Wolodymyr

Dlaczego MF 2620 jest zasilany olejem w tych otworach?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
hubertuss    4652

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa? Bo to nie musi oznaczać problemu z hamulcami.

- po wciśnięciu sprzęgła lub wyrzuceniu na neutralny natychmiast staje?

- ciężko się toczy?

- nie chce skręcać. Przednie koła skręcają ale widać, ze ciągnik chce jechać prosto?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
9 godzin temu, hubertuss napisał:

Jaki jest konkretnie problem z tym traktorem oprócz tego, że spala dużo paliwa?

Mam  3 problemy

Czasami (ale nie zawsze), gdy ciągnik jedzie na 4. biegu z prędkością większą niż 20 km / h, ciągnik sam, bez naciskania hamulców, zaczyna hamować, aż czarny dym wydostanie się z układu wydechowego i zatrzyma się. Następnie włączam 3. bieg i przy niskich obrotach poruszam się powoli i idę normalnie.

I nawet kiedy naciskam hamulce, ciągnik hamuje, ale po zwolnieniu pedału pozostaje hamowany. A im mocniej naciskał, tym trudniej było poruszać się ciągnikiem. Czasami muszę nawet cofnąć się nieco do tyłu, a następnie zwolnić hamulce.

I jest jeszcze jeden problem, podczas pracy w polu nie jest widoczny, ale kiedy jadę do tyłu na podwórku, widać, że przednie koła są zablokowane, dzięki czemu pozostają czarne paski na asfalcie. Kiedy idę naprzód, wszystko wydaje się w porządku.

 Jestem więc bardzo zadowolony z ciągnika, chociaż kupiłem go tanio 1,5 roku temu, ale w bardzo zrujnowanym stanie. Stopniowo naprawiam, ale nie zawsze rozumiem zasady pracy, zwłaszcza hydrauliki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

W tym ciągniku masz rozdzielacz do hydrauliki niskiego ciśnienia 17bar, zasila ona sprzęgła półbiegu, przedniego mostu, blokady przedniego mostu, hamulców. Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Hamulce masz umieszczone w pachwinach przed zwolnicami. Tam bym szukał przyczyny. Niedziałający półbieg to również nie muszą być duże koszta, na wymianie tarcz i uszczelnieniu siłownika pewnie się obejdzie. Hydraulika niskiego ciśnienia musi być w tym ciągniku sprawna w całości inaczej nie dojdziesz końca z usterkami. 

Jeśli chodzi o spalanie oszczędne bydle nie jest 12 do 16l/mth 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
1 godzinę temu, hubertb napisał:

Działanie jest trochę odwrotne od zakładanego tzn. 0bar = działa blokada 17bar- blokada nie działa. 

Nie w moim ciągniku. Dzisiaj odłączyłem wąż blokujący w pobliżu przedniej osi. Po naciśnięciu pedału blokady olej zaczyna pod ciśnieniem. Po podniesieniu pedału nie ma oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
15 godzin temu, Wolodymyr napisał:

Wczoraj podniosłem tylne koło za pomocą podnośnika, ustawiłem skrzynię biegów w położeniu neutralnym.Jeśli silnik nie pracuje, koło obraca się ręcznie. Jeśli uruchomisz silnik, nie będzie on już przewijał, zablokowany. Wyłącz silnik, a koło już się kręci

Dzisiaj odkręciłem wąż napędowy przednich kół i zrozumiałem, dlaczego tylne koło zostało zablokowane podczas uruchamiania silnika. Zawór napędu na przednie koła jest uszkodzony i nie utrzymuje ciśnienia oleju w pozycji zamkniętej.

Okazuje się, że mam napęd na przednie koła z włączonym silnikiem. Ale prawdopodobnie nie wpływa to na problemy z hamulcem w moim ciągniku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
32 minuty temu, hubertb napisał:

Dobra, dalej jak zasilane są pompy hamulca ? 

W wężu doprowadzającym olej do chłodnicy hydraulicznej znajduje się wpuszczany łącznik z małym otworem 1,5-2 mm

запитка насосыв.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Przyczyną samoczynnego hamowania może być półbieg. Przy spadkach ciśnienia sterującego włączają się w nim dwie funkcje (dwie prędkości ) jednocześnie, efektem czego jest blokowanie ciągnika.

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Tak może to być problem z półbiegiem i załączeniem jak gdyby dwóch prędkości na raz.

Ten ciągnik na pewno nie ma problemów z blokadą. Nie ma żadnych objawów spowodowanych stałym załączeniem blokady, czyli problemów ze skręcaniem.

Co do tego, że przy cofaniu ciągnik zostawia czarne ślady to już widzę doszedłeś. Napęd się nie rozłącza. Pamiętaj, że opony przód i tył musza być takie same/ rozmiar jak producent zaleca. Muszą tez być takie same wysokości bieżnika. Ciśnienie powietrza w kołach tez jest istotne.

Jeśli chodzi o hamulce to tu jest grubsza sprawa. Przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju najlepiej podczas jazdy kiedy zaczyna hamować. Bo może być to problem załączonych razem dwóch półbiegów a może to być jakiś problem z hamulcami. Możesz rozebrać i sprawdzić pompki hamulcowe czy nie są uszkodzone i czy czasami olej nie przedostaje się przez nie samodzielnie hamując ciśnieniem wytworzonym w układzie hydraulicznym anie przy pomocy twojej nogi.

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej. Pamiętaj tylko, że przy próbie jazdy masz hamulec na jedno koło wtedy.

Jeśli to problem z półbiegami to ci nie poradzę. Bo się nie znam na tym. Półbieg ,bieg bez sprzęgła pod obciążeniem załączany jest w tym ciągniku mechanicznie czy elektronicznie? Choć raczej wątpię by elektronicznie bo to stary sprzęt.

Rozumiem, ze olej w skrzyni masz taki jaki zaleca producent. I filtry też wymienione.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
3 godziny temu, hubertuss napisał:

Czy hamulce same hamują bez twojej nogi możesz sprawdzić np. Odłączając wąż hydrauliczny przy jednym z kół i koniec doprowadzając gdzieś do bańki w kabinie. Gdy dojdzie do samoczynnego hamowania będziesz patrzył w bańce co się dzieje. Jeśli olej będzie sam leciał bez naciskania pedału to problem w pompce hamulcowej.

Zrobił to, odkręcił wąż od pompy hamulcowej, założył gumowy wąż i wpuścił go do kanistra. Olej jest dość silny, na filmie jest przy niskich prędkościach obrotowych silnika. Później, gdy druga ręka już zwiększyła prędkość, palec nie był już w stanie utrzymać ciśnienia oleju.

 

Jest to największy problem w moim ciągniku, kiedy hamuję ciągnik zatrzymuje się normalnie, ale kiedy zwolnię pedał hamulca, ciągnik pozostaje hamowany. A im mocniej hamowałem, tym trudniej było się poruszać. Muszę nawet trochę się cofnąć, aby hamulce zwolniły koło.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole? Czy między hydrauliką ciągnika a pompa hamulcową?

Nie jestem pewien czy nie jest tak, że masz problem z samymi hamulcami przy kołach. Być może coś jest za bardzo zużyte i hamulce tak jakby za bardzo się zaciskają i nie chcą odbić. Tutaj racze nie problem z hydrauliką bo ciągnik musi wykonać ruch do tyłu. By hamulce odblokować. Bardziej mi się wydaje, ze to problem z częściami obrotowymi gdzieś przy samych hamulcach.

Spróbuj napisać do @Mariusz (ZDUN) on jest mechanikiem może ci podpowie @Mariusz (ZDUN)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
1 godzinę temu, hubertuss napisał:

Wąż który odkręciłeś jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole

Więc, jest między pompą hamulcową a hamulcem przy kole.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    4652

To chyba jeśli nie naciskasz pedału to olej nie powinien przez niego lecieć w ogóle. Rozbierz pompę hamulcowa lub pompy jak są dwie i sprawdź czy tam wszystko w porządku. Jeśli pompy są w porządku to nie wiem trzeba szukać z tyłu przy kolach w hamulcach czy coś nie tak. Więcej ci nie za bardzo pomogę bo nie wiem.

Co się dzieje jak jedziesz szybciej do tyłu i zahamujesz? Da się dalej jechać do tyłu czy trzeba ruszyć do przodu by rozlokować?

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wolodymyr    0
2 godziny temu, hubertuss napisał:

Co się dzieje gdy jedziesz do przodu jak na filmie i zahamujesz i koła się zablokują i wyłączysz silnik? Puści gdy go uruchomisz z powrotem bez ruszania do tyłu?

2 godziny temu, hubertuss napisał:

 

Spróbuję jutro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Tomex04
      Witam mam problem mf6120  z przyciskiem przedniego napędu napęd da się załączyć przez przycisk blokady przy prędkości rozłącza lecz przycisk od 4x4 nie załącza ani nie rozlącza
    • Przez Szym_on
      Witam mam pytanie odnośnie rewersu ponieważ ciągnik po zdjęciu pokrywy i odblokowaniu biegów i ponownym założeniem pokrywy przestał się przełączać z A na B jak ręcznie wepchnąć siłowniczek to bez problemu jest przełączony i bezproblemowo załącza sią na biegi A a chcieć przełączyć na biegi b to jakby lekko wajcha jest zapierana i  co nie pozwala przełączyć siłownika na biegi B  Gdzie może być przyczyna ? może ktoś by mógł podpowiedzieć .
    • Przez Bartek878
      Ciągnik stał 4 miesiące na dworzu po wciśnięciu sprzęgła nie palą się kontrolki oraz brak szybkich biegów
      Massey Ferguson 3065
    • Przez rafik256
      Witam
      Jak już kiedyś wspominałem w jednym z tematów dotyczących MF wziąłem się za przygotowanie instrukcji napraw Autotronic oraz Dynashift do serii 30xx oraz 31xx w języku polskim. W końcu udało mi się złożyć wszystko w całość i teraz mogę odpowiedzieć wszystkim pytającym, że instrukcja jest już gotowa.
       
      Oto jej zawartość:
       
      Działanie, kontrola i naprawy AUTOTRONIC bez testera 3
      Opis Autotronic 3
      Ogólnie o Autotronic 5
      1. Zasilanie 6
      2. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 1) 6
      3. Czujnik ciśnienia hydraulicznego (test 2) 6
      4. Blokada mechanizmu różnicowego 6
      5. Włącznik hamulca 7
      6. Napęd na cztery koła 7
      7. Przełącznik podnoszenie/opuszczania podnośnika 7
      8. Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’ . 7
      9. WOM 8
      10. Kontrola czujnika prędkości obrotowej silnika 8
      11. Kontrola czujnika prędkości WOM. 8
      12. Kontrola czujnika prędkości jazdy. 9
      13. Przewody elektryczne elektrozaworu zakresów ‘zając’/’żółw’ 9
      14. Przewody elektryczne elektrozaworu napędu na cztery koła. 9
      15. Przewody elektryczne elektrozaworu blokady mechanizmu różnicowego 9
      Kontrola i naprawy za pomocą testera 10
      A Ogólne 10
      B Tester ECTU 11
      C Prawidłowe funkcjonowanie. 13
      D. Nieprawidłowe działanie. 17
      E. Identyfikacja wiązek przewodów ciągnika. 22
      F. Schemat okablowania (wraz z ETCU) 23
      G. Schemat okablowania (bez Autotronic) 30
      System Dynashift 33
      A Ogólne 33
      B. Funkcje jednostki sterującej. 34
      C. Instrukcja wykonywania testów. 35
      D Schemat okablowania, bez czujnika temperatur 41
       
      W punkcie: opis autotronic opisane sa wszystkie funkcje za jakie odpowiada panel autotronic tzn. (fragment instrukcji)
       
      AUTOTRONIC - elektroniczny system kontroli transmisji - działa automatycznie na:
       
      1. Zmiany zakresów ‘zając’/’żółw’
      2. WOM
      3. Blokada mechanizmu różnicowego
      4. Napęd na cztery koła
       
      Autotronic odpowiada za hydrauliczną ochrona funkcji 1-4
      Jeśli ciśnienie hydrauliczne staje się zbyt niskie (17 barów), dochodzi do automatycznego:
      A. Wyłączenia:
      2 - WOM
      3 - Blokada mechanizmu różnicowego
      B. Zablokowania:
      1 - Zmiany zakresu ‘zając’/’żółw’
      C. Włączenia:
      4 - Napęd na cztery koła
       
      Dalej mamy opis co gdzie kiedy i jak działa. Jak i kiedy się włącza. Co oznacza miganie, świecenie poszczególnych kontrolek itd. Czyli opisane jest jak dokładnie Autotronic steruje wszystkimi funkcjami.
      W części od 1 do 15 opisane sa metody sprawdzenia wszystkich funkcji jakimi dysponuje Autotronic oraz poszczególnych obwodów.
      Kontrola i naprawy za pomocą testera. Jest tam dokładny opis diagnozowania awarii w obwodach Autotronic z podanymi konkretnymi wartościami pomiarowymi w poszczególnych punktach obwodów. Opis testów pomaga krok po kroku wszystko sprawdzić i ustalić przyczynę usterki np.
       
      Test Nº1 – Kontrola zasilania
       
      Jeśli żadna kontrolka na desce rozdzielczej nie włącza się, sprawdź a, b i c.
      a) zasilanie: silnik wyłączony, przy wyłączonym zapłonie
      sprawdź napięcie pomiędzy A1 i A8
       
      Jeśli V=12V : wartość właściwa. Nie ma problemu z zasilaniem (patrz B )
      Jeśli V=0V : wartość niewłaściwa. Sprawdź napięcie pomiędzy A1 a obudową skrzyni biegów
      Jeśli V=12V : przerwy w przewodzie A8
      Jeśli V=0V : przerwy w przewodzie A1
       
      B ) czujnik sprzęgła
      Ciągnik rusza po puszczeniu sprzęgła
      Ciągnik nie rusza, gdy sprzęgło jest wciśnięte / przełącznik sprzęgła działa poprawnie (patrz c)
       
      Zapłon wyłączony, wciśnij pedał sprzęgła i sprawdź opór między A3 i A8:
      Jeśli R= 1-1.5 om : wartość właściwa
      Jeśli R= nieskończoność : Przerwy w przewodzie A3 lub uszkodzony czujnik sprzęgła
       
      Oczywiście do wszystkiego dołączone sa schematy obwodów z dokładnym opisem przewodów. Podobnie to wygląda w przypadku Dynashift. Opis działania, schematy i cos o czym nie wszyscy wiedzą testy sprawdzające działanie Dynashift i wszystkich czujników z nim związanych. Dzięki nim możemy odczytać przy pomocy kodów wyświetlanych przy pomocy kontrolek od biegów pod obciążeniem, który dokładnie czujnik czy obwód jest uszkodzony.
       
      Fragment z instrukcji do Dynashift
      C. Instrukcja wykonywania testów.
       
      System posiada swój własny program testów.
      Przełącznik testowy jest zainstalowany na….
       
      Inny fragment tego tekstu
       
      Test 2: Test czujnika sprzęgła
       Przesuń przełącznik na pozycję 'work'. Kontrolki A i B muszą się zapalić. Przy każdym wciśnięciu sprzęgła musi nastąpić zmiana z A,B na C,D.
      Usterka:
       sprawdź przełącznik sprzęgła i odpowiednie przewody (końcówka 4 złącza J1).
       
       przesuń przełącznik na pozycję 'test'
       kontrolka B zaświeci się: kontynuuj
       
      Co gdzie i jak przetestować można będzie znaleźć w instrukcji.
       
      Osoby zainteresowane instrukcją proszę o kontakt przy użyciu prywatnych wiadomości. Uzyskają one tam wszelkie potrzebne informacje: w jaki sposób można otrzymać instrukcję i jakie będą tego koszty.
       
      Administracja forum była tak miła, że pozwoliła mi założyć ten temat dlatego proszę wszystkich o nie robienie bałaganu i kierowanie wszelkich pytań i zastrzeżeń bezpośrednio do mnie poprzez prywatne wiadomości. Proszę nie pisać w tym temacie.
       
      Pozdrawiam rafik256
    • Przez Tekila
      Posiada ktoś instrukcje napraw skrzyni biegów Massey Ferguson 3085 skrzynia 16x16
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj