JurekPa

Schemat instalacji elektrycznej Case 785.

Polecane posty

JurekPa    0

Poszukuję schematu instalacji elektrycznej do traktora Case 785.

Również instrukcji napraw - jeśli ktoś posiada...

Traktor stał podobno dłuższy czas nieużywany. Sporo było porozpinanych przewodów, zaśniedziałych złączy, skorodowane wnętrze przekaźników, żadne kontrolki nie działały, alternator nie ładował itd. itp. Głównie bałagan jest widoczny pod kierownicą. Trochę się udało uruchomić zasadniczych obwodów, ale zostało uruchomić włączanie przedniego napędu, wskaźniki, światła.
Bez schematu da się zrobić, to nie jest skomplikowany układ - tylko kwestia czasu, a pomagam teraz zdalnie, schemat bardzo by to ułatwił.
Nie wiemy nawet, do czego służą poszczególne przełączniki.
A jakże, kupiona została papierowa instrukcja obsługi od pewnego polskiego sprzedawcy, ale niczego właściwie nie wyjaśnia...
Konkretnie na początek - jeśli można proszę o odpowiedź:
1. do czego służy np. taka dźwignia po lewo od kierownicy, tuż przy jej osi - w w/w instrukcji opisana jako wielofunkcyjna? Nie zlokalizowaliśmy przełącznika kierunkowskazów i długie/krótkie, to może to?
2. zdaje się, że klawisz po lewej jest do włączania napędu przedniego, kiedy powinna świecić w nim lampka? Kiedy napięcie jest podawane do elektrozaworu, napęd jest rozłączany, w jakim położeniu klawisza?
3. są dwa klawisze po prawej, górny włącza światła, dolny nie zdążyłem sprawdzić, do czego jest?
4. kontrolki - brakuje trzech oprawek, ale jednej pewnie nie ma fabrycznie - od awaryjnych, bo jest tylko jedna ścieżka do lampki?
5. luzem jest jedna lampka na przewodach w oprawce, była wsadzona do jednego gniazda (gdzie pozostałe kontrolki, ale tamte stykają do ścieżek na folii, nie maja własnych przewodów), wychodzi z wiązki do kontrolek - do czego ona jest i gdzie powinna siedzieć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Na chomikuj.pl powinna być instrukcja, tylko że po angielsku, ten przełącznik przy kierownicy jest właśnie od kierunkowskazów, pociągnięcie do góry to zmiana świateł, wciśniecie to klakson. W klawiszu od napędu lampka świeci się gdy jest włączony, czyli prąd nie dochodzi do cewki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekPa    0
Dnia 3.09.2020 o 08:10, jaco512 napisał:

Na chomikuj.pl powinna być instrukcja, tylko że po angielsku, ten przełącznik przy kierownicy jest właśnie od kierunkowskazów, pociągnięcie do góry to zmiana świateł, wciśniecie to klakson. W klawiszu od napędu lampka świeci się gdy jest włączony, czyli prąd nie dochodzi do cewki

Dzięki za odpowiedzi. Ten przełącznik przy kierownicy zupełnie jakiś zdewastowany jest... Do kupienia gdzieś?

A ten przełącznik po prawej na dole (taki sam z wyglądu jak ten od napędu przodu i od świateł),  do czego jest?

A jak się włącza PowerShift (może ten w/w przełącznik właśnie)? W ogóle elektrycznie? Znalazłem jakiś bardzo niewyraźny schemat elektryczny, na którym są dwa przełączniki, w tym jeden nożny.

I jeszcze jest po prawej od kierownicy jest duża dźwignia żółw/zając, biegnie gdzieś na dół jakby mechanicznie miała czymś sterować, co to? Nie działa, ktoś mówił,  ze to ręczny gaz? Linka jakaś do tego powinna być, czy np. na pedału gazu jakoś wprost powinna działać?

Dnia 5.09.2020 o 10:16, andrzej78 napisał:

Dzięki, chociaż już go widziałem. 

Trochę mało wyraźny, ale chyba najlepsze, ci się udało znaleźć.

Dnia 3.09.2020 o 21:13, andrzej78 napisał:

Dzięki. Też już to widziałem...

Jest sporo informacji, ale jakby wyrywkowo...

Dlaczego nie obejmuje modelu 785, to jest jakiś nowszy model niż sama instrukcja, czy jednak są istotne różnice?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588
6 minut temu, JurekPa napisał:

Znalazłem jakiś bardzo niewyraźny schemat elektryczny, na którym są dwa przełączniki, w tym jeden nożny.

 

Jeden z przełączników jest przy pedale sprzęgła ( nacisnięcie podału sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia, jeżeli jest na zającu , nie jest to sygnalizowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekPa    0
21 godzin temu, andrzej78 napisał:

Jeden z przełączników jest przy pedale sprzęgła ( nacisnięcie podału sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia, jeżeli jest na zającu , nie jest to sygnalizowane.

To bardzo ciekawe, czyli każde naciśnięcie sprzęgła powoduje przełączenie na żółwia?

A myślałem, że ten przełacznik jest od blokowania rozrusznika - na schemacie jest "Safety Start Switch"🤔 - w takim razie gdzie jest tamten?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

 Ja mam następną wersję  tego ciągnika czyli Case 4230 i są dwa styczniki przy pedale sprzęgła.

Może być też taka sytuacja ,że pewne rozwiązania wprowadzano w trakcie produkcji lub jako warianty i nie koniecznie wszystko będzie w rzeczywistości.Przykładem było blokowanie "zająca " ( był tylko żółw) na biegu najszybszym 4H.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekPa    0
Dnia 7.09.2020 o 20:03, andrzej78 napisał:

 Ja mam następną wersję  tego ciągnika czyli Case 4230 i są dwa styczniki przy pedale sprzęgła.

Sprawdziłem. Jest jeden przełącznik, na  środku szerokości grodzi kabiny, pod akumulatorem. Ida dwa przewody  zasilający bezpośrednio z bezpiecznika, wyjście przewodem gdzieś do tyłu pod siedzeniem kierowcy, jeszcze nie zlokalizowałem, gdzie. Jeśli to jest żółw/zając, to gdzie jest cewka od tego?
Niestety, ten przełącznik jest zepsuty, zawsze rozwarty. Dostęp trudny, trzeba trochę porozkręcać, żeby się dostać.

 

Dnia 6.09.2020 o 22:04, jaco512 napisał:

Przełącznik po prawej może być do świateł roboczych lub koguta

Górny jest od świateł, pozycyjne / mijania+drogowe. Tu ciekawostka: długie / krótkie przełącza się impulsowo, załatwia to taki sprytny przekaźnik, pamiętający stan po każdym impulsie. Do tego potrafi błyskać długimi, kiedy światła są wyłączone.

Dolny przełącznik po prawej jest od awaryjnych, jeszcze nie uruchomione, bo przekaźnik / przerywacz uszkodzony jest.

Ten przełącznik wielofunkcyjny chyba sobie darujemy, sygnał dźwiękowy ma dorobiony oddzielny przycisk, długie/krótkie właśnie dorobiliśmy, zostały kierunkowskazy - dobierze się od czegoś innego.

Co do świateł roboczych, znaleźliśmy przewód idący do tyłu na złącze od świateł tylnych - przewód ucięty już za złączem. Świateł roboczych nie ma, ale pewnie były. Sporo tam przeróbek nieoryginalnych. Ale, ten sam przewód idzie na lampkę na tablicy wskaźników, lamka wygląda jak światło skierowane w dół. Nie wiemy, czym to było załączane,   w okolicy (kolo lewej nogi) są luźne przewody: dwa biało-czerwone jeden do stacyjki, pojawia się na nim napięcie w czasie rozruchu, drugi do bezpieczników - zawsze pod napięciem.

Jest jeszcze w tym samym miejscu (przy lewej nodze, nieco nad pedałem sprzęgła) dyndający, ucięty przewód od świecy płomieniowej, jak ona powinna być załączana?
Jest tam na obudowie niepodłączony taki przełącznik: dwu-pozycyjny, trzy styki - może właśnie do tej świecy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Zazwyczaj świeca podłączona jest pod stacyjkę, przekręcając kluczyk raz w prawo włączamy kontrolki, drugi raz- grzanie świecy, trzeci-rozruch.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    588

Sprawdzałeś też nad pedałem sprzęgła , czy nie ma tam stycznika ( włącznika).?  Od strony akumulatora przy  skrzyni , poprowadzony jest przewód zakończony wtyczką 2 pin. Wpięta jest w złącze , w dolnej pokrywie skrzyni. Cewka elektrozaworu półbiegów znajduje się po wewnętrznej stronie tej pokrywy ( w środku skrzyni ). Korek na klucz ampulowy 6 mm to punkt kontrolny ciśnienia. Napięcie 12V  na przewodzie zasilającym elektrozaworu powoduje uruchomienie "zająca".

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
JurekPa    0
Dnia 27.09.2020 o 19:53, jaco512 napisał:

przekręcając kluczyk raz w prawo włączamy kontrolki, drugi raz- grzanie świecy, trzeci-rozruch

To by miało sens, Tylko że stacyjka nie ma tego drugiego położenia. Po kontrolkach od razu jest rozrusznik. Może po prostu ma działać razem z rozrusznikiem? Tylko czy powinna działać zawsze, niezależnie od warunków (temperatura otoczenia i silnika)? 

 

Dnia 27.09.2020 o 21:05, andrzej78 napisał:

Sprawdzałeś też nad pedałem sprzęgła , czy nie ma tam stycznika ( włącznika).?

No jak pisałem - jest pod akumulatorem, pośrodku szerokości ściany kabiny. Ma dwie pojedyncze wtyczki, dwa pojedyncze  przewody.  Jeszcze sprawdzę przy najniższej okazji.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Świeca powinna być podgrzewana 15-30 sekund przed rozruchem, gdy temp spadnie poniżej 0.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agromichu
      Case 4220 podnośnik nie opada pod obciążeniem. Dodatkowo dźwignia od wysokości opadania podnośnika (ta do pługa) tylko podnośniła i opuszczała. Ostatnio tata jej używał i zaczął cały ciągnik drżeć i koniec końców coś się zrobiło tak, że teraz nawet podnośnik nie chce opaść pod obciążeniem. Nie wiem czy to ma znaczenie ale przy uchwycie cięgna centralnego od podnośnika wychodzi jakiś bolec i jest na wierzchu. Gdzie szukać przyczyny? Co to może być? Proszę o pomoc.
    • Przez roxor
      Witam panowie mam do was taka prośbę chce kupić case mx 135 to mój pierwszy case i nie wiem na co trzeba zwrócić uwagę w tym ciągniku jeżeli ktoś wie coś na temat tego ciągnika to proszę o wasze rady dzięki i pzdr.
    • Przez johny
      Witam czy miał ktoś z was styczność z ciągnikami tej serii JX a szczególnie chodzi mi o JX 90 a jak wiał to jakaś opinia jak wygląda itd >??
    • Przez messot
      Witam
      Pacjent bliźniaczo podobny do case mx 
      Przy zmianie z 3 na 4 połbiegu delikatnie przydusza silnik i tak samo z 2 na 1
      z 1na 2 ok 
      Z 2 na 3 ok
      Z 3 na 2 ok
      Ciśnienia posprawdzane po 19 na każdym połbiegu
      Cewki podmienione z innego ciągnika 
      Obserwacje przy zmianie z 2 na 1 na drugim koszu ciśnienie spada do ok 15b na ułamek sekundy i dopiero spada liniowo
      Na pierwszym koszu narasta liniowo 
    • Przez ProstyRolnikZPodlasia
      witam objaśni mi ktoś od czego są wszystkie pokrętła ehr w case mx 135? z góry dziękuję
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj