Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Deutz fahr agrotron 90,  1999r.  Pojawil się problem w traktorze a  mianowicie przy włączeniu przedniego napędu uruchamia się blokada mostow mimo że przełącznik nie jest wlaczony i przy próbie jazdy na skreconych kolach zgrzyta przedni most, po zatrzymaniu i wyłączeniu napędu wyraźny strzał z kół z naprezenia. Przy wyłączonym napędzie blokady tylnego mostu nie ma bo testowałem. Ciągnik głównie pracuje w turze a bez napędu jest to bardzo problematyczne. 

Proszę o rady od czego zacząć poszukiwanie usterki czy szukać dobrego fachowca. Pozdrawiam.

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Przeprowadziłem dziś wszelkie możliwe kombinacje jakie przyszły mi do głowy. Zaparlem się i takie rezultaty:

1. Opcja z wyłączonym napędem i wyłączona blokada - kręci jedno koło tylne albo koła tylne na przemian. 

2. Włączony naped, blokada wylaczona- kręci się koło z tylu bądź na przemian plus do tego 2 przednie koła równocześnie 

3. Włączona blokada mostu, napęd wyłączony (święci się kontrolka od blokady i napędu)- kręci się koło z tylu bądź na przemian plus do tego 2 przednie koła równocześnie 

4. Z odlaczona cewka z tylu na elektrozaworze od blokady mostow sytuacja jak w pkt 2 i 3 . Natomiast zmierzylem miernikiem po włączeniu blokady na wtyczce pojawia się 12V natomiast napędu brak napięcia. 

 

I teraz moje pytanie co steruje zalaczaniem napędu przedniego mostu a co steruje jego blokada? Gdzie w przednim moście jest elektrozawor bądź jak jest sterowane jego blokada?

Osobiście blokada mostow nie jest mi potrzebna i nigdy nie używałem bo potrzeby nie było.  

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Blokada jest typu "no-spin" załącza się automatycznie już doczytałem na ten temat. Najpierw zacznę od wyplukania i wymiany oleju w przednim moście i zobaczę czy pomoże A później do mostu się brać. 

Edytowane przez Adam_k
Opublikowano (edytowane)

Tak mi jeden mechanik mówił. A drugi że tarczki i że tak ma byc. Most jest produkcji ZF typ 2025. 

Edytowane przez Adam_k

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez arty
      Jak prawidłowo używać tzw sprzęgło pięciominutowe WOM w ciągniku Deutz/Same/lamborghini?

      Mam z lewej strony dźwignie z pozycjami - Wałek WOM zależny od prędkości jazdy/luz/wałek zależny od obrotów silnika.
      Aby przełączyć dźwignię z luzu na zależne od prędkości jazdy mogę to zrobić przy pracującym silniku - nic nie zgrzyta - aby przełączyć z luzu na zależne od obrotów murze zgasić silnik bo w przeciwnym razie jest zgrzyt.... (sprzegło pieciominutowe cały czas wyłączone). Aby wałek zaczął się obracać muszę jeszcze przekręcić elektryczny przełącznik....  -nie znam sie na tym ale to chyba to sprzęgło pięciominutowe.... - tym też wyłanczam WOM np na nawrotach...
      Gdzieś słyszałem ze  aby nie zużywało się jakieś tam łożysko powinno sie po skończonej pracy z WOM wyłączyć sprzegło pieciominutowe - właczyć luz na dzwigni i następnie sprzegło pieciominutowe znow przelaczyc na pozycję załączone tak jak w trakcie pracy WOM. Nie wiem czy ta instrukcja dotyczy konkretnej marki czy w ciagnikach SDF też powinno sie tak robić???
    • Przez tomek3105
      witam mam problem z ciagnikiem lamborghini premium 1060 
      mianowicie problem polega na tym że ciezko wrzucic bieg roboczy szybkie wolne każdą serię jak przerzucę na jadę do przodu to jest troszkę ciszej tak samo do tyłu na luzie na rozłączonej skrzyni jest najciszej jest to wersja bez połbiegów
      pompa hydrauliczna nowa
      nie wiem już czego się złapać
      kalibracja zrobiona 
      tarczki sprzęglowe zrobione 
      brak błędów na komputerze
      jest taki objaw e stuka po lewej stronie skrzyni przy silniku na wysokości jak kończy się kosz sprzęgłowy ale w samym koszu nie  było nic uszkodzone poszły nowe uszczelniacze  nie wiem co jest 
      już dużo kasy włożone i nie wiadomo o co chodzi 
      proszę o pomoc 
    • Przez radek8817
      Witam posiadam deutz agrotron mk3 135 swieci mo się kontrolka emc ładnie zapala wszystko niby działa ma moc tempomat dziala od czego ona może byc. Kolejna kontrolka  to zolw cały czas swieci zokw Skrzynia 6biegow 4 polbiegi ciagnik jezdzi normalnie szybko jak ja wyłączyć?. Kolejna sprawa pokazuje mi włączony Przedni wom i obroty przedniego womu ciagnik nie posiada przedniego womu nawet włącznika do niego ktoś cos moze podpowie o co tu chodzi 
    • Przez Wojtas3c
      Posiadam Same Silver 100.6 i potrzebuję zrobić hamulec ręczny. Od dołu skrzyni jest okienko z dojściem do hamulca postojowego. Spuściłem olej ze skrzyni i tylnego mostu około 60l i mam wgląd na klocki hamulcowe, które znajdują się na wale, tylko nie mam pojęcia jak je zdemontować ponieważ są już zjechane. Klocki te są przełożone poprzez okrągłe tarcze hamulcowe tzn. zasada jest taka że jeżeli zaciągam ręczny to wtedy zaciskają klocki tarcze hamulcowe na wale skrzyni. Tarcze hamulcowe są frezem osadzone na wale i moje pytanie czy one są osadzone na stałe czy na frezie powinny się przesuwać. Oczywiście wszystko pracuje w oleju.
      Poglądowy schemat https://sklep-agroland.pl/CZESCI-DO-CIAGNIKOW/Sektor-klocek-hamulca-recznego-jednostronny-0.171.5451.2
       
      Proszę o podpowiedź w jaki sposób zdemontować klocki i czy tarcze hamulcowe są przesuwne czy stałe na wałku.
       
      Pozdrawiam
    • Przez Daoran23
      Siema Zamierzam kupić ciągnik i podobają mi się Agrotrony 120 i proszę o wyjaśnienie Do czego służy ta niebieska Gałka z gumowym mieszkiem bo 2 obok to domyślam sieę że sekcje czyli 4 wyjścia a czy ta z mieszkiem to tez od pary czy nie bo nie które ciągniki jej nie posiadają. Jakby ktoś miał czas to niech obiaśni mi poza tym wszystkie wajchy pokrętła.  Z góry dzięki za pomoc

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v