PaweLisowicz

C-360 nie odpala po nocy

Polecane posty

PaweLisowicz    88

Witam. Potrzebuję szybkiej porady. Po nocy nagle nie zapalił mi ciągnik. Jak chcę zapalić na krótko to się nie da bo na iskry nie ma. Dodatkowo jeszcze gdy chcę zapalić gasną kontrolki oleju i ładowania. W czym może być problem? czyżby rozrusznik? Akumulator ma rok więc jest dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

to że ma rok nie świadczy o tym że dobry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Prąd do rozrusznika dochodzi, gdy wcisnę starter to napięcie na aku jest dalej takie samo. Może to przez wilgoć, bo przez noc stał na dworze? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SamaPrawda    412

Tak jak kolega wyżej pisze odkręć i wyczyść klemy i sprawdź wszystkie połączenia czy są w miarę ciasno

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Klemy są ok, minus wyczyszczony. Napięcie do stacyjki dochodzi, czasem raz rozrusznik zrobi takie cyk i tyle (nie wiem jak to opisać). Zaraz jeszcze na rozruszniku przeczyszczę. Nadmienię, że niedawno automat szwankował, ale po kilku stuknięciach działa do tej pory.

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471

sprawdź kable te grube czy nie są przegnite ,przepalone w izolacji ,miałem tak,sprawdź czy druty dochodzące do komutatora nie są gdzieś odłamane od komutatora,czy drut łączący uzwojenia stojana nie jest pęknięty czy przepalony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tracker    633

W skrzyni biegów wrzuć na luz !!!

Weź klucz zwykły lub francuski i połącz obie śróby na rozruszniku - tylko wrzuć na luz aby Cię nie przejechał.

Jak odpali to bendiks do wymiany.


Bóg Honor Ojczyzna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471

bendiks wymieniasz jak nie zazębia rozrusznik a jak rozrusznik ,,cyka" to wymieniasz cewkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88
13 minut temu, tracker napisał:

W skrzyni biegów wrzuć na luz !!!

Weź klucz zwykły lub francuski i połącz obie śróby na rozruszniku - tylko wrzuć na luz aby Cię nie przejechał.

Jak odpali to bendiks do wymiany.

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

Idę załatwić drugi rozrusznik, bo dziś trzeba ziemniaki kopać i czasu mało. 

@witejus Czyli rozrusznik do rozebrania i regeneracji ? 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471
3 minuty temu, PaweLisowicz napisał:

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

Idę załatwić drugi rozrusznik, bo dziś trzeba ziemniaki kopać i czasu mało. 

@witejus Czyli rozrusznik do rozebrania i regeneracji ? 

najpierw sprawdż dokładnie te grube kable ,przez ten gruby kabel ,łącznik między akumulatorami kilka razy rozbierałem rozrusznik a objawy były podobne jak u ciebie ,bo przez przypadek okazało się że był upalony ,ugnity  przy klemie a z zewnątrz nic nie było widać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Kabel na klemie przy plusie jest zardzewiały i zaśniedziały, zaraz przeczyszczę.  Jeśli chodzi o ten "cyk" to bardziej słychać jakby zęby o siebie się oparły i dalej  nie ruszyły już. 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471
53 minuty temu, PaweLisowicz napisał:

Nadmienię, że niedawno automat szwankował, ale po kilku stuknięciach działa do tej pory.

automat w sensie cewka? a z kąt wiesz że działa to że stuka to nie znaczy że działa ,mogą być wypalone styki wewnątrz a jak piszesz że

 

19 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Pisałem, że na krótko wogóle iskry nie ma, no może taka mała niewidoczna.

to na 100% jest przerwa w kablach ,spróbuj prowizorycznie podłączyć rozrusznik innymi kablami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kris91    2989

To i u mnie było takie trrryyyyyy przy rozruszniku, a wyszło że nakrętka na klemie była za słabo dokrecona mimo że luzu nie było i lekko przyśniedziały i też gasły kontrolki i nie zapalał, a po dokręceniu i oczyszczeniu zapalił od strzała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Rozwiązało się. Wstyd pisać, ale przewód na plusowej klemie zardzewiał, zaśniedział 😖 Niepotrzebnie założony temat. Teraz czym zabezpieczyć klemy i przewody na aku? wazeliną? Jeszcze w styczniu czyściłem te przewody :( 

@witejus Dzięki za pomoc

 

Edytowano przez PaweLisowicz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

Na szybko posmarowałem smarem do łożysk. Człowiek zawsze myśli o najgorszym na początku i tak to jest. Patrzyłem na te klemy pierw, lecz jak na alteratorze było 12,7v to pomyślałem, że dobrze jest i to tylko lekki nalot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91

To dobrze że udało sie rozwiązać problem - ja już Ci miałem radzić żebyś traktora na noc nie gasił 😉

Pzdr

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PaweLisowicz    88

To bym się rano zdziwił jakbym korbę bokiem zobaczył :ph34r: Jeszcze dziś jak odkręcałem plusowa klemę z aku to dotknąłem przypadkowo przewodu hamulcowego kluczem i zrobiło zwarcie, przewód się stopił i płyn hamulcowy się zapalił 😱  Ewidentnie sąsiadka ta wredna baba uroków mu dała choć jest czerwony ciągnik xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witejus    8471
9 minut temu, PaweLisowicz napisał:

 Jeszcze dziś jak odkręcałem plusowa klemę z aku to dotknąłem przypadkowo przewodu hamulcowego kluczem i zrobiło zwarcie, przewód się stopił i płyn hamulcowy się zapalił 😱  Ewidentnie sąsiadka ta wredna baba uroków mu dała choć jest czerwony ciągnik 

ty nie wiń sąsiadki tylko siebie,żelazna zasada,zawsze najpierw odkręć i odłącz klemę minusową

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj