Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
sznajdik    573

mam problem z podnośnikiem w MF3060 nie chce mi opuścic podnośnika gdy przełączam w dół tym przełącznikiem na panelu a gdy przełącze na podnoszenie to podnosi i dopiero wtedy po przełączeniu w dół opuszcza dzieje się tak przeważnie po długim postoju np. po nocy może ktoś wie o co tu chodzi i czym to może być spowodowane? z góry dzięki pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

To normalne w tym sprzęcie po każdym odpaleniu trzeba dać pstryczek do góry i można opuszczać. Trzeba się do tego przyzwyczaić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

Chłopie! Tak jest nawet w nowych. Aby po postoju uruchomić pompę należy przełącznik podnieść do góry a następnie w dół. Tak zostawiasz w dole i regulujesz wysokość ramion pokrętłem tym dużym. Jeżeli natomiast zamierzasz używać przycisków na błotniku to przełącznik ustaw na środku, żeby się elektrozawór nie zaciął.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

A co ma wspólnego pompa z pozycją przełącznika? I w jaki sposób przełączenie przełącznika na panelu EHR miało by uruchomić pompę po postoju? Bo pierwsze słyszę żeby pompę w MF30xx uruchamiało się jakimkolwiek przełącznikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

Jeju, tłumacze jak laikowi żeby zapamiętał a ty się w niepotrzebne szczegóły wdajesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
katator    473

Jejku przepraszam, że uraziłem, ale tym co napisałeś wprowadzasz ludzi w błąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sznajdik    573

nie wiem czy tak jest w nowym bo kupiłem używany a nie było by pytania żeby tak było od początku najpierw opuszczał bez przełączania do góry a teraz od jakiegoś czasu się to zmieniło i uważam to za coś nie typowego

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

To jest typowe. Przynajmniej w tych kilku które oglądałem jak kupowałem mojego tak było. Niepokojące będą objawy kiedy będzie podnośnik szarpał lub się przycinał. Trzeba po prostu wzbudzić podnośnik. Prawdopodobnie jest to zabezpieczenie przed niepowołanym opuszczeniem podnośnika z doczepionym narzędziem po uruchomieniu traktora. Bez tego wzbudzania działa u mnie podnośnik z poziomu przycisków na błotnikach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Stiv    0

Witam. Mam problem z podnośnikiem podczas pracy po podniesieniu do góry nie chciał opuścić na dół więc opuściłem go przyciskiem na błotniku, ale teraz nie ruszy. Wałek i napęd działają, alternator ładuje po przegazówce. Po włączeniu zapłonu mrugną kontrolki od ehr a po zapaleniu ciągnika już nie zaświecą. Czy to problem z prądem czy coś innego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

wyrobiły - przypaliły ci się styki w przekaźniku włączającym zasilanie. Przekaźnik ten jest wlutowany stopkami w płyte główną w takiej czarnej puszce pod panelem EHR. Jest on wielkości paznokcie na kciuku <_<

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

No i stało się. EHR umarł. Nie żyje. kontrolki nawet nie mrugną. Zasilanie na przełączniku jest i wydaje się że przełącznik działa. Dlaczego jednak nie działa podnośnik nawet z przycisków na błotnikach? Już mam depresje. rafik256 czy te styki na przekaźniku mogą być przyczyną? Czy elektrozawór się zaciął? Który to elektrozawór żeby sprawdzić? Wszystko inne działa. Model 3095.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafik256    22

zacznij od sprawdzenia elektrozaworów bo jest to najprostsza rzecz do zrobienia. Oba znajduja sie na deklu przy lewym tylnim kole. Na górze każdego z nich jest przycisk, który uruchamia elektrozawór. Naciskasz na środek tej czarnej gumy która osłania przycisk i w tym momencie podnośnik powinien zareagować.

Jeżeli elektozawory działają a pewnie tak jest to trzeba sprawdzić zasilanie EHR. Czy przyjrzałeś się dokładnie co dzieje się z kontrolkami od EHR w momencie zgaśnięcia kontrolki od ładowania?? Jeżeli obie delikatnie mignął to jest ewidentny dowód na to że styki w przekaźniku są już przypalone.

 

Jeżeli w momencie gaśnięcia kontrolki od ładowania nie będzie żadnej reakcji ze strony kontrolek EHR to trzeba sprawdzić przekaźnik "pod obciążaniem" zwróć na nie uwagę kiedy pierwszy raz po odpaleniu będziesz przestawiał włącznik EHR w pozycje podnoszenie. Byc moze dopiero wtedy kontrolki mignął. Może to być naprawdę minimalna reakcja ledwie widoczna.

 

Powyższe objawy nie zawsze występują. czasami dopiero po zmierzeniu zmian napięcia i natężenia prądu można z całą pewnością stwierdzić że to stycznik. Nawet jeżeli styki są nadpalone to napięcie może nadal występować na włączniku, jednak pod obciążeniem może ono nie być wystarczające aby EHR zadziałał.

 

Jeżeli nie wiesz jak lub nie masz czym tego zmierzyć to jest jeszcze inny sposób. Ale z tym radze uważać. Można po prostu zablokować stycznik w pozycji ON małym kawałkom gumy. W takim wypadku wkładamy tą gumę pomiędzy górne styki tak aby przysunąć blaszkę przekaźnika do cewki. W takim wypadku mamy włączone zasilanie na stałe dlatego ten sposób służy jedynie do sprawdzenia przekaźnika. Nie należy tej gumy zostawiać pomiędzy stykami na długo np całą noc, ponieważ moze to doprowadzić to uszkodzenia EHR lub spalenia cewki elektrozaworu.

 

Mam nadzieję że opisałem to w sposób w miarę przystępny. jeżeli masz jeszcze jakieś pytania to zawsze spróbuję na nie odpowiedzieć.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dabaz    98

Dzięki rafik za szczegółową odpowiedź i pokierowanie co i jak sprawdzić. Jesteś WIELKI. Sprawdziłem więc najpierw elektrozawory i rzeczywiście gdy wciskam przycisk na jednym to podnośnik się unosi a na drugim opuszcza. Zabrałem się więc za stycznik. Rozebrałem tą puszkę z napisem HITCH-TRONIC i rozdzieliłem te dwie płytki z układami. Przy pomocy silnej lupy przejrzałem wszystkie luty na płytkach i żadnych pękniętych ani stopionych nie znalazłem. Na jednej z nich jest wlutowany stycznik z cewką. Te styki nie wydają się żeby były nadpalone. Wyglądają jak nowe. Dla pewności wcisnąłem ścinkę z izolacji z kabla rozruchowego tak aby dotykało styku z drugiej strony, skręciłem wszystko i zamontowałem w traktorze. No i kurcze to samo. EHR ani nie mrugnie. Diody nawet nie mrugnęły w żadnej pozycji, ani przy odpalaniu, ani przy przegazówce, nic. Podświetlenie panelu działa, a na włączniku tym prztyczku co się pobudza EHR jest napięcie coś ponad 13 na zapalonym a 12 z groszami na zgaszonym. Jak zmierzyć napięcie na styczniku?, bo miernik mam -zresztą dzisiaj to podstawa w gospodarstwie hihi.

 

 

***** Traktor naprawiony. Dzięki schematom pomierzyłem wszystkie napięcia w traktorze i wykluczyłem możliwość zaśniedziałego kabla czy wadliwej pracy alternatora. Na płytce panelu EHR za stycznikiem znalazłem przerwany obwód na którym wytopił się jeden opornik (jego nóżka nie dotykała gniazda). Zalutowałem delikatnie i po złożeniu zainstalowałem panel w traktorze i EHR ożył. Wszystko działa wyśmienicie.

Edytowano przez dabaz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigk    1

Mam identyczny problem , EHR nie działa .elektrozawory po wciśnięciu ręcznym działają ,bezpieczniki OK,

@dabaz ,możesz mi podrzucić schemat którego użyłeś do sprawdzenia ?

Proszę o pomoc,choć myślę ze informacje tu zawarte pomogą mi z moim problemem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirro    6386

Na tej stronie, wychodząc na przeciw dużemu zapotrzebowaniu na wiedzę, znajdziesz wszystkie interesujące schematy do serii 30xx.

http://mf.gustlik.2ap.pl/ Strona jest dla wszystkich i dla każdego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W końcu link z konkretnymi schematami na pewno wielu osobom może się przydać.

"mirro" masz może dostęp do takich schematów tylko serii 6100.


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zbigk    1

No niestety kolejny dzień z podniesionym ciśnieniem, Zrobiłem tak jak pisał @rafik256 i nic EHR nawet nie mrugnął :( Jak włączyłem Swietłan to podświetlanie EHR było jak ruszyłem przewodem tym głównym co jest połączony z EHR to podświetlanie gasło :( wygląda na to ze jakiś przewód w wtyczce jest uszkodzony, rozbieral to ktos ???

A według tego schematu to jestem za cienki żeby to ruszyć a w dodatku po angielsku :( Będę szukał pomocy u kolegi który zna się na elektronice , Może wiecie coś więcej co można sprawdzić i jaka może być tego przyczyna .Za każda rade będę wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal88    13

Witam :rolleyes: wie ktos moze jak przeprowadzic kalibracje podnosnika w serii 30xx ?? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek3060    0

Witam może ktoś wie co może być przyczyną tego iż w moim mfie nie podnosi ani nie opuszcza podnośnik ? Nie działa też napęd WOM? Nie wiem czy działał wcześniej ponieważ takiego go kupiłem i nie wiem co może być przyczyną . Liczę na wasze podpowiedzi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
riki    1

Witam może ktoś wie co może być przyczyną tego iż w moim mfie nie podnosi ani nie opuszcza podnośnik ? Nie działa też napęd WOM? Nie wiem czy działał wcześniej ponieważ takiego go kupiłem i nie wiem co może być przyczyną . Liczę na wasze podpowiedzi

a wspomaganie ,półbiegi ,blokada mostów i załąnczanie przedniego napędu działa ? bo jeśli nie to zaczął bym od pomiarów ciśnienia i czy palą się jakieś kontrolki po zapaleniu ciągnika

Edytowano przez riki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
cinek3060    0

a wspomaganie ,półbiegi ,blokada mostów i załąnczanie przedniego napędu działa ? bo jeśli nie to zaczął bym od pomiarów ciśnienia i czy palą się jakieś kontrolki po zapaleniu ciągnika

Wszystko to działa a po zapaleniu ciągnika pali się kontrolka od oleju

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Widać że do blokady, półbiegu i napędu masz zrobione obejścia i komputer ich nie odłącza (a powinien po zapaleniu się kontrolki od ciśnienia oleju). Ja bym najpierw wyeliminował przyczynę niskiego ciśnienia czyli zapewne pompa lub czujnik(lecz ten rzadziej pada).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Jeśli ma obejścia to do wszystkiego, nie tylko do tych 3 rzeczy ;)

Edytowano przez Bartek72511

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matis251    0

Czemu niby ? Znam przypadek u nas gdzie koleś na przedni napęd zrobił sobie obejście i jakoś to działa a resztę ma pod autotronic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartek72511    81

Mechanicy z którymi rozmawiałem, którzy się tym zajmują powiedzieli że zrobienie obejścia na jedno jest bez sensu. Zresztą każde obejście jest bez sensu i trzeba je naprawić jak najszybciej bo nie jest bezpieczne w użytkowaniu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Witam. Podesłalby ktoś zdjęcie gdzie zamontować linkę od hamulca recznego? Albo jakoś logicznie podpowiedział gdzie ja zaczepić?
    • Przez Kawid
      Witam mam problem z dynashift w MF 3075 ponieważ sam przełącza tryby A, B ,C ,D podczas jazdy lecz gdy włączam światła wszystko się uspokaja
    • Przez Ajaa
      Witam mam pytanie podejdzie mi silnik z Massey Ferguson 690t do Massey Ferguson 3065?
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Diabel1
      Witam mam problem ze sprzęgłem w moim maseyu. Jak się olej zrobi ciepły sprzęgło zaczyna nierówno brać to znaczy na wolnych obrotach robi się problem z ruszeniem. Zdarza się że pedał sorzęgła zwolnisz a ciągnik nadal stoi.Słabnie taż wspomaganie. Myślałem że to pompa,wymieniłem pompe, filtry , olej , i było troszke lepiej przez dwa dni i sytuacia wróciła.prosze o jakieś rady , wskazówki co robić.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj