zbycho77

uszkodzony gwint skrzynia wlew oleju

Polecane posty

zbycho77    11

Wie ktoś jak jak  to naprawić . Pożyczyłem ciągnik i zakleszczyły im się biegi  "janusze " próbowały tak odblokować że zaklepali gwint w obudowie skrzyni i nie można wkręcić korka . Ma ktoś jakiś pomysł jak to zrobić  , ciągnik ursus 2812 .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Pewnie że przegwintować  tylko skąd gwintownik  o takiej średnicy ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Jak by chcieli zapłacić to bym tu nie pisał  .         

Średnica tego otworu to około  48mm , w calach wychodzi 2 cale 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28740

Po taniosci to wspawac nypel 2 cale i zakręcić korkiem. Choć nie wiem czy dekiel da się pospawać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GucioJUMZ    393

Panowie w tym ciągniku owy korek jest z pokrywą i kolumna kierownicy i to jest jakiś stop aluminium .skok gwintu chyba półtora 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2092
1 godzinę temu, zbycho77 napisał:

Jak by chcieli zapłacić to bym tu nie pisał  .         

Średnica tego otworu to około  48mm , w calach wychodzi 2 cale 

Dlatego nie pożycza sie ciągnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemek28_28    2092

Ja pożyczyłem sąsiadowi w zeszłym roku przyczepę na zniwa, przebiło sie koło, bo opona była kiepska ale miałem zapasowe z nowa opona. Pretensji nie miałem bo i o co, ale odkręcał koło i ukręcił szpilkę, koło miał rozebrać i zalozyc nowa oponę która mam w garażu. Niedługo nowe zniwa a szpilka nie przełożona i opona rowniez. Dobrze ze akurat ta przyczepa mało używana. Tak sie wychodzi na pożyczkach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Jeżeli gwint jest calowy w systemie BSP to jest on taki sam jak w zwykłej hydraulice. Możesz podjechać do sklepu sanitarnego z korkiem i sprawdzić czy się wkręci w mufe 2". Jeśli będzie pasować to możesz kupić nypel 2", ponacinać go szlifierką i zrobić z niego "gwintownik"...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
andrzej78    584

Jest tam gwint  calowy , to pewne , ale raczej UNF ( zunifikowany drobnozwojny) - średnicą , kątem stożka i skokiem zbliżony do gwintów metrycznych , jednak różnice są  wyraźne. W przypadku niewielkiego zniszczenia gwintu można próbować go reanimować przy użyciu miniszlifierki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Może mam głupi pomysł ale i tak trzeba zdemontować pokrywę, może uda wkręcić się od tyłu? Pokrywa duraluminiowa wiec aby gwint załapał i pójdzie. 

Ewentualnie spróbuj podskrobać gwint na początku aby można było załapać korek a dalej pójdzie. 

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Średnica otworu w obudowie 48,2  , na korku 50,5  . Skok gwintu zmierzyłem narzynką wyjętą z gwintownika 1 cal do rur  pasuje tylko wysokość stożka jest inna . Dokładnego pomiaru nie mam brak sprawdzianów grzebieniowych .Akmaty nie jest to głupi pomysł tylko sporo rozkręcania jak nie uda mi się tego przegwintować to  przykleję na silikon a przy okazji jak coś będę robił w tym miejscu to tak spróbuję .

peewee 1984 z tej strony co podałeś wychodzi że to jest m 52 x 1,5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707
Napisano (edytowany)

MF projektowany i wytwarzany w calach,  na pewno korek nie będzie metryczny. 

UNF 2"

Taki gwint posiada 12 zwojów na cal ( 25,4 mm )  - policz 6 zwojów i sprawdź czy odległość pomiędzy nimi to 12,7 mm

Edytowano przez akmaly

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbycho77    11

Wymiar miedzy zwojami 2 mm  , czyli wychodzi że to M 52x2

Ewentualnie według tabeli gwintów  może być skok 2,12  wtedy to był by UNF 2"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peewee1984    91

Bardziej unf 2", M52x2 mialby niecale 52 mm po zewnątrz. Mimo wszystko ciężko będzie znaleźć taki gwintownik.. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bratrolnika    28740

Może łatwiej będzie dopasować gwintownik razem z korkiem, niż szukać nietypowego gwintownika, i kupować to pewnie na jedno użycie w życiu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
akmaly    707

Zmierz kilka zwojów nie jeden bo nie zrobisz tego dobrze, a co do gwintownika to gdzie taki dostać? Jak bardzo chce ratować ta pokrywę to do ślusarza i na wytaczarce lub frezarce zrobi nowy gwint. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez emtecc
      Witam
      Użytkuje ktoś siewnik stopkowy Agro Masz 2.5m z ursusem 3512. Ma to sens czy tylko męczenie się? Sama waga (590kg) siewnika nie napawa optymizmem 
    • Przez TomaszN
      Witam czy może ktoś posiada komplety przedni napęd od ursusa 5314 ?
    • Przez Bandziornoo
      Witam wszystkich jestem nowym posiadaczem ursusa 3512  97r  nieznam się zbytnio na tych traktorach  ale podczas jazdy z górki jest cichutki jak chybryda ale już pod górkę  coś wyje tak jakby Między silnikiem a skrzynią biegów  mam tylko nadzieję że to nie będzie skrzynią biegów  a zwolnic tam nie ma  ?? Z góry dziękuję za pomoc 
    • Przez Piotr5314
      Witam posiadam 5314 z 96r i prosze abyście napisali coś na jego temat tylko obiektywnie <_<
    • Przez Jamalek
      Witam,
      Zwracam się z prośbą o podpowiedź w dwóch tematach
      1) Nasz ursus zaczął w ostatnim sezonie dość mocno kopcić na czarno szczegolnie podczas pracy pod obciążeniem. Od czego może to być. Oleju nie bierze, słaby nie jest, czy pali więcej nie wiem nie sprawdzaliśmy leję się i jedzie. Może trochę ciężej pali na zimnym silniku szczególnie teraz w zimę- one ogólnie ciężko pala zimą ale teraz jakby trochę bardziej. Dwa sezony temu miał robione wtryski, ale czy sa ok to nie wiem. Wyciągać je do sprawdzenia czy szukać gdzieś indziej.
      2) Co się dzieje jak linka od ssania na ciepłym silniku nie chce się wcisnąć, na zimnym wciska się bez problemu. 
       
      Dziękuję za wszystkie podpowiedzi 🙂
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj