Lukas85

Case MX - kalibracja WOM i przycisku AUTO WOM - instrukcja

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Lukas85    38

Jestem świeżo "po zabiegu" więc póki pamietam napisze - może komus sie przyda.

W moim przypadku nie działa przycisk do automatycznego właczania/wyłączania WOM przy odpowiedniej pozycji podnośnika oraz przyciski na błotnikach. Prawdopodobnie przy wczesniejszej kalibracji ktoś ich nie zaprogramował.

Zaczynamy od kalibracji WOM:

1. Ciągnik zgaszony, grzybek lub dźwignia od WOM w pozycji wyłączonej,

2. Przycisk Auto WOM (o ile jest) wyłączony

3. Zdejmujemy lewą część pokrywy przy liczniku tam gdzie są bezpieczniki. W górnej skrzyneczce po prawej stronie mamy pionowo dwa wolne piny 1 i 2 ktore nalezy zewrzeć przewodem ze sobą.

4. Uruchamiamy silnik i ustawiamy obroty silnika na 1000 +/- 50. Tu mała uwaga. Ponieważ wałek jest załaczany za pomocą oleju proponuje przed całą procedurą kalibracji uruchomic silnik na kilka minut w celu rozgrzania oleju. Kontrolka WOM zaczyna mrugać w cyklu 3 mrugnięcia i krótka przerwa.

5. Dla ciagników wyposażonych w przycisk Auto WOM i przyciski na błotnikach musimy je zaprogramować aby system je "widział" Przycisk Auto WOM jest trój pozycyjny, tj mozna go wyłaczyc, właczyć i nacisnąć dalej do położenia chwilowego.

Kolejno: właczamy na 1 sekunde przycisk Auto WOM, następnie na 1 sekundę naciskamy go dalej i przytrzymujemy w połozeniu chwilowym, po czym wracamy do pozycji wyłączonej.

Naciskamy jednocześnie oba przyciski WOM na błotniku (obojętnie którrym) na 1 sekundę.

6. Właczamy napęd wałka (grzybkiem lub dźwignią). W efekcie kontrolka WOM przestaje mrugać i zapala sie na stałe. sterownik załacza wałek i zapamiętuje prędkosć WOM. Czekamy cierpliwie do końca tej operacji tj jak kontrolka WOM zacznie mrugać w cyklu 4 mrugniecia i krótka przerwa.

7. Wyłączamy WOM i gasimy ciagnik, usuwamy zworę.

 

Po takiej kalibracji i ponownym uruchomieniu silnika na chwilkę zapala sie kontrolka WOM i przycisku AUTO WOM po czym obie gasną. Jest to swego rodzaju self test.

 

W moim przypadku najbardziej zależało mi na automatycznym właczaniu i wyłączaniu WOM przy podniesieniu/opuszczeniu podnośnika z brona aktywną. Aby to zrobić postępujemy nastęująco:

Ustawienie momentu wyłaczenia wałka:

1. WOM wyłaczony

2. Pokrętłem regulacji wysokosci podnośnika ustawiamy zadaną wysokość przy której WOM ma się wyłaczyć

3. Przycisk Auto WOM z pozycji OFF przełaczamy bezpośrednio do pozycji chwilowej i przytrzymujemy na 1 sekundę, po czym przełaczamy na OFF. Podczas naciskania kontrolka na przełacznika raz mrugnie i sterownik wyda jeden sygnał dźwiekowy.

 

Ustawienie momentu właczenia wałka:

1. WOM wyłączony

2. Pokrętłem regulacji wysokosci podnośnika ustawiamy zadaną wysokość przy której WOM ma się właczyć

3. Przycisk Auto WOM przełaczamy szybko dwukrotnie bezpośrednio z pozycji OFF do pozycji chwilowej i przytrzymujemy na 1 sekundę, po czym przełaczamy na OFF. Podczas naciskania kontrolka na przełacznika dwa razy mrugnie i sterownik wyda dwa sygnały dźwiekowe.

Gotowe :) wałek powinien sam się właczyc i wyłaczyc  przy zadanych wysokosciach. Warto pamietać że w zwiazku z tym iz podnośnik wykonuje pełny ruch a załaczenie wałka zajmuje chwile zaprogramowane punkty moga sie nieco różnić od rzeczywistego momentu włączenia wałka. W moim przypadku przy podczepieniu brony aktywnej musiałem nieco skorygowac głównie punkt właczenia wałka tak aby brona właczała sie jeszcze przed zagłębieniem w ziemie. To logiczne - programujemy punkt załaczenia niejako w pozycji stacjonarnej a podnoszac/opuszczajac maszyne za pomoca przycisku podnośnik cały czas sie porusza, zanim natrafi na punkt włączenia/ wyłączenia porusza sie dalej a włączenie wałka tez zajmuje chwile.

 

Mam nadzieje że opis jest w miare czytelny i komus sie przyda

 

image.png

Edytowano przez Lukas85
  • Like 1

Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Przy ustawieniu automatycxnego włączania i wyłączania ciągnik miałeś zgaszony?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    38
13 godzin temu, ramzes10 napisał:

Przy ustawieniu automatycxnego włączania i wyłączania ciągnik miałeś zgaszony?

Na uruchomionym silniku bo musisz zmienic pozycje podnosnika przy ustalaniu pozycji górnej i dolnej


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Lukas85    38

Kalibracja EHR jest w  kilku opcjach w zależnosci czy ma wykorzystywac jeden czy dwa czujniki w cięgnach. Mam po angielsku gdzies juz zamieszczałem na forum


Ursus C-330, New Holland TD90D, Case MX120, Claas Dominator 96, quad Honda Rubicon 500

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adasrogas    0

Czy ciągniki tej serii mają WOM o stałych obrotach  - tzn 540 obr niezależnie od prędkości obrotowej silnika?  Czy obroty wałka zmieniają się wraz z dodaniem "gazu" w silniku?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez miskoo
      Witam
      Szukam pompy Lucas do Case mx 90c.
      Numery z tabliczki
      1272
      8923a040t
      31600hrg
      u2644f308cg/2/2350
      Numer na obudowie 7185/200E
      Zdjęcia nie zrobię bo jest całkowicie rozkopana.
      Najlepiej nowy leżak magazynowy lub regenerowana.
      Ktoś  wie może do jakich modeli była jeszcze montowana ta pompaa?
      Pozdrawiam wszystkich
    • Przez Bogdan19
      Witam mam taki problem z moim case mx 100c że nie chce mi się załączyć przedni napęd i wałek wom nie wie ktoś co to może być z góry dziękuje 
    • Przez kamilb1996
      Witam, mam problem z podnośnikiem w case cx. Nie działa podnoszenie i opuszczanie w kabinie, natomiast na błotnikach wszystko w porządku. Sprawdziłem czy przyciski na błotnikach są nie podparte, potencjometr wymieniony i dalej to samo . Święci błąd C oraz 8 . Jest mi w stanie ktoś pomóc?
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez Bogdan19
      Witam mam taki problem z moim case mx 100c że nie chce mi sie załączyć przedni napęd i wałek wom nie wie ktoś co to może być z góry dziękuje 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj