tespis17

Zetor 16245, Ursus 1634 synchronizator

Polecane posty

tespis17    23

Witam. Czym lub jak zastąpić synchronizator+hamulec synchronizatora w Zetorze 16245 lub Ursusie 1634. W przypadku zastąpienia samym go wysprzeglikiem będzie jeden wielki zgrzyt. Tylko proszę o odpowiedzi takich co się znają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Możesz wywalić synchro i będzie tak jak w starszych skrzyniach, ale w 16245 i 1634 nie masz hamulca skrzyni przez co zmiana będzie po zębach. Z drugiej strony w kilku widziałem taką modyfikację i było w miarę ok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    30

A co się stało z synchronizatorem, że chcesz go wywalić? Widziałem taką przeróbkę ale w 1614, wywalili synchronizator i wstawili hamulec skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

No właśnie, jak wstawię hamulec skrzyni to wałek sprzęgłowy nie będzie mi pasować inna ilość frezów musiałbym zmienić całe sprzęgło plus koło zamachowe. Zgadza się???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

W tej obudowie skrzyni nie masz otworów na wałek hamulca skrzyni, wałki sprzęgłowe są takie same ale generalnie cała ta przeróbka z wywaleniem synchro jest słaba. Jak ładnie wszystko zdystansujesz w skrzyni to z synchronizatorem nie będzie problemów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PawelACX    0

Ja tam bym wolał przerobić skrzynie biegów ze zwykłych przesuwek na synchronizatory ale jak przerabiać z synchronizatorów na przesuwki to musi być hamulec skrzyni biegów bez tego nie da się wrzucić żadnego biegu na postoju a już nie mówiąc w trakcie jazdy ale nawet jak masz dobrze wyregulowany hamulec skrzyni biegów to i tak potrafi zgrzytnąć więc jak masz zrobione lepiej to nie przerabiaj na gorzej mam ursusa 1201więc wiem co to znaczy źle wyregulowany hamulec skrzyni biegów jak za mało dociśnięty to zgrzyta jak za dużo to biegi tak ciężko wchodzą że nie da się wrzucić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tespis17    23

No właśnie mam i to duże. Dwóch mechaników było i poległo w tej skrzyni i nie tylko w skrzyni. Jakiś wyjątkowe przypadki mam.

a Jak bym przełożył całą skrzynie biegów wraz z reduktorem i wzmacniaczem na "stary" typ. Czy pasowała by.????

8 godzin temu, PawelACX napisał:

Ja tam bym wolał przerobić skrzynie biegów ze zwykłych przesuwek na synchronizatory ale jak przerabiać z synchronizatorów na przesuwki to musi być hamulec skrzyni biegów bez tego nie da się wrzucić żadnego biegu na postoju a już nie mówiąc w trakcie jazdy ale nawet jak masz dobrze wyregulowany hamulec skrzyni biegów to i tak potrafi zgrzytnąć więc jak masz zrobione lepiej to nie przerabiaj na gorzej mam ursusa 1201więc wiem co to znaczy źle wyregulowany hamulec skrzyni biegów jak za mało dociśnięty to zgrzyta jak za dużo to biegi tak ciężko wchodzą że nie da się wrzucić

 

22 godziny temu, samtech84 napisał:

W tej obudowie skrzyni nie masz otworów na wałek hamulca skrzyni, wałki sprzęgłowe są takie same ale generalnie cała ta przeróbka z wywaleniem synchro jest słaba. Jak ładnie wszystko zdystansujesz w skrzyni to z synchronizatorem nie będzie problemów.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
samtech84    101

Stara skrzynia pasować będzie, ale musiałbyś dorobić coś co by włączało hamulec skrzyni jeśli chciałbyś zostawić wzmacniacz momentu. W jednej przerobionej 1634 co widziałem pod pedał sprzęgła podłączona została 2 pompka, a do hamulca skrzyni przez cięgło został podłączony cylinderek hamulcowy i ładnie to działało. W dwóch innych 1634 nie było hamulca skrzyni, ale i wzmacniacza momentu nie było przez co nie było masy wirującej i dało się jeździć bez zgrzytów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ceres2
      To jak?? Nowy stary nabytek😁 i na sobotę jest taki plan....
    • Przez Rafał2222
      Witam. Pytanie to użytkowników traktorów zetorów które powstałych w latach --80. Czy u was też jest tak że na tabliczce znamionowej Vin poprzedza 0? I numer silnika też poprzedza 0 a na ramie i w dowodzie tego 0 nie mam.  Też tak macie?
    • Przez Marcin7745T
      mam problem z zetorem ciężko pali na zimnym długo kręci i robi kupe siwego dymu nim załapie na ciepłym pali dobrze silnik po remoncie, odpalał gdy początek wtrysku był przy gmp bo jak przyspieszyłem było gorzej a ze znaków nie ustawi bo sie nie godzi pewnie był zle rozrząd poznaczony, wcześniej palił dobrze a pompa wtryskowa była max przyśpieszona i wtrysk był prawie 5mm przed gmp i na tyle teraz ustawiłem, glowice zdjęte bo były mokre wtryski i myślałem ze puszcza też na tłoki ale jednak nie, zauważyłem ze są pęknięcia na trzech głowicach pomiędzy otworem wtrysku i zaworem wydechowym były sprawdzane i niby są szczelne ale chyba kupie nowe a i były źle założone uszczelki odwrotni, miało by to znacznie przy odpalaniu ? ktoś doradzi co jest nie tak ?

      jak przenieść temat bo znowu źle dodałem ?

      https://youtube.com/shorts/8qn3dtQzdZE?feature=share
      https://youtu.be/wXqhwmXQjFQ
      https://youtube.com/shorts/xuI-WtauziA?feature=share
    • Przez Mateusz_105
      Był ktoś oglądać, warto?
       
      https://www.olx.pl/d/oferta/zetor-7245-88r-polecam-CID757-IDRoB9L.html
    • Przez kamilkowgier
      Witam,
       
      Potrzebuje pomocy przy Zetorze Major 80. Mam problem z wyskakującą dzwignią wom. Po załączeniu i puszczenia sprzegla wałka, dzwignia wyskakuje  i wyłącza wałek. Czy powodem będzie uszkodzona zębatka czy jest na to jakis inny sposob? Jesli zębatka to w jaki sposob sie tam dostac? 
       
      Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj