Piotrek2510

Massey Ferguson 698t kopci i jest bardzo słaby

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Piotrek2510    0
witam od pewnego czasu ciągnik stracił moc i kopci. Rzeczy które już zrobiłem to wymieniona uszczelka pod głowicą, zregenerowana turbosprężarka, zmienione i wyregulowane wtryski i nadal jest to samo. Pan który regenerował mi turbosprężarkę powiedział że jest dziurawa membrana w gruszce i zawór upustowy nie działa więc mi zaślepił wężyk idący z turbosprężarki do gruszki. Czy jest taka możliwość że kopci i jest słaby przez to że nie działa zawór upustowy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Skoro zaślepił Ci przewód to nie działa zawór upustowy, tzn. że sprężarka doładowuje pełną mocą bez ograniczania ciśnienia doładowania. Od tego mocy nie stracił. Widzę, że zacząłeś z grubej rury - uszczelka, turbo, wtryski; a takie sprawy jak filtr powietrza, szczelność przewodu dolotowego, regulacja luzów zaworowych, pomiar kompresji sprężania - robiłeś ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek2510    0

Filtr powietrza też wymieniłem na nowy, przewód dolotowy jest sczelny, luzy zaworowe też sprawdzałem a pomiaru kompresji nie muszę robić bo silnik miał 2 lata temu robiony remont kapitalny


Spróbuję dzisiaj jeszcze podać mu paliwo bezpośrednio z bańki bo może jest coś nie tak z paliwem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jesli regenerujący turbospreżarke nie miał nowego mieszka/gruszki tylko zaślepij przewód, to turbospreżarke w najlepszym razie oddał poprostu umytą, a jak tam robił coś wiecej to może juz nie nadaje sie do naprawy w normalnym warsztacie.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaco512    1003

Na jaki kolor kopci silnik i czy cały czas czy tylko pod obciążeniem? Oddałbym wtryski i pompę do innego zakładu na sprawdzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MF675ursus    1453

Co to za fachowiec, że oddaje po naprawie nadal popsute turbo? Oddaj do innego zakładu, chociaż na sprawdzenie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek2510    0

Gruszkę tą jest ciężko kupić a zamiast gruszki gdy po podłączeniu ciągnik będzie słaby kazał kupić zawór blow off i podłączyć pod turbosprężarkę


Dzisiaj wziąłem go do koszenia łąk bo odzyskał moc ale nie na długo bo pochodził z 15minut i spowrotem osłabł i zaczął kopcić na biały kolor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Blow off służy do upuszczenia ciśnienia w momencie zamkniecia przpustnicy....   Tą chyba będzie ciężko znaleźć w tym ciagniku i większości diesli. Gruszkę zawsze można podebrać od czegoś innego, albo założyć uniwersalną. Takie rzeczy ogarniają czesto mechanicy, a serwis turbospreżarek który tego nie robi to chyba żart. Dobranie "gruszki" to  z porównaniu z regeneracją i porządnym sprawdzeniem jak  wymiana  oleju, w porownaniu do remontu kapitalnego silnika....

Edytowano przez Alchemik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikruss    536

Ja po odpaleniu ciagnika miałem  pompe do ponownej regeneracji i tak 3 razy. Nawet minuty ciagnik nie chodzic.....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrek2510    0

Problem rozwiązany powymieniałem wszystkie gumki na przewodach paliwowych i ciągnik przestał kopcić i siła wróciła

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

To jeszcze zrobić porządek z gruszką od turbosprężarki, zanim turbosprężarka dostanie popalić i padnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    709

Z tym turbo to bez przesady, należałoby sprawdzić ciśnienie doładowania bo może okazać się, że ten zawór nigdy się nie otwiera ( są na rynku turbosprężarki do tych silników bez zaworu upustowego - wiem, wiem, mogą być mniejsze ). Taką gruszkę możesz założyć od innej, trzeba tylko szukać z podobnej wielkości i zasada działania ma być identyczna ( podciśnienie lub ciśnienie ) 

"Gruszkę tą jest ciężko kupić a zamiast gruszki gdy po podłączeniu ciągnik będzie słaby kazał kupić zawór blow off i podłączyć pod turbosprężarkę"  - tu akurat nagadał Ci głupot, zawór upustowy nie służy do podnoszenia mocy a wręcz przeciwnie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alchemik    444

Jeśli sie mylę niech ktoś mnie poprawi. Siedzi tam TAO315 Gruszka jest wyregulowana w tej turbospreżarce na 0,97–1,03 bara. 

W wersji bez siedział garrett TA3107

Różnią sie one trochę: 

TAO315:

Kompresor:

65/45,7mm trim 50,11

Turbo:

65/40,5mm trim 45

TA3107

Kompresor:

60/40,5mm  trim 45,6

Turbo:

65/48,5mm trim 56

Jak widać są one zupełnie inne. Inne proporcje wirnikow jak i same wirniki. 

Ciśnienie wypada pomierzyć. Co do jazdy bez gruszki, mi szkoda byłoby pieniedzy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez huard
      Witam panowie chciałem się dowiedzieć czy ktoś zwiększał moc w MF 5460 posiadam takiego z 2008rok oryginał ma 115 chciałbym zwiększyć na 125 czy się da? Jakie koszty, i czy trzeba w nim wyciągać pompę?
    • Przez center
      Witam wszystkich mam problem związany z wyciekiem oleju z prawej zwolnicy z mojego MF255, po pracy gdy został umyty i stał w garażu olej wyciekł ze zwolnicy na świeżutko umytą felgę trudno powiedzieć czy jest to między uszczelką czy na wałku trudno tam teraz zajrzeć dokładnie. Ale chcę się spytać czy to ktoś rozbierał może? jest to bardzo skomplikowane żeby wymienić same uszczelniacze? pozdrawiam
    • Przez slavo666
      Witam
      Od jakiś dwóch lat sporadycznie pojawiają się głuche stuki z okolic silnika przy pracy pod duzym obciazeniem  ponad 2000 obr.  Czasami ustaną same po chwili jak zmniejszę obroty a czasami muszę zagasić silnik. Obstawiałem na początku panewke ale po takim czasie to już by waliło cały czas poza tym nie widzę spadku cianienia oleju. A poza stukami nie ma żadnych innych objawów. Jakieś propozycje?
      Uprzedzam stuki zależne są od obrotow a nie od predkosci jazdy. Zawsze swój początek mają od przeciążenia ( np podjazd pod górkę z ładunkiem) 
    • Przez luki08
      Witam zastanawiam się nad zakupem agregatu do mojego ferdka i tu pytanie czy użytkuje ktoś podobny agregat i mógłby się podzielić opinią.  Pole i tak uprawiałbym wstępnie  agregatem na wąskim zębie z podwojnym wałkiem strunowym a ten byłby do ostatniego przejazdu z siewnikiem 

       Ten agregat nie ma hydropaka ale jest lekki około 250 kg i "krótki " myślę że jak z przodu dorzuce 100kg powinno się dać tym pracować.  
      Będę wdzięczny za każdą poradę.
    • Przez Dabek321
      Witam ostatnio często Massey nie chcę wogule ruszyć ni nic wchodzą dwa biegi, 1 i 3 wtedy rewers ani nic nie reaguje massey nie chce ruszyć trzeba odczekać jakiś czas żeby to minęło dość długo. Czy ktoś miał podobny problem?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj