Mareczek78

Skrzynia biegów Z056

Polecane posty

pawelec1997    11

Witam,mam problem z bizonem tzn ze skrzynią,a problem polega na tym,że na biegu wstecznym coś strasznie stuka podczas jazdy i na dotatek nie mogę wbić dwójki tak jakby coś blokowało,co to może być?

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

łożysko biegu wstecznego prawdopodobnie u mnie tak było musisz otworzyć pokrywę z góry i z lewej strony będziesz miał taką śrubę, ona trzyma wałek biegu wstecznego musisz namacać ( znaleźć ) zębatkę tak żeby ją wyjąć cofając wałek na zewnątrz skrzyni trzeba trochę  pokombinować jest ciasno i uważnie patrzeć co się rozkręca :) 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Mareczek78    1

ok 3 sezony temu też mi przy jeździe do tyłu stukał wsteczny bieg - zębatka na wałku biegu wstecznego straciła jeden ząb. Natomiast przed tegorocznym sezonem powymieniałem łożyska, gdyż problem miałem z wyskakującą dwójką. Mowa tu o łożyskach wału głównego, pośredniego i sprzęgłowego. Biegi nie wyskakują, a opory włączanie biegów znacznie zmalały. Jest trochę roboty, ale potem cieszy udana naprawa.

Po zdjęciu pokrywy skrzyni poszarp w szczególności za główny wał od strony sprzęgła czy są luzy na łożyskach. Tam do skrzyni od strony sprzegła wchodzi wałek sprzegłowy ułożyskowany jest on w obudowie skrzyni, a w ten wałek wchodzi wał główny i tam jest łożysko igiełkowe. U mnie oba łożyska miały luz i wał głównyok 2mm unosiłem góra-dół. Oczywięcie istotna też jest kondycja trybów, czy już zęby nie sa skośne itp.

Jeśli wszystko jest nowe, a problemy w skrzyni występują nadal to prawdopodobnie skrzynia (obudowa) straciła symetrę. Skrzynia jak wiadomo jest spawana z płyt metalowych a nie odlana z żeliwa. Szybka i brawurowa jazda po polu z pełnym zbiornikiem może spowodowaś skrecenie skrzyni biegów przez co wały nie są idealnie współosiowe i to może być żródłem problemów, bądź szybko zużywających się podzespołów. Skrzynia z z056 to nie to co w z058. Najlepiej eksploatować ją spokojnie, nie przeciążać a wtedy odwdzięczy się dłuższym czasem bezproblemowej eksploatacji

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawelec1997    11

Dwójka też czasami wyskakiwała,a te łożysko igiełkowe w wałku sprzęgłowym zmieniane było na nowe w tym roku bo poszła tarcza sprzęgłowa i w wałku sprzęgłowym były zjechane te frezy co chodzi po nich tarcza sprzęgłowa więc wałek też zmieniłem na nowy.U nas skrzynia w bizonie średnio wytrzymuję 5-7 lat ale dlatego,że mamy straszne góry i ostro skrzynia dostaję w d*pę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

jak to sie mówi ona nie jest skomplikowana tylko jest ciasno itd ale idzie to zrobić pamiętaj że zębatki jak coś wymienić parami udanej naprawy  ^^

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ReV    0

Witam. Skrzynia biegów jest w kombajnie. Wymieniałem wybieraki do zmiany biegów i wyciągnąłem niepotrzebnie całe ośki i wyskoczyły mi sprężynki z kulkami. Nie mogę tego zmontować. Ma ktoś jakiś sposób lub rady? Wyskakują mi kulki. Z góry dziękuję za pomoc. BIZON ZO56. Jak to zrobić bez wyciągania skrzyni. Ośki na przesuwki są nowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

nie wiem czy dobrze kojarzę ale musisz przy wsuwaniu przytrzymywać palcem i tak po kolei ale nie jestem pewny da się zrobić bez wyciągania potrzeba dużo światła i najlepiej z prawiej strony to robić  jeśli sie myle to przepraszam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    332

Wszystko było ok. Zginęła jedynka później dwójka i wsteczny, została trójka na której jakoś wróciłem do domu. Co mogło aię stać? Z056.

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    332

Mam ochotę na złom sprzedać. Szkoda mi tylko silnika ma ze 200ha po porządnym remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

a ja robiłem  połowiczny remont skrzyni i znów 1 wyskakuje i 2 no i trzeba będzie zrobić od nowa w sumie trochę wkurza ale musi jeszcze starczyć :)

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    332

Na wałku pośrednim od strony sprzęgła spadł pierścień osadczy z35 i przesuną się w prawo. Tryby  koła pośredniego, II i W w rezultacie leżą na dnie skrzyni biegów. Koszt naprawy zerowy no może pierścień z35 za 2zł.

I jak to kurcze założyć ????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arkady12    10

ja wysuwałem wałki w prawą stronę a od góry zdejmowałem tryby a ośkę na dole wyjąłem na zasadzie ściągacza pod śrubę coś podłożyłem i wykręciłem ( tak przynajmniej kojarzę ) miałem łatwiej bo i tuleje od sprzęgła miałem zdjętą ( więcej miejsca ) ja tam w tym roku wyjmę skrzynię i ją uszczelnię od razu zrobię przegląd :)  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    332

Udało sie bez rozbierania górnych wałków. Domyć się nie mogłem ale. Największ problem był z podkładką dystansową, leżała płasko pod wałkami. Po założeniu wszystkiego na wałek pośredni i jakoś na prętach przez otwór po korku i w łożysku po lewej udało się unieść i wbić na miejsce. Pierścień z35 był pęknięty na pół nowy 0,35zł.

 

Przy okazji zauważyłem że wałek sprzęgłowy ma luz około 1/4 obrotu. Czyżby sprzęgło do wymiany?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dużo rzeczy może być nie tak. Przede wszystkim nie może być luzu na łożyskach, wodziki dobrze poustawiane, koła zębate nie zaokrąglone. A jak obudowa skrzyni zwichrowana to żaden remont nic nie pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Drive_X    0

Witam. Przegrzebalem cały temat i nie było o tym wzmianki. W moim bizonie ciężko wchodzi 1 i wsteczny. Zajrzałem do skrzyni i okazało się walniete łożysko na zebatce wstecznego biegu. Ale przy okazji zauważyłem że mechanizm roznicowy ma spore luzy...  A mianowicie jak ruszam kołem zębatym od prawej polosi to ruchu jest jakieś 3-4 cm  na obwodzie tego koła. I w ogóle te małe trybiki w mechanizmie się ruszają jak je dotykam palcem. I moje pytanie brzmi czy to powinno tak byc? Szczerze powiedziawszy już mi kasy brakuje na kolejne remonty po wymianie klepiska cepow i większości pasów klinowych...przejeżdże jeszcze sezon?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    6

Skrzynia wali mi na 3 biegu... jak jadę to z połowy wioski słychać cykliczny STUK jakby blacha o blachę trzaskał... Co to może być? Rozebrałem już trochę, ale stanąłem w martwym punkcie, bo muszę wyjąć te dwa duże koła różnicowe i moje pytanie brzmi. Czy tą belkę poprzeczną odkręca się tymi 3/4 śrubami o ona odchodzi, czy trzeba całe te skośne mocowania do półosiek też odkręcać?

IMG_20200114_113133.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez slawus
      Czeka mnie remont silnika w Bizonie, czy ktoś ma namiary na dobrego i sprawdzonego fachowca z woj. mazowieckiego, no i może zna ktoś orientacyjną cenę tego "zabiegu" bo może lepiej kupić drugi silnik np. po remoncie. Z góry wielkie dzięki.
    • Przez luki80413
      Witam od niedawna nabyłem kombajn bizon zo 56 i potrzebuje pomocy nie wiem kapletnie jak ustawiac ta maszyne bardzo bym prosil aby krok po kroku jak dziecku  dokladnie wyjasnic mi co regulowac i gdzie na przenice i na owies 
    • Przez Piter333
      Witam potrzebuje tylna blachę do bizona z sieczkarnia, gdzie mogę taka kupić? 
    • Przez Piter333
      Witam koledzy, mam zamiar pomalować bizona, wie ktoś  ile może mieć metrów kwadratowych do malowania bizon, orientacyjnie, z góry dziękuję 
    • Przez mirasek
      Problem ciągnący sie od kilku lat, w końcu chyba padło totalnie. Dotychczas bibzon słabo podnosił heder, tak 1/2 max 2/3 wysokości bardzo leniwie, reszta jako tako działała. Po wymianie pompy hydr. nieco sie polepszyło, jednak w tym roku na ostatnim poletku klapło wszystko, kompletny impotent.
       
      Po ochłodzeniu zaczęło podnosić motowidło, heder podniesiony za pomocą tura po pewnej chwili znowu całkiem opadał. Zupełnie nie wiem od czego zacząć, podejżewam jakiś zaworek który puszcza ciśnienie, tylko gdzie go szukać?
       
      Jeśli ktoś wie o co chodzi lub miał podobny problem niech poda jakieś wskazówki gdzie zacząć dłubanie.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj