V12

Fiat 680 - Zbyt wysokie ładowanie altenator Magneti-marelli Szukaj w tym temacie

Polecane posty

V12    17

Witam
Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo
Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V
Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru prądu i napecie rośnie
Kiedy akumulator jest choć troche rozładowany to jeż jest ok , problem pojawia sie kiedy po kilku godzinach pracy naładuje sie do pełna i nie pobiera juz prądu
W tym ciagniku kiedy nie ma włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator wskaźnik temperatury i paliwa
Problem jest od 7 lat ale teraz myśle na wymiana alternatora na inny typ po w ciągu 7 lat dziś załozyłem 3 akumulator
W innym ciągniku mam alternator Valeo ale 6 diodowy i tam ładowanie nie przekroczy 14,5V nawet po 10h pracy a tam tak samo kiedy nie włączonych świateł to jedynym odbiornikiem prądu jest akumulator
Alternator we fiacie jest prawie takie jak jak we Fiacie Cinqecento 900 , regulator napięcia pasuje , jest 9 diodowy , mostek prostowniczy stojan i wirnik był sprawdzany .
A ciekawostką jest że kiedy napecie skacze ponad 15V to delikatnie żarzy sie kontrolka ładowania , wystarczy włączyć postojówki albo radio i wtedy gasnie i napięcie wraca do normy


Motocykliści to jedna rodzina :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vat    165

Moim zdaniem diody wzbudzenia do wymiany - jest ich 3 i są mniejsze od prostowniczych.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez c330ursus
      Coś przeczuwam że moja prądnica w C-330 padła, ale nie wiem jak to sprawdzić? Jak by padła to kupie nowy alternator
       
      Jak by ktoś wiedział jak sprawdzić czy prądnica działa to proszę o odpowiedź
    • Przez wicek
      Muszę kupić prostownik  ,a jest tego tyle że można zwariować .Przeznaczenie do samochodu i ciągnika  , samochód poj. około 60 ah , ciągnik do 200ah.
      Napiszcie jakie posiadacie i się sprawdzają.
    • Przez Stasek
      kupiłem nowy orginalny alternator i nie mam pojecia jak podłączyc zamiast prądnicy
    • Przez rosiu_xd
      Witam, mam problem z ładowaniem i z tego co pomierzyłem to na przewodzie od pradnicy przy samym regulatorze pokazuje napiecie do 14.5V czyli jakby okej, a wyjsie z regulatora na stacyjke pokazuje maks 12.5V bez obciążenia, ze swiatalmi to spada ponizej 12V, i tak chcialem sie upewnic czy regulator do wymiany czy cos innego moze byc?
    • Przez Skowron15
      witam kupiłem nowy alternator 700W 50A z wbudowanym regulatorem ruski do mtz 82 Stary altek był na 5 wyjść z osobnym regulatorem a ten nowy jest na 3 i niewiem jak go podłączyć

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj