Skocz do zawartości
prezes893

Akumulatory do Bizona

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
prezes893    0

witam. w moim bizonie Z056 padły akumulatory (ileś tam letnie centry 175Ah/950A) nie ładuje w obu akumulatorach pod prostownikiem jednej z cel tzn. elektrolit nie gotuje się podczas ładowania. Po naładowaniu Bizon odpala, ale po kilku dniach nie masz szans aby obróciły silnikiem. Zastanawiam się nad zakupem nowych akumulatorów czy akumulatory o pojemności 140Ah wystarczą (są znacznie tańsze niż 175Ah)?? a może mogą być 100Ah??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ochen    28

Powinny być 165-170Ah, ale kombajnu używa się w lecie gdzie temperatury są wysokie i nie ma problemu z zapalaniem wiec myślę że 140Ah powinno boć ok. Podstawa to sprawny rozrusznik, włącznik masowy i przewody.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

damianmmmm    0

Ja w swoim mam 2 x 100 Ah i rekorda nimi zapalam bez problemu. Współpracują z MTZ 82. Spokojnie ci wystarczą

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie w rekordzie wymieniałem 2 lata temu i mam 2 x 180 Ah,i zapala z dotyku ;)


Mocy dostarczają: -Massey Ferguson- & -Case- & -U-R-S-U-S-!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeśli silnik jest w dobrym stanie to na dwóch 100 odpali, większych niż 140 nie ma sensu kupować, kombajn odpala się 2 razy na dzień w 30 stopniowych upałach, także szkoda pieniędzy na większe.

 

W MF 6 cylindrowym o pojemności prawie 6 litrów fabrycznie zamontowane są 2x74 Ah 12V i jakoś kręci ;). W kombajnie to by już nie przeszło ze względu na koło zamachowe, pasy, pompy hydrauliczne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Michal7010    0

ja w swiom bizonie miałem dwie 110 i wytrzymały 11 lat a z odpalaniem nie było zadnego problemu,wiec twój wybór.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Po naładowaniu Bizon odpala, ale po kilku dniach nie masz szans aby obróciły silnikiem.

Ja na Twoim miejscu nie kupowałbym nic, naładujesz przed żniwami i wytrzymają przecież jak przyjdzie robota to się jezdzi codziennie ;)


Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro30    10

Ja w swoim mam 2 140 i to starcza z powodzeniem wczesniej mniałem 2 110 i też było dobrze. Po co przepłacać jak te 140 są tańsze a wystarczą.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcin91    280

Ja w swoim mam 180Ah i 200Ah, a może lepiej poszukać jakichś używanych większych akumulatorów? Bo na mniejszych akumulatorach mogą się męczyć przy zapalaniu :/

 

W MF 6 cylindrowym o pojemności prawie 6 litrów fabrycznie zamontowane są 2x74 Ah 12V i jakoś kręci ;). W kombajnie to by już nie przeszło ze względu na koło zamachowe, pasy, pompy hydrauliczne.

 

Nie ma co porównywać zachodnich sprzętów do polskich, byłem świadkiem jak kombajn JD 965 z slinikiem 6-cylindrowym był odpalany z akumulatora coś koło 90Ah, to mnie zadziwiło, bo sami widzicie po tym temacie jakie akumulatory mamy w Bizonach :D


Mój kanał YouTube ----> MarcinExplorer

Mój fanpage na Facebooku ----> MarcinExplorer

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kadman    0

Dzisiaj odpalałem bizona Z040 okazało się że 1 aku padł (2x100Ah) więc założyliśmy z mechanikiem aku z samochodu 50Ah i zapalił co do akumlatorów to mechanik się chwalił że był u jednego faceta to jeżdził na dwuch aku od samochodu (maluch) tylko musiął cały czas jeździć na światyłach aby nadmiar prądu z prądnicy nie wygotował wody

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    1

Pewnie,że na aku od samochodu odpala, i nawet śmiało można jeździć i myślę,że niekoniecznie na światłach - po to mamy regulator. No ale - jak regulator wysiądzie to strach pomyśleć co się stanie z tak małym akumulatorem. Duży akumulator wtedy ma większe szanse na przetrwanie. Zresztą wiadomo - im większe tym lepsze.

Ja w swoim miałem 2* 170Ah. Jeden padł już w tamtym roku, ale do końca sezonu chodził. W tym roku kupiłem aku 125 Ah do ciągnika i jednocześnie zakładany będzie na sezon do Bizona.

 

prezes893 - jeśli odpala Ci na drugi dzień, to go zostaw-niech sezon posłuży. Byle jak w nocy kosisz, to pół godz przed zakończeniem roboty wyłączyć zbędne światła by nabić akumulatory. Ja po spojrzeniu na voltomierz wiem, czy mi jutro odpali czy nie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
prezes893    0

niestety nie trzymały już na drugi dzień silnikiem nie obróciły. kupiłem Centry 175/950A w firmie Akumix cena za jedną sztukę 520zł ale za dwie zapłaciłem 1020 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ja kupiłem akumulator zapa 180 Ah i myślę sprubuję zapalić na jednym akumulatorze i ku mojemu zdziwieniu zapalił bez wększych problemów a prawie rok stał nieodpalany i teraz myślę przerobić na 12 volt instalację to znaczy wymienić rozrusznik alternator i żarówki albo wstawić 2 mniejsze akumulatory bo różnica w cenie jest spora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
armi95    0

Ja mam 10 letnie JENOX 2x170Ah i takie bym polecał. Kombajn pali na dotyk.


<<SPRZEDAM>> Taśmociąg do kostek siana lub słomy w bdb stanie z zaczepem do ciągnika. Jest on na kołach gumowych. Mało używany. Tanio. Okolice Węgrowa, Korytnicy. W razie pytań pisać na PW. <<SPRZEDAM>>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    1538

Ja mam worldbat chyba 170 3 sezon dopiero chodzą no ale u mnie czesto się gasi i odpala silnik :)

pamiętajcie o czyszczeniu korków odpowietrzających , ich zatkanie grozi eksplozją akumulatora ! w szkole nauczyciel opowiadał jak pracownik szkoły o tym zapomniał i rozpier.. oba na raz :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dcnt    9

Ja tam z MTZ-ta wyciagam na zniwa 2x110 Ah i jeszcze z nimi problemu nie bylo, ciagnik i tak wtedy nie jezdzi bo starszy nie chce sie nawet uczyc nim jezdzic :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrols    0

Witam

Mój Bizon odpala na 2x88Ah. Są to już stare akumulatory, wyciągnięte jakieś 5 lat temu z ładowarki i traktora. Odpalam na nich już 5 rok i zawsze odpalę.

Edytowano przez piotrols

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

W Bizonie super mam 2x Scania Heavy Duty 225Ah 1200A od Scani kupione po 300zł za sztukę używane, od handlarza takimi rzeczami, a na wymianę wziął 3x 6v od ciapka, koleś miał mniejsze ale jeden miał nadpalony słupek to podziękowałem. Silnik pali na dotyk, aż się boję czy nie za duże :blink:

 

Aku są takie, że we dwie osoby je ciężko włożyć, ale była okazja to się wzięło.

 

 


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matrixhex    0

witam. w moim bizonie Z056 padły akumulatory (ileś tam letnie centry 175Ah/950A) nie ładuje w obu akumulatorach pod prostownikiem jednej z cel tzn. elektrolit nie gotuje się podczas ładowania. Po naładowaniu Bizon odpala, ale po kilku dniach nie masz szans aby obróciły silnikiem. Zastanawiam się nad zakupem nowych akumulatorów czy akumulatory o pojemności 140Ah wystarczą (są znacznie tańsze niż 175Ah)?? a może mogą być 100Ah??

 

6 sezon na 2x 75Ah

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bobytempelton    158

Ja miałem kiedyś przypadek że padł mi alternator przeładował(zagotował) akumulatory ktore później wybuchły, a było z 3 dni do końca żniw, i przywlekłem z pobliskiej kasacji samochodów 2 w miare dobre akumulatory jeden 60ah, a drugi 74ah, założyłem i palił bez problemów tylko na światłach musiałem jeździć pomimo już zrobionego alternatora i nowego regulatora,później komuś dałem te akumulatory...


Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez MAŁYROLNIK1
      Potrzeuje szybko instrukcj opsługi
    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
×