Elvis1090

Ursus 1634 - wyciek oleju

Polecane posty

Elvis1090    73

Witam, niedawno zauważyłem wyciek oleju na kolanie pod wydechem w ursusie 1634 , na początku odłączyłem turbinę wtedy wycieku nie było . po założeniu nowego turbo i przepracowaniu 2 godzin przypociła się uszczelka miedzy wydechem a kolektorem(nie wiem czy to poprawna nazwa) wyciek jest nieznaczny lecz co może być jego powodem?? Może to nie olej a nie przepalona ropa i zacząć od sprawdzenia końcówek wtrysków??  ciągnik nie pali oleju po zgaszeniu silnika kontrolka zapala się po 2-3 sekundach wiec ciśnienie trzyma... co sprawdzić w pierwszej kolejności proszę o poradę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    265

słaba uszczelka  ... znaczy ta między kolektorem wydechowym a głowicą ? A nie było za dużego obciążenia ostatnio ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    73

nie było obciążenia... chodzi o uszczelke od wydechy nie od kolektora wydechowego... miedzy głowicą a kolektorem niema wycieku jest przy samym wydechy w miejscu co rure przykrecasz ( juz za turbiną) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

witejus    1509

to pewnie uszczelnienie wałka turbiny od strony wydechu puszccza olej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    73

ale chodzi o to ze turbo załozyłem nowe i nie lało sie a po rozgrzaniu zaówazyłem delikatne przypocenie... i wiem ze to nie turbo bo jest nowe wiec co dalej sprawdzac?? na starym turbo po odpaleniu olej tryskał wiec wina turbo tez była... zastanawia mnie skad to przypocenie 

narazie wyciągam wtryski może któraś końcówka "leje" tylko jest z nimi straszny problem bo są zapieczone mocno...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    265

albo przyrdzewiały , a że nowe turbo nie znaczy że nie puści oleju , a wtryski możesz i na ciągniku sprawdzić jak nie masz gdzie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Elvis1090    73

ale zeby sprawdzic wtrysk na ciagniku to i tak musze wyciagnac a z tym był problem... bo jak siedza w głowicy to nic nie sprawdze, naszczescie dałem rade sa zdemontowane i sprawdzone - prawie wszystkie "lały" wiec koncówki dzis wymieniam.   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Gogreenbuddy
      Cześć wszystkim!
      Jestem tu nowy i dołączyłem, ponieważ zepsuł mi się blok silnika i szukam porady. Mam Massey Fergusona z silnikiem Perkins wysokoprężnym 2,5 turbo diesel.
      Mamy ten ciągnik z trzeciej ręki. Po bezproblemowej pracy silnika przez 30 godzin od zakupu nagle czujnik temperatury spadł do 0, zabrakło płynu chłodniczego (gdzie niedawno go uzupełniałem), a olej silnikowy stał się gęsty i ciemnoszary. Do tej pory pracowałem sporo z silnikami motorowerów i motocykli, ale nigdy przy ciągnikach/silnikach diesla.
      Googlując i bazując na dotychczasowej wiedzy doszedłem do wniosku, że najprawdopodobniej  przyczyną zgestnienia oleju i jego ciemnoszarego koloru jest zepsuta uszczelka głowicy. Mimo opisanych problemów silnik dalej pracował dobrze, czysto, brak czarnego lub białego dymu i bez problemów z odpalaniem. Na tej podstawie stwierdziłem, że problem zaistniał niedawno i nic innego najprawdopodobniej nie zdążyło się popsuć.
      Wymieniłem więc uszczelkę głowicy na nową, wyczyściłem głowicę, jednak problem nie zniknął. Wygląda na to jakby woda przeciekała znacznie niżej w silniku niż głowica...
      Płyn chłodniczy wycieka dość szybko, jeśli napełnię zbiornik 10 litrami wody w celu testu, to ok. 3-4 litry wyciekną w ciągu 10 minut. Jeśli napełnię wąż od strony pompyy wodnej (w załączniku pokazałem na zdjęciu, zielony okrąg), system nie przecieka, ale jeśli napełnię rurę na wlocie do silnika (w załączniku pokazałem na zdjęciu, czerwony okrąg), przecieka bardzo szybko.
       
      W związku z tym moje pytanie brzmi: 
      czy jedyną pozostałą mi opcją, jest to, że mój blok silnika jest gdzieś pęknięty, czego nie zauważyłem z góry? Cylindry / tłoki wyglądają dobrze od góry, co prawda nieco zwęglone, ponieważ system filtrów powietrza był nieco zatkany, ale raczej nie ma to wpływu na opisany problem.







    • Przez Strachu
      Wiecie może jaka może być przyczyna tego zjawiska?? Podejrzewamy uszczelkę chociaż niedawno była wymieniana. Ostatnio wymieniliśmy olej niestety już po kilku mth ponownie stal się szary.
    • Przez Michał14
      Witam mam problem z ciśnieniem oleju w ursusie c-360 silnik jest po kapitalnym remoncie.Gdy silnik się dotarł zaczęła świecić się kontrolka od oleju więc wymieniłem pompę i nadal to samo a nawet trochę gorzej sprawdziłem na zegarze ciśnienie i nic nie pokazuje jak się okazało była dziurka w krućcu co przykręcona jest do pompy i to rurki co podaje olej do filtra.Po tej wymianie ciśnienie było na zimnym 3.4 a na ciepłym 2 po dłuższej jeździe gdy silnik się nagrzał konkretnie tak jak ma być i po paru minutach jazdy problem wrócił nie wiem co zrobić 
    • Przez dawid608d
      Witam zwracam się z prośbą czy ktos mógłby powiedzieć gdzie znajduje się czujnik temperatury Zetor 8045
    • Przez Arektoma
      Witam tak jak w tytule co może być przyczyną? 
      Same antares II 1997r. silnik chłodzony powietrzem na elektrycznym regulator obrotów. Faluje obrotami od 500-750 na biegu jałowym, po dodaniu gazu w zakres 1500 i więcej problem ustępuje. Wymienione i wyregulowane rozpylacze na nowe, zawory również ustawione co prawda nie wiem jaki powinna być wartość ustawienia zaworów ale ustawiłem 0.35mm na zimnym wszystkie równo. Pompka zasilająca paliwo sprawdzona oraz wyczyszczona. Odpala po 2-3 obrotach rozrunika za każdym razem czyli moim zdaniem normalnie. Jest mała zależność jak był mróz tak około minus 7 to falowanie było zdecydowanie mniejsze a jak złapał lekko wyższa temp. To wracał do zakresu jak pisałem wcześniej. Błagam pomocy 😉
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj