Gość

WOM w mtz

Polecane posty

Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Sprawy hydrauliki rozwiązałem teraz pora na WOM, wiem że to trochę bubel w mtz ale może da radę jakoś to ogarnąć żeby było dobrze.

Problem mam taki że jak prasuje ale uprawiam brona aktywna to wałek lubi stanąć, dzieje się tak zwykle bo wajcha jakby słabo trzymała, jak pcham ja w stronę włączonego WOM to nic się nie ślizga. Da radę jakoś podregulowac ta wajchę żeby mocniej trzymała WOM? Bo trochę upierdliwe cały czas na siłę pchać dźwignie.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
6 godzin temu, karol210589 napisał:

Zobacz przy tylnym moście gdzie wchodzi włączanie wom jest taka sprężyna do regulacji

Obczaje to trzeba podkręcić to w tedy dźwignia będzie ciężej chodzić? Czy rozkrecic.?

2 godziny temu, adamo2250 napisał:

Taśmy się slizgaja trzeba podregulowac. Tyle pamiętam bo już dawno MTZ nie mam

Ja już regulowalem wom na wszystkie możliwe sposoby i zawsze się ślizga a taśmy jak nowe są, po prostu ta dźwignia od włączania jakby słabo trzymała, jak ją ręką mocno docisne to ni huhu nie stanie.

1 godzinę temu, darkowe1 napisał:

Jaka masz prasę ? 

A to ma jakieś znacznie? Ale jeżeli ma to feraboli sprinter 165 pasowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mani51    373

Jak masz za bardzo podciągnięta taśmę to też może słabo trzymać no ta sprężyna co trzyma dźwignię przy skrzyni za mało przeskoczy. A jeśli jesteś pewien że dobrze ustawiłeś taśmę i dźwignia dochodzi prawie do końca wycięcia w tapicerce to masz za słabo napiętą tą sprężynę przy skrzyni. W instrukcji jest podany wymiar na ile powinna być wkręcona ta sruba regulacyjna. Jeśli jest tak jak w książce to spróbuj ją jeszcze trochę dociągnąć i zobaczysz czy pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkowe1    4

Pytam jaka prasa bo chodzi o zapotrzebowanie na km . Ostatnio ustawiałem wom i się udało . Sam ustawiasz taśmy czy masz pomocnika ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Musisz dobrze to ustawić, mi w ubiegłym roku w żniwa po jakichś dwóch latach od wymiany rozerwało taśmę. Od tamtej pory nic przy nim nie grzebałem, a teraz przy belowaniu żyta wałek kręcił bez poś lizgu. Towaru narosło że trzeba było jeździć 2 a przy dobijaniu schodzić na żółwia bo ciągnik nie dawał rady kręcić po prostu gasł w pokosie. Ja mam jeszcze ten starszy typ gdzie dźwignie wyciągasz z podłogi, a mimo to wałek się nie zatrzymał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Dnia 27.05.2020 o 06:49, Skoczek1994 napisał:

Musisz dobrze to ustawić, mi w ubiegłym roku w żniwa po jakichś dwóch latach od wymiany rozerwało taśmę. Od tamtej pory nic przy nim nie grzebałem, a teraz przy belowaniu żyta wałek kręcił bez poś lizgu. Towaru narosło że trzeba było jeździć 2 a przy dobijaniu schodzić na żółwia bo ciągnik nie dawał rady kręcić po prostu gasł w pokosie. Ja mam jeszcze ten starszy typ gdzie dźwignie wyciągasz z podłogi, a mimo to wałek się nie zatrzymał.

U mnie idzie jak dziki w pokosie :) ale muszę nieszczęsną wajchę trzymać bo raz na jakiś czas zlapie uślizg.

 

IMG_20200527_173420.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453

Tegoroczne żyto z plonem 36-37 bel z hektara pokazało że 80km do prasy to wcale nie jest za dużo. Wręcz bym powiedział że to minimum które w ogóle daje radę kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

RP200 jest chyba walcowa? Słyszałem że walcowe idą ciężko. Ja mam pasowo-walcowa która ma małe zapotrzebowanie na moc 65-80KM. Ogólnie spoko konstrukcja bo walce formują rdzeń a pasy robią zgniot :) 1 pokos miałem 2ha świeżo sianej trawy w której połowa to było żyto. Prócz tego że WOM nie wyrabia traktor nie czuł oporów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fabianek123    13

Zamiast orginalnej  sprężyny trzeba przerobic  na tą od rotacyjnej od bezpiecznika,potem trzeba sie przezwyczaic  ze chwila nie uwagi i ciągnik gaśnie xD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    250

WOM w rusku to temat rzeka.

Jak chcesz na szybko to sciagaj dekiel, reguluj tasmy tak zeby zakres byl odpowiedni. Czyli zalaczona tasma ma sie konczyc przynajmniej z 1-2cm przed koncem otworu w ktorym pracuje dzwignia. Pozniej regulacja sprezyny. Skok ma byc mocny, wyraznie odczuwalny. Chociaz jezeli tasma ci sie juz raz sllizgla to te regulacje na dlugo nie pomoga.

Jak pracujesz w prasie to uwierz mi poswiec 1-2 dni i z 200-300 PLN i bedziesz mial spokoj. Wyciagasz WOM, przerabiasz bebny na szeroki i waski (nowszy typ). Zakladasz nowe tasmy, regulujesz tasmy, sprezyne i skok dzwigni i masz spokoj. U mnie juz dwa sezony chodzi w prasie pasowej i ani razu sie nie slizgnal, wczesniej tak jak ty trzymalem wajhe, a pozniej juz nawet to nic nie dawalo, a po regulacjach chodzilo moze na 20 balotow i to samo.

P.S

Beben szeroki musisz kupic, waski niekoniecznie, mozesz lekko przetoczyc ten stary. Tasma napedzajaca koniecnie Oryginal, tasma hamujaca moze byc zamiennik. W ten sposob duzo nie wydasz a efekt super.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Skoczek1994    453
Napisano (edytowany)

@Hyosu Tak walcówka z rotorem i nożami, ale o ich używaniu raczej nie ma mowy chociaż jeszcze nie próbowałem. Na pewno idzie trochę ciężej niż pasówka, ale nie aż tyle po prostu ilość towaru była tak duża że podbieracz nie nadążył tego przerabiać. Do tego było jeszcze trochę zielone mokrawe, bo pogoda się skiepściła, i trzeba byko uciekać z pola.

@asus921 Czyli co do starego mechanizmu bez problemu pasują te nowsze bębny z napedowym na szeroką taśmę. W takim razie muszę to przerobić, bo mi wałek na dwóch  takich samych taśmach wytrzymuje dwa sezony. 

Edytowano przez Skoczek1994

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
2 godziny temu, asus921 napisał:

WOM w rusku to temat rzeka.

Jak chcesz na szybko to sciagaj dekiel, reguluj tasmy tak zeby zakres byl odpowiedni. Czyli zalaczona tasma ma sie konczyc przynajmniej z 1-2cm przed koncem otworu w ktorym pracuje dzwignia. Pozniej regulacja sprezyny. Skok ma byc mocny, wyraznie odczuwalny. Chociaz jezeli tasma ci sie juz raz sllizgla to te regulacje na dlugo nie pomoga.

Jak pracujesz w prasie to uwierz mi poswiec 1-2 dni i z 200-300 PLN i bedziesz mial spokoj. Wyciagasz WOM, przerabiasz bebny na szeroki i waski (nowszy typ). Zakladasz nowe tasmy, regulujesz tasmy, sprezyne i skok dzwigni i masz spokoj. U mnie juz dwa sezony chodzi w prasie pasowej i ani razu sie nie slizgnal, wczesniej tak jak ty trzymalem wajhe, a pozniej juz nawet to nic nie dawalo, a po regulacjach chodzilo moze na 20 balotow i to samo.

P.S

Beben szeroki musisz kupic, waski niekoniecznie, mozesz lekko przetoczyc ten stary. Tasma napedzajaca koniecnie Oryginal, tasma hamujaca moze byc zamiennik. W ten sposob duzo nie wydasz a efekt super.

Taśmy miałem wymieniane 3 lata temu i myślałem że już zajechalem, ale w zeszłym roku rozłożyłem i były jak nowe, i bodajże jedna jest szersza a druga węższa. Ustawiony wom myślę że też jest dobrze ale zrobię zdjęcia, ta wajcha wydaje mi się że za lekko idzie jakby ciężej chodziła to by się nie ślizgało.

46 minut temu, Skoczek1994 napisał:

@Hyosu Tak walcówka z rotorem i nożami, ale o ich używaniu raczej nie ma mowy chociaż jeszcze nie próbowałem. Na pewno idzie trochę ciężej niż pasówka, ale nie aż tyle po prostu ilość towaru była tak duża że podbieracz nie nadążył tego przerabiać. Do tego było jeszcze trochę zielone mokrawe, bo pogoda się skiepściła, i trzeba byko uciekać z pola.

@asus921 Czyli co do starego mechanizmu bez problemu pasują te nowsze bębny z napedowym na szeroką taśmę. W takim razie muszę to przerobić, bo mi wałek na dwóch  takich samych taśmach wytrzymuje dwa sezony. 

Sam bym chętnie przytulił rotor z nożami ale takie były poza moim zasięgiem finansowym

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    250
Napisano (edytowany)
2 godziny temu, Skoczek1994 napisał:

 

@asus921 Czyli co do starego mechanizmu bez problemu pasują te nowsze bębny z napedowym na szeroką taśmę. W takim razie muszę to przerobić, bo mi wałek na dwóch  takich samych taśmach wytrzymuje dwa sezony. 

Tak, jak kupisz szeroki beben i waski to pasuja. Jak kupisz tylko szeroki to jeden beben stary musisz tylko lekko przetoczyc/sciac w "srodku", w sumie "bieznia" szersza moze zostac, tez wejdzie. Po prostu beben hamujacy bedzie delikatnie szerszy niz tasma. W niczym to nie przeszkodzi, ale twoja sprawa, mozesz kupic obydwa nowe. 

Nowe tez maja plus, ze sa ladne chropowate, stare miales lyse jak kolano to poslizg tasm duzo wiekszy.

@Hyosu

To dosyc wazne czy jedna byla szersza, a druga wezsza. Mogles tez sprawdzic stan bebnow, wyslizgane tez slabiej "ciagna". Co do sprezyny to trzeba wyregulowac scisk, albo nawet wymienic sprezyne. Mi dobrali chyba od bizona.

Co do tasm, to zamienniki potrafia byc zle wykonane i niema idealnego okregu, wtedy przy scisku tasmy na beben, tasma lapie tylko w dwoch miejscach, a nie calym obwodem i tam sie wyciera. W efekcie tasma ciagnie tylko moze w 30-40%, bo reszta nawet nie dolega do bebna. Mozesz to sprawdzic na sucho jak wyciagniesz calosc. Z resza na tasmie bedzie widac gdzie jest wytarta. Takze napewno nie oszczedzac na tasmie napedzajacej, co najwyzej na hamujacej.

Edytowano przez asus921

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
Napisano (edytowany)

Może sprzężyne mam już zajechana albo źle wyregulowana bo jak wystarczy że nawet lekko trzymie wajchę to nie ma mowy o uślizgu. Pozatym mój mtz ogólnie ma troszkę katusze na wom, bo działa z brona aktywna, rozrzutnikiem, kosiarka rotacyjna czy prasa rolującą.

Edytowano przez Gość

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
asus921    250
56 minut temu, Hyosu napisał:

Może sprzężyne mam już zajechana albo źle wyregulowana bo jak wystarczy że nawet lekko trzymie wajchę to nie ma mowy o uślizgu. Pozatym mój mtz ogólnie ma troszkę katusze na wom, bo działa z brona aktywna, rozrzutnikiem, kosiarka rotacyjna czy prasa rolującą.

A jak ci ta wajha odbija? Powinien byc wyczuwalny skok, tak ze odbije w pewnym momencie mocno do tylu. Sprezyne to akurat masz dojscie super. Odkrec kontre i wkrec te srube ktora idzie na ten tloczek w ktorym jest sprezyna. Po kazdym obrocie sprawdz jak pracuje dzwignia WOM i jak sie zmienia opor.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Jak Panowie mówią, sprężyna przy moście ma dociskać dźwignie, a nie ręka.

Ewentualnie spróbuj tymi 2-ma śrubami za siłownikiem ustawić w ten sposób, żeby dźwignia nie szła zbyt dużo do tyłu, bo sprężyna może jej nie docisnąć, kiedy będzie zbyt duże przechylenie.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj