Lesiu19911

Głośna metaliczna praca silnika.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lesiu19911    24

Witam. Pacjent Zetor 8011. Kupiony 3 lata temu,niby kapitalka silnika 2012r. Silnik pracuje głośno i metalicznie i szukam przyczyny. Rok temu przy uprawie, nie wiem czy pościło zabezpieczenie zaworu czy inny defekt ale finałem tego była dziura w pokrywie klawiatury zrobiona przez trzon zaworu. Głowica do gory i do regeneracji. Nie wiem dlaczego na tłokach poodbijane były te mniejsze zawory ( teraz juz nie wiem czy to ssanie czy wydech). Przy okazji sprawdziłem tez ustawienie rozrządu i jest na znakach. Ciągnik poskładany, luz zaworowy na 0.3 oba. Brak poprawy w dźwięku silnika. Na zimnym jest ok na ciepłym dźwięk jest głośny i metaliczny.  Po ok 10 godzinach pracy ustawiłem jeszcze raz luz zaworowy i zauważyłem ze jeden zawór na 2 cylindrze jak by się przycinał. Nie wiem czy to wina wytartego walka rozrządu czy zawór przycina się na prowadnicy. Co o tym myślicie? Od czego zacząć wymianę części?

Nakrecilem filmik jak pracuje ten zawór. Najważniejsze jest od 4.00 min.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

u nas jak był metaliczny dźwięk silnika to panewka się obróciła nie wolno wtedy odpalać silnika bo wszystko ci ta panewka porysuje no ale to było u nas ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam ! Mam pytanie : jaka grubość uszczelki ? , to że rozrząd na znakach to jeszcze nie wszystko .🕵️🛠️ Zatrudnić dobrego fachowca .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Lesiu19911    24
Napisano (edytowany)

To jest ewidentnie dźwięk z głowicy. Jak by panewka sie obróciła to już dawno by sie zatarl.

Myślę żeby zdjąć dekiel i wyciągnąć wałek rozrządu.

 

Film 

 

Edytowano przez Lesiu19911

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Godlech912
      Mam dziwny problem z moim Ursusem 912! Po odpaleniu silnik chodzi równo, w miarę cicho i ma odpowiednią moc! Jednak gdy temperatura wody przekroczy 60 stopni zaczyna się dziać coś dziwnego! Silnik traci moc i zaczyna coś walić. Na wysokich obrotach to aż nie idzie w kabinie wytrzymać! Po zgaszeniu gdy temperatura wody opadnie do 50 stopni wszystko wraca do normy ale tylko na chwile. Ursus 2 lata temu dostał nowy wał bo poprzedni pękł, nowe tuleje i tłoki! Ciśnienie ma 5 a pompa była oddawana 2 lata do zrobienia! Pomocy! Co to może być ???
    • Przez kleine100
      Witam, taki problem: czwórka turbo, jadę z pustą przyczepą i czuje dziwny swąd, zatrzymałem, z odmy dymi na niebiesko , wracam  i zaczęło coś stukać raczej w górze silnika. Po zgaszeniu postał z 2 godzinki odpala normalnie ale po kilku minutach stuki słychać, z odmy już nic. Na drugi dzień odpalam i na początku nie łapie na wszystkie cylindry, po chwili pracuje równo i znowu słychać stukanie, z odmy już nie dymi. Moc jakoś zauważalnie mu nie spadła, ciśnienie oleju mierzone na zimnym ponad 4 (filtr bączek), luzy zaworowe ok. Stuki metaliczne, są miarowe na jeden cykl. Gdy odpaliłem bez pokrywy zaworów, to na wolnych obrotach ten stuk było słychać w momencie otwierania zaworu wylotowego pierwszego cylindra licząc od przodu ciągnika.  Na minimalnych obrotach poniżej 600 już ich nie słychać. Rozbebeszanie i tak nie ominie, ale może ktoś już to przerabiał i zechce się podzielić doświadczeniem. Z góry dziękuje za wszelkie info.
    • Przez mateunia19
      mam takie pytanie odnośnie ciśnienia oleju. Gdy ciągnik jest zimny i tuż po zapaleniu ma 3-4 na niskich obrotach a jak się przegazuje to 5-6. Gdy ciągnik popracuje i olej się już rozgrzeje porządnie to na małych obrotach ma 1 atak w pracy przy np pługu przy 18-20 tyś obrotów to ma w granicy 2-4. Takie ciśnienie jest wystarczające? pytam w kwestii ciekawości tak na przyszłość. dzięki za odpowiedzi.
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj