dawid1062

Ursus C-330 - kierownica

Polecane posty

dawid1062    0

Witam.

Mam problem z kierownicą w mojej c-330. Na pierwszym zdjęciu widać jej ustawienie przy jeździe na wprost, chciałbym aby była ustawiona prosto tak jak na zdjęciu drugim. Więc teraz pytanie czy można ją zdjąć i ustawić prawidłowo czy co zrobić?

zdjęcie1

http://zapodaj.net/b535bb8b7e3b.jpg.html

zdjęcie2.

http://zapodaj.net/75f5ff0bb21f.jpg.html

 

Druga sprawa to przy jeździe na wprost ściąga na prawo, troche udało mi się to naprawić (ściągnąłem, skróciłem trochę na drążkach) jest lepiej ale to jeszcze nie to. Gdy jadę do przodu jest jeszcze w miarę ok, koła są proste --> |--| ale jak cofam to kółka się krzyżują tak że zostawiają ślad na trawie- wiecie o co chodzi /---\ <-- tak się ustawiają, co z tym zrobić?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemko    20

Kolego z tego co mi się wydaje że jeżeli odkręcisz kierownicę to ją ustawisz jak będziesz chciał, bo tam chyba jest to drobno frezowane.A z tymi kołami że jak jedziesz do tyłu i skręcisz na maxa to jest normalne że podrywa trawę, dlatego że ten ciągnik ma bardzo duży skręt :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

Ustaw koła na wprost, potem odkręć kierownicę i ustaw ją według uznania na frezach.

Co do ustawiania zbieżności najpierw trzeba skasować luzy, czyli sprawdzić końcówki drążków kierowniczych i luzy samej kolumny kierowniczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Mi też rwie trawę jak jadę na wstecznym. Do przodu jak jadę też ale to na 5 i 6. A kierownicę ustawisz tylko ciężko jest ją zdjąć...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1062    0

Dzięki koledzy, spróbuję jakoś zdjąć tę kierownicę,

a co do zbieżności to chyba u mnie musi tak zostać, bo jak zmniejsze luzy tam przy kolumnie kierowniczej (wiecie po obu stronach są takie śruby zakontrowane z wejściem na śrubokręt w środku) to nie można udrzeć kierownicą za to prosto jedzie ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ursusc385    1565

W c-330 kierownica nie jest na żadnych frazach tylko na jednym klinie, i nie ma mozliwości regulacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1062    0

No więc tak: próbowalem ściągnąć tę kierownicę ale nie idzie, podłożylem pod spód kawałek rury przeciętej na pół i ściągaczem próbowałem ale nie da rady, ma ktoś jakiś sposób by ją zdjąć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

mi się wydaje ze byly dwa rodzaje jedna niska i jedna wysoka jedna na klin a druga na frez

 

bynajmniej takie sa w sklepach


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Vhalior2    66

no ja sprawdzilem ja mam klin:) wez lepej nie kombinuj bo tak idzie jechac a jak peknie przy sciaganiu to beda koszta... ale zalozsz wedlug uznania:P wiec jak chcesz:D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Pierwsze C-330, zaraz po wyprodukowaniu miały wieloklin na wałku kierowniczym, dopiero potem wprowadzono pojedynczy klin, jak i zarówno na sworzniach zwrotnic. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asharot    446

Co do zbieżności to wydaje mi się że patrząc z góry musi być tak \---/ (tylko bez przesady).

Mówię to na moim przykładzie,jeśli miałem tak jak napisałeś to jeździłem od rowu do rowu,

po przestawieniu w sposób jaki podałem mogę jeździć na wprost bez trzymania rąk na kierownicy.


Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1062    0

ok. dzieki za pomoc, jak na razie zostawie sobie tą kierownicę tak jak jest, a co do zbieżności to metodą prób i błędów dojdę do właściwego rozwiązania :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Asharot ale te czubki bliższe sobie to przód nie? No właśnie kiełbasa to by się zgadzało bo ja mam jedną z pierwszych i mam właśnie wiloklikn.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kielbasa    1

Ja osobiście naprawiając układ kierowniczy, robię wszystko "na oko". To nie samochód. Zawsze wychodzi mi prawie perfekcyjnie za pierwszym razem. Ustawiam drążki tak, żeby oba ramiona kolumny kierowniczej były równolegle do siebie - w tym samym miejscu - to na wkręconych maksymalnie wkrętach regulacyjnych - dlatego, bo trudno wtedy coś ruszyć niechcący przy ustawianiu. Następnie zakładam wąsy na sworznie zwrotnic(na oko na prostych kołach), i na podniesionym przodzie reguluję to koło, które jest źle ustawione skracając, bądź przedłużając drążki. Nigdy nie zdarzyło mi się na wyremontowanym układzie - bez ogromnych luzów, żeby koła się zjeżdżały, rozjeżdżały, albo opona nierównomiernie ścierała. Zbieżność kół powinna wynosić 2-10mm, a kąt pochylenia koła względem zwrotnicy 3 stopnie. :)

 

P.S Jeżeli macie frez, tam już jest miejsce na klin, wystarczy tylko trochę pomyśleć, jak go tam na stałe umieścić. :)


"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

asharot coś ci się pomyliło. Koła mają być zbieżnie a nie rozbieżnie tak jak ty to przedstawiłeś.

/-\

|

|-|

Z przodu mniej z tyłu więcej. Tolerancja jest taka ze można to patykiem ustawić.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlus224    2624

Kierownicę da się ustawic jak tylko chcesz :)

odkrecasz 4 sruby na klucz 13 przy samej kolumnie kierowniczek - odejdzie ci kierownica wraz z tą rurką i przekrecasz ile chcesz w tą czy w tą stronę kierownicę i zakrecasz z powrotem :) Tylo pytanie po co ? bo z tego co widzę masz ustawione tak jak fabryka zrobiła :D nie jest równo po to aby kierowca mógł widziec obrotomierz i wskazniki na raz ;[

a co do ustawienia zbierznosci to jesli chcesz mogę przepisac ci czynnosco krok po kroku z instrukcjii obsługi ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dawid1062    0

pawlus224 : dzięki za odpowiedź, kierownicę zostawię tak jak była, nie wiedziałem tylko że specjalnie fabryka tak ustawiala kierownicę żeby zegary były widoczne, u mnie nie była nigdy zdejmowana a mam ciągnik z 1973 ;D i tak łatwo się nie podda więc zostawiam ją tak jak jest ;)

 

A co do zbieżności to ustawiłem mierząc patykiem odległości między skrajnymi krawędziami felg, mniej więcej jak w instrukcji pisało i nic teraz nie ściąga, ciągnik jedzie prosto :D

 

instrukcji nie potrzebuje, ściągnąłem sobie z neta i mam w *PDF

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj