chrap17

Massey ferguson 6140 naped pompy hydraulicznej

Polecane posty

chrap17    0

Witam. Mf 6140 97r dynashift 

Mam taki problem ze pompa hydrauliczna nie jest napedzana przez ten walek w srodku skrzyni. Jaka moze byc przyczyna??

Czy sciety ten wielofrez na walku?

Poprostu nie ma napedu z strony silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    271

Skąd taka teoria? szybciej bym powiedział że na pompie klinek zcięty

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    101
16 godzin temu, sznajdik napisał:

Skąd taka teoria? szybciej bym powiedział że na pompie klinek zcięty

Niekoniecznie. Może mieć jeszcze oryginalny gumowy tłumik drgań, który się ukręcił i trzeba wymienić. 


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

chrap17    0

Witam i dzieki za odpowiedz. 

Wiedzialem ze w mf czesto siada ten klin, dlatego wyjolem pompe i wszysko jest ok. Ale gdy odpale ciagnik na chwile widzie bez obudowy tej pompy to widze ze nie naprdza sie ten walek w srodku.  

A o jakim tlumiku drgań  mowicie gdzie to sie znajduje?

Ciagnik ma 8Tys mth. I nie byl wypracowany..

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    101

jest on przykręcony do koła zamachowego - trzeba rozjechać aby sprawdzić albo  kup sobie kamerkę endoskopową i wtedy przez dziurkę w obudowie skrzyni z której wychodzi odpowietrznik od sprzęgła idzie zobaczyć tłumik - przynajmniej w moim 6150, trochę trzeba się nagimnastykować aby dobrze ustawić kamerkę ale jest to do zrobienia w jakieś 10min ( ja w swoim mam akurat tłumik sprężynowy, ale wychodziły też z gumowymi i być może guma się rozjechała i nie masz napędu )


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

Dzieki za podpowiedz. Dzis biore sie za rozpalawianie. Tura juz zdjolem. 

Jak cos bede juz wiedzial dam znac co bylo uszkodzone.

P.S jaki tlumik ewentulanie kupic drugi? 

Ten metalowy z sprezynami czy taki gumowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    101

Nie mam pojęcia :D Tak na chłopski rozum to gdy zerwie Ci gumowy tłumik to może Ci rozłączyć napęd w czasie jazdy i np jadąc  na zakręcie tracisz wspomaganie więc wiadomo co może być. W tłumiku ze sprężynami raczej nie wypadną one podczas pracy silnika bo cały - siedzą w takim kołnierzu. U mnie są już lekko wyrobione i z tego powodu kontroluję to co jakiś czas bo jakoś nie mogę sie przybrać do rozpołowienia aby to wymienić. Póki co odpukać wszytko jest ok - słychać jedynie lekki grzechot przy gaszeniu bez wciśniętego sprzęgła - z wciśniętym jest dużo ciszej. Ja bym brał ze sprężynami


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

Wlasnie mialem brac z sprezynami. Bo duzo osob je zaklada. Ale najpierw musze zobaczyc czy to jest to wgl. Dzieki i pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

Witam. Wiec tak ciagnik rozjechany i okazalo sie ze nie ma ani jednej sprezynki na tlumiku drgan. Wiec idzie do wymiany. Ale zaniepokoilo mnie to ze taka srubka byla urwana przy tym walku od dynashift. Jakmy jakies zabezpieczenie to bylo. Sam nie wiem co to jest

20200923_210028.jpg

20200923_205955.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrewk    101

Dobrze ze się całkowicie nie rozleciał i nie zrobił kuku w środku. Mogę podesłać Ci katalog wieczorem to sobie sprawdzisz co to za śrubka. Na pewno trzeba wykręcić to co zostało w walku. 


_

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

Katalog mam. I tez tak mysle zeby wykrecic to z walka i wkrecic nowe te zabezpieczenie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

witam   w moim 6150 też ta nakrętka była urwana i z tego co pamiętam  jak odkręcisz ten kołpak na 4 śrubki na imbus to zdejmiesz ten kołpak z kawałkiem wałka i wtedy będziesz miał ładne dojście zęby wykręcić tą szpilkę z wałka  ja w moim wkręcałem tam szpilkę 10.9 ma klej

a i jeszcze między wałkami są ringi uszczelniające

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

Witam. Ciagnik wrocil do gry. Przyczyną bylo sciecie sprężyn  na tlumiku drgan.

Ciagnik odpala jezdzi przód tyl. Ale zniknely mi zakresy ABCD. Wszesniej moglem je zmieniac w trakcie  jazdy bez niczego. A teraz zeby zmienic musi byc wcianiete sprzeglo to wtedy sue zmieni. No i po zgaszeniu silnika i wyciagnieciu kluczyka swieci sie ciagle konttolka oleju w skrzyni. 

A i jeszcze po zgaszeniu kilka razy migaja zakresy jazdy ABCD i tak po ok 3min zgasna i zostanie tylko ta kontrolka. 

Co.moze byc?? Czyzby moduł padl??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

No tak wszysko bylo ok. Tylko mysle ze jak moze spraedzalem co bylo uszkodzone kabelkami to jeden zrobil mi zwarcie od czyjnika zapchania filtra. No ale chyba tak szybko by modul nie padl. Jeszcze zobacze dzis bezpieczniki pod maską one sa typowo od dynashift.  Moze cos sie uciagla podczas remontu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
chrap17    0

A wiec tak. Ciagnik dziala bez zarzutów  brakem napedu pompy hydraulicznej  okazalo sie ścięty tlumik drgan.  A co do przeskawkiwania zakresów ABCD to kros dołożył  wszesniej przekaznik w tak malo dostepnym miejscu( chyba specjalnie aby nie bylo go widac.) Ale wszysko juz gra.

Dziekuje wszyskim za pomoc i serdecznie pozdrawiam. 

Temat zamknięty. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez djjanik
      Witam mam mały problem w moim MF 3635, mianowicie bardzo wolno podnosi mi podnośnik na ciepłym oleju, jest to do takiego stopnia że żeby podnieść 3,5m bronę talerzowa z siewnikiem to muszę mieć minimum 2000 obr a to i tak idzie choćby wcale, zresztą z zwykłym pługiem zagonowym nie ma wcale lepiej. I takie pytanie jakie powinno być ciśnienie i przy jakich obrotach na wyjściach hydraulicznych na zimnym silniku a jakie na ciepłym? I czy ktoś orientuje się jakie powinno być ciśnienie na siłownikach od podnośnika ? 
    • Przez Massey6170Dyna
      Massey Ferguson 6170 skrzynia Dynashift. Na najwyższym biegu czyli 4 D przy obrotach powyżej 2000  komputer wchodzi w tryb  bezpieczeństwa czyli brzęczek piszczy,  kontrolka rewersu miga. Druga czyli od jazdy do tyłu pewnie tez by migała,  ale ona sie wgl nie świeci -raczej spalona. Po zgaszeniu i odpaleniu,  wszystko wraca do normy. Ciągnik kupiłem  z uszkodzonym lozyskiem od trybu zajaca. Wymienialem to,  ale przy okazji zobaczylem jak wyglądają widelki rewersu. Są w stanie idealnym. Kalibracja  czujnika położenia widelek rewersu zrobiona  jak w instrukcji.  Po pierwszych pracach w polu wyszło,  że po około 30minutach orki komputer wchodzi w tryb bezpieczeństwa. Lampa rewersu miga, brzęczek sie uruchamia. Tylko że tu juz nie pomaga zgaszenie. A co do spostrzeżeń,  co zauważyłem to:  Zmiana kierunku jazdy powinna byc sygnalizowana jednym piknieciem brzeczka. U mnie po kalibracji tak jest,  ale po jakimś czasie zmieniając kierunek  z jazdy przód do tyłu są 2, 3 a czasem 4 pikniecia. W drugą strone  czyli do przodu zawsze jedno. Zero zgrzytów rewersu,  zawsze załącza. Czujnik pod pedałem działa bez zastrzeżeń. Manetke rewersu też wykluczam. W instalacji nie widać wstawek, ani kombinacji. Może mieliście taki przypadek lub wiecie jak sobie z nim poradzić 🤔  Potencjometr  chyba ok,  bardziej luz mechaniczny gdzies ... Sam juz nie wiem.
       
    • Przez kazik67
      Witam wszystkich.
      Potrzebuję pomocy ,problem polega na tym ,że podczas jazdy sam załącza się przedni napęd.
      Sprawdziłem elektrozawory wszystkie czyściutkie i działają, wymieniłem i ustawiłem prawidłowo czujnik prędkości jazdy ,sprawdziłem automat stopu,wszystko ok.
      a podczas jazdy przedni napęd się sam załącza i kontrolka od napędu się zaświeca jak wcisnę hamulec i raptownie puszczę to na chwilkę kontrolka gaśnie i napęd się rozpina 
      a po chwili jazdy znowu się sytuacja powtarza i przedni napęd i kontrolka się włącza.
      Proszę o informację jaka może być tego przyczyna.
    • Przez slajders25
      Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.
      I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć
      Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1
      Element nr 50 ze strony 220
      http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf
      A tyle kosztuje nowy :unsure:
      http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Mam taki problem ze ślizga mi się sprzęgło, skrzynia dynashift rewers przy kierownicy ze sprzęgłem . Robił może ktoś? Chciałem zapytać na co zwrócić uwagę przy naprawie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj