Mialek

New holland t6.165, słabnąca hydraulika

Polecane posty

Mialek    1

Witam wszystkich, mam problem z hydraulika w ciągniku, poniżej moje obserwacje, problem nastąpił po wymianie dolnej płytki(urwane ucho)(czerwona strzałka na zdjęciu) mam wrażenie że gdzieś syf zablokował zawór przelewowy lecz nie wiem gdzie on jest, czy on jest na każdej płytce sekcji?

Moje obserwacje i wnioski:

- gdy olej jest zimny wszystko działa w miarę lecz nie do końca, tak jakby olej delikatnie uciekał, wraz z nagrzewaniem się oleju po ok. 2h orki, hydraulika strasznie słabnie, olej robi się rzadszy od temperatury i więcej go ucieka.

- ciągnik posiada Ładowacz czołowy(TUR), gdy podnoszę coś bardzo ciężkiego, to ma problem, ale gdy użyję którejś sekcji, (tzn. trzymam dzwignie TURA do góry, nie podnosi, dodatkowo pociągam za dźwignię od sekcji hydraulicznych, TUR dostaje pełną moc aż podnosi tył ciągnika, co wyklucza pompę. 

- gdy już olej jest gorący i ma problem z podniesieniem pługa, i czasami gdy szarpnę ciągnikiem to tak jakby zawór się odblokowywał i podnosi normalnie ale tylko przez chwilę...

- na zimnym oleju ma czasami tendencję do szarpania hydrauliką, jak by któryś zawór pulsował, tzn. podnosi szybciej wolniej, szybciej wolniej.

- Moje odczucie to przyblokowany zawór spustowy, przelewowy, nie wiem dokładnie.

- chciałbym dowiedzieć się jak działają owe płytki, które dziurki są od wysokiego ciśnienia, które od powrotu.

- Robiona kalibracja podnośnika - bez zmian, lecz ona nie ma nic wspólnego z ładowaczem czołowym który też jest słaby, pociągnięcie którejś z dźwigni wyjść hydraulicznych ładowacz podnosi elegancko.

- olej zapewne leci przez wszystkie płytki następnie do rodzielacza ładowacza czołowego i na powrót, i w którejś płytce przepuszcza olej. (moje odczucie) 

Wielkie dzięki za pomoc !!!

 

hydraulika.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ziomal20084    43

Przypadkiem nie zapomniałeś o jakimś oringu, albo "pestce" która mogła być w płytce? wygląda na przeciek. ja bym rozebrał i jeszcze raz sprawdził .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mialek    1

Dzięki za odpowiedź ;)

 

Ucho urwane zostało zrobionym przez ojca uchwytem do górnego cięgna hydraulicznego, nie złożyło się, oparło o cały blok hydrauliki podczas podnoszenia sprzętu, i bum...

Ojciec swoje lata ma i dla niego musi być wszystko zrobione tak żeby się nie urwało mimo moich uprzedzeń że wszędzie musi być słaby punkt... Nawet nie chce mi się o tym pisać, nowy sprzęt nie jest dla starych ludzi... 

Całość właśnie też on składał(byłem na wyjeździe w pracy) i to bardzo możliwe że coś zostało złożone nie tak, ale i tak się zapluwa że złożył wszystko ok...

chcę to rozebrać, tylko nie wiem na co zwracać uwagę, dlatego tu piszę, jestem Automatykiem, więc dobrze ogarniam mechanikę i automatykę, i pierwsze muszę poznać zasadę działania zanim zacznę coś naprawiać, bo bez sensu naprawiać coś, co nie wiemy jak działa...

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Dobra kolego Automatyku, tez nim jestem i mechatronikiem, ale Twoje wyjaśnienia nie wniosły konkretnej odpowiedzi, czy masz wersje z LSem, a bez tego nie będe w stanie Ci nic podopowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mialek    1

Dzięki za odpowiedź 

 

Pytanie pewnie głupie, ale jak sprawdzić czy ciągnik posiada LS'a ?

Model t6.165, 2015r, hydraulika 120l/min, Tier4, 6cyl. 

 

Dzięki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Jeśli masz hydraulike 120l, to masz LSa. Czyli hydraulike z pompa tloczkowa o zmiennym wydatku. W tym tez przypadku mozliwosci są takie, żd gdzieś ucieka w rodzielaczach ciśnienie z LSu i nie daje wystarczającej ilości oleju aby przesterowac pompe. Dowodem na to jest to, że jeśli „wzmocnisz” sygnał inną sekcją, to się budzi hydraulika. Albo jest gdzies przeciek w rodzielaczach albo cos wpadlo pod zaworek zwrotny w którymś z rodzielaczy. Mozliwe jest też, że pod tloczek w kompensatorze przy pompie podeszło, ale wtedy by raczej „podwojenie” sygnału LSu nie pomagało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mialek    1

Wielkie dzięki za rozjaśnienie sytuacji ;)

Czyli rozdzielacz do rozebrania, sprawdzenia, wyczyszczenia.

Poza tematem, czym się zajmujesz w automatyce?

Ja obecnie w warunkach domowych za pomocą drukarki 3D buduję prototyp optycznego sortownika fasoli, program do przetwarzania obrazu wykorzystuje bibliotekę Opencv.

Program działa wyśmienicie na taśmie(mogę sortować kolor, wielkość, kształt), lecz widzi z jednej strony ziarno, po pracowaniu systemu odwracania ziarna, jest problem z kurzem co kamerki łapią elegancko, wyrzucając dobre nasiona. 

Teraz bawię się w locie(jak chińskie sortery, ale zauważyłem że i tak mają problem z fasolą jaś z względu na wielkość nasion, i kurz z ziemi, moja maszyna jest bezpośrednio nastawiona na fasolę jaś)   kamerki co mam 100 klatek na sekundę nie wyłapują niektórych nasion, lub je rozciągają rozmazują, zbieram pieniążki na kamerki FLIR - masz jakieś doświadczenia?

Może miałeś styczność z wizją maszynową, żeby powymieniać się doświadczeniami ?

 

Pozdrawiam.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rowan    220

Nie działam w automatyce na czas obecny i raczej sie na to nie zanosi. Poszedłem w branże agro. Na dodatek mam 100ha ziemi, więc ciężko pogodzić wszystko razem. Brakuje mi w tym momencie czasu na „cokolwiek”. Brakuje czasu na obsluge klientów z usterkami traktorów w tzw sezonie, bo wtedy ja mam prace u siebie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dadam    4

U mnie bylo podobnie i uszkodzony byl kompensator zawór hydrauliczny na pompie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezesmax    4

ja mam podobny problem, u mnie jest tak że jak olej zimny to tur nie ma całej mocy jak się rozgrzeje to jest trochę lepiej. Jest taka sytuacja jak chłopaki wyżej piszą że np pod obciążeniem np jazdy hydraulika dostaje kopa i działa normalnie. Podnośnik działa normalnie,bynajmniej tak mi się wydaje. Ja mam Steyera 6125 z 2014 r 3000 godzin.


Zetor i tylko Zetor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez driver24
      Wystąpił w moim t6 błąd 12806. Wiem, że to błąd coś związany z pneumatyka, hamulcami przyczep, ale może ktoś spotkał się i wie coś więcej co jest przyczyną?
    • Przez Gpio4
      Witam posiadam New Holland TS 110 rok 2000, skrzynia 16x16, rewers przy kierownicy, pompa hydrauliczna z trzema filtrami.

      Po dłuższej pracy ciągnika szarpie przy ruszaniu, poza tym nie świecą kontrolki wskazujące bieg ale tylko w zakresie 5-8 i najczęściej biegiem włączonym jest 8. Objaw szarpnięcia nie występuje przy zmianie kierunku bez sprzęgła. Wszystko mija jak ciągnik ostygnie. Olej i filtry wymienione, kalibracja zrobiona (od 122 do 160).
      Proszę o podpowiedź co może być powodem takiej sytuacji i co z tym można zrobić.
    • Przez varadero112
      Witam, czy jest ktoś może zorientowany jak wygląda technicznie i cenowo zmiana osi sztywnej na amortyzowana w New Holland T6090. Mamy go na skrzyni Power Command z podłokietnikiem a kiedy była mowa o osi (co nie było tak powszechne jak teraz) naganiacz (dealer) powiedział że za dużo nie zmieni w komforcie operatora (teraz myślę że po prostu miał taki na sztywnej który musiał sprzedać i mu się udało). A teraz kiedy poszedł bardziej w transport to odczuwalne są braki miękkiej osi ;/ rozważam powazniejsza inwestycje i stąd ten post, może spotkał się ktoś kiedyś z takim czymś ?
    • Przez Dastan
      Jaki balast na przedni TUZ można zawiesić w tych NH?  Ciągniki nie mają ramy więc raczej nie ma co przesadzać?
    • Przez Pjotrr
      Witam, parę dni temu chciałem odpalić ciągnik ale był za słaby akumulator, naładowałem i podłączyłem drugi jednak nie zapalił, okazało się że rozrusznik był zepsuty. Wymieniłem rozrusznik ciągnik odpalił ale wyskoczył szereg błędów, po jednym błędzie ze skrzyni, silnika, tylnego podnośnika, układu chłodzenia i blokady tylnego mostu (skręt kół do automatycznego załączania). Moim zdaniem ciągnik utracił pamięć i trzeba to jakoś zaktualizować. Kalibrację skrzyni biegów zrobiłem i błąd związany ze skrzynią znikł. Ktoś może byłby w stanie coś podpowiedzieć, albo ewentualnie jak zrobić kalibrację tylnego mostu? Kalibrację tylnego podnośnika zrobię bo jest w instrukcji obsługi 
      Jeśli ktoś miał podobny problem lub może pomóc będę bardzo wdzięczny za pomoc 😀
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj