Kondzik

Szersze opony czy obciążniki?

Polecane posty

Kondzik    0

Witam. Chciałem zapytać co bardziej poprawi uciąg w mojej Kubocie M7040 zastosowanie szerszego ogumienia czy może obciążniki na tylne koła. Rozmiar kół to 320/70 R20 i 420/70 R28. I nie wiem jak by się zachowywał ten ciągnik z szerszymi oponami. Czy nie będzie to zbytnie przeciążanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Jeśli Ci się zagrzebuje pod obciążeniem to załóż szersze opony a jeśli koła po prostu ślizgają się na wierzchu załóż obciążniki.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Już był podobny temat na AF :)

Zajrzałem na twój profil żeby obczaić o co chodzi, za mało danych podajesz, podaj konkretne przykłady w czym sobie nie radzi Twoja maszyna to coś doradzimy, w profilu masz foto Twojej maszyny? no to trochę dociążony przód jest, podaj jeszcze masę własną, no i do czego głównie jest ten ciągnik, masz foto z prasą zwijającą no to jak najbardziej szerokie opony, ale do pola to raczej dociążyć, jakie masz pola? jeśli piaski 5-6ta kl. to w polu uciągu sobie nie poprawisz, ale ogólnie polecam szerokie koła, sam mam 420/70/24 i 480/34 w ciągniku o masie własnej 3,7t i z przodu symboliczne 150kg obciążników i bez 4x4 w piachu to jest problem uciągnąć 4x30, myślałem założyć po 100kg na tył ale puki co nie zakładam bo po co wozić dodatkowe 200kg,

W Twoim przypadku już masz niskoprofilowe opony to wymiana na szersze będzie kłopotliwa, bo albo zmieniasz 4 koła i to musiały by być większe koła, bo w profil 65 moim zdaniem szkoda kasy się bawić, puki co spróbuj dać po 100-170kg na tył na koło na pewno nie będzie to zbytnim obciążeniem a już odczujesz różnicę, na razie szkoda kasy wywalać na opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Nie wiem właśnie jaka jest różnica z obciążnikami na kołach. Ciągnik waży z obciążnikami z przodu 3300kg chyba. Obciążniki ważą 560kg. Widzę na przykład przy pracy z agregatem że koła mają lekki poślizg. Lub z rozrzutnikiem 2-osiowym na pryzmie z kukurydzy czasami mam problem ruszyć. Gdybym zmienił to kupiłbym też wyższe opony. Myślałem nad 440 lub 460/85 R30 z tyłu a z przodem nie wiadomo. Nie wiem czy nie było by to za duże obciążenie dla ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

obciążeniem największym to będzie tylko dla twojej kieszeni he he, ciągnik ma chyba dużo biegów więc zmiana wysokości kół nie wpłynie znacząco na efektywność, jak ma te 70km to spokojnie można założyć większe koła, pisałeś że masz 28' cali tył a chcesz 30 zakładać? a więc o ile się nie mylę to porównaj sobie z lamborghini r2 dobór kół :) lub popytaj na af użytkowników lampo/rollerów agroplusów, z tyłu możesz założyć 480/70/28 a przód byłby 360/70/20

 

np. http://moto.allegro.pl/item1060351042_opona_rolnicza_540_65_28_540_65r28_16_9r28_16_9_28.html

 

http://moto.allegro.pl/item1059107144_opona_opony_rolnicze_480_65r28_480_65_28_480_65_28.html - ta powinna zgrywać się z przodem :)http://moto.allegro.pl/item1061767719_opona_rolnicza_opony_rolnicze_480_65r28_480_65_28.html

 

ale jeśli masz z przodu aż 540kg na tak lekkim ciągniku, to masz cięższy przód niż tył, to tylko dociążyć tył i będzie ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Ważne właśnie jest dla mnie też żeby go trochę podnieść a w instrukcji mam podane że mogę mieć 85 R30 tylko nie wiem jaką wysokość musi mieć przód. Czy dobrze będzie analogicznie 85 R22. Bardzo spodobały mi się koła z tego filmiku:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

przód można dobrać, szkoda tylko hajsu na nowe tylne koła z felgami, na przód można by dać 405/70/20 a tył wtedy może i by się zgadzał a może i nie nie wiem, spróbuj podpytać dielera może by zamienił koła, w końcu chyba za bardzo nie przyjeździłeś tych opon czy tam nie uszkodziłeś nie?

 

ps. a nie myślałeś o bliźniakach na tył? do agregatu bajka, do kiszonki też fajna sprawa, ta kubota jest dość wąska to z bliźniakami nie była by tak strasznie szeroka, może to jakiś pomysł, a szła by jak szatan :) na wysokość idelane były by koła od c 360 lub mf 255 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Hehe no przyznam że o bliźniakach nie myślałem. Ale raczej to nie wchodzi w grę. Jeśli sprzedałbym koła które teraz mam to na pewno dopłata nie wyniosła by mnie tyle co obciążniki. A jeśli już zmieniał bym koła to na pewno na wyższe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

No to na początek nalej wody w tylne koła (nic nie będzie kosztowało tylko nie zapomnij spuścić przed mrozami he he) i zobaczysz jak będzie, lepszego pomysłu nie mam :)

Twój ciągnik ma zachwiany rozkład mas do takiego lekkiego traktorka ponad 500kg na przód to przesada, tył mysi być ciężejszy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Mam tego świadomość i czuć nawet po jego zachowaniu. Nie wiem tylko czy obciążać na tył dużo by dały. Nie mam doświadczenia w tych sprawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hurtopony    1

Według mnie większy ciąg w Kubocie M7040 powinienies miec po zastosowaniu szerszego ogumienia Rozmiar kół to 320/70 R20 i 420/70 R28. Nie powinno byc wiekszego przeciążenia.

 

Wiecej informacji na u nas opony rolnicze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Powtórzę po raz n-ty.Tylko masa poprawia uciąg ;). Zakładając że opony mają taki sam bieżnik. Szersza opona zmniejsza tylko nacisk jednostkowy.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

osmiele sie nie zgodzic. tylko masa poprawia uciag, ale w przypadku gdy nie mamy do czynienia z guma i jej specyficznymi wlasciwosciami.

 

dlatego pociagi moga sie poruszac bez poslizgu na waskich kolach. sprobuj ruszyc na kolach do miedzyrzedzi z zaladowana przyczepa to zobaczysz jaki bedziesz mial uciag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Masa, masa, ale i odpowiedni rozkład masy, a ta kubota waży 2750kg i ma 550kg obciążnika z przodu, to ten traktor ma większy nacisk na przednią oś niż na tylną, a nawet jeśli ten obciążnik jest wysunięty, to działa jak przeciwwaga dla tylnej osi i odciąża, tylko konkretnie dociążyć tył, wody nalać w tylne koła, lub bliźniaki dokręcić i będzie ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    241

jak zaczepisz maszyne, a nawet przyczepe to i tak zawsze korzystniej dla uciagu jest by bardziej byl przod dociazony, bo od chwili ruszenia, nastepuje transfer masy i tylna os jest dociazana. zaczep sobie glebosz i zobacz co sie dzieje z tylnymi oponami po zaglebieniu maszyny w ziemie.

w samochodzie zaciagnij reczny i ruszajac zauwazysz to samo.

 

natomiast to co powiedzial @ofsik w #2 poscie jest wystarczajace i powinno rozwiac wszelkie watpliwosci autora tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

W przypadku Ursusa 4512 na pewno lepszy uciąg jest na kołach 11,2 na 44 niż 13,6 na 36 ;).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Masa * wsp. przyczepności=siła uciągu

 

@deer koła 11.2x44 mają większą średnicę niż 13.6x36

 

Czy wąskie koła, czy szerokie to zależy od warunków, ale na pewno o jak największej średnicy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

masa masa, a teraz największa średnica kół, co? przykłady z podwórka to np. t25 na kołach od c 360 czy c 360 na kołach od wistuli czy czegoś takiego no i oba przypadki (ciagnik ten sam a więc wcale bardziej dociążony nie był, a uciąg niewiele większy, po prostu brak mocy, tak samo może się zdarzyć gdy autor tak jak planuje założyć koła 18,4/30 zamiast 14,9/28 czyli takich jak c 360 obecnie, koła są dobierane do przełożeń skrzyni, momentu obr silnika i takie zmiany mogą faktycznie odbić się nad "zrywnością" ciągnika i wcale nie muszą się przełożyć na uciąg, przełożą się ale nie z takim efektem jak można by oczekiwać ;)

fakt że tył przykuca jak rusza się z przyczepą, tylko że jak przód jest obciążony to ten obciążnik działa jak przeciwwaga i koła zerwą czyli złapią poślizg, osobiście w ciągnikach 4x2 nieuznaje przednich obciążników, lepiej ruszając postawić ciągnik dęba żeby cała masa spoczeła na tylnej osi, mogę się założyć że gdyby zdjąć kilka walizek z tej kuboty z przodu i położyć to na tylnej osi to ciągnik sprawował by się lepiej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

Moc nieskończona? tego chyba nawet jeszcze japońce w kubotach nie wprowadzą prędko he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

A jakbyś miał w swoim Lambo z tyłu opony 16.9-30 to jakby to Twoim zdaniem było z uciągiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    75

nie wiem bo nie mam mam z tyłu 480/70/34 co na 80km wydawało się bardzo dużo,a w praktyce koła fruwają jak głupie, dla porównania znajomego agrofarm na standardowych 16,9/34 i z turem topi się w łąkach z prasą jak głupi, także teorie o najważniejszej dużej masie nie do końca się sprawdzają, jak są problemy z uciągiem to się ząłącza 4x4 i nie problemu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

@Ferdek07 mylisz uciąg z nośnością podłoża ;).


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj