PaweLisowicz

C-360 nie odpala po nocy

Polecane posty

PaweLisowicz    71

Witam. Potrzebuję szybkiej porady. Po nocy nagle nie zapalił mi ciągnik. Jak chcę zapalić na krótko to się nie da bo na iskry nie ma. Dodatkowo jeszcze gdy chcę zapalić gasną kontrolki oleju i ładowania. W czym może być problem? czyżby rozrusznik? Akumulator ma rok więc jest dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

dsbh    344

Sprawdź/wyczyść wszystkie styki, połączenia/klemy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71

Prąd do rozrusznika dochodzi, gdy wcisnę starter to napięcie na aku jest dalej takie samo. Może to przez wilgoć, bo przez noc stał na dworze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SamaPrawda    139

Tak jak kolega wyżej pisze odkręć i wyczyść klemy i sprawdź wszystkie połączenia czy są w miarę ciasno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71
Napisano (edytowany)

Klemy są ok, minus wyczyszczony. Napięcie do stacyjki dochodzi, czasem raz rozrusznik zrobi takie cyk i tyle (nie wiem jak to opisać). Zaraz jeszcze na rozruszniku przeczyszczę. Nadmienię, że niedawno automat szwankował, ale po kilku stuknięciach działa do tej pory.

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149

sprawdź kable te grube czy nie są przegnite ,przepalone w izolacji ,miałem tak,sprawdź czy druty dochodzące do komutatora nie są gdzieś odłamane od komutatora,czy drut łączący uzwojenia stojana nie jest pęknięty czy przepalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    170

W skrzyni biegów wrzuć na luz !!!

Weź klucz zwykły lub francuski i połącz obie śróby na rozruszniku - tylko wrzuć na luz aby Cię nie przejechał.

Jak odpali to bendiks do wymiany.


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149

bendiks wymieniasz jak nie zazębia rozrusznik a jak rozrusznik ,,cyka" to wymieniasz cewkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71
Napisano (edytowany)
13 minut temu, tracker napisał:

W skrzyni biegów wrzuć na luz !!!

Weź klucz zwykły lub francuski i połącz obie śróby na rozruszniku - tylko wrzuć na luz aby Cię nie przejechał.

Jak odpali to bendiks do wymiany.

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

Idę załatwić drugi rozrusznik, bo dziś trzeba ziemniaki kopać i czasu mało. 

@witejus Czyli rozrusznik do rozebrania i regeneracji ? 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    170

ok, niedokładnie przeczytałem ... pozdr


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149
3 minuty temu, PaweLisowicz napisał:

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

Idę załatwić drugi rozrusznik, bo dziś trzeba ziemniaki kopać i czasu mało. 

@witejus Czyli rozrusznik do rozebrania i regeneracji ? 

najpierw sprawdż dokładnie te grube kable ,przez ten gruby kabel ,łącznik między akumulatorami kilka razy rozbierałem rozrusznik a objawy były podobne jak u ciebie ,bo przez przypadek okazało się że był upalony ,ugnity  przy klemie a z zewnątrz nic nie było widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71
Napisano (edytowany)

Kabel na klemie przy plusie jest zardzewiały i zaśniedziały, zaraz przeczyszczę.  Jeśli chodzi o ten "cyk" to bardziej słychać jakby zęby o siebie się oparły i dalej  nie ruszyły już. 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149
53 minuty temu, PaweLisowicz napisał:

Nadmienię, że niedawno automat szwankował, ale po kilku stuknięciach działa do tej pory.

automat w sensie cewka? a z kąt wiesz że działa to że stuka to nie znaczy że działa ,mogą być wypalone styki wewnątrz a jak piszesz że

 

19 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

to na 100% jest przerwa w kablach ,spróbuj prowizorycznie podłączyć rozrusznik innymi kablami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris91    155

To i u mnie było takie trrryyyyyy przy rozruszniku, a wyszło że nakrętka na klemie była za słabo dokrecona mimo że luzu nie było i lekko przyśniedziały i też gasły kontrolki i nie zapalał, a po dokręceniu i oczyszczeniu zapalił od strzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71
Napisano (edytowany)

Rozwiązało się. Wstyd pisać, ale przewód na plusowej klemie zardzewiał, zaśniedział 😖 Niepotrzebnie założony temat. Teraz czym zabezpieczyć klemy i przewody na aku? wazeliną? Jeszcze w styczniu czyściłem te przewody :( 

@witejus Dzięki za pomoc

 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149

cieszę się że pomogłem,ja smaruję smarem miedzianym ,można i wazeliną

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    170

Normalka, to się przecież pierwsze sprawdza ...


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71

Na szybko posmarowałem smarem do łożysk. Człowiek zawsze myśli o najgorszym na początku i tak to jest. Patrzyłem na te klemy pierw, lecz jak na alteratorze było 12,7v to pomyślałem, że dobrze jest i to tylko lekki nalot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    26

To dobrze że udało sie rozwiązać problem - ja już Ci miałem radzić żebyś traktora na noc nie gasił 😉

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    71

To bym się rano zdziwił jakbym korbę bokiem zobaczył :ph34r: Jeszcze dziś jak odkręcałem plusowa klemę z aku to dotknąłem przypadkowo przewodu hamulcowego kluczem i zrobiło zwarcie, przewód się stopił i płyn hamulcowy się zapalił 😱  Ewidentnie sąsiadka ta wredna baba uroków mu dała choć jest czerwony ciągnik xD

  • Confused 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    2149
9 minut temu, PaweLisowicz napisał:

 Jeszcze dziś jak odkręcałem plusowa klemę z aku to dotknąłem przypadkowo przewodu hamulcowego kluczem i zrobiło zwarcie, przewód się stopił i płyn hamulcowy się zapalił 😱  Ewidentnie sąsiadka ta wredna baba uroków mu dała choć jest czerwony ciągnik 

ty nie wiń sąsiadki tylko siebie,żelazna zasada,zawsze najpierw odkręć i odłącz klemę minusową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLNIK7
      Tak jak w tytule, chciałbym usłyszeć opinie na ich temat. Są one zamiennikami Magnetona, a produkuje je jakaś litewska firma. Pojawiły sie one niedawno na Allego, a ich cena jest kusząca ponieważ taki rozrusznik kosztuje w granicach 350zł, jak wiadomo nowego Magnetona za taką kasę sie nie kupi. Piszcie co o tym myślicie!
    • Przez waldek315
      jak wam długo działa włącznik do kierunkowskazów bo mi tak ok rok i nie wiem czym go zastąpić żeby tak szybko się nie psuł
    • Przez włodek
      Witam,
      W związku z tym że deska w 3p raczej nie jest jakoś bardzo pojemna i miejsca w niej mało, chciałem zapytać czy jest jakiś wskaźnik którym można zastąpić ten od temperatury lub ciśnienia powietrza ale żeby dodatkowo pokazywał jeszcze inne parametry silnika? Mogę też zastąpić oba gdzie np jeden będzie wskazywał ciśnienie powietrza i ładowanie a drugi ciśnienie oleju i temperaturę oleju. Konfiguracja oczywiście dowolna. Można oczywiście przykręcić gdzieś do kabiny dodatkowe dwa od ładowania i ciśnienia oleju ale nie o to chodzi. Wolał bym to mieć na desce razem z innymi wskaźnikami. 
    • Przez Paweł_478
      Witam mam pytanie posiadam w ciągniku zainstalowane orginalne gniazdo 3 pinowe chciałbym do niego podłączyć lampę robocza LED 48w czy jest możliwość takiego podłączenia czy nie obciąży to za bardzo tego gniazda z góry dzięki za odpowiedź 
    • Przez lukash0
      Mam pytanko odnośnie zegara ładowania akumulatorów w c360. Niedawno założyłem alternator i nie wiem jak do niego podłącyć zegar. Na zegzrze są 2 wejścia + i - jak do + podłącze kabel z alternatora to na drugim styku (-) też pojawia się napięcie i jak do niego dam mase to zegar coś niby wskazuje ale mi sie wydaje że to jest stała wartość i wtedy nie ma ładowania na akumulatorach. Może ktoś pomóc??
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj