże ilosci według mnie. Czyli tak ma być? Bo to nie jest delikatne dymienie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie słuchaj @pafnucy  - on mało się zna na mechanice a takiego traktora to pod biedronką w Kocku widział tylko. :D

No co się krzywisz @pafnucy przeca prawdę mówię :D

Edytowano przez Partyzant85

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to dużo . tu już trzeba poważnie o kompleksowym remoncie myśleć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    2471

jezeli oleju nie bierze odpala na zimnym i cieplym silniku normalnie i ma moc normalnie to trzeba tak jezdzic


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

no napisał że bierze, silnik d*pa. można pierścienie wymienić . na jakiś czas pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28

zadnej wymiany pierścieni jak już są zużyte jesze mu się grubo pogorszy po takiej czynnosci jak masz czas i manometr do mierzenia ciśnienia to odkręć wtryski i zmierz kompresję i porównaj wynik i książką serwisową póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra następnie pokręć rozrusznikiem chwilę i zmierz znowu jeżeli nastąpi znaczna poprawa wyniku to zużyty dół  silnika jeżeli nie to głowice do regeneracji chociasz podejzewam że i góra puszcza i dół u mnie takie zużycie oleju było w t25 3setki jajo było na cylidrach no i trzeba było wymienic na nowe zawory w głowicy bo były powycierane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 godzinę temu, michalek4040 napisał:

oleju od wymiany do wymiany nawet grama

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28
17 minut temu, Partyzant85 napisał:

Wydaje Ci się, że ani grama. Każdy silnik pobiera olej.

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Edytowano przez ma123
dopisek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Andrz_    432

Nie ma takich silników  co nie biorą oleju  , chyba że Arbossss  albo od od młynka do kawy 🤣:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wieslaw16    79

Każdy silnik nie bierze oleju tak to prawda ,ale jak będzie stał nie ruszany, a w użytku choćby śladowe ilości to ubywają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
3 godziny temu, ma123 napisał:

jak nie bierze pół litra na tydzień to tak ma być nie jest to nowy sprzęt i już mogą uszczelniacze zaworowe puszczać lub pierścienie jak nie dymi tak jak c4011 mojego sąsiada ze jak odpali do świata nie widać to bedzie chodził

Ooo, to są uszczelniacze zaworowe w 7211?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Każdy silnik spalinowy pobiera olej. Wynika to ze sposobu smarowania gładzi cylindra - film olejowy spala się razem z mieszanką. Do tego dochodzi mgła olejowa która wyleci przez odmę. Jak ktoś pisze, że ani grama nie bierze to albo ma 10 lat albo zerowe pojęcie o podstawach mechaniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
NieMadry    121

Jak bierze olej to problem z uszczelnieniem przyczyn może być wiele  od wżerów na cylindrze, tłokach rysy albo pierścienie.(czyli kapitalny remont) Niebieski dym może być oznaka zużycia końcówek wtryskiwaczy i od tego bym zaczął czyli sprawdzenia wtrysków czy dobrze rozpylają paliwo u mnie też taki problem był i ustal tylko ze to był c-360.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
2 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

Co do rzetelnej naprawy to popieram, ale żeby wiedzieć co naprawiac to trzeba pomierzyć. Wstępem jest pomiar cisnienia sprężania + próba olejowa. 

Dół przy jej opisie to nie wał, to tłok, pierścienie i tuleje. Góra to głowica. I to tylko wstęp do diagnostyki. 

Wszystko trzeba sprawdzić, bo po co na przykład robić głowicę jak poprzedni właściciel zrobił ją porządnie np. 200 motogodzin wcześniej?

A jak jakiś silnik nie bierze grama oleju to znaczy, że ubytki uzupelnia olej napedowy...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ma123    28
3 godziny temu, Kacperkuj-pom napisał:

Jak boerze olej i kopci i wsumie to duzo bardzo nawet tego oleju bierze to albo jestes niezbyt inteligetny albo skapy bardzo i liczysz ze ktos powie ci ze masz wziasc 17 i dokrecic srubke i przestanie. Sam powinienes wiedziec ile ten traktor pracuję juz lat czy kiedys mial robiona jakis remon silnika. Ale ewidetnie to sie prosi o kapitalke nie sluchaj jakis magicznych sposobow z zalewaniem olejem i cisnieje jak wzrosnie to tylko dol do naprawy bo po pierwsze jak nie ma wyciekow to dol nie ma nic do brania oleju i kopcenia bo przeciez wal nie kopci i nie spala oleju dwa ze jesli nawet by tak bylo to glupota bylo by wyremontowac dol a nie dolozyc i zrobic tulej i glowicy ( to nie sa jakies straszne pieniadze) i wypadalo by zeby sie wkoncu ludzie nauczyli naprawiac a nie partaczyc a potem plakac ze stale cos trzeba zrobic raz a porzadnie bo jak zrobisz czesc a reszta jeszcze troche pochodzi to jak czesci bedzie nowa czesc stara to szybciej sie nowe czesci zniszcza, a stare zapewne tez szybciejnsie rozleca jak nowe sztywne a tu latac bedzie. Zapewne ciagnik z 20 lat ma jak nie wiecej wiecznie chodzic bez naprawy nie bedzie zalezy jeszcze e czy olej wymieniany jak nalezy czy jak sie przypomni.

gościu widzę ze to ty nie rozumiesz co się pisze tak jak kolega wyżej napisał dół silnika to są również cylindry tłoki itd jak nie znasz podstawowych rzeczy to nie pisz że ja głupoty pisze a po drugie zalewanie oleju to jest bardzo dobry sposób na sprawdzenie co jest zużyte czy dół czy góra bez rozbierania silnika i jest to bardzo dobry sposób ale nie każdy o tym wie jak na przykłat ty

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444
14 godzin temu, ma123 napisał:

póżniej wlej oleju do cylindra ok 50-100ml w zależnosci od wielkości cylindra

Zanim ktoś naleje tyle oleju warto policzyc ile tam jest miejsca, gdy tłok jest w GMP. Podpowiedz: po takej próbie możemy mieć zgięty korowód.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damianek20    2023
17 godzin temu, ma123 napisał:

nie koniecznie każdy a jak pobiera to znikome ilości moj t25 po remoncie w marcu ma pełny stan od wymiany oleju po dotarciu tyle ile wlałem

Moj t 25 po remoncie góry brał i bierze olej. Takie części. Zotor miał też górę robiona i poddymia na obrotach, bierze już trochę olej ale tutaj słaby był szef od głowic. Odma trochę puszcza bo założyłem butelkę żeby sprawdzić ile. Także d*pa części a tyle oleju 0.8 l na 12 mtg to nie ma co się zastanawiać tylko szukać majstra i działać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj