Dzik815

Jaki ciągnik wybrać na 30 ha?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Dzik815    0

Dzień dobry, prowadzę z ojcem gospodarstwo o powierzchni 30 ha ale jest możliwe że niedługo uda nam się kupić ziemię około 20 ha na chwilę obecną uprawiamy New Hollandem TD5.105, Ursusem 1222 no i do pomocy czasami używamy 60tki i poczciwej trzydziestki. Planujemy sprzedać te dwa małe ciągniki i w zamian kupić dobrą większą używkę. I tu pojawia się pytanie jaki ciągnik wybrać żeby miał ponad 130 km w budżecie do 120000 brutto? Potrzebujemy takiego względnie dużego ciągnika na takie małe gospodarstwo bo czasami pomagamy naszymi ciągnikami w firmie w której pracujemy (około 280ha). Ciągnik który mnie zainteresował najbardziej to New Holland Tm. 155 bo w firmie też takiego używamy więc jest sprawdzony tylko że nie znalazłem jeszcze takiego ciągnika w dobrej kondycji więc szukam alternatyw. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Uziu92    7973

jak coś nowszego to w tym budżecie tylko renault, Claas Massey , John i Fendt to będą trupy chyba że z lat 90


jeszcze tak jak piszesz Holland i może case się złapie

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Ja bym celował w New Hollanda (tm lub 8360) z innych marek znaleźć coś dobrego w tym pieniądzach będzie ciężko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Cała grupę CNH bym wykreślił z racji problemów z oryginalnymi częściami dla ciągnika kilkunastoletniego, przekonałem się o tym kilka tygodni temu jak  mój ciągnik  uległ awarii, W tych pieniądzach jest dość łatwo znaleźć coś ciekawego ale jak już ktoś coś sprzedaje to nie z tego powodu że igła czy super sprawny - takie ciągle się trzyma dla siebie :P a takich które sam bym polecił to JD 69xx   ale pod warunkiem że niezajechane, a to już jest wielka sztuka

Edytowano przez Pigmei
  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
4 godziny temu, Pigmei napisał:

Cała grupę CNH bym wykreślił z racji problemów z oryginalnymi częściami dla ciągnika kilkunastoletniego, przekonałem się o tym kilka tygodni temu jak  mój ciągnik  uległ awarii, W tych pieniądzach jest dość łatwo znaleźć coś ciekawego ale jak już ktoś coś sprzedaje to nie z tego powodu że igła czy super sprawny - takie ciągle się trzyma dla siebie :P a takich które sam bym polecił to JD 69xx   ale pod warunkiem że niezajechane, a to już jest wielka sztuka

Wg tego co piszesz to wszystkie używki są zajechane :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

W zasadzie każdemu coś dolega lub dolegało nim go handlarz kupił i sprowadził, a jak się trafi rodzynek to cena zniechęci.

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzik815    0

Dzięki za tyle odpowiedzi! Ogólnie na początku odrzuciłem Renault bo jestem jakiś uprzedzony do tych ciągników przez to że w swoim życiu nie trafiłem na bezawaryjny samochód więc spodziewam się że w przypadku ciągników będzie to samo. Claas i Fendt to chyba nie ma moją kieszeń. Najbardziej jestem nastawiony właśnie na Case'y i New Hollandy bo to właściwie to samo tylko kolor inny. Interesuje się JD ale nie znam się na nich totalnie. A i jeszcze Deutza też jestem ciekaw i też nic o nich nie wiem. Byliśmy obejrzeć jednego ale był jakiś problemik z motorem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
5544332211    29
Dnia 8.10.2020 o 10:05, Uziu92 napisał:

jak coś nowszego to w tym budżecie tylko renault, Claas Massey , John i Fendt to będą trupy chyba że z lat 90

 

jeszcze tak jak piszesz Holland i może case się złapie

 

Fendt i JD z lat 90  dwa razy przeżyły by "nowszego '' renault , claasa i massey'a  za 120 tyś można zacną 514 lub 515 kupić albo 6920 lub 6820  . Według mnie te 3 marki które wymieniłeś nie są warte jednej 515 lub jednego  6920 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzik815    0
14 minut temu, 5544332211 napisał:

Fendt i JD z lat 90  dwa razy przeżyły by "nowszego '' renault , claasa i massey'a  za 120 tyś można zacną 514 lub 515 kupić albo 6920 lub 6820  . Według mnie te 3 marki które wymieniłeś nie są warte jednej 515 lub jednego  6920 

Dobra ale Fendty jakie widziałem w tej cenie mają nakulane ponad 20k motogodzin 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
11 minut temu, Dzik815 napisał:

Dobra ale Fendty jakie widziałem w tej cenie mają nakulane ponad 20k motogodzin 

Tylko fendty drugie tyle pochodzą 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

w tej kasie spokojnie Valtre seri T. Obojetnie jaka moc to gabarytowo jest duzy, malo pali. Minus to drogie czesci ale za to dostepne bez problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o Valtre to stała u mnie na warsztacie jedna Valtra, więc do końca nie mogę się wypowiedzieć, aleee... naprawa dotyczyła DPS'a, dwa półbiegi się ślizgały a na trzecim coś blokowało, zgrzytało, aż silnik dusiło. Pomiar ciśnień, rozbiórka i nie wierzyłem jak to wszystko wygląda, jak jest to zkonstruowane i ile kosztują części i jaka jest ich jakość... mało tego zakupiony z serwisu valtry NOWY!!!! lock valve (zawór odpowiadający za płynną wymianę ciśnień oleju na sprzęgłach DPS)  był fabrycznie wadliwy, przez co gdyby nie szybka reakcja na pedął sprzęgła mogłoby dojść do ponownego uszkodzenia tarczek ciernych sprzęgieł. Ale jest nauczka, żeby na przyszłość nawet nowe i oryginalne części najpierw sprawdzać na stole zanim zamontujesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzik815    0
1 godzinę temu, lukasztusin123 napisał:

Jeśli chodzi o Valtre to stała u mnie na warsztacie jedna Valtra, więc do końca nie mogę się wypowiedzieć, aleee... naprawa dotyczyła DPS'a, dwa półbiegi się ślizgały a na trzecim coś blokowało, zgrzytało, aż silnik dusiło. Pomiar ciśnień, rozbiórka i nie wierzyłem jak to wszystko wygląda, jak jest to zkonstruowane i ile kosztują części i jaka jest ich jakość... mało tego zakupiony z serwisu valtry NOWY!!!! lock valve (zawór odpowiadający za płynną wymianę ciśnień oleju na sprzęgłach DPS)  był fabrycznie wadliwy, przez co gdyby nie szybka reakcja na pedął sprzęgła mogłoby dojść do ponownego uszkodzenia tarczek ciernych sprzęgieł. Ale jest nauczka, żeby na przyszłość nawet nowe i oryginalne części najpierw sprawdzać na stole zanim zamontujesz.

No teoretycznie w każdym modelu ciągnika znajdzie się pewnie kilka egzemplarzy wadliwych. Valtra T bardziej martwi mnie swoją długością mam wrażenie że jest mało sterowna przez ten przydługi przód 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

uwierz mi ze sue zdziwisz jak bardzo skretna jest na swoje gabaryty. Os przednia jest dosc mocno wsunieta do tylu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pigmei    1868

Zależy jakie, i gdzie.

Przykładowo potrzebowałem nowy kosz satelit tylnego mostu (dyferencjał) do mxa z 2002r.  niestety tego  już nie ma i nie będzie na stanie w serwisach.

 Wszystko zależy od wieku ciągnika i o ile części takie jak przewody, czujniki, zawory, pompy, tarczki, przekładki, uszczelnienia są bez problemu dostępne nawet jako zamienniki do starszych modeli o tyle części sporadycznie wysiadające stają się białymi krukami bo nikt ich nie produkuje. To nie rodzime ursusy do których kupi się od ręki wszystko i na dodatek  tanio choć z jakością to wiecie jak bywa..

Edytowano przez Pigmei

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioszajs    11

TM czy MXM bardzo fajne ciągniki dopóki nic się nie stanie. Co raz mniej oryginalnych części jest do tych ciągników, słaby dostęp do zamienników. A jeśli już części są to drogie. Ja bym celował w JD 6910. Wiem że ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, ale jest to wykonalne. Dwóch znajomych w ciągu roku takie znalazło i tylko leją ON. Praktycznie wszystkie części są dostępne w oryginale, duży dostęp do zamienników. Części są tańsze niż do CNH i więcej sklepów zajmuje się sprzedażą części do zielonych. Kolejną ważną sprawą jest to, że do JD znajdziesz szybciej dobrego mechanika. Zaobserwowałem to przez kilka lat sprzedaży części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioszajs    11

Prosty przykład na filtrach. Oryginały CNH są droższe niż do JD. Nie będę podawał konkretów bo można je samemu porównać w internecie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dzik815    0
Dnia 18.10.2020 o 11:05, bodzioszajs napisał:

TM czy MXM bardzo fajne ciągniki dopóki nic się nie stanie. Co raz mniej oryginalnych części jest do tych ciągników, słaby dostęp do zamienników. A jeśli już części są to drogie. Ja bym celował w JD 6910. Wiem że ciężko znaleźć zadbany egzemplarz, ale jest to wykonalne. Dwóch znajomych w ciągu roku takie znalazło i tylko leją ON. Praktycznie wszystkie części są dostępne w oryginale, duży dostęp do zamienników. Części są tańsze niż do CNH i więcej sklepów zajmuje się sprzedażą części do zielonych. Kolejną ważną sprawą jest to, że do JD znajdziesz szybciej dobrego mechanika. Zaobserwowałem to przez kilka lat sprzedaży części.

No z dostępem do części do TMki właśnie się przekonaliśmy w firmie bo nie możemy znaleźć używanego poszycia dachu a oryginał kosztuje ponad 8k zł 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bodzioszajs    11

Z takim czymś będzie naprawdę ciężko, jedyne wyjście dzwonić do handlarzy i pytać czy mają jakiegoś "dawce". Na wyspach są też handlarze którzy rozsprzedają ciągniki na części, może na jakimś "jebaju" uda się znaleźć.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Młodyoporowiec
      .
    • Przez Tomtu
      Na początek pragnę się przywitać z forumowiczami.
      Ale do rzeczy interesuje mnie wasza opinia jaki ciągnik może chociaż na początek ile koni powinien mieć waszym zdaniem główny ciągnik na 150 ha:
      Będzie współpracował z: pługiem obrotowym (ma być dobrany do ciągnika 4 lub 5 skib + wał)
      agregat siewny Amazone RPD 301
      duże przyczepy 10t 14t
       
      wydaje mi się ze coś w granicach 160KM tylko czy tyle wystarczy na pług 5 skib plus wał na przedni tuz a może odpuścić sobie 5 skib i skupić się na porządnej 4
    • Przez massey12
      chce nowy ciągnik jakis lepszy niz 1614 najlepiej jakis zachodni
    • Przez Insens88
      Witam wszystkich!
      Odziedziczyłem małe gospodarstwo sadownicze z sprzętem. Sprzęty stare tj. Ursus C360, opryskiwacz sadowniczy na kołach, opryskiwacz sadowniczy zawieszany, rozrzutnik nawozów, rozdrabniacz (rotosan), platformę sadowniczą hydrauliczną.
      Jako, że ciągnik jest już bardzo stary - chyba 1968 rok - chciałbym zakupić dodatkowy ciągnik, który podoła wyżej wymienionym sprzętom i da radę to zrobić na 2 ha sadów.
      Polecacie coś konkretnego?
      Pozdrawiam.
       
    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj