Mareczek78

Skrzynia biegów Z056

Polecane posty

Junkers    44

Wymieniłem to koło na KorUrs. Jakie są opinie na temat tej firmy?

Juz kiedys pisalem na temat tej firmy, 2 lata temu wymienialem wal gorny gardzieli z zebatkami i pomimo ze byl to komplet z Korursa nic nie pasowalo, oddalem i czesci kupilem w innym sklepie. Poza tym wszystkie zebatki lancuchowe podajnikow ta "firma krzak" wogole nie obrabia ze skwarkow, nieobrobiony odlew...


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Koledzy, co robić gdy wał główny nie zazębia się całą szerokością zębów z mechanizmem różnicowym? Jak to wyregulować? Dodam, że wygląda na to, że jest zbliżony za bardzo do prawej strony kombajnu. Dodam, że do całkowitego zazębienia brakuje jakieś 3-4 mm. Macie jakieś patenty? Czy może tak zostać?

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek_1    6

Panowie mam takie pytanie, może wręcz banalne dla niektórych... Planuje zaglądnąć do skrzyni biegów i zauważyłem na pokrywie ceownik, do którego przykręcone są dwie śruby wyglądające, jakby miały one służyć do regulacji czegoś. Do czego one służą?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Nawiązując do poprzedniego posta dołączam kilka zdjęć.

post-42761-0-55352100-1403723092_thumb.jpg

post-42761-0-11878600-1403723131_thumb.jpg

post-42761-0-37441200-1403723160_thumb.jpg

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Ciekawie to nie wyglada, ja bym tego raczej tak nie zostawil. a jak to sie wogole stalo tzn. otwarciu skrzyni taki widok zastales czy po grzebaniu tak sie zrobilo?? Gdyby nie te skosy na zebatce atakujacej bylo by dobrze, a po co one wogole sa??A walek glowny nie ma luzu poprzecznego (na boki)?? Szarpnij jakims lomem czy sie nie przesuwa, tak samo czy dyfer na boki nie tancuje.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Dyfer nie chodzi na boki, próbowałem go trochę przebić w prawo i nic. Wał pobijałem w drugą stronę, poszedł 2 mm i dalej nie idzie. Seger go trzyma Też mnie zastanawia dlaczego na wale te zęby są skośne... Skrzynię robie bo mi siadła w tamtym roku pod koniec żniw przez poprzedniego właściciela, który zostawił na dnie młotek z żelazną rączką i go poderwało między tryby i wyłamało wszystko... Mechanizm jest nowy, podobnie jak cała reszta oprócz wałków. Na starym widać że też nie chodził na całej szerokości. Myślałem, żeby wybić go jeszcze raz z dużym łożyskiem, podebrać trochę prawą pochwę, a w lewą pod łożysko dać jakieś podkładki. Nie wiem czy to jest dobry pomysł. Druga opcja to ściągnąć wał, wybić łożysko z prawej i naciąć w innym miejscu rowek dla segera, ale jak się temu poprzyglądałem, to nie zazębią mi całe koła na i nie dam rady założyć ręcznego, bo ostatnia blaszka będzie się trzymać na 1-2 mm wału.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

A przed wymiana dyfra jak sie tryby zgrywaly?? Pewnie bylo dobrze dlatego trzeba sie przyjrzec wlasnie dyfrowi!! Wg. mnie jest inny albo kolo talerzowe jest inaczej podtoczone i trzeba je roznitowac i podtaczac. Albo odwrotnie zanitowane jest kolo. Co do nitowania to ja w 4 miejscach po obu stronach spawalem migomatem, szkoda czasu na obciete nity. Jakiej firmy jest dyfer. Jak cos to tego wymontuj i dokladnie porownaj z dyfrem innej firmy.

Edytowano przez Junkers

KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Korurs. Nie pamiętam jak to wyglądało na starych częściach bo rozbierałem zaraz po żniwach, nie mogłem dostać wszystkich kół wrocławskich od ręki, tylko jakieś indyjskie były dostępne, ale na starym kole widać, że też się całkiem nie zazębiało jedno z drugim bo to widać na zębach... Zaczyna mnie mocno denerwować ta skrzynia. Czwarty raz muszę wyjąć dyfer.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Korurs to najgorszy wybor, wala swoje smieci po wszystkich sklepach i skladnicach, ida na ilosc.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Fakt faktem, że to badziewie ale lepszy taki niż żaden. Myślę, że sobie poradziłem z problemem. Wyciągnąłem prawa pochwę, stoczyłem jakieś 4 mm i jutro jak złoże to napisze czy jest poprawa. Dzięki za porady.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Nie ma za co, ja napewno tez bede potrzebowal pomocy.

Oczywiscie napisz jak to wyglada, choc jak bym sie chyba nie odwazyl na stoczenie.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Nie pamiętam ale w tych skrzyniach chyba tak się zazębiał bo robiłem ostatni raz 5 lat temu skrzynie a z tego co pamiętam to tak się zazębiała.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

To bez sensu... Konstruktorzy chyba ja liczyli na kolanie. Dzisiaj to złożyłem po modyfikacji i zazębia się lepiej. Tak jak mówiłem, podtoczyłem pochwę prawą o niecałe 4 mm i założyłem jeszcze z lewej strony mechanizmu pierścień 4,5 mm między dyfer, a duże łożysko. Jutro postaram się zrobić zdjęcie jak wygląda efekt pracy.


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karol210    12

u mnie w jednym kombajnie zazebienie bylo takie same jak na ostatnim zdjeciu,baaa konstruktorzy nie umieja zazebic :huh:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stasiek_1    6

Panowie ile oleju wchodzi do skrzyni? Robiłem mały remont mechanizmu różnicowego i ogólnie skrzyni biegów, musiałem spuścić olej. Gdy go spuściłem, stwierdziłem, że jest dosyć "ładny". Jednak gdy zobaczyłem ile syfu jest na spodzie skrzyni, to stwierdziłem, że przepuszczę go przez jakiś filtr. Tak też uczyniłem, spód skrzyni ładnie wyczyściłem i oleju mam 13 litrów, to wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Zgodnie z obietnicą dołączam zdjęcia efektu mojej pracy. Przepraszam, że tak późno ale nie miałem kiedy strzelić fot.

 

post-42761-0-22171200-1404763141_thumb.jpg

post-42761-0-80808500-1404763167_thumb.jpg

 

Tak jak już wcześniej pisałem, prawa pochwa została podtoczona o prawie 4 mm, dzięki czemu można był wszystko przesunąć w prawo.

 

post-42761-0-36326700-1404763322_thumb.jpg

 

Na tym zdjęciu widać tulejkę między mechanizmem, a łożyskiem przez co mam nadzięję, że zminimaluzuję jakieś potencjalne boczne ruchy, które może wykonać dyfer. Tulejka ma grubość 4,5 mm.

Edytowano przez master20002

Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Teraz widac ze wszystko jest prawidlowo, pozostaje zyczyc tylko bezawaryjnosci :) bo to jest w zniwa najwazniejsze.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
master20002    228

Mam nadzieję, że żniwa przejdą bez większych nerwów. Co do ilości oleju w skrzyni to ile go ma być konkretnie? Do tej pory miałem nalane tyle, że jak odkręciłem tą śrubę co trzyma wałek wstecznego to wlałbym krople więcej i by się przelało. Tyle wystarczy czy ma być jakiś konkretny stan?


Jesteśmy różni, pochodzimy z różnych stron Polski, mamy różne zainteresowania, ale łączy nas jeden cel. Cel ten to Ojczyzna, dla której chcemy żyć i pracować.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    44

Najlepiej jakby oleju bylo ponizej simmeringow walkow hamulcowych, bo potrafia przepuszczac. Ale nie wiem czy to jest poziom taki sam jak na srubie kontrolnej.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś wymieniłem boczne tulejki w skrzyni biegów bo je zgubiłem i jak wyjechałem w pole chwile pokosił dobrze i zaczeła wyskakiwać jedynka aby kosić musiałęm cały czas trzymać wajche zmiany biegów na jedynce co możę być przyczzyną i jak to naprawić? proszę o szybką odpowiedzz bo musze jak najszybciej to naprawić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Prawdopodobnie starła się ,lub wypadła śrucina albo jak kto na to mówi,bo różnie to się określa.Czyli taki wałeczek na wodzikach który właśnie zapobiega wyskakiwaniu biegów.Musisz sprawdzić czy są,a jak są to w jakim stanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariusz27    4

prosta sprawa wykruszyl sie zab na walku posrednim i ibrobily sie zeby na kole zembatym pierwszego i wstecznego biegu bo te kolo jest zespolone


zetor team
ZIELONA STRZALKA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ale wsteczny nie wypada koleżanko palczewska . mariusz27 kombajn jedzie gdy cały czas trzymam wajche biegów na jedynce rękom a wsteczny nie wypada i jedzie dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez agromichu
      Jakie akumulatory polecacie do bizona z056? Potrzebuje dobrych bo najtańsze 5 lat wytrzymały ;/
    • Przez rafto
      Witam, jakie zakładacie opony do swoich wózków od hedera ? Zakładał ktoś opony pełne od wózka widłowego ? Poszerzał ktoś rozstaw kół ?
    • Przez mejtun
      Dzień dobry, 
      Jest tu ktoś kto wymieniał tą ( nie wiem czy dobrze to nazywam) półkę za podsiewaczem do której przykręcany jest grzebień na kilka śrub? 
      Jak się do tego zabrać? Półka przykręcona jest pod mocowaniem podsiewacza ale jak ją stamtąd wyjąć? Muszę wywalać sito górne z dolnym? Może ktoś mnie pokieruje?   
       


    • Przez jackowski11
      witam,
       
      jak zabrać sie do wymiany gumowego fartucha na łączeniu obudowy wentylatora z tylnym mostem?
      Poniżej zaznaczone czerwoną strzałką - z katalogu
       

       
      Pytanie nr.2.
      Czy istnieje jakiś patent na smarowanie łożysk wytrząsaczy bez ich demontażu/wymiany?
    • Przez BoNes
      Cześć jestem tu nowy.
      Wujek niedawno kupił Bizona Z056 z rozwalona cala instalacja elektryczna, niema w ogóle świateł i żadne czujniki nie działają,
      szukałem w internecie schematu instalacji elektrycznej ale znalazłem tylko do Bizona Z058 i z stad moje pytanie , czy ten schemat rożni się bardzo od modeli Z056 ? jeśli tak to w jakich miejscach, i czy warto robić nowa instalacje czy kupić gotowa ?
      Pozdrawiam.
      Słyszałem ze można zrobić ja na podstawie ursusa serii C-3xx, próbował ktoś ?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj