PanSzarny

Mtz 82 Docieranie silnika

Polecane posty

PanSzarny    3

Witam . Podczas docierania silnika na biegu jałowym przy 5 mth od wymiany tulei i tłoków ciągnik zszedł z obrotów zaczął się wydobywać biały dym z odpowietrzenia silnika i zgasł . Temperatura była na poziomie 40 stopni . Po kilku godzinach odpalił bez problemu ale pojawiło się dymienie na niebiesko . Dlaczego tak się stało i czy jest opcja że tłoki się przytarły ? Dalej go docierać czy kaplica i remont od nowa ? Proszę o konkretne odpowiedzi ,a nie zabawy w kotka i myszkę ;) . Pozdrawiam .

  • Confused 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2344

sam robiłeś remat? docierac nie radzę dobrze nie jest.


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

gdzieś złapał albo tłok albo panewka jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    3

Cały czas się dociera ma już 13mth nadal dymi na niebiesko ,oleju nie ubywa tłumik zaczął się robić mokry ,stawiam na ropę . Remont sam robiłem . Na wale zmieniłem tylko korbowodowe panewki reszta nie była ruszania . Trochę jestem w kropce ,bo żyto na zielonkę za chwilę ,orka itd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nie dociera się w ten sposób silnika. Trzeba złożyć i w miarę normalnie pracować. Zmienić tylko olej dość szybko i powtórzyć regulację zaworów. Co za sens miała wymiana panewek na korbach ? Jeśli one padają to znaczy że tych na podporach już dawno brak. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karbex    91
1 godzinę temu, tomek1974 napisał:

gdzieś złapał albo tłok albo panewka jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz 

No jak dla mnie to tłok przyłapało - od pa ewki nie puściłby kompresji w dół, a skoro dymił z odmy to tak właśnie było.

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    3

Na podporach panewki są zdrowe , na korbach była możliwość to zmieniłem no i na dwóch dało się odczuć rysy .Nie mam teraz takie pracy lekkiej dla niego ,przy prasie szybko spuchnie jedynie po zbiorze pójdzie do rozrzutnika ..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Musisz sobie uzmysłowić jedno: olej najpierw trafia do podpór i stamtąd jest transportowany do panewek korbowodowych, jeśli więc panewki na korbach są w złym stanie to znaczy że doszło gdzieś po drodze do czegoś niedobrego.  

zdjecie_2001.jpg

Zdjęcie jest przykładowe. 

Nie dotrzesz ciągnika na wolnych obrotach a na pewno nie jest mu wtedy lekko.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Silnik najprawdopodobniej i tak nadaje się do ponownej roboty, wykoś co masz wykosić rozbierz ponownie. Wał oraz blok należy oddać do pomiarów, ruska precyzja obróbki oraz higiena montażu są obiektem żartów nie bez powodu. Omijaj mechaników którzy mówią że wymieni się "zestaw" i będzie chodzić. Jeśli iść taka drogą to kup drugi silnik będzie po prostu szybciej. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    3

U mnie w okolicy mechaników jak na lekarstwo ,w dodatku Ruskich nie chcą robić ... Wykoszone już mam , czeka mnie rozrzucenie obornika , orka i uprawa . Da radę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Wiele do stracenia nie masz i tak silnik będzie do rozbiórki, zrób co masz zrobić i tyle ile się da. Pomiary robią w zakładach gdzie szlifują wały np. Na szybko to tak jak mówię kupno drugiego silnika na chodzie. Wtedy na spokojnie robisz swój, możesz dokończyć pracę w polu. A po całej operacji poganiasz silnik i mało na tym tracisz. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
robi57362    2344

zależy ile tej orki co innego 2ha a co innego 20 .tylko ruska posiadasz?


jesli pomoglem kliknij fajne

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PanSzarny    3

2..50 ha do zaorania i uprawienia . Jest też C360 ale pracuje z turem i sprzęgło już na wykończeniu ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Żeby była jasność taki silnik może pochodzić jeszcze godzinę i się rozlecieć a może obrobić jeszcze 100ha i dalej dymić;] To przysłowiowa loteria. Na twoim miejscu i przy takim areale kombinował bym nieco lepszy zestaw niż niepewna myśl radziecka. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

widzisz największy problem jest  z jakością części są po prostu tragiczne ,podczas montażu były za luźne albo trzeba było toczyć tłoki nie wspomnę o nieudanych szlifach  dla tego nie robię już remontów z braku gwarancji 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

To samo powoli się robi z Ursusem, za chwilę szybciej będzie można dopiłować pilnikiem niż spasować nowy element ze sklepu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek1974    539

ostatnio robiłem głowice ,zawory zostawiłem bo oryginalne i nie  wyklepane ale prowadnice kupiłem nowe i tak 4 pasowały super a 4 trzeba było toczyć w środku po prostu tandeta 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Mi się trafiła korba z źle obrobioną główką, tzn krzywo;] Krzywizna była na tyle duża że korby nie udało się uratować. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

O ile naciek z rury wydechowej po kapitalce nie jest niczym groźnym, to pozostałe objawy są nieciekawe.


Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Pozwolisz że się  nie zgodzę ? @LTZ55a po remoncie nacieku nie powinno być, a po "remoncie" występuje. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LTZ55a    118

Pozwolę.

  • Haha 1

Sprzedam części silnika MTZ 50/550 oraz katalog części MTZ50/550.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
    • Przez ZaqAMG
      Witam
      Doczytalem w instrukcji ze na tym wyswietlaczu powinny wyswietlac sie nie tylko motogodziny ale rowniez inne parametry typu predkosc aktualna,spalanie
      Przeszukalem caly internet i niemoge nigdzie znalezc informacji jak to wlaczyc/zaprogramowac
      Prosze o pomoc gdyz serce mnie boli od kiedy dowiedzialem sie ze Belarus posiada takie bajery a Ja z nich niekorzystam 😅
      69505144247__413679D2-5B28-4DB4-B4D4-22D5D0D49D34.MOV
    • Przez Lipowa
      Witam. Wie ktoś może lub ma opisane przewody które wychodzą z kostki która znajduje się pod deska rozdzielczą? Lub gdzie takie coś kupic ?
      20240326_145521.heic 20240326_145517.heic 20240326_123552.heic
    • Przez kris148a
      Witam, kupiłem nowy rozdzielacz ten pod kierownicę i pracował dobrze, bylem z niego zadowolony chodź przełączanie z kolejnych pozycji było trochę odporne. Po 3 miesiącach przestała odbijać wajcha gdy ramiona doszły do samej góry, oraz nie mogę delikatnie opuścić ramion bo jest opór a potem zaraz ostro ramiona z maszyną opadają i uderza o ziemię a przedtem mohlwm powoli opuszcza. Ma ktoś na to jakiś patent? Odesłał bym ale uziemnie ciągnik a jakie znowu za jakiś czas stać się to samo to jeśli jest jakiś sposób naprawy tego ro wolę ja to zrobić. Pomoże ktoś?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj