Skocz do zawartości
Kondzik

Szersze opony czy obciążniki?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Opony
Kondzik    0

Witam. Chciałem zapytać co bardziej poprawi uciąg w mojej Kubocie M7040 zastosowanie szerszego ogumienia czy może obciążniki na tylne koła. Rozmiar kół to 320/70 R20 i 420/70 R28. I nie wiem jak by się zachowywał ten ciągnik z szerszymi oponami. Czy nie będzie to zbytnie przeciążanie silnika?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    30

Jeśli Ci się zagrzebuje pod obciążeniem to załóż szersze opony a jeśli koła po prostu ślizgają się na wierzchu załóż obciążniki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Już był podobny temat na AF :)

Zajrzałem na twój profil żeby obczaić o co chodzi, za mało danych podajesz, podaj konkretne przykłady w czym sobie nie radzi Twoja maszyna to coś doradzimy, w profilu masz foto Twojej maszyny? no to trochę dociążony przód jest, podaj jeszcze masę własną, no i do czego głównie jest ten ciągnik, masz foto z prasą zwijającą no to jak najbardziej szerokie opony, ale do pola to raczej dociążyć, jakie masz pola? jeśli piaski 5-6ta kl. to w polu uciągu sobie nie poprawisz, ale ogólnie polecam szerokie koła, sam mam 420/70/24 i 480/34 w ciągniku o masie własnej 3,7t i z przodu symboliczne 150kg obciążników i bez 4x4 w piachu to jest problem uciągnąć 4x30, myślałem założyć po 100kg na tył ale puki co nie zakładam bo po co wozić dodatkowe 200kg,

W Twoim przypadku już masz niskoprofilowe opony to wymiana na szersze będzie kłopotliwa, bo albo zmieniasz 4 koła i to musiały by być większe koła, bo w profil 65 moim zdaniem szkoda kasy się bawić, puki co spróbuj dać po 100-170kg na tył na koło na pewno nie będzie to zbytnim obciążeniem a już odczujesz różnicę, na razie szkoda kasy wywalać na opony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Kondzik    0

Nie wiem właśnie jaka jest różnica z obciążnikami na kołach. Ciągnik waży z obciążnikami z przodu 3300kg chyba. Obciążniki ważą 560kg. Widzę na przykład przy pracy z agregatem że koła mają lekki poślizg. Lub z rozrzutnikiem 2-osiowym na pryzmie z kukurydzy czasami mam problem ruszyć. Gdybym zmienił to kupiłbym też wyższe opony. Myślałem nad 440 lub 460/85 R30 z tyłu a z przodem nie wiadomo. Nie wiem czy nie było by to za duże obciążenie dla ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

obciążeniem największym to będzie tylko dla twojej kieszeni he he, ciągnik ma chyba dużo biegów więc zmiana wysokości kół nie wpłynie znacząco na efektywność, jak ma te 70km to spokojnie można założyć większe koła, pisałeś że masz 28' cali tył a chcesz 30 zakładać? a więc o ile się nie mylę to porównaj sobie z lamborghini r2 dobór kół :) lub popytaj na af użytkowników lampo/rollerów agroplusów, z tyłu możesz założyć 480/70/28 a przód byłby 360/70/20

 

np. http://moto.allegro.pl/item1060351042_opona_rolnicza_540_65_28_540_65r28_16_9r28_16_9_28.html

 

http://moto.allegro.pl/item1059107144_opona_opony_rolnicze_480_65r28_480_65_28_480_65_28.html - ta powinna zgrywać się z przodem :)http://moto.allegro.pl/item1061767719_opona_rolnicza_opony_rolnicze_480_65r28_480_65_28.html

 

ale jeśli masz z przodu aż 540kg na tak lekkim ciągniku, to masz cięższy przód niż tył, to tylko dociążyć tył i będzie ok :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Ważne właśnie jest dla mnie też żeby go trochę podnieść a w instrukcji mam podane że mogę mieć 85 R30 tylko nie wiem jaką wysokość musi mieć przód. Czy dobrze będzie analogicznie 85 R22. Bardzo spodobały mi się koła z tego filmiku:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

przód można dobrać, szkoda tylko hajsu na nowe tylne koła z felgami, na przód można by dać 405/70/20 a tył wtedy może i by się zgadzał a może i nie nie wiem, spróbuj podpytać dielera może by zamienił koła, w końcu chyba za bardzo nie przyjeździłeś tych opon czy tam nie uszkodziłeś nie?

 

ps. a nie myślałeś o bliźniakach na tył? do agregatu bajka, do kiszonki też fajna sprawa, ta kubota jest dość wąska to z bliźniakami nie była by tak strasznie szeroka, może to jakiś pomysł, a szła by jak szatan :) na wysokość idelane były by koła od c 360 lub mf 255 :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Hehe no przyznam że o bliźniakach nie myślałem. Ale raczej to nie wchodzi w grę. Jeśli sprzedałbym koła które teraz mam to na pewno dopłata nie wyniosła by mnie tyle co obciążniki. A jeśli już zmieniał bym koła to na pewno na wyższe :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

No to na początek nalej wody w tylne koła (nic nie będzie kosztowało tylko nie zapomnij spuścić przed mrozami he he) i zobaczysz jak będzie, lepszego pomysłu nie mam :)

Twój ciągnik ma zachwiany rozkład mas do takiego lekkiego traktorka ponad 500kg na przód to przesada, tył mysi być ciężejszy!!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kondzik    0

Mam tego świadomość i czuć nawet po jego zachowaniu. Nie wiem tylko czy obciążać na tył dużo by dały. Nie mam doświadczenia w tych sprawach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hurtopony    1

Według mnie większy ciąg w Kubocie M7040 powinienies miec po zastosowaniu szerszego ogumienia Rozmiar kół to 320/70 R20 i 420/70 R28. Nie powinno byc wiekszego przeciążenia.

 

Wiecej informacji na u nas opony rolnicze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

Powtórzę po raz n-ty.Tylko masa poprawia uciąg ;). Zakładając że opony mają taki sam bieżnik. Szersza opona zmniejsza tylko nacisk jednostkowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

osmiele sie nie zgodzic. tylko masa poprawia uciag, ale w przypadku gdy nie mamy do czynienia z guma i jej specyficznymi wlasciwosciami.

 

dlatego pociagi moga sie poruszac bez poslizgu na waskich kolach. sprobuj ruszyc na kolach do miedzyrzedzi z zaladowana przyczepa to zobaczysz jaki bedziesz mial uciag.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Masa, masa, ale i odpowiedni rozkład masy, a ta kubota waży 2750kg i ma 550kg obciążnika z przodu, to ten traktor ma większy nacisk na przednią oś niż na tylną, a nawet jeśli ten obciążnik jest wysunięty, to działa jak przeciwwaga dla tylnej osi i odciąża, tylko konkretnie dociążyć tył, wody nalać w tylne koła, lub bliźniaki dokręcić i będzie ok ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brzozak2    236

jak zaczepisz maszyne, a nawet przyczepe to i tak zawsze korzystniej dla uciagu jest by bardziej byl przod dociazony, bo od chwili ruszenia, nastepuje transfer masy i tylna os jest dociazana. zaczep sobie glebosz i zobacz co sie dzieje z tylnymi oponami po zaglebieniu maszyny w ziemie.

w samochodzie zaciagnij reczny i ruszajac zauwazysz to samo.

 

natomiast to co powiedzial @ofsik w #2 poscie jest wystarczajace i powinno rozwiac wszelkie watpliwosci autora tematu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

W przypadku Ursusa 4512 na pewno lepszy uciąg jest na kołach 11,2 na 44 niż 13,6 na 36 ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

Masa * wsp. przyczepności=siła uciągu

 

@deer koła 11.2x44 mają większą średnicę niż 13.6x36

 

Czy wąskie koła, czy szerokie to zależy od warunków, ale na pewno o jak największej średnicy ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

masa masa, a teraz największa średnica kół, co? przykłady z podwórka to np. t25 na kołach od c 360 czy c 360 na kołach od wistuli czy czegoś takiego no i oba przypadki (ciagnik ten sam a więc wcale bardziej dociążony nie był, a uciąg niewiele większy, po prostu brak mocy, tak samo może się zdarzyć gdy autor tak jak planuje założyć koła 18,4/30 zamiast 14,9/28 czyli takich jak c 360 obecnie, koła są dobierane do przełożeń skrzyni, momentu obr silnika i takie zmiany mogą faktycznie odbić się nad "zrywnością" ciągnika i wcale nie muszą się przełożyć na uciąg, przełożą się ale nie z takim efektem jak można by oczekiwać ;)

fakt że tył przykuca jak rusza się z przyczepą, tylko że jak przód jest obciążony to ten obciążnik działa jak przeciwwaga i koła zerwą czyli złapią poślizg, osobiście w ciągnikach 4x2 nieuznaje przednich obciążników, lepiej ruszając postawić ciągnik dęba żeby cała masa spoczeła na tylnej osi, mogę się założyć że gdyby zdjąć kilka walizek z tej kuboty z przodu i położyć to na tylnej osi to ciągnik sprawował by się lepiej :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

Moc nieskończona? tego chyba nawet jeszcze japońce w kubotach nie wprowadzą prędko he he

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LowRider    33

A jakbyś miał w swoim Lambo z tyłu opony 16.9-30 to jakby to Twoim zdaniem było z uciągiem??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ferdek07    62

nie wiem bo nie mam mam z tyłu 480/70/34 co na 80km wydawało się bardzo dużo,a w praktyce koła fruwają jak głupie, dla porównania znajomego agrofarm na standardowych 16,9/34 i z turem topi się w łąkach z prasą jak głupi, także teorie o najważniejszej dużej masie nie do końca się sprawdzają, jak są problemy z uciągiem to się ząłącza 4x4 i nie problemu ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    176

@Ferdek07 mylisz uciąg z nośnością podłoża ;).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×