panmino

Jak wyregulować pompę Motorpal

Polecane posty

panmino    26

Czołem, mam problem z ciągnikiem, wiele osób mówiło, że objawy mówią, że należy podkręcić dawkę paliwa. Jestem drugim właścicielem, widać, że wcześniej było przy pompie grzebane. Pompa była już u dwóch pompiarzy w ubiegłym roku, ale obaj twierdzili, że sekcje są w porządku, wtryski nowe, bla, bla, bla...

Nikt nie pochylił się nad korektorem dawki paliwa. Może sam spróbuję coś pokręcić. 

Może ktoś wie, do czego służy śrubka pod dekielkiem z prawej strony? Jak reguluje się korektor dawki paliwa?

20200801_101001.jpg

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

O jakich objawach mówisz? To jest belarus czy farmer? Mówisz o tym dekielku na górze pompy po prawej?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Słaby, kopci, pierdzi pod obciążeniem, nie trzyma wolnych obrotów. Raz 500, za chwilę 800 obr/min.

Belarus 1025

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Tak.

Mówię o dekielku u góry po prawej - tam jest ciśnieniowy korektor dawki paliwa. I tam można ustawić napięcie sprężyny oraz położenie grzybka na dole.

Mówię też o dekielku po prawej, gdzie też są śruby regulacyjne.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

Nie wiem co jest z tymi pompami. Walczę ostatnio z farmerem i też nie mogę dojść ładu. W pompie zacina się listwa i pompiarze na stole też nie widzą gdzie tkwi problem. Dodatkowo w farmerze jest inne koło zamachowe i nie wiadomo według czego ustawić początek wtrysku ale metodą prób i błędów udało mi się na razie ustawić to tak że silnik w miarę ładnie pracuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosik88    0

Cześć, widziałem że kiedyś miałeś problemy z pompą Motorpal w mtz i jestem ciekawy czy doszedłeś z tym do jakiegoś ładu albo czy chociaż mógłbyś mi trochę naświetlić jak tam mozna coś podregulować. Mam taki problem że traktor od samego początku jest dziwnie przymulony i słabo się zbiera, jak sie daje gaz to jakby tylko powietrze przedmuchiwał zero jakiegoś dymka jakby miał strasznie małą dawkę paliwa. Mam mtzety bez turbo to sie zbierają dużo lepiej niż 1025 z tą czeską pompą. Odkręcałem ten dekielek na tyle pompy są tam trzy śrubki jedna tak z boku całkiem i jedna wyżej i druga nizej zakontrowane na klucz 10mm, jest też ten taki dekielek okrągły u góry pompy gdzie podobno jest jakas spreżyna, tam idzie też rurka z powietrzem taka na holenderek ale tego nie ruszałem, byłbym wdzieczny za jakąś wskazówke, pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
panmino    26

Z pompą byłem u dwóch "fachowców" i wciąż była tragedia. Wysłałem pompę do Rzeszowa, tam jest autoryzowany serwis motorpala i chłopaki powiedzieli, że jest dramat i naprawa będzie kosztować 2900 i sugerowali kupnie nowej, skończyło się na wydatku 3350 złotych na nową pompę...A w ogóle to zrobiłem remont silnika w i teraz chodzi bez porównania lepiej.

Po czasie słyszałem, że są na rynku jakieś chińskie pompy po 1100 złotych, że chodzą super, tylko serwisu później może nie być.

Edytowano przez panmino

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koper88    59

W moim przypadku silnik trafił do Zwolenia razem z pompą i po remoncie wszystko na razie jest w porządku. Nie mam pojęcia w jaki sposób ustawiali początek wtrysku ani co robili w pompie. Ogólnie to od zimy wszystko śmiga.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosik88    0

Nie daje mi to spokoju i zrobiłem taki test dzisiaj, że dałem tam jakiś średni bieg ustawiłem reczny gaz na 1500 i traktor se jechał, wcisnąłem hamulec zdusiło bez problemu, zapaliłem dałem obroty 1900 na tym samym biegu ruszyłem wcisnąłem hamulec ile wlazło z całej siły a silnik tylko czarny dymek i ciągnie jak oszalały tylko gwizda. Ale bez jaj ze bede wszystko robil na 2000obr bo do 1800 to prawie nic siły i jakiegoś zrywu tylko tak leniwie ledwo co jakby samo powietrze miał ani kszty dymka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sosik88    0

Jakby ktoś mial identyczny problem jak ja to doszedłem z tym co zrobic zeby od spodu była moc, była to kwestia tego korektora, powinno sie to na maszynie zrobić ale pomalutku i z głową da się to ogarnąć też na ciągniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Art90    0
Dnia 9.07.2021 o 18:24, sosik88 napisał:

Jakby ktoś mial identyczny problem jak ja to doszedłem z tym co zrobic zeby od spodu była moc, była to kwestia tego korektora, powinno sie to na maszynie zrobić ale pomalutku i z głową da się to ogarnąć też na ciągniku.

Witam jak to zrobiłeś bo mam ten sam problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj